Много пуши при палене

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
DTM
потребител
потребител
Мнения: 1526
Регистриран: 05 мар 2006, 14:18
Модел на автомобила: *
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Много пуши при палене

Мнение от DTM » 14 яну 2014, 15:36

k0kicha91 написа:Аз съм с Ford Focus 1.8 TDDI 1999г. и нямам нито MAP, нито MAF сензор (или поне аз не мога да ги открия). Гледах и в програми като Microcat и т.н., но и там не откривам. MAF със сигурност нямам. Ако има някой с кола и двигател, като моя ще съм благодарен, ако сподели. Не зная вече от какво може да е....
Колега, имаш MAP иначе компютъра от къде да знае какво се случва в смукателния колектор? Вакуум ли е, налягане ли е...., какво е като стойност.
Дай снимка на мотора отгоре и ще ти покажа кое е MAP-а в случая.

Това, което видях от клипа е не добре изгоряла нафта. То така и си мирише, както казваш. Има и леко притрисане, т.е. неравномерна работа на мотора, поне така се чува.
Започни от лесните и евтини неща за проверка към то-сложните и скъпи процедури. Само не знам, защо си свалил дюзите за проверка? Както и да е...

Свещите как ги измери? Както са си на място и мериш съпротивление ли? Ако е така, не разчитай че нещо си установил.
Свещите се проверяват най-добре при свалено положение, ако искаш може и да ги мериш за вътрешно успокоение.
Най-точното мерило е да се подаде напрежение и да се погледне за колко време загряват и къде загряват, ако въобще загряват де :).
На тоя двигател свещите се махат лесно, т.е. на достъпно място са. Ако имаш елементарни технически познания ще можеш и сам да се справиш, за да ги свалиш.
Това пушене го прави само сутрин предполагам. После през деня няма значение колко е истинала, не го прави предполагам.

Ако не си пробвал това със свещите което ти писах, пробвай. После ще го мислим по-нататък.

Ела на някоя среща в неделя на ОМВ-то в кв."Чайка" от 17'00ч. сме там.

Потребителски аватар
k0kicha91
потребител
потребител
Мнения: 167
Регистриран: 25 окт 2013, 20:29
Модел на автомобила: Ford Focus Mk1 1.8 TDDI
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Много пуши при палене

Мнение от k0kicha91 » 14 яну 2014, 17:52

DTM написа: Колега, имаш MAP иначе компютъра от къде да знае какво се случва в смукателния колектор? Вакуум ли е, налягане ли е...., какво е като стойност.
Дай снимка на мотора отгоре и ще ти покажа кое е MAP-а в случая.

Това, което видях от клипа е не добре изгоряла нафта. То така и си мирише, както казваш. Има и леко притрисане, т.е. неравномерна работа на мотора, поне така се чува.
Започни от лесните и евтини неща за проверка към то-сложните и скъпи процедури. Само не знам, защо си свалил дюзите за проверка? Както и да е...

Свещите как ги измери? Както са си на място и мериш съпротивление ли? Ако е така, не разчитай че нещо си установил.
Свещите се проверяват най-добре при свалено положение, ако искаш може и да ги мериш за вътрешно успокоение.
Най-точното мерило е да се подаде напрежение и да се погледне за колко време загряват и къде загряват, ако въобще загряват де :).
На тоя двигател свещите се махат лесно, т.е. на достъпно място са. Ако имаш елементарни технически познания ще можеш и сам да се справиш, за да ги свалиш.
Това пушене го прави само сутрин предполагам. После през деня няма значение колко е изтинала, не го прави предполагам.

Ако не си пробвал това със свещите което ти писах, пробвай. После ще го мислим по-нататък.

Ела на някоя среща в неделя на ОМВ-то в кв."Чайка" от 17'00ч. сме там.
Ще снимам двигателя и ще кача снимка. Свещите ги мерих, като ги откачих от + и подвигнах. Мерих ги към маса, като отчетеното съпротивление беше 1,8-1,9 и падна до 0.6ома със стъпка от 0,1. Сутрин, дори и в по-студено време нямам проблем с паленето. Пушенето наистина го прави само сутрин.

Дюзите свалих тъй като мислих, че вероятно има някоя "пикаеща", но и скоро взех колата хубаво беше да ги погледнат на стенд да съм по-спокоен.

Иска ми се да дойда на срещата в неделя, но съм на почивен уикенд в Шумен 2 дни и няма да успея. На следващата може би ще дойда, благодаря за поканата. _friends_
[img]http://prikachi.com/images/666/7539666R.jpg[/img]
[br][/br]
[b]Бог на небето - Форд на шосето![/b]

Потребителски аватар
k0kicha91
потребител
потребител
Мнения: 167
Регистриран: 25 окт 2013, 20:29
Модел на автомобила: Ford Focus Mk1 1.8 TDDI
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Много пуши при палене

Мнение от k0kicha91 » 17 яну 2014, 16:25

Днес свалих MAP сензора, който най-накрая открих и го почистих с контактен спрей. Колата не беше още тотално изстинала затова не мога да кажа дали има подобрение, но утре сутринта ще разбера 100%. Освен този проблем с пушенето, който имам, по-горе (както и в друга тема) писах, че имам и доста вибрации из купето и те не са само, когато е студена колата. Постоянно има нещо я огледало, я от кората на вратата или някоя част от таблото или пък нещо друго, което да трепери и да ме дразни хипер много! Решил съм на пролет да направя шумоизолация на купето и капака, както е направил един от колегите и е постнал тема със снимки, как става всичко това, но не съм убеден, че това е нормално или че тази работа на двигателя е нормална...
[img]http://prikachi.com/images/666/7539666R.jpg[/img]
[br][/br]
[b]Бог на небето - Форд на шосето![/b]

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2043
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Много пуши при палене

Мнение от OgiDogi » 17 яну 2014, 18:40

k0kicha91 написа:Днес свалих MAP сензора, който най-накрая открих и го почистих с контактен спрей. Колата не беше още тотално изстинала затова не мога да кажа дали има подобрение, но утре сутринта ще разбера 100%. Освен този проблем с пушенето, който имам, по-горе (както и в друга тема) писах, че имам и доста вибрации из купето и те не са само, когато е студена колата. Постоянно има нещо я огледало, я от кората на вратата или някоя част от таблото или пък нещо друго, което да трепери и да ме дразни хипер много! Решил съм на пролет да направя шумоизолация на купето и капака, както е направил един от колегите и е постнал тема със снимки, как става всичко това, но не съм убеден, че това е нормално или че тази работа на двигателя е нормална...
Вибрациите - най-вероятно от десния тампон на двигателя.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Потребителски аватар
k0kicha91
потребител
потребител
Мнения: 167
Регистриран: 25 окт 2013, 20:29
Модел на автомобила: Ford Focus Mk1 1.8 TDDI
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Много пуши при палене

Мнение от k0kicha91 » 17 яну 2014, 20:26

Да знам, че е проблем на тези модели, но не е и от него. Ходих на сервиз да ми сменят ангренажа миналата седмица и им казах да огледат тампоните (сервиза е на приятел) каза ми, че всичките са наред.
[img]http://prikachi.com/images/666/7539666R.jpg[/img]
[br][/br]
[b]Бог на небето - Форд на шосето![/b]

Потребителски аватар
k0kicha91
потребител
потребител
Мнения: 167
Регистриран: 25 окт 2013, 20:29
Модел на автомобила: Ford Focus Mk1 1.8 TDDI
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Много пуши при палене

Мнение от k0kicha91 » 05 фев 2014, 15:22

Ето още един клип на работата на двигателя, този път по ясен. На него се виждат, както вибрациите вътре в купето така и отзад в ауспуха. Единствено не се вижда притръсването на двигателя, но ако е необходимо ще направя и на него.

Възможни причини да се случва това и идеи от какво може да е ?

http://www.youtube.com/watch?v=ajWTn9vHxjE&feature=youtu.be
[img]http://prikachi.com/images/666/7539666R.jpg[/img]
[br][/br]
[b]Бог на небето - Форд на шосето![/b]

Потребителски аватар
k0kicha91
потребител
потребител
Мнения: 167
Регистриран: 25 окт 2013, 20:29
Модел на автомобила: Ford Focus Mk1 1.8 TDDI
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Много пуши при палене

Мнение от k0kicha91 » 14 фев 2014, 10:07

Четвърти ден вече колата ми стои за ремонт в сервиза на приятел...Прегледани са всички възможни механични проблеми и части и всичко е наред (дюзи, разпръсквачи, свещи, датчици, ГНП и т.н.), но проблемът не е открит и все още не може да бъде открит. Някой сблъсквал ли си е с подобен проблем?
[img]http://prikachi.com/images/666/7539666R.jpg[/img]
[br][/br]
[b]Бог на небето - Форд на шосето![/b]

sttodorov
потребител
потребител
Мнения: 17
Регистриран: 07 яну 2011, 20:14
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi , 130к.с., 2002г.
Status: Извън линия

Re: Много пуши при палене

Мнение от sttodorov » 14 фев 2014, 10:47

Прегледай какво е състоянието на демпферната шайба на коляновия вал, аз имах подобни вибрации на двигателя, които се пренасяха по цялото купе.
Не купувай обаче от евтините ментета, защото след време може да ти се наложи да я сменяш пак.

Потребителски аватар
k0kicha91
потребител
потребител
Мнения: 167
Регистриран: 25 окт 2013, 20:29
Модел на автомобила: Ford Focus Mk1 1.8 TDDI
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Много пуши при палене

Мнение от k0kicha91 » 17 фев 2014, 09:53

При мен се оказа от компресията на един от цилиндрите на двигателя.
[img]http://prikachi.com/images/666/7539666R.jpg[/img]
[br][/br]
[b]Бог на небето - Форд на шосето![/b]

Потребителски аватар
k0kicha91
потребител
потребител
Мнения: 167
Регистриран: 25 окт 2013, 20:29
Модел на автомобила: Ford Focus Mk1 1.8 TDDI
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Много пуши при палене

Мнение от k0kicha91 » 05 мар 2014, 17:47

След оправянето на компресията на цилиндрите, колата ми е вече 20-ти ден на сервиз и се оказа, че сега помпата не била наред, но не механиката, а електониката.
Не съм напълно наясно дали на този модел, помпата работи с електроника? Оказа се, че и във Варна нямало (по думите на майстора) сервиз, в който да има стенд за регулиране на този модел помпи...Възможно ли е това? Някакви ориентировъчни цени за такава услуга? Вече не зная какво да правя.... един път компресия на цилиндрите, другия път помпата... след това не знам какво още...
[img]http://prikachi.com/images/666/7539666R.jpg[/img]
[br][/br]
[b]Бог на небето - Форд на шосето![/b]

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10842
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Много пуши при палене

Мнение от ЯЛТА » 06 мар 2014, 12:05

Ето така се прави диагностиката на ГНП :

http://www.youtube.com/watch?v=hYbGG2Ll7_o

Колко от сервизите имат тази апаратура. Прословутата VP-30-помпа има електроника която гори, и хич не е евтин ремонта и, да не говорим ако не е точно диагностицирана повредата, а се сменяват на хаус части от прехвалени майстори.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: Много пуши при палене

Мнение от specialista » 11 мар 2014, 21:32

Пробвай със центровка!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

Потребителски аватар
k0kicha91
потребител
потребител
Мнения: 167
Регистриран: 25 окт 2013, 20:29
Модел на автомобила: Ford Focus Mk1 1.8 TDDI
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Много пуши при палене

Мнение от k0kicha91 » 15 мар 2014, 11:41

След оправяне на компресията на цилиндрите, смяна на клапан на ГНП и изчистване на всмукателните тръби - проблемът отново продължава. Абсолютно никаква промяна с това от клипа. Отново пуши, мирише яко на нафта (не е от дюзи) и притриса. Консултирах се с един приятел, който каза, че вероятно е от компютъра и някакви предварения.

Някой има ли идея за нещо, което не съм проверил и може да е?
[img]http://prikachi.com/images/666/7539666R.jpg[/img]
[br][/br]
[b]Бог на небето - Форд на шосето![/b]

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Много пуши при палене

Мнение от HACKO » 15 мар 2014, 15:55

k0kicha91 написа:....... и някакви предварения.

Някой има ли идея за нещо, което не съм проверил и може да е?
specialista написа:Пробвай със центровка!
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
k0kicha91
потребител
потребител
Мнения: 167
Регистриран: 25 окт 2013, 20:29
Модел на автомобила: Ford Focus Mk1 1.8 TDDI
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Много пуши при палене

Мнение от k0kicha91 » 22 мар 2014, 10:38

Все още няма никаква намерена причина за този проблем. Освен сервиза на приятел и от BOSCH сервиз (Юни ауто) вече вдигат ръце от колата ми...Никой няма никаква идея от какво е този проблем. Моля, ако се е случвало на някого да сподели какво е решението или ако има някой по компетентен. Мисля вариант вече да я закарам и в сервиза на MOTO PFOHE. Някой знае ли там как стоят нещата, колко ще ми вземат само за оглед и откриване на проблема?
[img]http://prikachi.com/images/666/7539666R.jpg[/img]
[br][/br]
[b]Бог на небето - Форд на шосето![/b]

Потребителски аватар
k0kicha91
потребител
потребител
Мнения: 167
Регистриран: 25 окт 2013, 20:29
Модел на автомобила: Ford Focus Mk1 1.8 TDDI
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Много пуши при палене

Мнение от k0kicha91 » 05 апр 2014, 23:11

След дълъг престои на колата ми в два сервиза извършената работа е следната:
- Ремонт на ГНП, поради причина задиране на клапан
- Центровка на ГНП
- Диагностика на ГНП на специализиран стенд
- Ремонт глава - смяна на втулки
- Диагностика на двигател
- Центровка на двигател
- Проверка на софтуерната работа на компютъра
- Почистване на всмукателните тръби
- Проверка и почистване дюзи
- Проверка разпръсквачи
- Ремонт и настройка на компресията на един от цилиндрите
- Проверка на предваренията

Резултат от ремонтите:
- Помпата работи перфектно (по диагностика и протоколи)
- Двигателят работи перфектно (по диагностика и протоколи)
- Работата на дюзите и разпръсквачите е перфектна.
- Няма грешки в компютъра
- Всичко по горивните пътища е изчистено
- Компресията на всички цилиндри е идеална
- Всичко с предваренията е добре.

Краен резултат:
- Проблемът отново остава нерешен. Притръсването и пушенето остава.

Колата ми е гледана от над 10 специалиста. Вариантът, който ме посъветваха е да купя компютър втора ръка, който да обучат в MOTO PFOHE към имобилайзера ми и да пробвам какво ще стане, защото според тях компютърът обърква нещо.

Има ли някой компетентен на който му идва нещо друго в главата?
[img]http://prikachi.com/images/666/7539666R.jpg[/img]
[br][/br]
[b]Бог на небето - Форд на шосето![/b]

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Много пуши при палене

Мнение от diesel1.6 » 28 май 2014, 10:25

- Ремонт и настройка на компресията на един от цилиндрите
Възможно ли е в сервиза ти да не са направили компресията достатъчно много за палене без пушек?
- Двигателят работи перфектно (по диагностика и протоколи)
Това пробвано ли е в проблемния момент на паленето с пушек след дълго спиране?

Потребителски аватар
k0kicha91
потребител
потребител
Мнения: 167
Регистриран: 25 окт 2013, 20:29
Модел на автомобила: Ford Focus Mk1 1.8 TDDI
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Много пуши при палене

Мнение от k0kicha91 » 28 май 2014, 12:30

Относно двигателя - да пробвано е и в проблемния момент, а за компресията съм 100% сигурен, сервизът е на приятел, колата стоя месец и ме увери, че е направил всичко възможно и всякакви проби.
[img]http://prikachi.com/images/666/7539666R.jpg[/img]
[br][/br]
[b]Бог на небето - Форд на шосето![/b]

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Много пуши при палене

Мнение от diesel1.6 » 28 май 2014, 12:44

Има нещо фалшиво. В техниката място за магии няма, нещата се знаят, разбира се не от всеки.
Имаш проблем някъде из вече проверените неща. Механичен проблем за единия или повече цилиндри, впръскване в грешен момент.
Защо си се заел с ЕГР? На студена не участва в играта. Следи го с един светодиод за да провериш.

По филмчетата ти се вижда типично ненавременно впръскване комбинирано с разлики в иносването на цилиндрите или горивната апаратура.

Потребителски аватар
k0kicha91
потребител
потребител
Мнения: 167
Регистриран: 25 окт 2013, 20:29
Модел на автомобила: Ford Focus Mk1 1.8 TDDI
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Много пуши при палене

Мнение от k0kicha91 » 28 май 2014, 13:03

Тези неща принципно също са проверявани, не смея и не мога да твърдя, че всичко е показало, че е абсолютно изправно, но вярвам на човекът си, тъй като е дълго години в областта. Колата са я гледали и специалисти от други сервизи, дори специализирани за дизел.

Знае ли някой къде освен в MOTO-PFOHE могат да ми обучат компютъра към имобилайзера на колата?
[img]http://prikachi.com/images/666/7539666R.jpg[/img]
[br][/br]
[b]Бог на небето - Форд на шосето![/b]

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], Google Adsense [Bot] и 22 госта