Страница 1 от 2

Ескорт 1.8ТД 98г Охладителна система обезвъздушаване

Публикувано: 14 окт 2013, 09:28
от venkobreiko
Колеги нещо след смяната на термостата колата загрява най много до края на буквата 'N' и дотам мисля че това не е добре защото ако не работи на оптимална температура може и повечко да погорва и т.н.Та смених го аз и пробвах да загрее и после отвори термостата отвих там на мъркуча винчето да излезе въздуха.Но пак нещо явно несъм направил като хората че и парно няма добро.Моля да ми обясните последователността на обезвъздушаване на тази система. :(

Re: Ескорт 1.8ТД 98г Охладителна система обезвъздушаване

Публикувано: 16 окт 2013, 01:04
от kaio04
Провери дали са топли двете маркучета които влизат в горният край на разширителното казанче.От там трябва да се самообезвъздуши системата, ако не са запушени.Пробката на дебелия маркуч след термостата, обезвъздушава радиатора.А радиаторчето на парното, може да е позапушено или клапата за топло-студено не работи както трябва.Какво показваше стрелката и как беше парното преди да смениш термостата?

Re: Ескорт 1.8ТД 98г Охладителна система обезвъздушаване

Публикувано: 16 окт 2013, 08:58
от venkobreiko
Стрелката пак се движеше около Н и О а парно имаше добро.Вярно ли е че всяка буква означава определена температура?Така чух и ако е ъака коя буква какво показва в температурна стойност.

Re: Ескорт 1.8ТД 98г Охладителна система обезвъздушаване

Публикувано: 17 окт 2013, 03:06
от kaio04
И моята стрелка дава показания като твоята, а съм вече с трети термостат.При последната смяна на термостат(WAHLER), стрелката известно време се движеше около буквата “О“ и после отиде на “N“. И аз нямах добро парно докато не смених радиаторчето. Сега имам топло, дори стрелката да е в бялата зона. Замервал съм датчика на термостатното тяло(с едното кабелче) и си даваше стойности в нормата. При откачено кабелче, стрелката отива в крайно ляво положение. Когато кабелчето се даде на „маса“, стрелката отива в крайно дясно положение. След тези гимнастики, си мисля, че просто стрелката ми изостава с две букви.
А за коя буква на колко градуса отговаря, имаше го някъде писано, но не се сещам в коя тема беше.
Ако имаш възможност, замери си температурата на охлаждащата течност с обикновен термометър.

Re: Ескорт 1.8ТД 98г Охладителна система обезвъздушаване

Публикувано: 17 окт 2013, 09:02
от venkobreiko
Благодаря колега ще видя какво ще направя,но мисля че е обезвъздушена добре сега отначало като пусна парното има топло като е загряла и след 5 мин изчезва и духа леко хладно???Някакви аномалии се случват. :)

Re: Ескорт 1.8ТД 98г Охладителна система обезвъздушаване

Публикувано: 21 окт 2013, 14:37
от venkobreiko
Значи системата е обезвъздушена но пак температурата не се покачва над буквата Н и нямам парно.Топло има отвреме на време явно клапата сигурно се отваря когато си иска и къде се намира тя.Термостата съм го пробвал 2 пъти преди да го сложа/варил съм го/ и си работи нормално, но ми направи впечатление че мъркуча този горния дето излиза от блока и влиза горе в радиатора е топъл дори и малко да мръдне стрелката на уреда.Не трябва ли само когато отвори термостата да е топъл?Тогава да отваря големия кръг.Може и термостата нещо да не работи вече въпреки че съм го тествал???Може ли мнения по въпроса че идва зима и без топло няма да се трае.

Re: Ескорт 1.8ТД 98г Охладителна система обезвъздушаване

Публикувано: 21 окт 2013, 18:23
от ЯЛТА
venkobreiko написа:Не трябва ли само когато отвори термостата да е топъл?Тогава да отваря големия кръг.
Точно така, и това му е предназначението, да отвори когато достигне оптимална температура. До тогава маркуча трябва да е студен, и да върти антифриза през малкия кръг.

Re: Ескорт 1.8ТД 98г Охладителна система обезвъздушаване

Публикувано: 21 окт 2013, 18:32
от venkobreiko
Ами тогава стрелката щом е на Н на оптимална температура ли е мотора???

Re: Ескорт 1.8ТД 98г Охладителна система обезвъздушаване

Публикувано: 21 окт 2013, 20:02
от mi6o
venkobreiko написа:но ми направи впечатление че мъркуча този горния дето излиза от блока и влиза горе в радиатора е топъл дори и малко да мръдне стрелката на уреда.
Според мен,термостата не е читав. На Мондео-то съм я правил 2 пъти тая работа и 2-та пъти съм го чакал много време да отвори големия кръг,после пак бая време да пусне перките. Мислех да те питам (не се засягай) да не си забравил да сложиш гуменото уплътнение,но пък ако е така би трябвало да сълзи от долу. Моя термостат като го купих,уплътнението си беше сложено на него.

Re: Ескорт 1.8ТД 98г Охладителна система обезвъздушаване

Публикувано: 21 окт 2013, 20:19
от venkobreiko
Не се засягам колега разбира се че съм го сложил няколко термостата съм сменял наколите ми и знам процедурата,но въпроса ми е щом се загрява мъркуча дали не е останал отворен на някаква позиция и затова да не вдига повече от буквата Н на показателя на температурата?

Re: Ескорт 1.8ТД 98г Охладителна система обезвъздушаване

Публикувано: 21 окт 2013, 20:39
от mi6o
Според мен така е станало. Водната помпа върти антифриза направо на големия кръг и мотора не може да загрее. В никакъв случай не исках да те обидя в горния ми пост,мисълта ми беше да не си забравил или да не си обърнал внимание нещо я в бързината,я се разсееш за нещо и така. И на мене ми се е случвало не малко пъти да затворя нещо и след 4 секунди да разбера,че ще трябва да отварям на ново :lol: . Пробвай с друг термостат,моя беше BEHR и го взех уж за читав пък ще видим,за сега нямам проблем.

Re: Ескорт 1.8ТД 98г Охладителна система обезвъздушаване

Публикувано: 22 окт 2013, 10:38
от venkobreiko
Ами май ще връщам другия с него беше по добре.А и има онази дупчица за обезвъздушаване ама като знам единия болт как с мъка бъркам да го отвивам ще падне псуване.Благодаря колега за отговорите събота или неделя ще направя манипулацията.Забравих да кажа че като го сложих този термостат отначало стрелката отиваше на средата където трябва и даже и перката включи а сега какво му стана незнам.

Re: Ескорт 1.8ТД 98г Охладителна система обезвъздушаване

Публикувано: 22 окт 2013, 12:44
от mi6o
Кой знае какъв ментак е тоя термостат. Проработил е докато отвори големия кръг,запекъл е в отворено положение и до там. Имах същия Ескорт и аз преди,та се сещам за болта-от долу в дясно нали :lol: . Махни маркуча и ще ти е по-лесно за тоя болт-малко идва малък коша за тоя двигател,ама какво да се прави. Успех.

Re: Ескорт 1.8ТД 98г Охладителна система обезвъздушаване

Публикувано: 22 окт 2013, 14:17
от venkobreiko
Ами на Моторкрафт е ама дали е оригинал никой не знае.Да колега малък му е коша ама става.Махам мъркуча да. Сега да те питам за термостата видях че този в момента с който съм на него /запеклия/ пише 88-102 градуса а на този който го свалих преди пише 89 градуса.За този мотор дават термостатите да са 88 градуса.Има ли проблем ако сложа този дето е 89 градуса ще стане ли опасно или да купя нов който да е 88 градуса???Не ми се дават вече пари по нея... :?

Re: Ескорт 1.8ТД 98г Охладителна система обезвъздушаване

Публикувано: 22 окт 2013, 14:46
от Doin
Няма абсолютно никакъв проблем в този един градус разлика, дори и този с 88-102 градуса да оставиш пак не е проблем ако си сигурен, че термостатите са наред.

Re: Ескорт 1.8ТД 98г Охладителна система обезвъздушаване

Публикувано: 22 окт 2013, 15:12
от venkobreiko
Ами този дето е сега май е запекъл в отворено положение и ще слагам предишния.С него си работеше както трябва и стрелката не седеше само до Н буквата ами отиваше до средата.

Re: Ескорт 1.8ТД 98г Охладителна система обезвъздушаване

Публикувано: 23 окт 2013, 01:26
от mi6o
Днес смених на едно приятелче точно такъв термостат-пишеше 89 градуса. Колата си загря нормално,пусна перката,парното пареше от духалките. Слагай работещия термостат щом с него стрелката е стигала до средата (между Р и М) и само возенье :) .

Re: Ескорт 1.8ТД 98г Охладителна система обезвъздушаване

Публикувано: 23 окт 2013, 09:26
от venkobreiko
Така и ще направя в събота или неделя.После задължително ще пиша.А за возениьето нафтата е 2.57 :oops: Ама сипвам кво да правя... _friends_ :D

Re: Ескорт 1.8ТД 98г Охладителна система обезвъздушаване

Публикувано: 23 окт 2013, 18:24
от venkobreiko
mi6o написа:Днес смених на едно приятелче точно такъв термостат-пишеше 89 градуса. Колата си загря нормално,пусна перката,парното пареше от духалките. Слагай работещия термостат щом с него стрелката е стигала до средата (между Р и М) и само возенье :) .
Термостата има едно като щифт на него от коя страна трябва да бъде?

Re: Ескорт 1.8ТД 98г Охладителна система обезвъздушаване

Публикувано: 23 окт 2013, 21:10
от mi6o
От горната страна,да ''сочи'' към капака на клапаните. Нали става въпрос за едно като клапанче,което се движи свободно ? На стария ми термостат,който свалих от Мондео-то нямаше нищо,на новия имаше малка тръбичка със съчма вътре,на тоя който смених на приятелчето имаше такова щифтче-седи в малка дупчица,заплескано е от двете страни за да не изпадне,за това става дума нали ?