Страница 2 от 2
Re: Турбо - кога и как се "включва"
Публикувано: 12 ное 2014, 14:38
от Dimitar Mihov
Поясни ... Какво имаш в предвид как да го запазим? Ако е от повреди ... най-елементарния начин е редовно обслужване на колата с качествени масла и филтри. Друго нещо, което съм чувал от разговори е след дълъг път при по-висока скорост да се остави колата да поработи 2-3 мин. на свободен ход, за да се охлади турбокомпресора, а не да се гаси веднага. Като цяло не мога да кажа някаква специална рецепта за съхранение на турбокомпресора. Принципно ако караш нормално и обслужваш редовно колата не би трябвало да има проблем. Друг въпрос е, че като всеки друг агрегат в автомобила и турбокомпресорите имат все пак някакъв живот ...
Re: Турбо - кога и как се "включва"
Публикувано: 12 ное 2014, 18:14
от urgan
Ако спазваш тези две правила както е казал колегата да не я гасиш веднага след каране, а да поработи 2-5 минути както и редовна смяна на масло ще го запазиш максимално дълго колкото му позволява остатъчния живот. След дълго каране съм я оставял да работи 4-5 минути докато разтовариш багаж едно друго. Големи обороти се развиват в това устройство
Re: Турбо - кога и как се "включва"
Публикувано: 13 ное 2014, 00:40
от ShAkE
Абе хорца ако може да ми разясните малко за металната тръба към турбото. Ходих преди седмица да сменям маслото и откриха, че въпросната тръбичка е цялата в масло, а имаше и прилично количество на кората отдолу. Казаха, че в предния сервиз не са завили някакво болче по тази тръба, и от вибрациите се е пукнала леко (Редовно го били правили тоя номер сервизите). И понеже се спекох малко, нали все се говори за проблеми с турбината, днеска я водих да я оправят. Пукнатината била малка, оправили я и изпозлвали старата.
Та ако може малко инфромация за какво всъщност се позлва тая тръба и трябва ли да се притеснявам повече. Мерси
Re: Турбо - кога и как се "включва"
Публикувано: 13 ное 2014, 10:58
от deathstorm
По тази тръба идва масло от двигателя, за да се смазва турбото. Добре е да е здрава
.
Re: Турбо - кога и как се "включва"
Публикувано: 13 ное 2014, 11:47
от Dimitar Mihov
deathstorm написа:По тази тръба идва масло от двигателя, за да се смазва турбото. Добре е да е здрава
.
Направо си е задължително да е здрава ако питаш мен. Всеки пробив по турбо пътищата се отразява в намалена мощност на двигателя и загуба на масло. Защото спукан маркуч и/или тръба се омазнява винаги заради маслото. Познава се по един специфичен съскащ звук, който се чува при ускорение, който издава че някъде има пропуск по турбо пътищата. Друг е въпроса, че съвременните турбини с променлива геометрия на турбото също свистят по малко, което си е нормално за тях
Re: Турбо - кога и как се "включва"
Публикувано: 13 ное 2014, 18:39
от ShAkE
Значи хубаво че я оправих и нея. Аз не усещах загуба в мощността или по някакъв начин в ускорението, но най добре всичко да е в изправност, а знае ли човек кога какво ще се прецака.
Re: Турбо - кога и как се "включва"
Публикувано: 15 ное 2014, 09:53
от Форито
Нормално ли е живота на турбото да е 175 х. км ?
Re: Турбо - кога и как се "включва"
Публикувано: 15 ное 2014, 10:32
от ЯЛТА
Всичко е много относително, въпрос на поддръжка, смяна на масла, вид масло, ниво на масло, и тн.
Re: Турбо - кога и как се "включва"
Публикувано: 15 ное 2014, 12:44
от HACKO
Форито написа:Нормално ли е живота на турбото да е 175 х. км ?
Да, ако вярваш в приказката за "реалните километри".