Турбо - кога и как се "включва"

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
Dimitar Mihov
потребител
потребител
Мнения: 156
Регистриран: 23 апр 2013, 14:24
Модел на автомобила: Ford Fusion 1.4 TDCi
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Турбо - кога и как се "включва"

Мнение от Dimitar Mihov » 12 ное 2014, 14:38

Поясни ... Какво имаш в предвид как да го запазим? Ако е от повреди ... най-елементарния начин е редовно обслужване на колата с качествени масла и филтри. Друго нещо, което съм чувал от разговори е след дълъг път при по-висока скорост да се остави колата да поработи 2-3 мин. на свободен ход, за да се охлади турбокомпресора, а не да се гаси веднага. Като цяло не мога да кажа някаква специална рецепта за съхранение на турбокомпресора. Принципно ако караш нормално и обслужваш редовно колата не би трябвало да има проблем. Друг въпрос е, че като всеки друг агрегат в автомобила и турбокомпресорите имат все пак някакъв живот ... ;)

Потребителски аватар
urgan
Потребител
Потребител
Мнения: 1834
Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA
Status: Извън линия

Re: Турбо - кога и как се "включва"

Мнение от urgan » 12 ное 2014, 18:14

Ако спазваш тези две правила както е казал колегата да не я гасиш веднага след каране, а да поработи 2-5 минути както и редовна смяна на масло ще го запазиш максимално дълго колкото му позволява остатъчния живот. След дълго каране съм я оставял да работи 4-5 минути докато разтовариш багаж едно друго. Големи обороти се развиват в това устройство :)
Изображение

Потребителски аватар
ShAkE
потребител
потребител
Мнения: 13
Регистриран: 27 мар 2014, 20:49
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 TDCI - December 2008
Status: Извън линия

Re: Турбо - кога и как се "включва"

Мнение от ShAkE » 13 ное 2014, 00:40

Абе хорца ако може да ми разясните малко за металната тръба към турбото. Ходих преди седмица да сменям маслото и откриха, че въпросната тръбичка е цялата в масло, а имаше и прилично количество на кората отдолу. Казаха, че в предния сервиз не са завили някакво болче по тази тръба, и от вибрациите се е пукнала леко (Редовно го били правили тоя номер сервизите). И понеже се спекох малко, нали все се говори за проблеми с турбината, днеска я водих да я оправят. Пукнатината била малка, оправили я и изпозлвали старата.

Та ако може малко инфромация за какво всъщност се позлва тая тръба и трябва ли да се притеснявам повече. Мерси :wink:

Потребителски аватар
deathstorm
потребител
потребител
Мнения: 434
Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) + LPG Fobos 4 (retired)
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: Турбо - кога и как се "включва"

Мнение от deathstorm » 13 ное 2014, 10:58

По тази тръба идва масло от двигателя, за да се смазва турбото. Добре е да е здрава :).
Изображение

Потребителски аватар
Dimitar Mihov
потребител
потребител
Мнения: 156
Регистриран: 23 апр 2013, 14:24
Модел на автомобила: Ford Fusion 1.4 TDCi
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Турбо - кога и как се "включва"

Мнение от Dimitar Mihov » 13 ное 2014, 11:47

deathstorm написа:По тази тръба идва масло от двигателя, за да се смазва турбото. Добре е да е здрава :).
Направо си е задължително да е здрава ако питаш мен. Всеки пробив по турбо пътищата се отразява в намалена мощност на двигателя и загуба на масло. Защото спукан маркуч и/или тръба се омазнява винаги заради маслото. Познава се по един специфичен съскащ звук, който се чува при ускорение, който издава че някъде има пропуск по турбо пътищата. Друг е въпроса, че съвременните турбини с променлива геометрия на турбото също свистят по малко, което си е нормално за тях :)

Потребителски аватар
ShAkE
потребител
потребител
Мнения: 13
Регистриран: 27 мар 2014, 20:49
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 TDCI - December 2008
Status: Извън линия

Re: Турбо - кога и как се "включва"

Мнение от ShAkE » 13 ное 2014, 18:39

Значи хубаво че я оправих и нея. Аз не усещах загуба в мощността или по някакъв начин в ускорението, но най добре всичко да е в изправност, а знае ли човек кога какво ще се прецака.

Форито
потребител
потребител
Мнения: 59
Регистриран: 02 ное 2013, 19:45
Модел на автомобила: Ford Mondeo
Status: Извън линия

Re: Турбо - кога и как се "включва"

Мнение от Форито » 15 ное 2014, 09:53

Нормално ли е живота на турбото да е 175 х. км ?

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10022
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ-1582, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Турбо - кога и как се "включва"

Мнение от ЯЛТА » 15 ное 2014, 10:32

Всичко е много относително, въпрос на поддръжка, смяна на масла, вид масло, ниво на масло, и тн.
==============================================================
Изображение
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 12513
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FIESTA 97г/1.25/ X 3493 KA
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Турбо - кога и как се "включва"

Мнение от HACKO » 15 ное 2014, 12:44

Форито написа:Нормално ли е живота на турбото да е 175 х. км ?
Да, ако вярваш в приказката за "реалните километри".
Проблема не е от бобината, а от магарето в кабината
(народна мъдрост)

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта