Много пуши при палене

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
k0kicha91
потребител
потребител
Мнения: 167
Регистриран: 25 окт 2013, 20:29
Модел на автомобила: Ford Focus Mk1 1.8 TDDI
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Много пуши при палене

Мнение от k0kicha91 » 30 ное 2013, 18:36

От скоро карам, както Форд, така и дизел. Много пуши отзад, когато паля.... одимявам целия квартал... Димът е бял и е много. Къде може да е проблема? Какво трябва да сменя?
[img]http://prikachi.com/images/666/7539666R.jpg[/img]
[br][/br]
[b]Бог на небето - Форд на шосето![/b]

Потребителски аватар
DigiPro
потребител
потребител
Мнения: 4336
Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
Модел на автомобила: служебен C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3
Местоположение: Велико Търново
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Много пуши при палене

Мнение от DigiPro » 30 ное 2013, 19:19

Бял дим - водни пари. Сега когато е студено се образува конденз и най-вероятно е това. Следи само да не би да ти намалява охладителната течност. Иначе и при мен сутрин докато позагрее си излиза лек бял пушек (Ecoboost 1,0 на 8000км.)

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Много пуши при палене

Мнение от HACKO » 30 ное 2013, 20:38

Дидо, при Бензин да, но при Дизел си е причина за притеснение. Вероятно проблем с дюзите.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
DigiPro
потребител
потребител
Мнения: 4336
Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
Модел на автомобила: служебен C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3
Местоположение: Велико Търново
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Много пуши при палене

Мнение от DigiPro » 30 ное 2013, 20:47

Колегата не си е попълнил профила, но хвърлих един бърз боб и показа че Фокуса му не е TDCi, а TDDi. Не че разбирам от дизели и дюзи де.

varby
потребител
потребител
Мнения: 409
Регистриран: 15 фев 2010, 17:36
Модел на автомобила: Форд Фокус МК3 1.6 EcoBoost 150 к.с.2011 г. .
Местоположение: гр. Силистра
Status: Извън линия

Re: Много пуши при палене

Мнение от varby » 30 ное 2013, 21:14

Белия пушек е възможен признак за неизгоряла нафта,т.е. пикаещи дюза/и/.

Потребителски аватар
k0kicha91
потребител
потребител
Мнения: 167
Регистриран: 25 окт 2013, 20:29
Модел на автомобила: Ford Focus Mk1 1.8 TDDI
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Много пуши при палене

Мнение от k0kicha91 » 01 дек 2013, 09:55

Да, Фокуса е TDdI, не TDCI.
Лекият бял пушек при мен го няма.... доста сериозен пушек излиза, а с тези дюзи дето ги говорите започвате да ме плашите ;s Някой знае ли къде във Варна има място, където могат да ги проверят ?
[img]http://prikachi.com/images/666/7539666R.jpg[/img]
[br][/br]
[b]Бог на небето - Форд на шосето![/b]

DTM
потребител
потребител
Мнения: 1526
Регистриран: 05 мар 2006, 14:18
Модел на автомобила: *
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Много пуши при палене

Мнение от DTM » 01 дек 2013, 12:30

Колега, с тая горивна система е малко вероятно да имаш проблем с дюзите.
Това само на студен мотор ли го прави? Какъв е на цвят пушека, мирише ли на неизгоряла нафта? Двигателя работи ли твърдо с притрисане в този момент когато пуши?
Препъръчвам ти да си провериш подгревните свещи и нужда да ги смениш.
Иначе може да отидеш до Мотор Консулт в ЗПЗ, ще ти обърнат внимание момчетата.

Потребителски аватар
k0kicha91
потребител
потребител
Мнения: 167
Регистриран: 25 окт 2013, 20:29
Модел на автомобила: Ford Focus Mk1 1.8 TDDI
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Много пуши при палене

Мнение от k0kicha91 » 01 дек 2013, 13:11

DTM написа:Колега, с тая горивна система е малко вероятно да имаш проблем с дюзите.
Това само на студен мотор ли го прави? Какъв е на цвят пушека, мирише ли на неизгоряла нафта? Двигателя работи ли твърдо с притрисане в този момент когато пуши?
Препъръчвам ти да си провериш подгревните свещи и нужда да ги смениш.
Иначе може да отидеш до Мотор Консулт в ЗПЗ, ще ти обърнат внимание момчетата.

Да само на студен мотор, пушекът е само бял цвят, не мирише на неизгоряла нафта сякаш, но не съм убеден, а двигателя тресе в момента, когато пуши. Благодаря за информацията, която си ми дал.
[img]http://prikachi.com/images/666/7539666R.jpg[/img]
[br][/br]
[b]Бог на небето - Форд на шосето![/b]

germanecaaaaa
потребител
потребител
Мнения: 9
Регистриран: 23 сеп 2013, 23:43
Модел на автомобила: Fiesta
Status: Извън линия

Re: Много пуши при палене

Мнение от germanecaaaaa » 13 дек 2013, 11:39

И аз имам същия проблем с този бял пушек при палене, но само при студен мотор става въпрос за форд фиеста 1.8 Д . Нещо сериозно ли или .. ? :(

Потребителски аватар
k0kicha91
потребител
потребител
Мнения: 167
Регистриран: 25 окт 2013, 20:29
Модел на автомобила: Ford Focus Mk1 1.8 TDDI
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Много пуши при палене

Мнение от k0kicha91 » 16 дек 2013, 23:02

И моят проблем е само при студен мотор.

Друг проблем ми е, че когато вдигна над 120км./ч. волана започва много да се тресе или по-скоро трепери.
[img]http://prikachi.com/images/666/7539666R.jpg[/img]
[br][/br]
[b]Бог на небето - Форд на шосето![/b]

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2042
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Много пуши при палене

Мнение от OgiDogi » 17 дек 2013, 08:01

germanecaaaaa написа:И аз имам същия проблем с този бял пушек при палене, но само при студен мотор става въпрос за форд фиеста 1.8 Д . Нещо сериозно ли или .. ? :(
Ела в сервиза, да проверим туй-онуй.
k0kicha91 написа:И моят проблем е само при студен мотор.

Друг проблем ми е, че когато вдигна над 120км./ч. волана започва много да се тресе или по-скоро трепери.
Бял дим на студен мотор си отива на подгряващи свещи или проблем с промяната на предварението. Имаш ли прозрачен маркуч между филтъра и помпата, да видиш дали случайно не гълта въздух? Еластичността на въздуха забавя впръскването - получава се закъснение и непълно изгаряне на горивото, характерно с бял пушек.
Другия ти проблем е за раздел "Ходова част", ама не пускай нова тема, ами отиди да ти балансират гумите.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

sttodorov
потребител
потребител
Мнения: 17
Регистриран: 07 яну 2011, 20:14
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi , 130к.с., 2002г.
Status: Извън линия

Re: Много пуши при палене

Мнение от sttodorov » 19 дек 2013, 11:14

Здравейте, колеги
За да не отварям нова тема, пък и моя проблем е същия и доста обсъждан, ще споделя мойте болежки и пътя, които ми се наложи да премина през последните месеци.
Първо през август направих основно рециклиране на четирите дюзи и горивната помпа, като симптомите преди това бяха познатите - примигване на индикатора на подгревните свещи, загуба на мощност, тресене на двигателя ... ,
след ремонта всичко се оправи и нямаше никакви проблеми, докато не хванаха студовете и температурите паднаха около нулата сутрин при палене двигателя на колата пак яко претрисаше и беше придружен с гъст синкаво-бял дим.
Оказа се, че трите подгревни свещи бяха заминали и работеше само една, друг е въпроса че свещите бяха сменени преди две години и бяха на около 35 000км марка Беру.
След смяната им обаче сутрин при палене гъстия синкаво-бял дим с мирис на неизгоряла нафта остана, иначе вече двигателя работи спокойно без претрисане.
За капак на всичко вчера сутринта при движение отново подгрева на свещите замига и колата загуби мощност, бях сигурен че някоя от дюзите отново е дала фира ....
След като отидох на диагностика обаче какво се оказа, ..... още през лятото когато ремонтираха дюзите забелязахме че има проблем със софтуера, който командва модула на управление на дюзите, като винаги едната от дюзите подава около 1,5 милиграма гориво, а останалите са в порядъка около 0 - 0,5 милиграма, при многокранто спиране и запалване на двигателя дюзата която подава повечето гориво постоянно се сменя, като се изреждат и четирите дюзи.
Още тогава преинсталирахме софтуера на колата, като по думите на майстора сложихме най-последната версия, която беше от 2007 г., тъй-като не бях на пробите след това, майстора каза че колата вече не правела този проблем и всички дюзи работели в норма около 0 - 0,5 милиграма.
Но вчера при диагностиката проблема се оказа пак същия едната дюза подава около 1,5 милиграма гориво, а останалите са в порядъка около 0 - 0,5 милиграма, като при спиране и запалване на двигателя дюзата която подава повечето гориво постоянно се сменя, като се изреждат и четирите.....
Софтуера на колата със сигурност беше преинсталиран, защото бях в началото на инсталацията, дори имаше риск да купувам нов модул, защото стана проблем и кодовете на дюзите и модула трябваше да се вкарват ръчно......особено за да се вкара серийния номер на модула трябваше да се разглобяват куп неща за да се стигне до него, а той е на кофти място....
Появи се ѝ една особенна грешка вчера Р1631, която касае някакво реле, софтуера на майстора беше на български и при него беше реле подгрев на свещи, но като се порових в нета за да прочета повече информация я дават като главно реле, тъй-като не съм много добре с езиците, незнам дали става въпрос за едно и също нещо.
Грешката се появи при следната ситуация: давам контакт и изчаквам да изгасне индикатора за подгрев, след това завъртам и двигателя се запалва и в момента на първите обороти на двигателя индикатора за подгрев примигва само веднъж. Това се случи за пръв път преди десетина дни няколко пъти, след това не. Вчера се случи само веднъж при диагностиката и само тогава записа грешката, преди това не се беше записала.
Бях доста подробен и описах всичко за да имате яснота какво съм правил до момента.
Чудя се вече какво да правя, дали да ходя да Мото Пфое за да инсталират уж оригинален софтуер, но рискувам пак проблем с инсталацията и нов модул, а те са доста скъпи.
Това реле което дава тази грешка дали е свързано по някакъв начин с проблема или е нещо ново, а основния проблем с пушека да е от нещо друго.
Ще се радвам ако можем да решим този проблем заедно, а както разбирам и от доста други теми и други колеги имат подобни проблеми, ще е добре да можем да разнищим този проблем докрай.

Потребителски аватар
k0kicha91
потребител
потребител
Мнения: 167
Регистриран: 25 окт 2013, 20:29
Модел на автомобила: Ford Focus Mk1 1.8 TDDI
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Много пуши при палене

Мнение от k0kicha91 » 06 яну 2014, 14:28

Изкарах дюзите, закарах ги да ги изчистят и видят - всичко е наред. Измерих свещите - всичките са ОК. Маслото също е ОК, единствено това, че е пълно до максимума. Смених маркучите от дюза до дюза, но ефект няма. Продължава да си пуши и да одимявам квартала при палене и студен двигател. Като запаля и хората не могат да сварят да си затварят прозорците :D (не е много за смях ама...). Сряда ще сменям ангренажен ремък и заедно с него ще сменя и горивния филтър... не виждам вече от какво може да пуши толкова!?! Като загрее колата и тръгна да карам пушенето спира. На не-изгоряла нафта си мирише сякаш. Нещо друго, което съм забелязал е, че като запаля и още не е добре загряла колата, след като тръгна и освободя от скорост се усеща леко претръсване и колебание в оборотите (моментно на импулси през 1-2 секунди).

Не знам вече от какво може да е..КОЛЕГИ ПОМАГАЙТЕ :?

P.S. Утре ще направя клип какво става при палене.
[img]http://prikachi.com/images/666/7539666R.jpg[/img]
[br][/br]
[b]Бог на небето - Форд на шосето![/b]

Потребителски аватар
k0kicha91
потребител
потребител
Мнения: 167
Регистриран: 25 окт 2013, 20:29
Модел на автомобила: Ford Focus Mk1 1.8 TDDI
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Много пуши при палене

Мнение от k0kicha91 » 08 яну 2014, 16:49

Това е видеото, като накрая всичко не е дим :D има и мъгла...поради наличието и на вятър не може да се види, че пушенето е доста, но се вижда претреперването, което се опитах да обесня.

http://www.youtube.com/watch?v=Bh_orKFbZgE&feature=youtu.be
[img]http://prikachi.com/images/666/7539666R.jpg[/img]
[br][/br]
[b]Бог на небето - Форд на шосето![/b]

Потребителски аватар
lubomirov89
потребител
потребител
Мнения: 774
Регистриран: 01 сеп 2010, 13:49
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v FYDA
Местоположение: Левски
Status: Извън линия

Re: Много пуши при палене

Мнение от lubomirov89 » 09 яну 2014, 00:00

Пич това не е бял пушек, а си е сиво син пушек. Причини за това може да са няколко.

Потребителски аватар
k0kicha91
потребител
потребител
Мнения: 167
Регистриран: 25 окт 2013, 20:29
Модел на автомобила: Ford Focus Mk1 1.8 TDDI
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Много пуши при палене

Мнение от k0kicha91 » 09 яну 2014, 08:50

Като например да гори масло, но не го пипа изобщо. Друга причина?
[img]http://prikachi.com/images/666/7539666R.jpg[/img]
[br][/br]
[b]Бог на небето - Форд на шосето![/b]

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Много пуши при палене

Мнение от HACKO » 09 яну 2014, 08:58

sttodorov написа:..... гъстия синкаво-бял дим с мирис на неизгоряла нафта .....
Ами точно това на което мирише е.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
k0kicha91
потребител
потребител
Мнения: 167
Регистриран: 25 окт 2013, 20:29
Модел на автомобила: Ford Focus Mk1 1.8 TDDI
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Много пуши при палене

Мнение от k0kicha91 » 09 яну 2014, 13:48

Да, но от какво точно - не е от дюзи, свещи, горивен филтър,маркучи...?
[img]http://prikachi.com/images/666/7539666R.jpg[/img]
[br][/br]
[b]Бог на небето - Форд на шосето![/b]

sttodorov
потребител
потребител
Мнения: 17
Регистриран: 07 яну 2011, 20:14
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi , 130к.с., 2002г.
Status: Извън линия

Re: Много пуши при палене

Мнение от sttodorov » 10 яну 2014, 09:01

След като изчистих дебитомера /MAF сензора в раздел Ел инсталация и Оборудване има обширна тема как става това/ при мене нещата малко се оправиха, пак пуши но по-малко и сега нещата се случват по по-особен начин. Преди при запалване на двигателя от самото начало пушеше яко и много гъст синкаво-бял дим, сега първите 10-15 секунди няма никакъв дим появява се по-късно, като се увеличава постепенно. Синкавия дим от неизгорялата нафта сякаш е премесен с пара, обаче нивото на антифриза не ми е мръдвало от месеци. Имам чувството че може да е от калпавите горива с които караме и естествено от сдуханите ни автомобили, които караме и са на 350 000км. Най-вероятно при новите автомобили и в топло време този проблем с калпавите горива не се усеща, въпреки че от една година карам само със скъпия дизел на ОМВ или Лукойл. Поне като си почистих дебитомера, а той беше много замърсен, колата стана още по-мощна и малко по-икономична.

Потребителски аватар
k0kicha91
потребител
потребител
Мнения: 167
Регистриран: 25 окт 2013, 20:29
Модел на автомобила: Ford Focus Mk1 1.8 TDDI
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Много пуши при палене

Мнение от k0kicha91 » 13 яну 2014, 16:29

Аз съм с Ford Focus 1.8 TDDI 1999г. и нямам нито MAP, нито MAF сензор (или поне аз не мога да ги открия). Гледах и в програми като Microcat и т.н., но и там не откривам. MAF със сигурност нямам. Ако има някой с кола и двигател, като моя ще съм благодарен, ако сподели. Не зная вече от какво може да е....
[img]http://prikachi.com/images/666/7539666R.jpg[/img]
[br][/br]
[b]Бог на небето - Форд на шосето![/b]

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 41 госта