Ford Focus 2002 1.6 16V Zetec смяна на ангренажен ремък.
-
- потребител
- Мнения: 39
- Регистриран: 01 дек 2013, 22:58
- Модел на автомобила: focus
- Status: Извън линия
Ford Focus 2002 1.6 16V Zetec смяна на ангренажен ремък.
Здравейте колеги от скоро съм собственик на Фокус. До тук съм сменил всички консумативи освен ангренажният ремък. Купил съм ремък Continental ролка SKF и болта които стяга двете ролки на коляновия вал, разбрах че, се сменя и той при смяната на ангренажния ремък. Запознах се с това как се сменя и какво се прави но не разбрах с какво усилие се стяга този болт. Та въпроса ми е с колко нютон метра (Nm) се стяга въпросния болт които притиска ролките?
Ще се радвам ако някои ми помогне, които е сменял или поне знае къде да проверя.
А и със сигурност темата би помогнала на други собственици на Фокус.
Ще се радвам ако някои ми помогне, които е сменял или поне знае къде да проверя.
А и със сигурност темата би помогнала на други собственици на Фокус.
-
- потребител
- Мнения: 39
- Регистриран: 01 дек 2013, 22:58
- Модел на автомобила: focus
- Status: Извън линия
Re: Ford Focus 2002 1.6 16V Zetec смяна на ангренажен ремък.
40 Nm + 90 градуса, сигурен ли си ? Има ли някъде книжка, сервизна програма в която да пише с колко се стяга?
-
- потребител
- Мнения: 232
- Регистриран: 15 ное 2009, 19:27
- Модел на автомобила: focus
- Status: Извън линия
Re: Ford Focus 2002 1.6 16V Zetec смяна на ангренажен ремък.
За да го смениш трябва да имаш специален инструмент да законтриш коляновия вал и шина за разпределителните валове.Ако не си сменял моя съвет е не рискувай,може да си навлечеш много неприятности.
-
- потребител
- Мнения: 39
- Регистриран: 01 дек 2013, 22:58
- Модел на автомобила: focus
- Status: Извън линия
Re: Ford Focus 2002 1.6 16V Zetec смяна на ангренажен ремък.
Ами не съм сменял, а за специалните инструменти Ford 303-376 метална шина дълга 210 мм и с дебелина 5 мм и 303-507 болт с дължина 55мм диаметър без резба 8 мм ли говориш ?
- Didibao
- потребител
- Мнения: 1769
- Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
- Модел на автомобила: Focus ST170
- Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: Ford Focus 2002 1.6 16V Zetec смяна на ангренажен ремък.
В autodata за ролката на коляновия вал това пише, а шината е за фиксиране на разпределителните валове.

-
- потребител
- Мнения: 39
- Регистриран: 01 дек 2013, 22:58
- Модел на автомобила: focus
- Status: Извън линия
Re: Ford Focus 2002 1.6 16V Zetec смяна на ангренажен ремък.
Ето пък аз какво намерих. Но дали е достоверно не знам. http://ford2focus.ru/engine16/Didibao написа:В autodata за ролката на коляновия вал това пише, а шината е за фиксиране на разпределителните валове.
За шината е ясно само не съм на 100% сигурен дали 303-507 дължина 55мм диаметър без резба 8 мм е с правилните размери.
-
- потребител
- Мнения: 39
- Регистриран: 01 дек 2013, 22:58
- Модел на автомобила: focus
- Status: Извън линия
Re: Ford Focus 2002 1.6 16V Zetec смяна на ангренажен ремък.
Проверих в autodata и нaистинa се стягa 40Nm + 90 градуса. Прогрaмaтa autodata може дa се свaли от някои торент трaкер, инстaлирaте и имa всичло зa коли до 2011г зa тези които търсят инфо.
- Didibao
- потребител
- Мнения: 1769
- Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
- Модел на автомобила: Focus ST170
- Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: Ford Focus 2002 1.6 16V Zetec смяна на ангренажен ремък.
За шината не и знам размерите, аз ползвам пила която влиза точно в отворите на валовете.
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

-
- потребител
- Мнения: 39
- Регистриран: 01 дек 2013, 22:58
- Модел на автомобила: focus
- Status: Извън линия
Re: Ford Focus 2002 1.6 16V Zetec смяна на ангренажен ремък.
[quote="Didibao"]За шината не и знам размерите, аз ползвам пила която влиза точно в отворите на валовете
Не нa шинaтa и знaм рaзмерите дългa е 210мм и е с дебелинa 5 мм. 5мм трябвa дa сa и кaнaлите нa вaловете. Не знaм болтa които фиксирa коляновия вaл с кaкви рaзмери е точно aко знaеш ще е супер.
Не нa шинaтa и знaм рaзмерите дългa е 210мм и е с дебелинa 5 мм. 5мм трябвa дa сa и кaнaлите нa вaловете. Не знaм болтa които фиксирa коляновия вaл с кaкви рaзмери е точно aко знaеш ще е супер.
- Didibao
- потребител
- Мнения: 1769
- Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
- Модел на автомобила: Focus ST170
- Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: Ford Focus 2002 1.6 16V Zetec смяна на ангренажен ремък.
За него имаше някъде тема във форума и са му дадени размерите, при моя мотор не се ползва болта.
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

-
- потребител
- Мнения: 39
- Регистриран: 01 дек 2013, 22:58
- Модел на автомобила: focus
- Status: Извън линия
Re: Ford Focus 2002 1.6 16V Zetec смяна на ангренажен ремък.
Имaш ли идея кaде е тaзи темa?Didibao написа:За него имаше някъде тема във форума и са му дадени размерите, при моя мотор не се ползва болта.
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
- Didibao
- потребител
- Мнения: 1769
- Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
- Модел на автомобила: Focus ST170
- Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: Ford Focus 2002 1.6 16V Zetec смяна на ангренажен ремък.
Ето това трябва да е 303-748 резбата е М10Х1.5



-
- потребител
- Мнения: 39
- Регистриран: 01 дек 2013, 22:58
- Модел на автомобила: focus
- Status: Извън линия
Re: Ford Focus 2002 1.6 16V Zetec смяна на ангренажен ремък.
Да виждал съм го това направил съм същият.
-
- потребител
- Мнения: 39
- Регистриран: 01 дек 2013, 22:58
- Модел на автомобила: focus
- Status: Извън линия
Re: Ford Focus 2002 1.6 16V Zetec смяна на ангренажен ремък.
Имам един въпрос, на коляновия вал там където се навива инструмент 303-748 където трябва да опре има ли някаква дупка в която да влезе болта или само се допира в него и вала в тази част е гладък?
Надявам се на бърз отговор ако може.
Надявам се на бърз отговор ако може.
- Didibao
- потребител
- Мнения: 1769
- Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
- Модел на автомобила: Focus ST170
- Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: Ford Focus 2002 1.6 16V Zetec смяна на ангренажен ремък.
Би трябвало да е дупка, но не мога да гарантирам, не съм правил такъв фокус, лесно може да провериш дали си на точното място като провериш дали първи цилиндър ти е на ГМТ.

-
- потребител
- Мнения: 39
- Регистриран: 01 дек 2013, 22:58
- Модел на автомобила: focus
- Status: Извън линия
Re: Ford Focus 2002 1.6 16V Zetec смяна на ангренажен ремък.
Да аз лесно ще проверя ГМТ но притеснението ми идва от това, че ако на вала няма дупка и болта които навивам не е с точната дължина като се навие може да измести вала да го завърти ( ако е по дълаг ) или вала да се завърти при стягане ако болта е по-къс. А ако има отвор на вала в които да влезе болта то тогава няма как да се завърти.Didibao написа:Би трябвало да е дупка, но не мога да гарантирам, не съм правил такъв фокус, лесно може да провериш дали си на точното място като провериш дали първи цилиндър ти е на ГМТ.
Сега се сетих и нещо друго да сваля стартера и на маховика при установена ГМТ и влязъл болт на правилното място на коляновия вал да маркирам един от зъбите и да драсна и една черта на блока. А при отвиване и стягане на болта които притиска пистовата и ангренажната ролка да набия една отвертка за всеки случаи да се държи контра.
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1638
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Ford Focus 2002 1.6 16V Zetec смяна на ангренажен ремък.
Риска от грешно зацепване води до това:
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 22#p484622
Хем е правено в сервиз.
Болта не е предвиден за насилие:
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 22#p406793
Поздрави
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 22#p484622
Хем е правено в сервиз.
Болта не е предвиден за насилие:
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 22#p406793
Поздрави
-
- потребител
- Мнения: 39
- Регистриран: 01 дек 2013, 22:58
- Модел на автомобила: focus
- Status: Извън линия
Re: Ford Focus 2002 1.6 16V Zetec смяна на ангренажен ремък.
Рисковете ги знам няма какво да ги коментираме , въпроса ми е друг и мисля напълно ясен.
-
- потребител
- Мнения: 39
- Регистриран: 01 дек 2013, 22:58
- Модел на автомобила: focus
- Status: Извън линия
Re: Ford Focus 2002 1.6 16V Zetec смяна на ангренажен ремък.
Има теч на компресора на климатика (със зелено) от долния болт на капачката си прави капка и се стича. Ще трябва да се смени явно гарнитура но ако го махна ще изтече ли фреона и изобщо каква е тая течност с жълтеникав цвят леко мазна ? А отгоре над него (с червено)от долния болт капе охладителната течност явно защото не е сложена добре гумената гарнитурата скъсана е и стърчи от едната страна.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 27 госта