Страница 1 от 1
Интересно явление!!!
Публикувано: 06 дек 2013, 20:34
от Emmo
Колеги имам следната аномалия при работа на ДВИГАТЕЛЯ(1.8 ТДЦИ - 100К.С.)! В движение при смяна на предавки от 3 към 4, когато автомобила е по нагорнище след зацепване на 4та предавка в обороти (1500-1600) колата изгубва мощност, като се получава едно притрисане на мотора до отпускане на газта! Това се получава само на 4та предавка, като зачести последния месец. За първи път го усетих преди 2г. но се случваше доста рядко! Дано има някой знаещ, къде е разковнището за решение на казуса?:)
Re: Интересно явление!!!
Публикувано: 07 дек 2013, 10:02
от fordmaniac
Emmo написа:аномалия ДВИГАТЕЛЯ(1.8 ТДЦИ - 100К.С.)по нагорнище след зацепване на 4та предавка в обороти (1500-1600) колата изгубва мощност, като се получава едно притрисане на мотора до отпускане на газта!
Ми то аномалия няма. Дизел, на който турбото му дава налягане около 1800-1900 об го мъчиш на 1500 на 4 по нагорнище??? и той си протестира! На 50 км/ч четвърта по баир си е вандализъм. Като сдаде багажа маховика, ще ме разбереш.
Поздрави
Re: Интересно явление!!!
Публикувано: 07 дек 2013, 11:25
от ford4o
А по таблото нещо започва ли да свети? Някоя лампа, тази за подгревните свещи, например? Защото, ако не мига нищо, най вероятно наистина сменяш скоростите на прекалено ниски обороти, или може да ти приплъзва съединителя. Аз не сменям предавките под 2500 об. ,а в баир и при ускорение даже и на 3200- 3500. Колата ми е със същия мотор.
Re: Интересно явление!!!
Публикувано: 07 дек 2013, 13:12
от Яким
fordmaniac написа:Emmo написа:аномалия ДВИГАТЕЛЯ(1.8 ТДЦИ - 100К.С.)по нагорнище след зацепване на 4та предавка в обороти (1500-1600) колата изгубва мощност, като се получава едно притрисане на мотора до отпускане на газта! quote]
Ми то аномалия няма. Дизел, на който турбото му дава налягане около 1800-1900 об го мъчиш на 1500 на 4 по нагорнище??? и той си протестира! На 50 км/ч четвърта по баир си е вандализъм. Като сдаде багажа маховика, ще ме разбереш.
Поздрави
Фордманиакът е прав. Аз имам същата кола и се наложи да сменя маховик за над хиляда лева и то с отстъпка. Вече не си правя експерименти да сменям предавки на ниски обороти. Двигателят е такъв, че няма достатъчно мощност под 1800 оборота, това мога да го твърдя категорично от опита си с него. Не е дефект, а характеристика.
Моят съвет на база на опита е - На равно сменяй предавките между 1800 и 2000 оборота, а по баир задължително на 2000 - дори 2200, както правя след случката. Разходът на гориво се увеличи малко, но колата върви в пъти по- стабилно и рискът от предизвикване на безумно скъп ремонт се минимизира, така че си струва половин литър на сто в повече. Успех
п.п Когато ползваш климатик, предвиди още 100 оборота отгоре за сигурност.
Re: Интересно явление!!!
Публикувано: 07 дек 2013, 15:04
от Emmo
Може и да имате право колеги, но забележете, че за да влезе в обороти91500-1600) на четвърта по баир съм сменил от трета предавка на 2300-2400 оборота поне, а автомобила е с 60км/ч при тези обороти и става по-шумен! Ще правя смяна на по-високи обороти и ще видим ще се случи ли отново!
Re: Интересно явление!!!
Публикувано: 07 дек 2013, 15:54
от Яким
Emmo написа:Може и да имате право колеги, но забележете, че за да влезе в обороти91500-1600) на четвърта по баир съм сменил от трета предавка на 2300-2400 оборота поне, а автомобила е с 60км/ч при тези обороти и става по-шумен! Ще правя смяна на по-високи обороти и ще видим ще се случи ли отново!
При това уточнение не знам какъв е проблемът. При 60 км в час не би трябвало да имаш проблем с минаването на четвърта, според мен. Моят фокус си работи съвсем нормално при такива обороти, но то си зависи и от баира и колко е натоварена колата. Успех
