Центровка на предварението с контролна лампа

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
jack71
потребител
потребител
Мнения: 887
Регистриран: 28 яну 2005, 16:17
Модел на автомобила: Escort 1.6 Mi ; Capri I 2.6 6V ; Capri 2.8 6V
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Центровка на предварението с контролна лампа

Мнение от jack71 » 27 сеп 2013, 22:48

Здравейте,
Някой може ли да ми каже как се прави центровка на предварението на запалването на стари коли с контролна лампа, а не със стробоскоп. Благодаря предварително.

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: центровка на предверението с лампа

Мнение от S_C » 27 сеп 2013, 22:59

По същия начин, но резултатът не е толкова точен. Стробоскопа е истината.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1612
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Центровка на предварението с контролна лампа

Мнение от fordmaniac » 28 сеп 2013, 08:44

Ако правилно разбирам става дума за кола с чукче. С лампа е само груба центровка. Връзва се лампата към чукчето и към маса. При отваряне на чукчето тя светва, което съотсветства на искра. Въртиш коляновия вал бавно и гледаш къде ще светне по белезите. Това е.
Поздрави

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Центровка на предварението с контролна лампа

Мнение от HACKO » 28 сеп 2013, 08:58

Лампата има голяма инертност, много по-точно се получава като извадиш централния кабел и го доближиш на около 5мм от нещо метално на маса. Даваш на контакт и въртиш, аз предпочитам да сложа вала на нужния белег и да въртя делкото, но става и гореописания начин. В момента в който прескочи искра си на точната центровка.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

AlexP
потребител
потребител
Мнения: 259
Регистриран: 08 окт 2006, 19:07
Модел на автомобила: 2000 Mercedes S500
2006 Toyota Prius
1996 Toyota RAV4
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Центровка на предварението с контролна лампа

Мнение от AlexP » 28 сеп 2013, 09:01

Груба центровка до +/- 2-3 градуса може да се направи като се даде коляновият вал на белега за запалването (този който е преди белега за ГМТ). Разбира се и разпределителният вал трябва да е почти на белег (а не завъртян на 180 градуса). При това положение се дава на контакт и се вади лулата на първи цилиндър и се закача една свещ. Свещта се опира на маса и делкото се разхлабва и се върти бавно докато прескочи искра. Това е. При опирането на свещта на маса, лулата трябва да се държи за гумената част, защото иначе може да те удари ток.

Потребителски аватар
jack71
потребител
потребител
Мнения: 887
Регистриран: 28 яну 2005, 16:17
Модел на автомобила: Escort 1.6 Mi ; Capri I 2.6 6V ; Capri 2.8 6V
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Центровка на предварението с контролна лампа

Мнение от jack71 » 28 сеп 2013, 20:54

Благодаря за отговорите.
Вчера реших да занеса каприто ми на "майстор" и след него за пореден път реших че няма да ходя по майстори. Репликата му като го питах - Ами стробоскоп - беше - Аз не работя с такива неща. :shock: . Знам че е точно със стробоскоп ама ми е скъп. Та се сетих дето се центроват лади с пробна лампа. Ама след като прочетох малко не става понеже колата не е с чукче ами с бубина. Алтернативния начин е на НАСКО. Благодатя за tip-а.
Интересно е че вчера като се прибрах след "майстора" колата работеше ужасно. Върнах предверението по марките които бях сложил и всичко и бе ОК. След като я захасих и днес сутринта запалих студена работеше ужасно и от 2те страни на мотора. Бъзиках карба, делко, свещи ама не би.
Та тази центровка сег ами е последен стадий. Понеделник мисля да си купя нова дистрибуторна капачка, кабели на свещи и почвам : регулировка топлинна хлабина на клапани, центровка предверение , центровка карбуратор .... и т.н.

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Центровка на предварението с контролна лампа

Мнение от S_C » 28 сеп 2013, 22:12

Със стробоскоп е най-точно, защото се отчитат всички луфтове, дето ги има по мотора.А те не са малко. Настройката се прави под товар, което естествено не е единственият (виждал съм майстори, дето правят центровка според това на какво мирише от ауспуха), но е най-правилният начин. Може и с лампа, може и на слух...всякак може. Но със стробоскопа нещата се получават точно така, както ги е предвидил да се получават производителя. Поне до преди няколко години все още се продаваха сравнително евтини руски стробоскопи. Бяха по 30-40 лева, които пари определено не си заслужава да се влагат за една центровка. От друга страна...като знам какъв беше ефектът от правилна центровка върху Сиерата...има над какво да се замисли човек.
Но тоя път го вървях със Сиерата и не искам да се сещам вече за него. Предишният собственик я беше карал само на газ, в продължение на години. И се започна...промивки, центровка на карбуратор, платна смених една щайга (а те освен дето ги няма, са и скъпи), кабели,капачки, палци, чудесии...Зор голям беше. Но после....кеф- разход в града 10-10,5 бензин в най-лютата зима :))
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 134 госта