1,8 Дизел - проблем - вибрация/двигател

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 01 дек 2006, 06:41

как ги праите тия работи - не знам... :lol:
Тампонът сам по себе си намалява СЪЩЕСТВУВАЩИ вече вибрации. Как един ДВГ, който е "пред разпадане", "изронва ти зъбите" и пр. след смяна на един тампон заспива... Неясната ми мисъл е, че са ни много субективни критериите, поне що се отнася до вибрации, шум и пр.

csteffanov
потребител
потребител
Мнения: 18
Регистриран: 08 ное 2005, 16:37
Модел на автомобила: Orion 1.8 Diesel
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от csteffanov » 01 дек 2006, 08:58

Чакай бе колега никой ама никой не съм видял да говори за неравномерна работа на двигателя.

Всички се оплакват от вибрация в КУПЕТО не в самия двигател! Това не означава че двигателя е пред разпад!!!

А че тампона е предназначен да намалява съществуващи вибрации съм съгласен, но атмосферните дизели по принцип вибрират ритмично (повече от бензиновите мотори) при нормална работа така че има резон в тая история, в този случай въпроса май остава така:
Кой би се разделил със 130-230 лева за да се оттърве от една досадна, но не и фатална вибрация в купето?

Ако обаче колегата Kondikata е прав и за шума в купето и аз се замислям веднага защото голяма част от комфорта на возене е в шума или по точно в липсата му :) .

Потребителски аватар
dgg_g
потребител
потребител
Мнения: 155
Регистриран: 23 юни 2005, 11:10
Модел на автомобила: Eskort '93 1.8D-->Хонда Сивик '99
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от dgg_g » 01 дек 2006, 09:59

Хайде и аз да си кажа мнението по наболелия 1.8D проблем :)
Според мен вибрациите идват съвкупно от няколко неща а не само от един проблем!
При мен естесвено има същия проблем. Аз смених масления тампон, който е до купето, но вибрациите почти нямаха разлика, само притрисането при 1700-2000об. изчезна. Има един тампон, който е гумен и се намира под гредата до скоростната кутия. На мен този тампон ми е леко закъсан и предполагам, че и той допринася за проблема! Но аз въобще не изключвам и другите възможности, които колегите казаха за дебаланс на трансмисията което е също много вероятно! Така че според мен трябва всичко да е перфектно по колата за да не тресе, а това за моята 13годишна няма как да стане :wink: Така че аз съм увеличил оборотите до към 1000 и така е малко по-добре, но гледам да не обръщам внимание и това е! :wink: Все пак караме доста годишни коли колеги....

Потребителски аватар
mistyrain
потребител
потребител
Мнения: 178
Регистриран: 23 сеп 2006, 01:02
Модел на автомобила: Escort 94 1.8 TDi
Местоположение: Sofia\Lom
Status: Извън линия

Мнение от mistyrain » 03 дек 2006, 14:23

Много е вярно това. И аз мисля че проблема е един но причините са няколко и при едни ремонт на едно и при друг ремонт на същото не е гаранция че и двамата ще се отърват от това тресене. И при мен тресе въпреки че мен на минималните ми обороти са 1000. Така си е купих. Ремонт на тампон - скъпо а сега пари нямам. Тъй че май всеки трябва да тръгне по сервизи да си търси при него от къде идва цялата работа.

tsetso
потребител
потребител
Мнения: 2
Регистриран: 17 дек 2006, 10:56
Модел на автомобила: Фиеста 1.8Д '95
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от tsetso » 17 дек 2006, 11:04

Здравейте,

Имам Фиеста 1.8Д и от известно време се каня да си сменя тампона заради вибрации в купето. При връщане на газта се усещаше притреперване в купето. В един сервиз ми смениха тампона с нов и положението стана ужасно. Стария тампон беше скъсан, но беше оригиналния и с него нещата не бяха толкова зле колкото с новия. "Майсторите" казаха, че новия тампон е по-твърд. За него ми взеха 30 лв. (труда отделно) и като гледам постингите изглежда е прекалено евтин - предполагам е голям боклук.

Утре ще отида да ги карам да си оправят белите. Със стария (скъсан) тампон колата работеше по-добре, отколкото с новия!

Като извод мога да ви кажа, че тампона определено може да влоши нещата. За сега не знам дали може да ги оправи ;)
Кеф цена няма!

T punchev
потребител
потребител
Мнения: 427
Регистриран: 06 ное 2005, 18:55
Модел на автомобила: Mondeo 2.0 Zetec ST
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от T punchev » 17 дек 2006, 14:54

аз ще пиша за втори път по темата! Тампона към купето(на скоростите които се намира под сервото на спирачките) има голямо значение за вибрациите.Явно по магазините за резервни части се продават предимно ментета.На предишния сизел които карах 91 год 1.8 д,имах скъсан точно този тампон,слених го със чисто нов,и след близо година дискомфорт,подмених новия тампон с втора употреба и нещата се промениха значително,вибрациите се намалиха усезаемо!Такаче ако някои си копува тампон,то нека да се овери че е истински!

ZoomeR
потребител
потребител
Мнения: 14
Регистриран: 07 ное 2006, 21:01
Модел на автомобила: 93-та Ford Escort 1.8D CL
Местоположение: София/Шумен
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от ZoomeR » 18 дек 2006, 02:54

Такааа, престраших се и аз да споделя моя опиит/или липса на такъв в тази област. Карам 1.8д 93-та, в началото като го купих също имаше вибрации на ниски обороти(направо двигателя искаше да се откъсне :( ) и в последствие се оказа че работи на 3 цилиндъра, както и да е проблемът беше отстранен и вибрациите ( при ниски обороти) изчезнаха. След време (преди около месец) ми отвориха двигателя за смяна на сигментите и покрай това смених и 2 от 3-те тампона на двигателя( остана масления за който не ми стигнаха парите) и за съжаление ми се появиха отново вибрации. Но за разлика от първоначалните(когато работеше на 3 цилиндъра) тези вибрации изчезват при по високи обороти ( не знам колко защото нямам оборотомер( да знам че тогава мнението ми е относително)), когато питах майсторът който ремонтира двигателя той заключи, че просто тампоните са по-твърди от обичайното и нищо не може да направи, и трябва да покарам ката евентуално двигателя щяла да се "понамести" за съжаление 2 дена след това се тряснах с колата и сега не е в движение :((: .


Така, да обобщя - след като ми смениха тампоните(без масления) се появиха вибрации.
Ride hard, ride free, but waтch out for that tree.

ISO
потребител
потребител
Мнения: 3
Регистриран: 23 май 2006, 21:58
Модел на автомобила: Ford Escort 93 1.8D
Status: Извън линия

Мнение от ISO » 19 дек 2006, 02:03

искам и аз да споделя нещо.Карам дизел 93г.Като го взех работеше сравнително добре но впоследствие нещата се влошиха доста и така до ден днешен,смисъл освен вибрациите в кормилото и по таблото се появиха и доста силни в скоростния лост,на първа скорост лоста вибрира ужасно,много силно като издава супер дразнещ шум
Ходих на маистор и тои направи проблема още по сериозен,като ми каза 4е е махнал там някаква си противотежест,понеже там скобата дето я е държала се скъсала.
Въпросната противотвжест тежи то4но 11кг,за какво става въпрос не знам,само знам 4е карам без нея(нямало проблем)
:D

tsetso
потребител
потребител
Мнения: 2
Регистриран: 17 дек 2006, 10:56
Модел на автомобила: Фиеста 1.8Д '95
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от tsetso » 19 дек 2006, 11:22

С моята Фиеста проблема се оправи. Майсторите ми смениха новия тампон с друг - също нов, но малко по-скъп - 44 лева.

Сега колата работи чудесно. :)
Кеф цена няма!

Vaklin
потребител
потребител
Мнения: 622
Регистриран: 26 яну 2006, 17:50
Модел на автомобила: Puma 1.7 Zetec-s в процес на тунинговане
Местоположение: Козлодуй
Status: Извън линия

Мнение от Vaklin » 19 дек 2006, 11:46

Казвай къде са тези тампони по 44 лева да си купувам и аз един.
_______________________________________
Ваклин Христов
Автомобилна диагностика ЕООД
П.К. 79
3320 Козлодуй

Ремонт на дизелова горивна апаратура.

George
потребител
потребител
Мнения: 20
Регистриран: 18 яну 2007, 10:35
Модел на автомобила: Orion 1.8D Ghia
Status: Извън линия

Мнение от George » 24 яну 2007, 10:24

Явно най-много за предаване на вибрациите допринасят тампоните. Моя опит говори за същото. Смених и двата тампона под скор.кутия. Близо месец не се чуваше нищо в купето! После постепенно започнаха да се увеличават вибрациите. Вчера я закарах на един познат майстор и ми каза - тампони. Били фалшиви. При мен беше и малко крива гредата под скор. кутия, на която се закачат тампоните защото опираше там и ручеше ужасно. Малко работа с чука я поизправи, но не е ясно колко е права и дали не се напрягат самите тампони и да не могат да оберат вибрациите.

Както и да е не съм се примирил. Ще си взема нова греда от моргата и ще потърся тампони на старо и пак ще пробвам.

Потребителски аватар
Пламен_Plamen
потребител
потребител
Мнения: 57
Регистриран: 02 яну 2007, 10:35
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8D 91г. Ford Focus 1.8 TDDI-2004г.-комби
Местоположение: Добрич
Status: Извън линия

diesel1.6 написа

Мнение от Пламен_Plamen » 24 яну 2007, 20:42

освен това, често оборотите са наистина ниски, което винаги води до вибрации в купето.
промяната на оборотите от 700 на 850 би довела до повишен разход на нафта, но решава проблемът в много случаи на леко изместена центровка (от износване или друго).
това повишение е около 5%. ако двигателят гори на място около 300 г/час при 700, в нормалните 800 - 850 ще гори 315 г/ч. ако на ден колата работи на място по 1 час, това е "преразход" от около 30 стотинки дневно, или 9 лв месечно. ама за да стои моята на едно място 1 час, трябва да карам поне 5 часа, и да изгоря 20 лв нафта - все ми е едно, ако са 20 лв и 30 ст.
а и празният ход е много вреден, по добре е да не вибрира и да не се троши - може би спестеното от износване е повече от тази нафта.[/quote]

Наистина вибрациите са субективно усещане.При мен всичко в купето изпадаше в някакъв резонанс.Като пипнех с ръка таблото,кутията на радиото или някоя декоративна кора,вибрациите намаляваха.Дори в началото си мислех,че всичко това се дължи на разхлабени винтове.
Проблема разреших с леко повдигане на оборотите.Всеки може да си прецени по-изгодния вариант.

Потребителски аватар
nikifor
потребител
потребител
Мнения: 65
Регистриран: 11 апр 2006, 14:13
Модел на автомобила: mondeo 1.8 Tdi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от nikifor » 30 яну 2007, 23:07

здравейте колеги прочетох една част от мненията и ще ви кажа при мен как стоеха нещата: имам мондео 1.8 дизел и преди нова година смених тампон на скоросната кутия заден се пада,свалих оригиналния и сложих един от кузлудуи го взех за 50 лева,сложих го и почна ужаса вибрации,направо умирах от нерви,покарах малко така,един ден отидох и сложих скъсания старият които е оригинален с масло е бил вътре и колата заспа не се чува че е дизел. Отидох в МФ и питах за такъв маслен казаха че няма вече маслени,предложиха ми един на които гумата вътре е като въздушни ласглавници цената му е 130 лева по добър е от този эа 50 лева и е и по мек,казах си няма начин 130/130 и сложих такъв,сега няма този проблем с вибрациите,но не е като със скъсания(стария) тампон с него беше най добре,но ако карам скъсания ще доведе до други проблеми.

ndrive
потребител
потребител
Мнения: 32
Регистриран: 03 юни 2007, 23:10
Модел на автомобила: FORD ESCORT DIESEL 91 1.8
Местоположение: sofia
Status: Извън линия

Мнение от ndrive » 09 авг 2007, 23:35

спокойно проблема е всеобщ,купих си моя форд ескорт 1.8д комби от познати маистори на дизел и тресе ка4вам се при мой приятел със същия но е 93г и пак тресе не му се косете карайте

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 10 авг 2007, 01:41

При един и същ "маистор" ли ходите?

Майстор се пише "й"

Буква "4" няма в Българската азбука!!!

Туй е цифра!

Тва че Форда гори масло - не е нормално !
Че трака мотора на умрело - не е нормално!
Че тича по канафките като му дадеш газ - не е нормално!
Че пали на високосна и гори кво му е кеф както масло така и бензин и ГАЗ - не е нормално
Последна промяна от paci на 23 окт 2007, 13:44, променено общо 1 път.

apollo11
потребител
потребител
Мнения: 13
Регистриран: 22 окт 2007, 16:35
Модел на автомобила: Без форд
Местоположение: Бг
Контакти:
Status: Извън линия

ей, колегите с ескорт4ета 1.8Д 91-94 год,...

Мнение от apollo11 » 23 окт 2007, 12:18

такаааа. :lol:
имаме 2 ескорта,този на брат ми е от 91-ва, другият е 94-та.. така! 2-риат, черният(за да ги разграничаваме) има6е скусан тампон до ск.кутията..единственото, което се усещаше, бе звук като от удар при потегляне или ускоряване..сменихме го и ..тишина; а колкото до масленият, на червеният бе отвит!!! дааа, болтовете бяха отвити частично;так че, вижте дали случайно някои от болтовете на тампоните не са разхлабени; ефектут е гарантиран!! :P

Потребителски аватар
Vacev
потребител
потребител
Мнения: 34
Регистриран: 31 яну 2007, 23:14
Модел на автомобила: Мондео 1.8 тд
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Vacev » 05 ное 2007, 11:54

Да се включа и аз по темата. Моето Мондео след смяна на два оригинални тампони на двг. за 115 и 130 лв. /не смених третия, защото се оказа, че струвал 250лв./ сега при празен ход имам по силни вибрации от преди. Вадя си извод, че или трябва да сменя и третия тампон /майстора каза че е здрав и за това не го е сменил/ или сменените тампони са ментета /в което дълбоко се съмнявам/ или проблема е някъде другаде. Оборотите са около 850. Като че ли ще трябва да видя центровката на помпата може би.
Човек е добре само тогава, когато той се чувства така.

apollo11
потребител
потребител
Мнения: 13
Регистриран: 22 окт 2007, 16:35
Модел на автомобила: Без форд
Местоположение: Бг
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от apollo11 » 12 ное 2007, 18:13

Вацев, не се излагай!..сменил си тампоните, увеличили се вибрациите..ок,ама да пипаш за това центровка на помпата..един мноо практи4ен съвет мога да ти дам,увеличи оборотите на празен ход като натегне6 от помпата йилото на газта и си готов (пък и зима иде,тъкмо няма и подаваш газчица докато позагрее; то тогаваи моторът вече има по-равномерен ход) :lol:

Потребителски аватар
gogolisec
потребител
потребител
Мнения: 12
Регистриран: 02 окт 2007, 12:50
Модел на автомобила: Форд Ескорт 1.8 Д
Местоположение: с. Лисец Ловешко
Status: Извън линия

Re: 1,8 Дизел - проблем - вибрация/двигател

Мнение от gogolisec » 25 май 2008, 11:19

Колеги, не се сърдете, че вадя тази тема от забвение, но и при мен се получи номера със силната вибрация. Става въпрос за тампона, дето е под сервото - кръгъл и гумен. Със стария при потегляне на зад имах чувството, че ще падне някое колело - притрисаше много здраво! Беше се скъсал почти! Майстор ми каза да си купя друг и да го сменя. Купих за 38 лв. само тампона без алуминиевия корпус с двата отвора (Г-образен), такъв имаше в магазина, щото се оказа, че имало и заедно с него, но няма в момента, а бил и по-скъп. Смених си го сам собственоръчно - около3 часа работа. Като запалих, ми идеше да изкоча през люка нагоре! Ужасна вибрация на тихи обороти - 850 об/мин. На по-високи в движение няма тази вибрация, но се усеща работата на двигателя - все едно, че съм го вързал с винкел към купето! Извод - сменения тампон е менте. Ходих да се оплаквам на продавача, но той ми каза, че това има-това предлага. Минах вече 2000 км и малко се успокои, но няма да го изтърпя - ще търся втора употреба от някоя морга, щото не се издържа! За тези които мислят да пипат помпи , центровки и прочее - не го правете, ако преди смяна на тампона не сте имали проблем с вибрацията! Не зная от къде да си търся нов, но хубав, пък и не знам колко ще струва! Хайде със здраве!

apollo11
потребител
потребител
Мнения: 13
Регистриран: 22 окт 2007, 16:35
Модел на автомобила: Без форд
Местоположение: Бг
Контакти:
Status: Извън линия

Re: 1,8 Дизел - проблем - вибрация/двигател

Мнение от apollo11 » 02 юни 2008, 08:26

gogolisec,тоя тампшон и аз го сменях,тъй де, в сервизче..също без корпусът, че струваше към 60 пари; таа, след смяната, нищо - плава си моторчето...
аз като го видях какво представлява тоя тампон и се отказах сам да си го сменям - надигаи двигател, отвъртай един куп болтове...абе, не си струваше за 20-30 лв труд да се мъча аз..
нямам на идея от къде и какви тампони сте си купили с колегите, ноооо :roll:

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google Adsense [Bot] и 66 госта