Масло на скоростна кутия МТ75 на Сиера

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
Rick
потребител
потребител
Мнения: 660
Регистриран: 18 сеп 2005, 03:36
Модел на автомобила: SCORPIO 2.9 V6 Ghia '93 FOCUS 1.6 Trend '08
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Масло на скоростна кутия МТ75 на Сиера

Мнение от Rick » 06 ное 2006, 19:50

Реших да сменя маслото в скоростите днес, защото не знам дали някога е сменяно а колата е на 184 000 вече... Ходих в МП и от там ме убедиха че маслото не се сменяло, а само се доливало. Казаха ми че е 26 лв литъра за скоростите и 65 лв литъра за задния мост. След като смяната на маслото и филтрите на двигателя миналия месец там ми излезе 170 лв, реших първо да се подсигуря че наистина е за смяна. Та отидах при един познат майстори с приятел и след хиляди спорове той ме убеди да ги сменя целите с минерално. 10 пъти му повторих, че не искам такива боклуци като минерално масло и т.н. Както и да е, стана ми неудобно вече да споря, а той ми се кълне че било перфектно маслото. Съгласих се, по време на смяната ми настръхна косата като чух че е руско!!! Марката е май нещо от рода на ВАМП или нещо такова, 80W90. За Москвич може и да става, но не и за Форд... само като чуя че е руско, турско или тем подобни и край. Единственото успокоително е че поне е ново, НО още като я подкарах колата и скоростите влизат ужасно трудно. Имам чувството че ще счупя нещо. На място при изключен двигател влизат много мазно, но в движение е ужасно. Карах така може би 3-4 км до нас.
Има вероятност да не се е разработило още, не знам. Моля кажете какво да правя? Мисля утре да го хвърлям и да си отида пак в МП и да си сложа оригиналното МТ75, както си пише по каталог. Верно туй отива на боклука, а е ново, но никога не съм рискувал и не смятам че си струва да го правя сега.
Последна промяна от Rick на 14 ное 2006, 01:41, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
shark
потребител
потребител
Мнения: 191
Регистриран: 23 авг 2005, 12:48
Модел на автомобила: Sierra 1.6 GL
Местоположение: Русе
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от shark » 06 ное 2006, 20:58

Колега какви са тези фантастични цени дето си ги сложил тук? Аз на моята Сиера проверих нивото на маслото и само долях и в скоростната кутия и в деференциала масло на Шел. Литъра беше 9 лева и с един литър си реших проблема. :)

Потребителски аватар
Rick
потребител
потребител
Мнения: 660
Регистриран: 18 сеп 2005, 03:36
Модел на автомобила: SCORPIO 2.9 V6 Ghia '93 FOCUS 1.6 Trend '08
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Rick » 07 ное 2006, 00:03

Мани няма да спя от притеснение тая вечер че направих такава глупост... Ами цените са същите каквито ти казвам, имам и касова бележка, ще я сканирам ако искаш :lol:
Не искам да доливам, искам си ново масло и утре заминавам в МП да го взема. По-хубаво е да си е цялото ново. Тва директно отива в канала преди да ми прецака скоростите. Питах във форума в Англия и от там потвърдиха че минералното масло не е за мойта кола.
За последен път отивам при познат, щото не ми правят услуга ди ми продават евтини работи за сметка на качеството.
На старата Сиера го сменях миналата година и бях взел Валволайн, пак не по мое желание, но него го преживях и не се оказа лошо. Беше 20 лева литъра и го смених в техния сервиз затова им се доверих.

Потребителски аватар
Georgiev
потребител
потребител
Мнения: 259
Регистриран: 22 апр 2006, 23:58
Модел на автомобила: Fiesta 1.1 моно, 93 г
Escort 1.6 L
Peugeot 307 2.0 HDI
Peugeot 106 1.1 i
Skoda Fabia 1.4 MPI
Местоположение: Разград
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Georgiev » 07 ное 2006, 02:39

За Сиерката, за скоростната кутия ти е нужно масло с вискозитет 80W90 полусинтетично.1,2 Литра.А за диференциала 90W 0.9 литра.В диференциала не е нужна полусинтетика.За скоростната кутия имаше и още една спецификация GL 4 и GL 5 Не помня вече но мисля че ти трябва GL4 което е за натоварени синхронизатори, а другото беше за натоварени зъбни предавки.Не е нужно да се набутваш в МП ако намериш кое ти пасва на спецификациите.Просто трябва да потърсиш.Но го има и факта че ще си по сигурен ако е от МП.Аз на предишната си кола за една година смених в скоростната 3 пъти от много чуденки и накрая си сложих оригинално за една камара пари и пак предавките се включваха трудно, макар да беше оригинално от представителството.Най добре си беше с това с което беше внесена.И сега се притеснявам на Ескорта да сменям че сменя ли го за да включа 1 ва ще трябва да съм абсолютно спрял.Успех

Потребителски аватар
Rick
потребител
потребител
Мнения: 660
Регистриран: 18 сеп 2005, 03:36
Модел на автомобила: SCORPIO 2.9 V6 Ghia '93 FOCUS 1.6 Trend '08
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Rick » 07 ное 2006, 03:16

Прав си, и аз това си помислих. Да дам още 150-200 лв в МП-то и пак да се включват трудно. За какъв дявол тръгнах да го сменям и аз незнам. Нямах проблеми с превключването ама нали искам все да съм сигурен че е ново, хубаво и т.н... на ми сега!
Колегите от UK ми казаха че и маслото за автоматик също е хубав избор.
Ето това ми дават като спецификация за моята кутия: ESD M2C 186-A и SAE 90 hypoid oil of grade API/GL 5, AQM-2C 9002-AA за задния мост. Ходи го разбери сега кое какво е, толкова букви че свят да ти се завие. :shock:
Утре като тръгна да обикалям ще пиша после какво е станало, дали съм намерил решение.

Потребителски аватар
Georgiev
потребител
потребител
Мнения: 259
Регистриран: 22 апр 2006, 23:58
Модел на автомобила: Fiesta 1.1 моно, 93 г
Escort 1.6 L
Peugeot 307 2.0 HDI
Peugeot 106 1.1 i
Skoda Fabia 1.4 MPI
Местоположение: Разград
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Georgiev » 07 ное 2006, 11:05

наблягам ти на спецификацията по API важна е трябва да е GL4 ама ще проверя и ще ти пиша

Потребителски аватар
Rick
потребител
потребител
Мнения: 660
Регистриран: 18 сеп 2005, 03:36
Модел на автомобила: SCORPIO 2.9 V6 Ghia '93 FOCUS 1.6 Trend '08
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Rick » 07 ное 2006, 17:08

Проблема решен! :D Както може да се досетите решението е най-простото - отидох в МП и взех 2 литра оригинално масло МТ75 отговарящо на спецификацията ESD M2C 186-A. Скоростите заспаха, перфекто превключване. 30 лева е литъра, даже и стотинки. Интересно защо вчера по телефона казаха 26, ама както и да е.
Извода е следния - купувайте само оригинални консумативи и никога не правете компромиси, защото ще ви излезе през носа. Аз по принцип винаги се придържам към това, но вчера за пръв път реших да пробвам и другия начин и последствията бяха че щях да остана без скорости от боклуджийските масла дето са заляли пазара.

Потребителски аватар
Georgiev
потребител
потребител
Мнения: 259
Регистриран: 22 апр 2006, 23:58
Модел на автомобила: Fiesta 1.1 моно, 93 г
Escort 1.6 L
Peugeot 307 2.0 HDI
Peugeot 106 1.1 i
Skoda Fabia 1.4 MPI
Местоположение: Разград
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Georgiev » 08 ное 2006, 17:31

Така е инъче трябва да е GL4.Добре си постъпил

Потребителски аватар
zelen4uka
потребител
потребител
Мнения: 149
Регистриран: 01 юли 2006, 23:08
Модел на автомобила: SIERRA 2.0I DOHC 1991г
Местоположение: SOFIA
Контакти:
Status: Извън линия

Масло

Мнение от zelen4uka » 08 ное 2006, 22:20

:P Здравеи колега.Аз също си мисля че трябва да долея малко масло защото втора скорост не се включва лесно нещо.Най-трудно се включва когато я оставя една седмица без да я карам тогава е трудно .
Радвам се че си писал за този проблем и цената на маслото.
Аз карам със същата скоросна кутия и в книгата която имам пише 1.2литър масло има в скоросната кутия.Пиши ако си забелязъл някаква разлика от превключването на скоростите с оригиналното масло и сега като си налял повечко.

Потребителски аватар
Rick
потребител
потребител
Мнения: 660
Регистриран: 18 сеп 2005, 03:36
Модел на автомобила: SCORPIO 2.9 V6 Ghia '93 FOCUS 1.6 Trend '08
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Rick » 08 ное 2006, 22:45

Здрасти колега :) Ами по принцип на наще кутий МТ75 индикация за липса на масло или такова с влошени качества е именно превключването от 1 на 2. И при мен имаше нещо такова преди смяната и аз за това го смених, не че не се включваше, но се усещаше някакво напрежение. Сега с новото масло е перфектно, всички влизат много леко. В книжката наистина пише 1.2, но при мен отиде 1.7... наливаш до горе докато не протече. И други споделиха че им е излязло ок. 1.8л Ако си решил да го смениш изцяло 2 литра те оправят. Ако пък само ще доливаш е хубаво да видиш какво ти е сегашното и да сложиш същото. Както вече прочете от моя опит не рискувай и не слагай нищо различно за да не ти замине кутията. Също не слушай и какво ти говорят майсторите, от опит ти казвам че аз дето нищо уж не разбирам от коли в повечето случаи съм излизал прав, както и в този със скоростите. Основна заблуда е че синтетиката понеже била много тънка, а пък колата била стара и било по-хубаво да е с минерално. НЕ е варно, тази кутия МТ75 не може да работи с минерални и гъсти масла ако ще и на 100 години да е.
Полу синтетика или пълна, а може и ATF да ползваш без проблем. Излиза че оригиналното Форд масло е специално разработен за тая кутия ATF, червено на цвят.

Потребителски аватар
Rick
потребител
потребител
Мнения: 660
Регистриран: 18 сеп 2005, 03:36
Модел на автомобила: SCORPIO 2.9 V6 Ghia '93 FOCUS 1.6 Trend '08
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Rick » 08 ное 2006, 22:59

Georgiev написа:Така е инъче трябва да е GL4.Добре си постъпил
Мерси за съдейстивието колега. GL5 е правилния избор за МТ75.
GL4 става за Сиера, но за тези с кутий Т9, демек старите скорости на които задната е напред. Всички Сиери до 1988 са с такива кутий, от 1989 насам вече е и новата МТ75, която е разработена специално за Косуърд моделите и се слага и на двувалките, а по-късно и на Мондеото като МТХ75.

Потребителски аватар
Invader
потребител
потребител
Мнения: 147
Регистриран: 04 юли 2006, 15:28
Модел на автомобила: Escort VII Turnier 1,8 TDi (90 hp)
VW Passat Variant 1.9 TDI Syncro (110 Hp)
Status: Извън линия

Re: Масло на скоростите

Мнение от Invader » 13 ное 2006, 12:50

Rick написа: НО още като я подкарах колата и скоростите влизат ужасно трудно. Имам чувството че ще счупя нещо. На място при изключен двигател влизат много мазно, но в движение е ужасно. Карах така може би 3-4 км до нас.
Има вероятност да не се е разработило още, не знам. Моля кажете какво да правя? Мисля утре да го хвърлям и да си отида пак в МП и да си сложа оригиналното МТ75, както си пише по каталог. Верно туй отива на боклука, а е ново, но никога не съм рискувал и не смятам че си струва да го правя сега.

Колега, не се притеснявай. И при мен е така. Миналата седмица сменях скоростна кутия :( Сложиха ми масло Мотул, за 14 лв. литъра и пичовете ми казаха, че ще се разработят след време. Обаче колко ще е това време-не знам. Откакто я смених съм минал около 350 км. и все още влизат малко трудно.
Изображение

Потребителски аватар
Rick
потребител
потребител
Мнения: 660
Регистриран: 18 сеп 2005, 03:36
Модел на автомобила: SCORPIO 2.9 V6 Ghia '93 FOCUS 1.6 Trend '08
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Масло на скоростите

Мнение от Rick » 13 ное 2006, 18:28

Invader написа:Колега, не се притеснявай. И при мен е така. Миналата седмица сменях скоростна кутия :( Сложиха ми масло Мотул, за 14 лв. литъра и пичовете ми казаха, че ще се разработят след време. Обаче колко ще е това време-не знам. Откакто я смених съм минал около 350 км. и все още влизат малко трудно.
Ами моя проблем се реши много лесно както вече написап по-горе. Гледай и на теб да не са ти сложили масло което не отговаря на спецификацията на кутията. Тук самото качество на маслото не е от голямо значение, важна е гъстотата.

Потребителски аватар
Invader
потребител
потребител
Мнения: 147
Регистриран: 04 юли 2006, 15:28
Модел на автомобила: Escort VII Turnier 1,8 TDi (90 hp)
VW Passat Variant 1.9 TDI Syncro (110 Hp)
Status: Извън линия

Мнение от Invader » 13 ное 2006, 20:13

Не ги разбирам много. Сега го видях. Минерално е и пише MOTUL SAE 80W90. Дано да е добро и повече да нямам подобни проблеми, че ми излезна доста солено ( 407 лв. в софийски сервиз, 270 - ск. кутия, 100 лв. труд и останалото за малсото :( ) На никой не го пожелавам !
Изображение

Потребителски аватар
Rick
потребител
потребител
Мнения: 660
Регистриран: 18 сеп 2005, 03:36
Модел на автомобила: SCORPIO 2.9 V6 Ghia '93 FOCUS 1.6 Trend '08
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Rick » 14 ное 2006, 01:38

Invader написа:Не ги разбирам много. Сега го видях. Минерално е и пише MOTUL SAE 80W90. Дано да е добро и повече да нямам подобни проблеми, че ми излезна доста солено ( 407 лв. в софийски сервиз, 270 - ск. кутия, 100 лв. труд и останалото за малсото :( ) На никой не го пожелавам !
Еми колега како да ти кажа, минералното си е минерално. 80W90 е точно това с което щях да си прецакам моята кутия, НО това не означава че и за теб важи същото. Нямам идея Фиестите с какви кутии ги правят и дали са чувствителни. За Сиерата със сигурност знам вече че комбинацията между минерално + гъсто масло е най-лошия вариант.
Ако можеш кажи по-точно какъв тип кутия имаш, наименованието и може да се провери какво е точното за теб масло.
Предлагам модераторите да разделят темата за да може и другите колеги с Фиести да споделят мнение без да се обърква темата с тази на Сиерата, защото предполагам са с различни скоростни кутии.

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от diesel1.6 » 17 ное 2006, 12:05

Rick написа:Проблема решен! :D Както може да се досетите решението е най-простото - отидох в МП и взех 2 литра оригинално масло МТ75 отговарящо на спецификацията ESD M2C 186-A.
.... от боклуджийските масла дето са заляли пазара.
колега, не обиждай пазара ни на масла! :)
кое масло е боклуджийско? руското ли? ами то не отговаря на спецификацията ESD-M2C-186A, което е примерно ESD-M2C-186A
ESSO ATF EZL 401 SG или
http://www.prista-oil.com/pdf/oils/bg/T ... ni/ATF.pdf.
Руското масло нямаше да увреди скоростната ти кутия до -20 градуса, и дори би запазило зъбните ти колела по-добре, ако решиш да използваш колата си за влекач или друго тежко приложение.
Същият неуспех с маслата си щял да имаш и с най-качественото трансмисионно масло, купено от германия например.

Ето какво казват за форд кутията ти:
European Applications
• Ford Sierra 1988 on
• Ford Sierra 2.9 XR4x4
• Ford Sapphire Cosworth 4wd
• Granada 1988 on
• Granada 2.9 4x4
• Escort Cosworth 4wd
Fluids
Standard ATF oil grade .
Oil capacities
2wd 1.2 litres
4wd 1.2 litres plus ½ litre in transfer box
Не е проблемът в маслата и качеството, ами в инфото - майсторът ти не знае и неказва какво става, ти не разбираш и се чудиш, в мотопфое не всеки разбира и всеки не казва...
а тя работата е много проста, се оказва - и дори ефтина.

Загубих два часа, но поне разбрах че маслото оригинално е ATF обикновено качество и червен цвят, трансмисионното, ако се ползва, трябва да е всесезонно, полусинтетика или синтетика, като винаги с такова ще се включва трудно, но пък скоростната кутия ще се запази от повишено износване, ако работи претоварена (на сиерата няма как да стане).
Дано съм бил полезен н- спестете си пари и притеснения и сипвайте посочените масла (ATF) или поне не се шашкайтре от трудното включване.
Сега отивам да чета за ескорта, че открих много хубави страници.
ето едната страница за сиерите http://www.madabout-kitcars.com/kitcar/ ... 39&alist=1
Последна промяна от diesel1.6 на 17 ное 2006, 12:28, променено общо 2 пъти.

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Мнение от nikolovvd » 17 ное 2006, 12:21

В книгата на Форд Скорпио за скоростна кутия МТ75 изришно пише с големи черни букви, че маслото на скоростна кутия не се сменя за целия живот на агрегата. Това означава, че не е без значение какво масло слагаш (доливаш).
На Шавролетите, които подариха на военните (с автоматична скоростна кутия) е сащото. Но някой "майстор" бе сипал руско масло и като резултат скоростната кутия блокира.
Нямам нищо против руските масла, но трябва първо да се чете, а после да се ръчка.

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от diesel1.6 » 17 ное 2006, 12:32

nikolovvd написа:В книгата на Форд Скорпио за скоростна кутия МТ75 изришно пише с големи черни букви, че маслото на скоростна кутия не се сменя за целия живот на агрегата. .
абе те нашите коли са като котките... имат няколко живота :)
а във форд не се свенят да използват шантави масла, често с ниски качества, но специално разработени и върви се оправяй после
и се сетих, че ако на лада сипеш американско масло ATF на форд примерно, скоростната ще се скапе... а сега де? американские масла очень плохие :) :), казали руснаците

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Мнение от nikolovvd » 17 ное 2006, 13:01

Така е. Козата си иска пръч!

Потребителски аватар
Rick
потребител
потребител
Мнения: 660
Регистриран: 18 сеп 2005, 03:36
Модел на автомобила: SCORPIO 2.9 V6 Ghia '93 FOCUS 1.6 Trend '08
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Rick » 17 ное 2006, 21:32

Еми и аз това казвам че е важна спецификацията, ама и качеството е от значение. И защо да тръгваме да търсим разни комбинации, хем да е полусинтетика, хем АТF, хем еди касво си, като от Форд са се постарали да го създадат именно таково за наште кутийки и да отговаря изцяло на спецификацията :D
А дори и да има такова същото, но от друг производител пак не бих бил склонен да го взема вместо Фордовското.... работата е малко като с оригинала и кавъра, оригинала винаги е по-хубав. :wink:

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 24 госта