Escort 1.6 16 94г. не пали

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
blenda
потребител
потребител
Мнения: 89
Регистриран: 31 мар 2011, 08:47
Модел на автомобила: Escort 1.6 16v 90кс. 94г.
Status: Извън линия

Escort 1.6 16 94г. не пали

Мнение от blenda » 08 дек 2013, 21:47

Колеги форда ми прави егати номера.Вчера докато си пътувах,изведнъж оборотомера заби на нула и двигатела изгасна в движение.Спрях и с подръчни средства установих, че няма искра на запалителните свещи.Това което на мен ми доиде на акъла е датчик на коляновия вал,или бобина или компютър.Интересното е че след известно време колата запали и се прибрах подчти до вкъщи,но малко преди да се прибера пак изгастна.След 20-тина минути успях пак да запаля,като нищо не съм пипал по мотора.За мен беше ясно че е датчик на коляновия вал.Днес го смених обаче проблема не изчезна а зачести,като в момента изобщо непали.Смених и компютъра но ефект няма.Явно не е от датчика и компютъра.Премерих с мултицет съпротивлението на датчика на коляновия вал директно на куплонга на комп'търа и е 420 ома,а на бобинта е 16 ома,което ме осъмни защото на самата бобина съпротивлението между изводите на двете намотки е по 1 ом.Бобината според мен е здрава,защото проверявам импулсите от компа към бобината с светодиод,и са доста срранни,има проблем с импулсите,но не е от компа явно.
Това е на кратко положението.
Някои да има някакви идеи,защото аз съм безидеен вече.

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Escort 1.6 16 94г. не пали

Мнение от opex » 08 дек 2013, 22:10

Инсталацията до датчика на коляновия вал как е? Някъде може да се мокри и да прави проблем.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Escort 1.6 16 94г. не пали

Мнение от HACKO » 08 дек 2013, 22:12

Моя преди седмица направи подобно нещо, след напръскване на всички букси (на бобината, датчика, комутатора) с контактен спрей, запали и не ми е правил пак проблем, засега. Направи ми впечатление, че буксата на датчика беше пълна с масло.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
blenda
потребител
потребител
Мнения: 89
Регистриран: 31 мар 2011, 08:47
Модел на автомобила: Escort 1.6 16v 90кс. 94г.
Status: Извън линия

Re: Escort 1.6 16 94г. не пали

Мнение от blenda » 09 дек 2013, 03:59

Всички букси са проверени а инсталацията прозваних с мултицета.Буксата от бобината до компютъра няма междинни снадки някаде,или греша.Направи ми впечатление ,че съпротивлението на бобината измерено на буксата на компа е по 15 ома,на самата бубина мерено след буксата(боцнах кабелите за да елиминирам проблем в буксата) си е по 1 ом.ТПСто можели да е причина за непалене,или е спомагателен датчик.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Escort 1.6 16 94г. не пали

Мнение от HACKO » 09 дек 2013, 11:31

TPSа няма нищо общо с паленето.
А провери ли дали на бобината има +12V, средния кабел на бобината и пин №6 на комутатора (или черния кабел на някоя от дюзите). Идеята е да не би да е изгорял бушона или прословутия проблем със студени спойки на таблото с бушоните при Ескортите, което е много вероятно според описанието на проблема и проявлението.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
blenda
потребител
потребител
Мнения: 89
Регистриран: 31 мар 2011, 08:47
Модел на автомобила: Escort 1.6 16v 90кс. 94г.
Status: Извън линия

Re: Escort 1.6 16 94г. не пали

Мнение от blenda » 09 дек 2013, 20:33

Наско,днес се опитах да запаля,но без успех.Поставих диода в буксата за диагностика според аутодата,но при подаване на контакт диода дайе не светна.На бобината на черния кабел при контакт към маса има 11,9в но и и към двата кабела за управление,двата отстрани има 11,9.Това ме навява на мисълта че компа е отпушил транзисторите за управление на бобината.Това успях да свърша днес вечерта след работа.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Escort 1.6 16 94г. не пали

Мнение от HACKO » 09 дек 2013, 20:48

Преди малко отново ми направи същия номер, включвах изключвах буксите и нищо. Накрая вече мислех на кого да звъня да ме издърпа до в къщи, изритах няколко пъти таблото с бушоните и нещата се оправиха. Така, че не е зле да се насочиш към таблото.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
blenda
потребител
потребител
Мнения: 89
Регистриран: 31 мар 2011, 08:47
Модел на автомобила: Escort 1.6 16v 90кс. 94г.
Status: Извън линия

Re: Escort 1.6 16 94г. не пали

Мнение от blenda » 10 дек 2013, 07:27

Хахаха,не се сетих и аз да го сритам.Сега по същество.Преди време ми изчезнаха габаритите,но тогава оправих нещата с един мост.Явно там е язвата.Да не говорим че от доста време ми се ебава уреда за температурата,ту таботи,ту не пак доста мистериозно

Потребителски аватар
blenda
потребител
потребител
Мнения: 89
Регистриран: 31 мар 2011, 08:47
Модел на автомобила: Escort 1.6 16v 90кс. 94г.
Status: Извън линия

Re: Escort 1.6 16 94г. не пали

Мнение от blenda » 10 дек 2013, 20:13

Мога да взема бушонно табло от същия модел и година,само за проба.Мисля че трябва да се изяснат нещата бързо.
Между другото докато разпитвах колеги фордисти,чух мнение за колега които му сменили някакъв кондензатор при подобен проблем с непалене.Някои да е наясно за какъв кондензатор иде реч.Модела на колегата е като моя 1.6 16в.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Escort 1.6 16 94г. не пали

Мнение от HACKO » 10 дек 2013, 21:22

До самата бобина е, малка кутийка с букса.
При тебе има всички симптоми за проблем с таблото, габаритите, уреда за температурата, сега и това.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Escort 1.6 16 94г. не пали

Мнение от opex » 10 дек 2013, 21:57

Кондензатора е за съвсем друго. Няма общо с паленето и т.н. за разлика от "едно-времешните" коли или тези с една бобина и делко примерно.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Потребителски аватар
blenda
потребител
потребител
Мнения: 89
Регистриран: 31 мар 2011, 08:47
Модел на автомобила: Escort 1.6 16v 90кс. 94г.
Status: Извън линия

Re: Escort 1.6 16 94г. не пали

Мнение от blenda » 11 дек 2013, 06:25

Сега като се замисля,бобина без кодензатор неможе,заради токовете от самоиндукция,но тук прекъсването не е от механичен прекъсвач т.е става мигнивенно.
Но все пак ако знаеш колега за какво е ,пиши за да знаем всички.
Аз доколкото знам при прецакан кондензатор искра има но е много слаба,тоест при мен не е това явно.

Потребителски аватар
deathstorm
потребител
потребител
Мнения: 559
Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: Escort 1.6 16 94г. не пали

Мнение от deathstorm » 11 дек 2013, 11:07

Колега нищо не казваш за EDIS модула, него провери ли го. Все пак той комутира бобините, намира се на шофьорския калник и моя като го гледам колко кал хвърка по-него доста съм се чудил как работи. Въпросния кондензатор зад бобината е свързан успоредно на захранващия кабел +12в и функцията му най-вероятно е да филтрира смущенията от превключването на бобините.. Днес се загледах в схемата на управление и ми стана интересно 48 Реле Мощност CFI за какво служи, някой знае ли?:
Изображение

Потребителски аватар
blenda
потребител
потребител
Мнения: 89
Регистриран: 31 мар 2011, 08:47
Модел на автомобила: Escort 1.6 16v 90кс. 94г.
Status: Извън линия

Re: Escort 1.6 16 94г. не пали

Мнение от blenda » 11 дек 2013, 18:19

deathstorm написа:Колега нищо не казваш за EDIS модула, него провери ли го. Все пак той комутира бобините, намира се на шофьорския калник и моя като го гледам колко кал хвърка по-него доста съм се чудил как работи. Въпросния кондензатор зад бобината е свързан успоредно на захранващия кабел +12в и функцията му най-вероятно е да филтрира смущенията от превключването на бобините.. Днес се загледах в схемата на управление и ми стана интересно 48 Реле Мощност CFI за какво служи, някой знае ли?:
Изображение
Колега,при моделите от 94 та вече ЕДИС е обединен с ЦПУ и се намира в краката на пасажета.

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Escort 1.6 16 94г. не пали

Мнение от opex » 11 дек 2013, 19:07

blenda написа:Колега,при моделите от 94 та вече ЕДИС е обединен с ЦПУ и се намира в краката на пасажета.
Това може да се каже по-скоро за 95.
Не твърдя, че е, но 94 е все още много голям шанса да е с външен ЕДИС. Зависи в кой завод е сглобявана и др
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Peet
потребител
потребител
Мнения: 649
Регистриран: 17 юли 2007, 15:59
Модел на автомобила: Ford Galaxy,2.0i DOHC,Ghia,'98
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Escort 1.6 16 94г. не пали

Мнение от Peet » 11 дек 2013, 19:32

Същия проблем се появи и при моя автомобил(от прфила)преди около 2 месеца-гаснене в движение, ту пали ту не ще, като ударя по таблото с бушоните-пали, но по-късно и с удари не ставаше. Направих голямо ровене в нета, намерих доста информация по темата. При мен се оказа проблем с едно реле №30, което подава захранване на командния модул на двигателя. Намерих го, разглобих го и се оказа студена спойка. След припояване проблема изчезна. Точно за това реле е писано доста по форумите-често прави проблеми.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Escort 1.6 16 94г. не пали

Мнение от HACKO » 11 дек 2013, 20:13

По книгите пише, че от 96 е в ЦПУ, 94 трябва да си е по старата схема с външен комутатор. Ама това се проверява много лесно, ако няма комутатор от вътрешната страна на Левия подкалник е по новата схема, все пак това е Форд и нищо не е константа.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
blenda
потребител
потребител
Мнения: 89
Регистриран: 31 мар 2011, 08:47
Модел на автомобила: Escort 1.6 16v 90кс. 94г.
Status: Извън линия

Re: Escort 1.6 16 94г. не пали

Мнение от blenda » 11 дек 2013, 23:53

Днес смених бушонното табло,излезна захранването на еецто и колата запали се едно никога не е правила проблем.Аз обаче не спрях до тук и разглобих таблото до краи.Да ви кажа не открих нищо фрапиращо.Сега като се замисля може да е проблема и в някое реле.
Специални благодрности на Наскои всички които помагаха със съвети.
Остава само да намеря проблема в самото табло каде и ще съм доволен.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Escort 1.6 16 94г. не пали

Мнение от HACKO » 12 дек 2013, 11:50

Платката е сгъната на 4, проблема може да е на вътрешен слой и да не се вижда при първоначален оглед.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
blenda
потребител
потребител
Мнения: 89
Регистриран: 31 мар 2011, 08:47
Модел на автомобила: Escort 1.6 16v 90кс. 94г.
Status: Извън линия

Re: Escort 1.6 16 94г. не пали

Мнение от blenda » 12 дек 2013, 18:09

Отворих я,и от вътре си изглевда добре.Има няколко споики които са съмнителни.Тях ще презапоя и сглобявам.Релето със сигорност неработи.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 112 госта