Форд Ескорт 1.8 Д НЕ пали

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
ZoomeR
потребител
потребител
Мнения: 14
Регистриран: 07 ное 2006, 21:01
Модел на автомобила: 93-та Ford Escort 1.8D CL
Местоположение: София/Шумен
Контакти:
Status: Извън линия

Форд Ескорт 1.8 Д НЕ пали

Мнение от ZoomeR » 07 ное 2006, 21:37

До скоро бях с помпа лукас и миналата зима имах доста проблеми с паленето на студено ( но все пак палеше) когато през лятото смених помпата с Bosch паленето на колата значително се влоши(започна да пали труно дори когато е топло) след второто връщане при майстора( който твърдеше че при него си пали идеално ми писна) и така когато доидоха студовете фордчето ми напълно спря да пали. Компресията е зле(20-22) през лятото смених клапаните (преди това беше 16 и пак палеше по добре). Ходих при майстор и той ми каза, че двигателя е за основен ( за разлика от този майстор който ми сменя клапаните).
Та идеята е: когато сутрин се мъча да паля(колата е студена) започва да превърта (сякаш има изгоряла свещ) а свещите са ми чисто нови. Отзад излиза сив пушек. Сложих присадка в маслото но полза някаше. Някавка идея как може да се пооправи без да се прави основен???
Ride hard, ride free, but waтch out for that tree.

Потребителски аватар
Gate
потребител
потребител
Мнения: 553
Регистриран: 25 авг 2006, 19:58
Модел на автомобила: MONDEO MK 1 - 2.0GHIA ; 1.8 16v;
SierraXR4 2.0I;
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Gate » 07 ное 2006, 21:56

При компресия 22 не би трябвало да имаш голям проблем да запалиш!Е вярно не съвсем лесно,но не и да въртиш 20мин.Колата иначе с BOSCHа как е,мени ли обороти, върви ли както преди,като е топла как пали?Уточни. :wink:

ZoomeR
потребител
потребител
Мнения: 14
Регистриран: 07 ное 2006, 21:01
Модел на автомобила: 93-та Ford Escort 1.8D CL
Местоположение: София/Шумен
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от ZoomeR » 07 ное 2006, 22:01

Ами от както смених помпата вървежа се подобреи значително (както се увеиличи и разхода и димната завеса :( ) Иначе като се позатопли двигателя няма никакви проблеми с паленето, а иначе от време на време я усещам че ниските обороти не са стъбилни.
Ride hard, ride free, but waтch out for that tree.

Потребителски аватар
Gate
потребител
потребител
Мнения: 553
Регистриран: 25 авг 2006, 19:58
Модел на автомобила: MONDEO MK 1 - 2.0GHIA ; 1.8 16v;
SierraXR4 2.0I;
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Gate » 07 ное 2006, 22:11

Значи според мен има две възможни причини:Нередовна центровка(харчи ти повече)и "пикаене"на някоя от дюзите!Но нека оставиме и някои от капацитетите във форума да изкаже мнение :wink:

Vaklin
потребител
потребител
Мнения: 622
Регистриран: 26 яну 2006, 17:50
Модел на автомобила: Puma 1.7 Zetec-s в процес на тунинговане
Местоположение: Козлодуй
Status: Извън линия

Мнение от Vaklin » 08 ное 2006, 07:04

Поредица от въпроси от които ще излезе истината:
1. Помпата Бош в какво състояние е била преди да дойде на твоята кола? Т.е. как е стигнала до теб? От ударен друг автомобил или от запасите на майстора?
2. Като ти я монтираха кой ти регулира статичното изпреварване на впръскването. Ако е никой въпросът е ясен.
3. Погледни когато работи колата връща ли изобщо нафта от помпата. Не от дюзите, а от самата помпа! Разкачи тънкото маркуче на изхода на помпата при запалена кола и гледай дали излиза нафта като форсираш двигателя.
4. Когато колата е изгасена и са минали 10-15 минути виж има ли нафта в маркуча който отива от филтъра към помпата. Там имаш къс участък гумен маркуч, смени го със силиконов (прозрачен) за да виждаш какво става. Напълно възможно е системата да не е съвсем херметична и нафтата да се стича обратно. Това най-ефективно се решава като си купиш един инжектор от някоя морга, разглобиш го да му смениш клапанчетата с нови и си го монтираш на мястото на филтъра. При условие, че си бил с Лукас там трябва вече да има инжектор, но това ти ще го кажеш.
5. Другите действия са свързани със сваляне на помпата, разглобяване, въртене на стенд и т.н. и ти сам не можеш да ги направиш.

И една молба. Голяма молба! Продай ми старата ти помпа. Трябва ми с учебна цел.
_______________________________________
Ваклин Христов
Автомобилна диагностика ЕООД
П.К. 79
3320 Козлодуй

Ремонт на дизелова горивна апаратура.

ZoomeR
потребител
потребител
Мнения: 14
Регистриран: 07 ное 2006, 21:01
Модел на автомобила: 93-та Ford Escort 1.8D CL
Местоположение: София/Шумен
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от ZoomeR » 08 ное 2006, 08:11

1. За състояние не знам със сигурност, занм само че е взета от морга и беше АДСКИ мръсна когато ми я сложи.
2. В последствие ходих при 2-ма други майстори които ми казаха че помпата няма нужда от донастройка.
3. За това ще погледна днес или утре.
4.Ами поожението е малко странно. Защото когато е спряна под наклон колата, нафтата и се връща , но иначе ако е работила преди това(топла е) няма никакви проблеми с паленето (дори няма нужда от подгряване) пали си веднага.
5. Добре де някой не може ли да ми каже някои наистина добър севриз. Защото ми писна да ходя по "майстори" които си нямат понятие от нещата но все пак се изказват повече от "компетентно" (относно старата помпа имаше както изкавания че е наред както и че се нуждае от спешна смяна :( )
Ride hard, ride free, but waтch out for that tree.

geo_g
потребител
потребител
Мнения: 103
Регистриран: 02 юни 2006, 17:00
Модел на автомобила: A4 1.8T,
Punto 1.7D
Местоположение: София
Status: Извън линия

А свещите.

Мнение от geo_g » 08 ное 2006, 08:19

Дори и една да е изгоряла при по-ниска компресия е голям зор. Дали си ги проверявал и как, т.е. дали 100% работят.

Mondeo18TDI96
потребител
потребител
Мнения: 554
Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
Status: Извън линия

Мнение от Mondeo18TDI96 » 08 ное 2006, 08:23

нормалната компресия за 1.8Д (до 93г поне) е 28-34 бара
а 22 е много лоша.
при температури 20-30гр. ще пали що годе нормално (5-7сек), но под 10град. сигурно въртиш 10-20сек и опушваш махалата (като трабант). при минусови темп. и цял зареден акум. няма да ти стига. При топъл двг. компресията се нормализира и затова загрята пали като нова, но истине ли - е проблем!
Според мен осн. ремонт е наложителен - иначе ще я караш чак другото лято !

ZoomeR
потребител
потребител
Мнения: 14
Регистриран: 07 ное 2006, 21:01
Модел на автомобила: 93-та Ford Escort 1.8D CL
Местоположение: София/Шумен
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от ZoomeR » 08 ное 2006, 09:18

Знам че комресията е ниска, но миналата зима при компресия 16-18 с лукас помпата палеше(трудно но поне палеше) а след като смених помпата с бош(която уж е по добра и трябваше да пооправи този проблем) паленето се влоши значително, когато температурата падна около 0 форда просто спря да пали. т.е. след около 10-тина минути опити просто се принудих да помоля един приятел да ме дръпне.

П.С. А иначе да свещите са 100% ок.
Ride hard, ride free, but waтch out for that tree.

Vaklin
потребител
потребител
Мнения: 622
Регистриран: 26 яну 2006, 17:50
Модел на автомобила: Puma 1.7 Zetec-s в процес на тунинговане
Местоположение: Козлодуй
Status: Извън линия

Мнение от Vaklin » 08 ное 2006, 09:22

Не може помпата да е СТРАШНО МРЪСНА и да се третира като НАПЪЛНО ИЗПРАВНА. За да се разбере дали е добре трябва да се измие, разглоби, да се извърши преглед на всички детайли, да се сглоби като се спазят контролните размери, да се проведе проверка съгласно тестплана за дадената помпа и да се каже става/не става.

За добър сервиз не зная. Уча се, но съм далеч от фазата "извършване на услуги на клиент" Поне съм честен пред себе си и пред клиентите. Може би след 2-3 месеца ще мога да поемам ангажимент да ми се прати помпата в кашонче и след ремонта да кажа монтирай (естествено спазвайки изискванията за монтаж) и карай смело.
_______________________________________
Ваклин Христов
Автомобилна диагностика ЕООД
П.К. 79
3320 Козлодуй

Ремонт на дизелова горивна апаратура.

Vaklin
потребител
потребител
Мнения: 622
Регистриран: 26 яну 2006, 17:50
Модел на автомобила: Puma 1.7 Zetec-s в процес на тунинговане
Местоположение: Козлодуй
Status: Извън линия

Мнение от Vaklin » 08 ное 2006, 09:23

Като те дръпна след колко време запали?

Не стана ясно имаш ли инжектор или си с филтър на Бош.
_______________________________________
Ваклин Христов
Автомобилна диагностика ЕООД
П.К. 79
3320 Козлодуй

Ремонт на дизелова горивна апаратура.

Mondeo18TDI96
потребител
потребител
Мнения: 554
Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
Status: Извън линия

Мнение от Mondeo18TDI96 » 08 ное 2006, 09:33

не мисля че помпата има каквото и да бил принос в паленето (ако е изправна): просто темп. на компр. въздух трябва да стигне към 600град. за да запали нафтата - при лоша компресия това се постига след продължително въртене (студен двигател) на стартер или дърпане.

Не ми е ясно както 16-18 е стигнала 22 (само с клапаните ли!?) ... доколкото си спомням осн. ремонт е наложителен ако компр. е под 23-24 (при норм. 28-34) ...

Майстора дето ти е мерил компресията би трябвало да ти даде най-добрия съвет: само сегменти или осн. ремонт

Мисля че колегата buhap имаше един доста полезен пост/процедура за мерене на компресия и изводите от това !

Vaklin
потребител
потребител
Мнения: 622
Регистриран: 26 яну 2006, 17:50
Модел на автомобила: Puma 1.7 Zetec-s в процес на тунинговане
Местоположение: Козлодуй
Status: Извън линия

Мнение от Vaklin » 08 ное 2006, 09:41

Свещите (изпрвните) са с температура много над 600 градуса след 5-6 секунди греене. За да запали има значение и кога ще впръскаш нафтата. Опрделено има значение... :)

На човека явно (освен, че помпата е сложена как да е) му се оттича и нафтата. Слагаш колата на баир със задницата на високо и пробваш. Ако пали въпросът е ясен. Клапан на входа на горивото. Ще помогне донякъде. Естествено преди това трябва да ти регулират изпреварването, но не на слух, а с индикатор!
_______________________________________
Ваклин Христов
Автомобилна диагностика ЕООД
П.К. 79
3320 Козлодуй

Ремонт на дизелова горивна апаратура.

Drake
потребител
потребител
Мнения: 123
Регистриран: 23 мар 2006, 22:48
Модел на автомобила: Focus 1.6 2011
Местоположение: София/Стара Загора
Status: Извън линия

Re: Форд Ескорт 1.8 Д НЕ пали

Мнение от Drake » 08 ное 2006, 09:54

ZoomeR написа:когато сутрин се мъча да паля(колата е студена) започва да превърта (сякаш има изгоряла свещ)
Наскоро имах абсолютно същите симптоми. След 1-2 минути работа на двигателя нямаше проблеми с паленето.
Оказа се, че кабела на подгряващите свещи е прекъснал по средата и реално не стига ток до 2 от тях. След смяната му, всичко се нормализира.

ZoomeR
потребител
потребител
Мнения: 14
Регистриран: 07 ное 2006, 21:01
Модел на автомобила: 93-та Ford Escort 1.8D CL
Местоположение: София/Шумен
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от ZoomeR » 08 ное 2006, 10:04

@Mondeo18TDI96
Да компресията се качи само от клапаните.

А иначе майсторът който ги сменя каза че колата още не е за основен.
@Vaklin
Добре де този "инжектор" какво представлява, да не става дума за една помпичка над филтъра?
Иначе като ме дърпаха се налоижи 2 пъти - първия път запали веднага и полсе угасна и след това си запали(пак с дърпане).

До колкото разбрах майсторът вообще не е отварял помпата за профилактика и диагностика. Просто е взел помпата, монтирал я е и след това я е измил с пароструика отгоре.

Иначе относно сервизът питам защото ми писна да ходя при мними майстори. Искам да знам че като я закарам ще е при компетентен човек, който няма да си прави свободни съчинения и да ме кара да давам пари за глупости.

А по въпросът за оттичането на нафтата. След като двигателя превърта и отзад пуши. но не пали не означава ли че помпата подава нафта?

Същот така аз лично мога ли да направя тази профилактика и/или диагностика(нямам много познания но съм интусиаст и ми се отадават подобни неща :oops: ) или трябва да се даде няъкде (ако да къде)

П.С. Бяха ми препоръчали бош центъра който се намира на околовръстното между Симеоново и Драгалевци
Ride hard, ride free, but waтch out for that tree.

Vaklin
потребител
потребител
Мнения: 622
Регистриран: 26 яну 2006, 17:50
Модел на автомобила: Puma 1.7 Zetec-s в процес на тунинговане
Местоположение: Козлодуй
Status: Извън линия

Мнение от Vaklin » 08 ное 2006, 10:13

Ако пуши значи има нафта. Може обаче да не е достатъчно. Има понятие "запална порция" която е много повече от тази за нормална работа. Проблемите могат да бъдат в центровката както и в недостатъчното количество въздух. Въздушен филтър кога си сменял? Отделно сега се сетих, че настройката на дюзите за помпа Бош и Лукас трябва да е различна. Даже по памет и тръбите са с различен вътрешен диаметър. За Бош 2мм, за Лукас 2.5мм. Колкото и да е смешно всичко това има значение. Инжектор е това с което се помпа нафтата. Ако имаш такова сложи прозрачен маркуч на обратната нафта и помпай докато бутона стане много твърд и потече гориво по този маркуч. След това подгрей и върти на стартер. Трябва да запали. И бягай на сервиз... Там разпитай какво ще правят и преди да им оставиш колата сподели какво са ти казали и колко пари ще ти искат за тази манипулация. Сподели тук и ще се прецени това ли е сервиза.
_______________________________________
Ваклин Христов
Автомобилна диагностика ЕООД
П.К. 79
3320 Козлодуй

Ремонт на дизелова горивна апаратура.

Потребителски аватар
dgg_g
потребител
потребител
Мнения: 155
Регистриран: 23 юни 2005, 11:10
Модел на автомобила: Eskort '93 1.8D-->Хонда Сивик '99
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от dgg_g » 08 ное 2006, 10:20

Аз съм на мнението на колегата "Mondeo18TDI96".
Нужен е основен ремонт! Дори и да няма много правилна центровка и ако се оправи ще започне да пали малко по-добре ама пак ще е голям проблем зимата и ще се чудиш дали сутрин ще тръгнеш с нея на работа. Моята има компресия 28-30-29-30 и зимата като падне под нулата само и веднага започва да мисли дали да запали, а за твоите 22 компресия просто незнам как очакваш да пали на студено! Да изясня че при мен всички свещи, акумулатор и стартер са ОК просто като стане студено върти бавно и пали бавно. Баща ми има Фиеста пак с 1.8D, но неговата компресия е мисля около 31 и миналата зима на минус 20 палеше без никакви проблеми! Ама аз НЕ!
Затова според мен ако искаш да си държиш колата още дълго време просто и прави основен ремонт!
А майстора според мен ти е взел пари за смяната на клапаните напълно излишно и е трябвало да ти препоръча осн. ремонт при друг майстор ако той не може да го направи!

Mondeo18TDI96
потребител
потребител
Мнения: 554
Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
Status: Извън линия

Мнение от Mondeo18TDI96 » 08 ное 2006, 10:41

Vaklin написа:Свещите (изпрвните) са с температура много над 600 градуса след 5-6 секунди греене. За да запали има значение и кога ще впръскаш нафтата. Опрделено има значение... :)
не искам да звучи като заяждане (още повече че не е по темата), но нали не мислиш че като темп на свещите е 2000град. C то и околния въздух е нагрят до толкова ... да не говорим че след първия оборот когато влезе студен ... кво става тогава !?
подграващите свещи затоплят камерата за да повдигнат малко темп на въздура ... иначе дизела би работил и при 2 бара компресия (с постоянно вкл. подг. свещи) :)


прикачил съм тт данни на атм дизели на форд от една стара книжка
Прикачени файлове
techspecdiesel.JPG
данни за 1.6d/1.8d/1.8Td (93)

ZoomeR
потребител
потребител
Мнения: 14
Регистриран: 07 ное 2006, 21:01
Модел на автомобила: 93-та Ford Escort 1.8D CL
Местоположение: София/Шумен
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от ZoomeR » 08 ное 2006, 12:01

та значи понеже нямам финансовата възможност/желание да правя основен, трябва да отида при майстор да ми прегледа помпата. Така ли да рабирам?
Ако да, някави идеи къде?
Ride hard, ride free, but waтch out for that tree.

Vaklin
потребител
потребител
Мнения: 622
Регистриран: 26 яну 2006, 17:50
Модел на автомобила: Puma 1.7 Zetec-s в процес на тунинговане
Местоположение: Козлодуй
Status: Извън линия

Мнение от Vaklin » 08 ное 2006, 15:20

Нафтата се впръсква директно въртху свещите.
Основният ремонт е последна мярка.
В документите се дава и минимална компресия, но дори и под нея не е фатално. Въпросът е доколко е различна тя между цилиндрите.
Първо трябва да се провери когато не пали дали е обезвъздушена системата като хората.

Но, не пречи да се направи основен ремонт ... и пак да си не пали защото е имало неплътно маркученце.

Виж там има ли нафта, намери начин принудително да я прекараш през помпата (така и не се разбра имаш ли ръчна помпа за нафтата) и други такива неща преди да останеш 1 месец без кола, да нахраниш някой идиот и накрая пак нищо позитивно да не се случи.
_______________________________________
Ваклин Христов
Автомобилна диагностика ЕООД
П.К. 79
3320 Козлодуй

Ремонт на дизелова горивна апаратура.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 52 госта