ESCORT 1.6 CVH не пали студен

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
I.Stoyanov
потребител
потребител
Мнения: 61
Регистриран: 10 сеп 2013, 09:57
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6
Status: Извън линия

ESCORT 1.6 CVH не пали студен

Мнение от I.Stoyanov » 05 яну 2014, 22:34

Здравейте, от известно време форда ми гаснеше на газ при празен ход. Установих, че вакуума от към смукателя до блока на запалването е прекъснат и от там с тройник е хванат вакуум за изпарителя. Смених маркучите и вакуума - проблема за сега го няма. Обаче когато е студен мотора спря да пали.
Двигателя е без делко. Свещите са чисто нови NGK като преди месец с тях палеше от раз. Сега се инати. Няма значение дали е на газ или на бензин. Интересното е, че преди 2-3 дни задържаше високи обороти и не искаше да ги свали. Сега е наред.
Според мен проблема е електрически или реле или бякой датчик, просто няма как така от веднъж да се прецака.
Друга информация - на бензин студена тресе и прекъсва, дави се. Не му обръщах внимание, тъйкато си я палех на фаз безгрижно, дори и при -10 ма сега нъцки...
МОЛЯ дайте някакви идеи. :roll:

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2048
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ -> Focus 1.6 TDCI '07
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: ESCORT 1.6 CVH не пали студен

Мнение от OgiDogi » 06 яну 2014, 00:25

I.Stoyanov написа:... преди 2-3 дни задържаше високи обороти и не искаше да ги свали...
... на бензин студена тресе и прекъсва, дави се...
МОЛЯ дайте някакви идеи. :roll:
Електромагнитен клапан за празен ход, известен като "стъпков мотор". Да не си му откачил/разбутал буксата, докато си оправял маркучите на вакуума?
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: ESCORT 1.6 CVH не пали студен

Мнение от HACKO » 06 яну 2014, 10:48

Оги, човека говори за комутатор с интегриран МАП, което ме навежда на мисълта за карбуратор. От друга страна, CVH 1.6 карбуратор няма от 88г, но пък е със стандартно запалване, без делко с карбуратор има серия 1.4 91-92г. Проблема е че търси помощ ама не дава никаква информация, та трябва да хвърляме Боб.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

I.Stoyanov
потребител
потребител
Мнения: 61
Регистриран: 10 сеп 2013, 09:57
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6
Status: Извън линия

Re: ESCORT 1.6 CVH не пали студен

Мнение от I.Stoyanov » 06 яну 2014, 23:07

Извинявам се! _friends_ Мислех, че съм споменал - "91 Ескорт 1.6 CVH карбуратор Вебер. Вчера смених сещите с NGK, заредих акумулатора. Сутринта запали с почерпване на газ (от копчето на ключа газ -бензин), натисках педала на газта до край.. Утре ще видя как ще е. Днес се замислих какво се е сличи преди да спре да пали. А именно - демонтирах моторчето бутащо дроселовата клапа за първоначално палене, почистих го, смазах го и пак го монтирах. ОБАЧЕ докато го чистех му подавах 12 v за да се раздвижва, тук е и моментът в който не съм запомнил в какво полуцени е било моторчето преди да го разкача и след като го минтирах. Демек колко е било разтегнато.

Поздрави!
п.п. споменах ли, че студен работи тежко на бензин, дави си и глъхне, на газ няма проблеми. От иьвестно време задържа високи оборото ~ 2000 след това спадат но басвно. За друга информация не се сещам.

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2048
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ -> Focus 1.6 TDCI '07
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: ESCORT 1.6 CVH не пали студен

Мнение от OgiDogi » 07 яну 2014, 07:10

I.Stoyanov написа:Извинявам се! _friends_ Мислех, че съм споменал - "91 Ескорт 1.6 CVH карбуратор Вебер. Вчера смених сещите с NGK, заредих акумулатора. Сутринта запали с почерпване на газ (от копчето на ключа газ -бензин), натисках педала на газта до край.. Утре ще видя как ще е. Днес се замислих какво се е сличи преди да спре да пали. А именно - демонтирах моторчето бутащо дроселовата клапа за първоначално палене, почистих го, смазах го и пак го монтирах. ОБАЧЕ докато го чистех му подавах 12 v за да се раздвижва, тук е и моментът в който не съм запомнил в какво полуцени е било моторчето преди да го разкача и след като го минтирах. Демек колко е било разтегнато.
Аха, значи не е клапан, а истински стъпков мотор. Проблемът вероятно си е точно в него - с годините четките са се износили и сега сработва, когато му е кеф, без значение колко добре си го почистил.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: ESCORT 1.6 CVH не пали студен

Мнение от HACKO » 07 яну 2014, 08:38

По-вероятно не е сглобен правилно, щом преди това е палел. Колега, виж по карбуратора какви надписи има, модел, продуктов номер, да се опитаме да ти намерим схеми.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1638
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: ESCORT 1.6 CVH не пали студен

Мнение от fordmaniac » 07 яну 2014, 09:14

Става дума за този ескорт
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 53#p476414
Колата е със серво на волана и затова е с Вебер TLD с електронно регулиране на тихите обороти.
Дано е оцеляло моторчето, щото работното му напрежение е под 10 V . На каква позиция ще го оставиш няма значение, като се подаде контакт си го позиционира автоматично.
По описанието на проблемите най-вероятно имаш нужда от смяна на мембраните на карбуратора.
Поздрави

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: ESCORT 1.6 CVH не пали студен

Мнение от HACKO » 07 яну 2014, 14:31

Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

I.Stoyanov
потребител
потребител
Мнения: 61
Регистриран: 10 сеп 2013, 09:57
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6
Status: Извън линия

Re: ESCORT 1.6 CVH не пали студен

Мнение от I.Stoyanov » 07 яну 2014, 14:42

Моторчето работи 100%, преди да го накисна в wd40 се движеше мудно и с интересни шумове. Сега е смазано и работи чудесно - чува се когато давам на контакт. Според мен проблема е именно някъде там - в реглажа но това моторче. Няма как, ако съм го поставил максимално сгънато или разгънато комютъра да разбере в какво полужение е и да прецени колко да го разтегне.

Поздрави!
п.п. именно колата е от горната тема. Ще разгледам карбуратора за надписи, но отгоре пише само Вебер.
- последния път запали с почерпване на газ, вече казах - а как се ползва този "смукач" примерно задържам копчето на контакт и паля или само почерпвам, спирам и паля?
- задържането на оборотите може ли да от запушен жигкьор?

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: ESCORT 1.6 CVH не пали студен

Мнение от HACKO » 07 яну 2014, 14:52

Изтегли архива от линка, там има за твоя кабруратор. Няма значение в какво положение монтираш моторчето. На дросела има TPS и компютъра винаги знае в какво положение е моторчето.
Според мене грешиш в зацепването и реглажа на въздушната клапа (смукача), затова и като запали, докато е студена глъхне.
Задържането на оборотите и в последствие падането им, може да се дължи на две неща. Отнякъде смуче въздух, някой вакумен маркуч е откачен (най-често вакума който отива в кутията на филтъра и управлява клапата на входа). Другата причина, замърсяване на контактите в моторчето, които отчитат отпускането на педала и компютъра не разбира своевременно че педала е отпуснат и трябва да поеме управлението на оборотите. В последствие коригира оборотите, но се получава един период от 20-30сек високи обороти.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

I.Stoyanov
потребител
потребител
Мнения: 61
Регистриран: 10 сеп 2013, 09:57
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6
Status: Извън линия

Re: ESCORT 1.6 CVH не пали студен

Мнение от I.Stoyanov » 08 яну 2014, 10:35

НАСКО, Благодаря ти много. Определео ще ми е от полза цялото изчерпателно указание.
- Само, дето при моя карб има някой разлики от тези на картинките. Ще го снимам и ще кача снимки. Онзи ден разкачи акумулатора (за да го заредя), почистих окислените клеми и на другия ден запали почти норамлно (с наискане на педала до край и почерпване на газ). Ще я пробвам дали ще запали без газ, както си палеше преди. Ако сработи значи всичко е наред.
- за прекъсването на бензин ще се опитам да го отсраня :)

I.Stoyanov
потребител
потребител
Мнения: 61
Регистриран: 10 сеп 2013, 09:57
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6
Status: Извън линия

Re: ESCORT 1.6 CVH не пали студен

Мнение от I.Stoyanov » 08 яну 2014, 17:55

- Развитие по въпроса - сутринта колата запали от 2-рия оборот без газ (както винаги си е било). Цял ден я движа и пали безгрижно, върви повече от преди. Явно откачането на акумулатора и почистването на планката на която са хванати плюсовите кабели е оказала влияние + един вид чистене на грешка в компютъра (макар че се съмнявам това архаично устроиство да е толкоз умно, ма знае ли човек все пак е форД :mrgreen: )
- Цял ден обикалям с колата по задръстванията и всичко беше наред с изключение на тези две:
* на моменти задържаше обороти, особено когато бе студена, понякога спадаха нормалано, друг път след 10-тина секунди плавно..
* туко-що на връщане както си работеше на място (чаках в задръстване) и угасна. Запали си съвсем нормално след това, но докато търсех място да паркирам и маневрирах загасна още 2-3 пъти.

Това е за сега, БЛАГОДАРЯ по-важното е че започна да си пали както преди (дано ВИНАГИ да си остане така), гасненето ще го мислим, макар че няма нищо общо с предишното - сега като изфорсирам колата над 3000 оборота се стабилизира (ако е тръгнала да гасне преди това).

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 25 госта