Страница 1 от 1

Запитване за хидравлична помпа за фокус 1,8 тдди

Публикувано: 08 мар 2014, 16:24
от dobatavision
Колеги, от няколко дни ми шуми шайбата на хидравличната помпа. Искам да попитам дали мога да сменя лагера, или трябва да сменя цялата помпа. И според вас проблем ли е ако покарам известно време така.
Мерси предварително !

Re: Запитване за хидравлична помпа за фокус 1,8 тдди

Публикувано: 08 мар 2014, 21:24
от tushan
Свали ремъка и провери дали имаш луфт на помпата.Ако нямаш и няма омаслено около семеринга карай.Пистовия ремък върти още компресора на климатика,алтернатора и водната помпа.Провери всичко и виж точно откъде идва шума.

Re: Запитване за хидравлична помпа за фокус 1,8 тдди

Публикувано: 09 мар 2014, 21:09
от dobatavision
шума съм сигурен че идва от хидравличната помпа. На ръка се опитах да усетя някакъв луфт, нямаше но без да свалям ремъка. Утре ще сваля ремъка, но така или иначе вече шуми и ще трябва да се отремонтира. Та мисълта ми беше дали мога да сменя само лагера или направо да си търся нова помпа ?

Re: Запитване за хидравлична помпа за фокус 1,8 тдди

Публикувано: 09 мар 2014, 23:33
от OgiDogi
dobatavision написа:шума съм сигурен че идва от хидравличната помпа. На ръка се опитах да усетя някакъв луфт, нямаше но без да свалям ремъка. Утре ще сваля ремъка, но така или иначе вече шуми и ще трябва да се отремонтира. Та мисълта ми беше дали мога да сменя само лагера или направо да си търся нова помпа ?
Не съм сигурен за помпата на Focus, но има разглобяеми и неразглобяеми помпи. Последно сменях лагер и семеринг на помпа от Seat миналата година - затворена е със зегерка. Виждал съм обаче капсуловани помпи, които не подлежат на ремонт и май разликата е в материала на корпуса - чугунените са със зегерка, а алуминиевите са капсуловани. Фордовските като че ли бяха със зегерка, утре ще погледна на Мондеото - май твоята е същата. Ако е разглобяема, ти трябва преса за разглобяване и сглобяване - има един доста дебел О-пръстен и трябва да се натисне доста силно капачката, за да се извади/сложи зегерката. Лагерът и семерингът излизат със съвсем лек натиск.
Понеже лопатките контактуват директно с корпуса, огледай го за задиране и ако е много износен, по-добре си търси друга помпа.

Re: Запитване за хидравлична помпа за фокус 1,8 тдди

Публикувано: 10 мар 2014, 13:56
от dobatavision
Благодаря много. Сега предстои ремонта.
Лек ден !

Re: Запитване за хидравлична помпа за фокус 1,8 тдди

Публикувано: 14 мар 2014, 15:33
от dobatavision
Здравейте колеги, днес разглобих хидравличната помпа при един стругар,който ушким ги ремонтирал. И той ми каза че тази не е с лагер а е с втулки и неможе да се ремонтира. Има ли нещо вярно в това. Или да си я разглобя сам.

Re: Запитване за хидравлична помпа за фокус 1,8 тдди

Публикувано: 14 мар 2014, 16:43
от ЯЛТА
Ами ако няма как да се набие нова втулка, как да се ремонтира ? Може би това е имал в предвид.

Re: Запитване за хидравлична помпа за фокус 1,8 тдди

Публикувано: 14 мар 2014, 17:21
от dobatavision
Еми кофти. Значи сега си търся друга помпа.

Re: Запитване за хидравлична помпа за фокус 1,8 тдди

Публикувано: 14 мар 2014, 19:08
от OgiDogi
dobatavision написа:Здравейте колеги, днес разглобих хидравличната помпа при един стругар,който ушким ги ремонтирал. И той ми каза че тази не е с лагер а е с втулки и неможе да се ремонтира. Има ли нещо вярно в това. Или да си я разглобя сам.
Я си разглоби помпата и виж устройството...
Няма такава издържлива втулка, според мен.

Re: Запитване за хидравлична помпа за фокус 1,8 тдди

Публикувано: 19 мар 2014, 19:52
от dobatavision
Колеги сложих друга помпа. На моята ще и се мъча когато имам време. Майстора смени ремъка, ролките, хидравличната течност и след всичко това се получи едно като плякане. Има го само когато колата работи на свободен ход. "Майстора" каза че това е нормално в началото и щяло да се оправи. Вие какво ще кажете ?
Благодаря.

Re: Запитване за хидравлична помпа за фокус 1,8 тдди

Публикувано: 29 апр 2014, 12:16
от aspasia
dobatavision написа:Колеги сложих друга помпа. На моята ще и се мъча когато имам време. Майстора смени ремъка, ролките, хидравличната течност и след всичко това се получи едно като плякане. Има го само когато колата работи на свободен ход. "Майстора" каза че това е нормално в началото и щяло да се оправи. Вие какво ще кажете ?
Благодаря.
Колега да те питам ремонтират ли се тези помпи щото и аз съм с Фокус при мене е омаслено около ремъчната шайба?

Re: Запитване за хидравлична помпа за фокус 1,8 тдди

Публикувано: 29 апр 2014, 18:17
от dobatavision
еми май не. поне така ми казаха

Re: Запитване за хидравлична помпа за фокус 1,8 тдди

Публикувано: 30 апр 2014, 14:28
от aspasia
dobatavision написа:еми май не. поне така ми казаха
Днеска питах на едно място близо до нас занимават се с ремонт на рейки и хидравлични помпи и ми казаха че се ремонтира. Ремонта щял да струва 50 лева като включва смяна на лагера и семеринга ставало за около ден. Иначе ако те я свалят и качват цената е 100 кинта и гаранция 6 месеца след празниците ще им я остава!

Re: Запитване за хидравлична помпа за фокус 1,8 тдди

Публикувано: 01 май 2014, 03:54
от dobatavision
e да де и аз я карах мойта на подобно място. но онзи ми каза че тази помпа е с втулки. и не може да се оправи

Re: Запитване за хидравлична помпа за фокус 1,8 тдди

Публикувано: 01 май 2014, 08:17
от OgiDogi
dobatavision написа:e да де и аз я карах мойта на подобно място. но онзи ми каза че тази помпа е с втулки. и не може да се оправи
И какво, като е с втулки? Не е задължително да са износени/разбити, особено пък ако няма шумове в помпата и луфтове по оста. Свали ремъка и провери за луфт напречно на оста (надлъжно може да има малко, той не пречи).

Вчера сменях течащ семеринг на хидравлична помпа на HYUNDAI Tucson - помпата лагерува отпред на втулка и отзад направо в капака, но нямаше луфтове, само при подаване на повечко газ започваше да капе от оста. Семерингът беше втвърден и даже си задълбал лек канал в оста и явно не издържаше на повишено налягане. Новият не го набих до края, за да легне на здраво място върху оста. Голямо улеснение - капакът на помпата е хванат с 4 винта М8 към корпуса и семерингът се сменя за 5-10 минути, ама свалянето и качването са над 1 час, че е натикана между алтернатора и компресора.

Re: Запитване за хидравлична помпа за фокус 1,8 тдди

Публикувано: 01 май 2014, 09:59
от HACKO
И какво като втулките са износени? Всяка втулка може да се смени, а ако пък лагерува директно в корпуса, може да се сложи втулка. Обаче трябва да се работи, а пък смяната с нова е хем по-лесна, хем по-изгодна за монтьора. А понякога и за клиента, защото не останаха читави монтьори а и стругари дето да го направят.

Re: Запитване за хидравлична помпа за фокус 1,8 тдди

Публикувано: 01 май 2014, 13:22
от OgiDogi
HACKO написа:И какво като втулките са износени? Всяка втулка може да се смени, а ако пък лагерува директно в корпуса, може да се сложи втулка. Обаче трябва да се работи, а пък смяната с нова е хем по-лесна, хем по-изгодна за монтьора. А понякога и за клиента, защото не останаха читави монтьори а и стругари дето да го направят.
Младежът с Хюндая проверил за нова - 360 лева, втора употреба - 140 лева и то от някакъв друг Хюндай, дето не е сигурно дали ще стане. Семеринг - 7 лв, Д/М на помпата и смяна на семеринга - 40 лв.
А втулката трудно ще стане само на струг, лагерната повърхност е полирана и има винтов канал за самосмазване 1 оборот по дължината на втулката. По-старите помпи са си направо със съчмен лагер - избиваш, набиваш и сглобяваш.

Re: Запитване за хидравлична помпа за фокус 1,8 тдди

Публикувано: 01 май 2014, 13:37
от aspasia
dobatavision написа:e да де и аз я карах мойта на подобно място. но онзи ми каза че тази помпа е с втулки. и не може да се оправи
Казаха ми че дават година гаранция след ремонта след празниците ще се опитам да я сваля и да им я занеса за да я отремонтират. За сега леко сълзи но едва ли по добре ще става!

Re: Запитване за хидравлична помпа за фокус 1,8 тдди

Публикувано: 01 май 2014, 17:03
от dobatavision
Пробвай,пък да видим. Пиши като има резултат. Успех.