ENDURA или ZETEC
- taralion 1
- потребител
- Мнения: 101
- Регистриран: 28 мар 2010, 22:09
- Модел на автомобила: FORD FIESTA 1.3 L ENDURA-E-MOTOR 37KW, 1997 год.
- Местоположение: Ботевград
- Status: Извън линия
ENDURA или ZETEC
Жената шофира колата от подписа, която е с мотор "ENDURA". Намислил съм и аз да се задомявам с подобна. Въпросът е с какъв мотор да бъде: "ENDURA" или "ZETEC"? Споделете ако обичате плюсовете и минусите на двата мотора.
- taralion 1
- потребител
- Мнения: 101
- Регистриран: 28 мар 2010, 22:09
- Модел на автомобила: FORD FIESTA 1.3 L ENDURA-E-MOTOR 37KW, 1997 год.
- Местоположение: Ботевград
- Status: Извън линия
- taralion 1
- потребител
- Мнения: 101
- Регистриран: 28 мар 2010, 22:09
- Модел на автомобила: FORD FIESTA 1.3 L ENDURA-E-MOTOR 37KW, 1997 год.
- Местоположение: Ботевград
- Status: Извън линия
Re: ENDURA или ZETEC
Няма ли никой впечетления...
-
- потребител
- Мнения: 59
- Регистриран: 19 сеп 2012, 01:48
- Модел на автомобила: Ford Focus Mk1 1.8 TDDI Ghia
- Status: Извън линия
Re: ENDURA или ZETEC
Колега, нито си казал на какви двигатели си се спрял, нито от коя година, нито с какъв бюджет разполагаш....ако ще купуваш нещо преди 2000г. задължително да е бензин, защото ще береш по-малко ядове. Дай по-конкретно за да може да те насочим...
- bateto_toshko
- потребител
- Мнения: 1216
- Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
- Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS) - Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: ENDURA или ZETEC
Тази тема много отдавна трябваше да се пусне , макар , че тя е била отразявана не веднъж във други теми и при търсене в търсачката е невъзможно да се намери.
Карал съм Zetec-S , за жалост в края на дните му .Много пъргав 16V двигател ,разработка на Yamaha изключително приятен за каране.До последно даваше доста приличен разход на гориво , извън града съм го докарвал до 5,5 л/100 км.Клапаните са с механични повдигачи(пулове) и според каталожни данни се регулират на 150 хил.км...не познавам някой да ги е регулирал .Ангр.ремък се сменя на 60/90 хил.км според марката и качеството.Препоръчвани масла 5w30 , 5w40. Лично мнение е , че ако се купува фиеста , по-малкия двигател 1,25 е по-добрия избор тъй като е 75 к.с. , а всичко над това качва градския разход. Но пък градско имаме колеги постигнали разход 7/100 със ендура , нещо непостижимо със Зетек , който трудно пада под 9 /100.
Ендура-това е двигател по технология от 60-те години , опростен 8 клапанов мотор , може да се кара както с 10 w40 така и с 15 w40. Със ангренажна верига , което го прави доста по-надежден от японския си събрат. Минусите на ендура са малката мощност и характерния звук на шевна машина , който обикновено предупреждава , че клапаните имат нужда от реглаж .Нещо което се случва доста по-често от колкото на Зетек. Друга статистическа особеност на "японеца " , е че тук във форума случаите на завишен разход на масло са в пъти повече от колкото при ендура. Нищо не искам да кажа , може просто тези мотори да се внасят в БГ малко преди края на живота им , или просто да са с по кратък живот или просто да си имат склонност да хапват масълце , не мога да определя еднозначно.Особено драстичен в това отношение е 1,6 бензин монтиран на fokus mk1...има тема от над 5 страници тук във форума
Карал съм Zetec-S , за жалост в края на дните му .Много пъргав 16V двигател ,разработка на Yamaha изключително приятен за каране.До последно даваше доста приличен разход на гориво , извън града съм го докарвал до 5,5 л/100 км.Клапаните са с механични повдигачи(пулове) и според каталожни данни се регулират на 150 хил.км...не познавам някой да ги е регулирал .Ангр.ремък се сменя на 60/90 хил.км според марката и качеството.Препоръчвани масла 5w30 , 5w40. Лично мнение е , че ако се купува фиеста , по-малкия двигател 1,25 е по-добрия избор тъй като е 75 к.с. , а всичко над това качва градския разход. Но пък градско имаме колеги постигнали разход 7/100 със ендура , нещо непостижимо със Зетек , който трудно пада под 9 /100.
Ендура-това е двигател по технология от 60-те години , опростен 8 клапанов мотор , може да се кара както с 10 w40 така и с 15 w40. Със ангренажна верига , което го прави доста по-надежден от японския си събрат. Минусите на ендура са малката мощност и характерния звук на шевна машина , който обикновено предупреждава , че клапаните имат нужда от реглаж .Нещо което се случва доста по-често от колкото на Зетек. Друга статистическа особеност на "японеца " , е че тук във форума случаите на завишен разход на масло са в пъти повече от колкото при ендура. Нищо не искам да кажа , може просто тези мотори да се внасят в БГ малко преди края на живота им , или просто да са с по кратък живот или просто да си имат склонност да хапват масълце , не мога да определя еднозначно.Особено драстичен в това отношение е 1,6 бензин монтиран на fokus mk1...има тема от над 5 страници тук във форума
сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста
Една кола не може да се оправи докато не се счупи
Една кола не може да се оправи докато не се счупи
- taralion 1
- потребител
- Мнения: 101
- Регистриран: 28 мар 2010, 22:09
- Модел на автомобила: FORD FIESTA 1.3 L ENDURA-E-MOTOR 37KW, 1997 год.
- Местоположение: Ботевград
- Status: Извън линия
Re: ENDURA или ZETEC
Благодаря за отговора. Везните наклониха към "ENDURA", който е изпитан от подписа. С него съм постигал разход при скорост около 90 км/ч и извънградско от около 4.78 л./100 км. Затова и повторих избора си, само че автомобила е с повече глезотийки МК5.
- S_C
- потребител
- Мнения: 4597
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: ENDURA или ZETEC
За ZETEC навсякъде пишат, че има склонност да си хапва масълце, ако се кара често студен и на къси дистанции. Има доста истина в това.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 105 госта