Примигваща лампа масло Фокус ТДЦИ - Решение?

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
autobg
потребител
потребител
Мнения: 211
Регистриран: 03 авг 2009, 19:45
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDCI 2002 с летни жанки
Местоположение: Софето
Status: Извън линия

Примигваща лампа масло Фокус ТДЦИ - Решение?

Мнение от autobg » 04 ное 2013, 18:17

Това е тема за примигваща лампа за налягането на маслото при загрял мотор на Форд Фокус (Ford Focus TDCI 1.8).

Забелязвам, че в последно време започват да се появяват доста теми със сходен характер, а именно:

1) При тихи обороти и загрял двигател лампата на маслото примигва или свети постоянно. Симптомите изчезват при леко подаване на газ (+50/100 оборота).
2) Проблемът е наличен само при загрял мотор и симптомите изчезват, минути, след като автомобилът се спусне под наклон и температурата на двигателя падне дори и с няколко градуса
3) Същият проблем може да бъде наличен и при загрял двигател *И* нормално шофиране (1500-3000 оборота)
4) Измерването на налягането на маслото може да покаже много ниски стойности, в зависимост от условията, при които се появява проблем (тихи обороти или нормално шофиране).

Възможни причини (според мен)

а) Дефектирал датчик за налягане
б) Подбит картер (има подобна тема във форума)
в) уплътненията в картера са заминали
д) да не дава Господ — заминала маслена помпа или още по-лошо — лагери.


Малко предистория:

Когато купих фокуса, маслото беше на около 3000 км, Титан Фуш 10W40. След първата смяна с Formula 5W30, в едно задръстване между София и Перник видях, че лампата на таблото примигва. С течение на времето се научих да шофирам по начин, който да щади двигателя и да не го товари излишно. Лампата мигаше САМО при сериозно натоварване ала изкачване на Петрохан, Боровец (независимо от сезона), или километрично задръстване в София в горещо време. Правеше ми впечатления също, че при първоначално палене, повдигачите потракваха и лампата гаснеше след забавяне от 2-3 секунди. Още един симптом, който имах беше едно досадно виене на двигателя, отново при загрял мотор, на първа и втора предавка около 2000 оборота (имам подобна тема от преди две години).

Смених датчик за налягането, редувах ФоМоКо и Бош филтри, смених и маслото от 5W30 на 5W40.

Така. В един хубав момент почнах да губя антифриз, и за да съм сигурен, че проблемът не е "вътрешен", свалих кората под двигателя. Изненада: на следващото утро имах не само антифриз по пода, но и капки масло. Най-вероятно “майсторите”, при които карах колата с молба да свалят картера и да го огледат за мизерии не го бяха залепили както трябва. В резултат на това, за година бях долял около половин литър масло, а по принцип форделата не го гори и грам.

Смених водната помпа и реших да сваля картера. Като го огледах отблизо установих, че е подбит в средата. Подбитото беше в рамките на 3-5мм и бе едва забележимо, без да поставиш някакъв мини мастар.

Поръчах нов картер и силикон от Е-бей, след което трябваше да чакам седмица, до като дойде камъчето за развиване на запекли болтове. “Майсторите” така бяха натегнали болтовете на картера, че нито WD40, нито кисненето в дълбокопроникващо масло не помогна за тяхното развиване.

Такааа.. Въпреки скептицизма на брат ми, свалихме картера и веднага видяхме проблема: Коляното от втората снимка (снимките на двигателя са от focusowners-social.com, където има подобна тема), направо клапаше свободно. След развиването на винтовете, то просто излезе. Явно беше и износването както на тръбата, така и на самото коляно.

За съжаление, в дълбоката провинция едва намерих прилични о-пръстени. Оригиналните са, мисля, 13.5х2.5мм или нещо такова. Взех 13.5x2.5мм и 13.5х3мм, за да пробвам… Дебелите 3мм паснаха много стегнато и ги оставих тях. Затегнахме тръбите и вече коляното не мърда.

Сложихме картера, залепихме го с Локтайт, болтовте по схема на 10nm, оставихме колата да престои една нощ без масло и на другия ден сменихме масления филтър с FoMoCo и налях 5 литра и малко Castrol Magnatec 5W30, поръчан и доставен от UK.

Още съм без кора, защото исках да се уверя, че сме залепили картера добре и не капе, и затова не мога да загрея колата както си му е реда, а пък пътуванията ми в последните няколко дни са или много кратки градски, или магистрала, но:

1) Лампата за маслото гасне за по-малко от секунда при първо палене сутрин или след престой > 24часа
2) Мотора утихна (ми с ново масло е така)
3) Повдигачите вече въобще не притракват, ама хич, хич.
4) Двигателя сякаш пак се кефи да работи

Предстои ми, както написах, да я тествам по-сериозно, но ми се иска да вярвам, че проблемът с примигващата лампа и виенето на мотора е решен. Тръбата с коляното на долната снимка е за високо налягане и си мисля, че при заграл мотор, когато маслото е по-рядко, просто е цикала от уплътненията, вместо маслото да ходи нагоре по двигателя. Други колеги и тук, и в другия форум, и в Focusowners също са решили този или сходен проблем именно с ревизия на уплътненията и/или тръбите в картера.

Така че, другари и другарки, не се паникьосвайте, ремонта отнема по-малко от час при добра организация, и колкото и да ви навиват за основен ремонт на двигателя, не се съгласявайте без да опитате със смяната на два пръстена за 60 стотинки и малко веро за измиване на ръцете след ремонта :)

А ето и две снимки на това как изглежда Фокуса "от долу".

Изображение



Изображение


Наслука!

П.С: снимка на тъпите уплътнения
Картера лепих с Loctite 5910
Finis на рапидките на картера, ако случайно омажете главите: 6726224



И още едно допълнение: На втората снимка се вижда, че металната тръба с коляното е извадена... Ние, с брат ми, не успяхме да свалим нито металните, нито пластмасовата тръба --- и не искахме да напъваме излишно, а и май няма нужда.

В темата във Focus Owners, след подобен ремонт, и подмяна на едната от тръбите, налягането е скочило от:
After an oil filter change - 50PSI at cold idle, 7-10PSI when hot (no matter what revs).
на
Replaced the metal pipe (scrappy one but with new O rings) and the top half of the pickup.
I now have 50 to 55 psi at cold idle and the same above 1500rpm.Hot idle is circa 20psi
20psi е 1.37 бара, което е доста повече от 0.75бара - налягането, при което се включва лампата.

И последно, не знам къде ми е шублера, но ще го издиря и ще дам максимално точни размери на пръстените. Но пък при тези смешни цени, не е проблем да си купите по 2 от всеки размер около тези, които съм дал... все едни ще се напаснат :)
Последна промяна от autobg на 04 ное 2013, 21:09, променено общо 3 пъти.

Потребителски аватар
Conan_1
потребител
потребител
Мнения: 1457
Регистриран: 26 яну 2007, 14:10
Модел на автомобила: Escort 1,8D 93г,Escort 1,8TDI 96г,Focus 1,8 TDCi 2002, Focus 1,8 TDCi 2003 estate, Wauxhall Astra 1,4i Auto 93, Jeep Cherokee 2.5 Sport 1994, Fiesta Zetec 2013 1.0 econetic.
Местоположение: Plovdiv
Status: Извън линия

Re: Примигваща лампа масло Фокус ТДЦИ - Решение?

Мнение от Conan_1 » 04 ное 2013, 20:21

*00134* *00134* *00134* *00134* *00134* *00134* *00134* Браво!!!! Много благодарим за изчерпателната информация и снимките !!!
Ние, можещите, водени от незнаещите,
вършим невъзможното за кефа на неблагодарните.
И сме направили толкова много с толкова малко,
за толкова дълго време,
че вече сме квалифицирани да правим всичко от нищо!!! ...

Потребителски аватар
mi6o
потребител
потребител
Мнения: 773
Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Примигваща лампа масло Фокус ТДЦИ - Решение?

Мнение от mi6o » 04 ное 2013, 20:38

Точно и аз щях да пиша за темата нищо,че колата ми не е такава. Перфектно направена,супер полезна и интересна тема . Жив и здрав колега _friends_
Поздрави

d3s0
потребител
потребител
Мнения: 49
Регистриран: 26 юли 2012, 12:15
Модел на автомобила: Ford focus 1.8 tdci
Status: Извън линия

Re: Примигваща лампа масло Фокус ТДЦИ - Решение?

Мнение от d3s0 » 04 ное 2013, 22:06

Наистина много полезна тема :D И при мен първоначално гасне след няколко секунди .

Потребителски аватар
autobg
потребител
потребител
Мнения: 211
Регистриран: 03 авг 2009, 19:45
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDCI 2002 с летни жанки
Местоположение: Софето
Status: Извън линия

Re: Примигваща лампа масло Фокус ТДЦИ - Решение?

Мнение от autobg » 05 ное 2013, 00:28

d3s0 написа:Наистина много полезна тема
За да стане още по-полезна, слагам и един линк към тема, в която се дискутира лекуването на виене на мотора при загрял двигател със смяна на именно тези уплътнения.
...след отварянето на картера, проблема се оказа някакъв О-пръстен на коляното, на тръбичката от маслената помпа....повече не помня.............Отстраниха проблема, запалих, карах 20 мин. и помен нямаше от виенето и така вече 6000 км.
Ето цялата тема: http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 67#p465667

Евала на niksan79 и ignatess, които помогнаха с информация в името на всеобщото благо.

И още една тема с положителен изход: http://clubford.org/forum/viewtopic.php?f=9&t=65470

Потребителски аватар
Miri4
потребител
потребител
Мнения: 367
Регистриран: 05 май 2009, 20:42
Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCI 2002 г. 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Примигваща лампа масло Фокус ТДЦИ - Решение?

Мнение от Miri4 » 08 ное 2013, 10:50

Браво колега . Темата отдавна се дъвче във форума, но за пръв път се дава точна и ясна информация за решаването на проблема. Най- вече за размерите на пръстените. Имам два уточняващи въпроса:
1На снимката с коляното се вижда единия О пръстен а другия къде се надява.
2 Четох че и на смукателя има някякви пръстени. Ти сменявя ли ги и евентуално размерите им.
Благодаря .

Потребителски аватар
autobg
потребител
потребител
Мнения: 211
Регистриран: 03 авг 2009, 19:45
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDCI 2002 с летни жанки
Местоположение: Софето
Status: Извън линия

Re: Примигваща лампа масло Фокус ТДЦИ - Решение?

Мнение от autobg » 08 ное 2013, 11:20

Miri4 написа: 1На снимката с коляното се вижда единия О пръстен а другия къде се надява.
2 Четох че и на смукателя има някякви пръстени. Ти сменявя ли ги и евентуално размерите им.

По точка 1) Всъщност, аз смених уплътненията на самото коляно (маркирани с червени точки на снимката)
По точка 2) Самия смукател така и не успях да го откача и сваля, а и ни беше страх да напъваме излишно.

В англиския форум, при светеща лампа при шофиране (не на тихи обороти) проблемът се е оказал и счупена тръба, но не успях да разбера дали е на смукателя (май е пласмасова), или тази след помпата, която на снимката е показана свалена и на която се нахлузва коляното. Тъй като самите тръби не можах да ги сваля, не зная какъв е размера на о-пръстена там, знам само на самото коляно (алуминиевата част с червените точки). Именно то клапаше при мен.

Изображение

Потребителски аватар
Miri4
потребител
потребител
Мнения: 367
Регистриран: 05 май 2009, 20:42
Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCI 2002 г. 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Примигваща лампа масло Фокус ТДЦИ - Решение?

Мнение от Miri4 » 09 ное 2013, 13:10

Благодаря колега . Направо ми отвори очите по въпроса. Жив и здрав бъди.

Потребителски аватар
autobg
потребител
потребител
Мнения: 211
Регистриран: 03 авг 2009, 19:45
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDCI 2002 с летни жанки
Местоположение: Софето
Status: Извън линия

Re: Примигваща лампа масло Фокус ТДЦИ - Решение?

Мнение от autobg » 06 апр 2014, 18:11

Малко ъпдейт на темата: 5 месеца след ремонта, лампата си е пушка! т.е. НЕ мига, когато не трябва да мига и свети, колкото трябва да свети при първоначален старт на двигателя.

Още един колега прави същия ремонт преди 3 дни и при него, засега, симптомите изчезнаха.

Потребителски аватар
Doin
потребител
потребител
Мнения: 1817
Регистриран: 13 мар 2009, 23:18
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDdi Ghia '00
Местоположение: Слатина, София
Status: Извън линия

Re: Примигваща лампа масло Фокус ТДЦИ - Решение?

Мнение от Doin » 06 апр 2014, 19:04

То и аз миналата Събота се заиграх с тези уплътнения след като прочетох тази тема, но все още не смея да се похваля - не съм я изкарвал на дълго че да загрее хубаво.

Потребителски аватар
autobg
потребител
потребител
Мнения: 211
Регистриран: 03 авг 2009, 19:45
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDCI 2002 с летни жанки
Местоположение: Софето
Status: Извън линия

Re: Примигваща лампа масло Фокус ТДЦИ - Решение?

Мнение от autobg » 11 апр 2014, 04:54

Doin написа:То и аз миналата Събота се заиграх с тези уплътнения след като прочетох тази тема, но все още не смея да се похваля - не съм я изкарвал на дълго че да загрее хубаво.

Doin, пиши, като имаш резултат ... ремонтът не е труден, но преди време, като питах хората от МП, ми дадоха куп предположения, нито едно от които не беше вярно.. Така че колкото повече успешни ремонти на този май хроничен дефект във фокуса, толкова по-добре.

kostodat
потребител
потребител
Мнения: 2
Регистриран: 27 дек 2013, 20:04
Модел на автомобила: FORD FOCUS MK2 1.6 109 PS
Status: Извън линия

Re: Примигваща лампа масло Фокус ТДЦИ - Решение?

Мнение от kostodat » 14 апр 2014, 13:12

Здравейте колеги форделци?
И аз имам подобен проблем с лампата за маслото, но...
Всички, които пишете за подобен проблем сте с мотор 1.8тдци
А моя е 1.6 тдци 109 к.с. 2005 г,картера се различава със сигурност, а и дали въобще има такива тръболяци и уплътнения?А шума при мен не е виене, а силно тракане като от трактор беларус , и като изстине мотора спира? Другият ми въпрос е докога може са шофира в подобно състояние?
Благодаря предварително.

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10831
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Примигваща лампа масло Фокус ТДЦИ - Решение?

Мнение от ЯЛТА » 14 апр 2014, 23:49

kostodat написа:Здравейте колеги форделци?
А шума при мен не е виене, а силно тракане като от трактор беларус , и като изстине мотора спира? Другият ми въпрос е докога може са шофира в подобно състояние?
Благодаря предварително.
Ето като прочетеш тази тема, ще ти се изясни, дали въобще може да караш така:

http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 84#p488561
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
Conan_1
потребител
потребител
Мнения: 1457
Регистриран: 26 яну 2007, 14:10
Модел на автомобила: Escort 1,8D 93г,Escort 1,8TDI 96г,Focus 1,8 TDCi 2002, Focus 1,8 TDCi 2003 estate, Wauxhall Astra 1,4i Auto 93, Jeep Cherokee 2.5 Sport 1994, Fiesta Zetec 2013 1.0 econetic.
Местоположение: Plovdiv
Status: Извън линия

Re: Примигваща лампа масло Фокус ТДЦИ - Решение?

Мнение от Conan_1 » 23 апр 2014, 20:27

Аз съм тоя дето повтори на колегата успеха с ремонта :) Смених вс. о-пръстени от до и изчистих картера, една от тръбите(металната) бе почти откачена, за моя радост биелните лагери нямат луфтове или др симптоми, залепих я и я оставих една вечер. Резултата тихо мъркане на мотора, никакво примигане на лампи покрай маслото при сякакви натоварвания и много доволен фордаджия който стигна без аварии до Англия (3000км) за 2 дни с фордо ! _friends_
Ние, можещите, водени от незнаещите,
вършим невъзможното за кефа на неблагодарните.
И сме направили толкова много с толкова малко,
за толкова дълго време,
че вече сме квалифицирани да правим всичко от нищо!!! ...

vasilkonov76
потребител
потребител
Мнения: 1
Регистриран: 06 ное 2008, 19:43
Модел на автомобила: Ford Focus mk1
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Примигваща лампа масло Фокус ТДЦИ - Решение?

Мнение от vasilkonov76 » 29 ное 2019, 11:34

Здравейте колеги! Виждам ,че темата е стара, но при мен сега се появи този проблем.След смяна на двата пръстена на коляното проблема остана. Има ли други О-пръстени и къде се намират? Благодаря предварително!

dimi66
потребител
потребител
Мнения: 2
Регистриран: 16 фев 2011, 20:39
Модел на автомобила: форд фокус 1.8 di
Status: Извън линия

Re: Примигваща лампа масло Фокус ТДЦИ - Решение?

Мнение от dimi66 » 08 авг 2021, 17:59

Колега оправи ли проблема.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google Adsense [Bot] и 65 госта