Центровка на ангренаж ескорт 97

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
essex
потребител
потребител
Мнения: 2401
Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
Местоположение: София
Status: Извън линия

Центровка на ангренаж ескорт 97

Мнение от essex » 11 ное 2013, 17:14

Колеги колата е ескорт 1997 1.6 90 коня според мен и още 2-ма човека няма мощност, вчера трябваше да покарам колата на баща ми идентичния ескорт със същия мотор, и при него колата е с обиновенна газова уредба.Настъпвах колата на газ и на бензин еми просто лети. Разхода на мойта кола е към 16л на 100 км :twisted: на газ и на бензин няма мощност. Има силни вибрации в купето на празен ход от двигателя, естествено това може да е тампон, но прегледах и видях че са здрави на първо четене. Сменил съм свещи фомоко( от магазина на моторкрафт блок 334 ), от там взех и въздушния филтър, подменена е счупената ламбда сонда, тпс е премерен и е наред, мафа също съм го мерил. Стигнах до ангренажа, днес завъртях шаибата на коляновия вал за пистов ремък на 2-рия белез и свалих капака на клапаните и видях че разпределителните валове са на центровка. Първия белег на ваибата на коляновия вал на 10 градуса ли е, и втория белег на 0 градуса ли ? Отвих свеща на 1-вия цилиндър и проверих че точно на 2-рия белег на шаибата е на горна мъртва точка.
Шаибата със шпонка ли е застопорена на коляновия вал и ако е със шпонка тогава значи че няма как зъбното колело за ангрената да не е набелег както и коляновия вал от където идва отговора центровката на ангренажа е добре. Може ли шаибата да е на втория белег където трябва да е а колелото на ангренажа да не е на белег ?
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.

Потребителски аватар
baro
потребител
потребител
Мнения: 597
Регистриран: 07 окт 2008, 22:31
Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3 2.0 16v DOHC 136 ps. 95г.
Status: Извън линия

Re: Центровка на ангренаж ескорт 97

Мнение от baro » 11 ное 2013, 18:04

Здравей ,и двете шайби са на шпонка и мисля че няма вариант да превърти.Разпределителните валове с шина ли ги гледа дали са на една хоризонтала?

Потребителски аватар
essex
потребител
потребител
Мнения: 2401
Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Центровка на ангренаж ескорт 97

Мнение от essex » 11 ное 2013, 18:09

На око ги гледам :D: Лошо впечатление ми направи часта от ремъка дето е м/у 2-те колела на разпределителните валове е хлабав :|
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.

Потребителски аватар
Tsurinski
потребител
потребител
Мнения: 245
Регистриран: 27 май 2009, 11:47
Модел на автомобила: Ford Cougar 2.5 99
Status: Извън линия

Re: Центровка на ангренаж ескорт 97

Мнение от Tsurinski » 11 ное 2013, 18:38

Здравей колега! Не е нормално ангренажа да е хлабав! Обтегни го като огледай някоя от ролките да не е хлабава. На мен на мондеото ми се беше случвало да се разхлаби 10000 км след смяна на ангренажа до такава степен че тропаше по пластмасовия капак отгоре. На 1.8 16V като свалиш капака на клапаните в задния край валовете имат прорези. Когато са на една линия разглобяваш шублер и го пъхаш в прорезите (това е имал в предвид колегата). Така има по малка вероятност да объркаш нещо, но това е при 1.8 при 1.6 не знам дали е така. Успех!
Изображение

Потребителски аватар
mi6o
потребител
потребител
Мнения: 773
Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Центровка на ангренаж ескорт 97

Мнение от mi6o » 11 ное 2013, 19:45

Това излиза в Аутодата. Дават го,че разпределителните валове нямат белези,а се застопоряват в задните краища с планката като на снимката. Има и точно описание как става смяната на ангренажа. Успях сам да си сменя ремъците,ролките,водната помпа и семерингите по ангренажа на Мондео-то от профила с помощта на Аутодата и колегата Жоро ( Специалиста ) на който не знам как,но ще намеря начин да се отблагодаря _friends_ .
Изображение
Изображение
Поздрави

Потребителски аватар
essex
потребител
потребител
Мнения: 2401
Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Центровка на ангренаж ескорт 97

Мнение от essex » 11 ное 2013, 22:09

Благодаря много, разбрах как става >:D<: но опитах леко да обтегна като единия разпределителен го застопорих а другия го врътнах и видях че става ама не достига до другия зъб, така че може ли ремъка да се разтегнал. Определено не ми харесва неопънат и ще отварям за да центровам и обтегна хубаво ремъка. Колега Tsurinski толкова много хлабав , а как се държала колата, имаше ли спаднала мощност и висок разход.
Тъй и така ще отварям ангенажа, нека да сменя ремъка. Брой зъби 131 и широчина 25,4 мм ли е ? http://drive.bg/product_info.php?cPath= ... delId=5186
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10865
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Центровка на ангренаж ескорт 97

Мнение от ЯЛТА » 12 ное 2013, 15:19

Само да допълня,- скоро имаше един автомобил с разменени разпределителни валове. Та и той така нямаше въобще "душа". При Fordmaniac беше.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
essex
потребител
потребител
Мнения: 2401
Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Центровка на ангренаж ескорт 97

Мнение от essex » 12 ное 2013, 15:29

Как така разменени, прорезите на валовете не са в центъра, изместени са така че да може да се сложи пластинката за да законтри валовете. Искаш да кажеш че единия вал е завъртял и прореза не съвпада ( по надолу е) за да се сложи пластината за законтряне.
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10865
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Центровка на ангренаж ескорт 97

Мнение от ЯЛТА » 12 ное 2013, 17:47

essex написа:Как така разменени
Единия вал на мястото на другия.................
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
Didibao
потребител
потребител
Мнения: 1769
Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
Модел на автомобила: Focus ST170
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: Центровка на ангренаж ескорт 97

Мнение от Didibao » 12 ное 2013, 17:54

Такъв автомобил съм виждал и аз, с изпускателен вал на мястото на смуактелния, но там е правено с цел, а лесно се разбира дали са разменени, смукателния има една гърбица срещу датчика за положение на валовете.
Изображение

Потребителски аватар
Tsurinski
потребител
потребител
Мнения: 245
Регистриран: 27 май 2009, 11:47
Модел на автомобила: Ford Cougar 2.5 99
Status: Извън линия

Re: Центровка на ангренаж ескорт 97

Мнение от Tsurinski » 12 ное 2013, 18:31

essex написа: Колега Tsurinski толкова много хлабав , а как се държала колата, имаше ли спаднала мощност и висок разход.
Спаднала мощност не бих казал, но забиване и придръпване при подаване на газ - да! За разход не мога да кажа тъй-като изминах около 15-20 километра след като усетих че има някакъв проблем т.е. да прибера колата до нас и там отстраних проблема. Повече проблем не съм имал до смяната на ангренажа, която вече си направих сам. Явно при първата смяна в сервиза не са го обтегнали добре и не са затегнали достатъчно ролката.
Изображение

Потребителски аватар
essex
потребител
потребител
Мнения: 2401
Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Центровка на ангренаж ескорт 97

Мнение от essex » 12 ное 2013, 19:26

Значи датчика на главата отдавна го забелязах, но едва вчера видях че смукателния вал има гурбица точно за датчика. Валовете са си на място :) Понеже малко ми е трудно сам да отвия болта на коляновия вал сигурно чак в петък ще имам възможността да отворя ангренажа, презацепя и обтегна ремъка за да съм сигурен. Имам леки съмнения в това дали има добра компресия. Може би кабелите и свещите трябва да са оригинални.
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Центровка на ангренаж ескорт 97

Мнение от opex » 12 ное 2013, 21:39

Закарай го на fordmaniac-a, ще си спестиш много главоболия, както и евентуално бъдещи. Да не говорим, че може да ти направи разни магии и да тръгне повече от нормално ако искаш.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Потребителски аватар
essex
потребител
потребител
Мнения: 2401
Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Центровка на ангренаж ескорт 97

Мнение от essex » 12 ное 2013, 22:48

Джоба ми се изпразни и ще трябва сам да го действам *k05000*
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Центровка на ангренаж ескорт 97

Мнение от opex » 13 ное 2013, 01:22

разбирам те и при мен е така в момента :) но в отговорите ми често има закодирани тайни съобщения, например в случая "евентуално бъдещи" - не че няма да се справиш, но шанса да се зацепят кофти не е малък. При мен също е зацепван от кадърен майстор, но пак като че ли има идея недовървеж и за това ще ходя при него също. Но въпроса е, че демиджа и парите след това в случай на грешка ще са по-големи отколкото ще дадеш на него _friends_
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Потребителски аватар
essex
потребител
потребител
Мнения: 2401
Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Центровка на ангренаж ескорт 97

Мнение от essex » 13 ное 2013, 15:58

Двата разпределителни вала съм ги застопорил със шина, шаибата на коленовия вал на 2-рия белег, развих болта и свалих шаибата, има 3 белега с бял марчер, не съм въртял вала а видях че на зъбното колело има написано front при шпонката, когато 2-та разпределителни вала са контрирани със шината шпонката и надписа са нагоре а точно срещу шпонката от в долната част на колелото има белег (напревен е с бял маркер) и на 45 градуса в ляво и дясно от белега долу също има 2 белега с бял маркер. Значи ангренажа е наред. Нямам с какво да снимам
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Центровка на ангренаж ескорт 97

Мнение от opex » 14 ное 2013, 04:03

както си зацепил валовете горе и си сложил шайбата долу на белега, само мръдни шайбата 1мм назад т.е. обратно на часовниковата.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Потребителски аватар
essex
потребител
потребител
Мнения: 2401
Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Центровка на ангренаж ескорт 97

Мнение от essex » 14 ное 2013, 08:32

Защо колега, нали 2-рия белег на шайбата застава точно на белега който е на картера ?
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.

Потребителски аватар
baro
потребител
потребител
Мнения: 597
Регистриран: 07 окт 2008, 22:31
Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3 2.0 16v DOHC 136 ps. 95г.
Status: Извън линия

Re: Центровка на ангренаж ескорт 97

Мнение от baro » 14 ное 2013, 10:51

И на мен ми стана интересно това с белезите.Ще е интересно да узнаем до какво ще доведе.

peigera
потребител
потребител
Мнения: 1384
Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Центровка на ангренаж ескорт 97

Мнение от peigera » 14 ное 2013, 12:06

Според мен си зацепил правилно ремъка. Защо не свалиш свещите които си сменял и да провериш дали нямат по порцелана вертикални черни черти. Казваш, че колата има газова. Обикновена ли е или е инжекцион газовата? Ако е обикновена колата гърми ли на газ в ниските обороти? Примерно при потегляне от място.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 32 госта