Фиеста 1.4 Карбуратор
-
- потребител
- Мнения: 5
- Регистриран: 10 мар 2014, 17:39
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.4 carburatoe
- Status: Извън линия
Фиеста 1.4 Карбуратор
Здравейте хора,
имам следния проблем...
Първо за това пиша тука - защото ми писна от "кадърни майстори"
Проблема с фиестата 1993 1.4 карбуратор е че, спря да пали...
заведох я на един сервиз BOSH уж смениха КОМУтатор и се оправи ама седмица след това пак почна трудно да пали
Пак ми казаха същото...
та почнах сам да си я правя макар да не разбирам от коли..
Смених бобина и кабели и свещи пак същата работа изобщо не иска да пали
И тук бия на камък, моля без смешни коментари, казах, че не разбирам.
Какво аджаба е Комутатор ? И нали е съвсем различно нещо от компютъра ?
Моля кажете.
Ако някой може да ми покаже снимка на комутатор за този модел, ще бъда благодарен.
за да зная какво да тръся.
Благодаря.
( Датчика на коляновия вал е чисто нов.)
имам следния проблем...
Първо за това пиша тука - защото ми писна от "кадърни майстори"
Проблема с фиестата 1993 1.4 карбуратор е че, спря да пали...
заведох я на един сервиз BOSH уж смениха КОМУтатор и се оправи ама седмица след това пак почна трудно да пали
Пак ми казаха същото...
та почнах сам да си я правя макар да не разбирам от коли..
Смених бобина и кабели и свещи пак същата работа изобщо не иска да пали
И тук бия на камък, моля без смешни коментари, казах, че не разбирам.
Какво аджаба е Комутатор ? И нали е съвсем различно нещо от компютъра ?
Моля кажете.
Ако някой може да ми покаже снимка на комутатор за този модел, ще бъда благодарен.
за да зная какво да тръся.
Благодаря.
( Датчика на коляновия вал е чисто нов.)
- essex
- потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Фиеста 1.4 Карбуратор
ето ти няколко снимки http://pics.data.bg/albums/37781/%D0%B2 ... 0%BE%D1%80 намира се на десния калник, като си с лице пред колата, на една от снимките виждаш ли кафявия кабел дето е хванат с болт към купето, е това е масата на комутатора, провери я! гледаш дали кабелната обувка е тъмна и не се вижда цвета на метала, взимаш малко шкурка и е жулиш, както и дали болта се стяга хубаво без да превърта, ако искаш направо пусни един кабел от минуса на акумулатора до него само за проверка дали ще стане. Другия виновник който мен лично ме съмнява е ето това http://pics.data.bg/albums/35169/%D1%82 ... 0%BD%D0%B8 нарича се табло с релета и бушони, няколко платки са запоени и има доста споики, форда срада от тях, една да прекъсне където не трябва и съответното нещо не работи. Миналата седмица го ремонтирах мойто точно заради споика. Провери дали имаш искра на свещите, махаш лулата на свеща, отвиваш свеща и я слагаш обратно на лулата на кабела, някой да върти на стартер а ти доближи свеща до корпуса на двигателя,точно главата на двигателя има издадени ръбове за тая работа( но се пази че гадно удря ток, хвани възможно по нагоре лулата на кабела и не се допирай до колата), ако има искра значи проблема е в горивната система, ако ли няма искра, значи вадиш мултицета и мериш дали до средния кабел на буксата на бобината идва 12 волта, махаш буксата и забиваш сондата в средния пин но гледай да не го деформираш, дори и да го дефорираш може после пак притиснеш 2-те пластинки една към друга за да дава контакт на бобината, минуса от мултито го слагаш на заголен метал на колата или най-добре на минуса на акумулатора, само на контакт има 12 волта до средния кабел на буксата на бобината.
Това е за сега от мен
Това е за сега от мен

По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.
- essex
- потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Фиеста 1.4 Карбуратор
Опа аз чета комутатор а то пише компютър
, не това не е компютър, а е комутатор колега.

Последна промяна от essex на 11 мар 2014, 13:38, променено общо 1 път.
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.
-
- потребител
- Мнения: 5
- Регистриран: 10 мар 2014, 17:39
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.4 carburatoe
- Status: Извън линия
Re: Фиеста 1.4 Карбуратор
Не разбрах сериозно-
Компютър и комутатор е едно и също нещо така ли ?
Компютър и комутатор е едно и също нещо така ли ?
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Фиеста 1.4 Карбуратор
Пишеш че е карбуратор, при него няма компютър.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 601
- Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
- Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
- Status: Извън линия
Re: Фиеста 1.4 Карбуратор
Не разбрах при теб има ли нещо като искра - някакво, каквото и да е запалване?
Мисля, че при теб модулът се води ESC-P1 модул за запалването. (на много малко места в нет-а се среща под това име, може би по-често като DIS или ESC, но в книжката на Haynes със схемите е отбелязан като такъв ESCP1.)
Той сам си прави всички изчисления. Отделен компютър, който да го командва няма. Модулът ползва четири датчика.
- MAP - датчик за налягането (вакуум) във всмукателния колектор - вграден е в самия модул -> онова маркуче, което влиза в него.
- Температура на входящия въздух - намира се на филтърната кутия.
- Температура на антифриза - изглежда като този за въздуха, но е по-важен от него - намира се на всмукателния колектор, отзад под карбуратора.
- Датчик за коляновия вал.
Единственото и най-същественото, за да има някакво запалване е да идва сигнал от датчика за коляновия вал. Ако искаш за да избегнеш варианти с лоша смес от карбуратора, почерпи го една капачка бензин - сипи отгоре и завърти - ако запали, значи проблемът е в сместа или подаването на гориво (в карбуратора има и ел.клапан).
Но ако не запали изобщо, търси проблема около датчика за коляновия вал - отива на 1-во и 2-ро краче на куплунга към модула. Представлява една бобина, около която се върти колело с 36 зъба и дупка вместо един от зъбите - за да може модулът за запалването да си ги преброи и да знае къде е началото.
Този датчик при измерване трябва да дава връзка между 1-во и 2-ро и да няма късо към други - напр. към захранване +12V, маса и т.н.
На 8-мо ти влиза +12V от контакт, същото трябва да ходи и за захранване на бобината.
На 9-то е маса (измери дали има връзка към минуса на акумулатора).
11-то и 12-то са изходи за управление за 2-те бобини. Които бобини пък се захранват от плюса на 8-мо.
(11 и 12 към 8-мо трябва да имат връзка през бобините - може да ги премериш профилактично, не на контакт - при изваден куплунг дали има връзка между 11, 12 и 8. На контакт на 11 и 12 и 8 трябва да излизат 12V.)
Хвани някой приятел, ако съвсем нищо не разбираш, да ги измерите тези неща. (и дано да не съм объркал нещо, ама гледах да ги препиша правилно от схемите. Ако трябва ще ти изпратя книжката - Haynes.) Огледай и кабелите визуално, задърпай ги дали няма да изскочи някоя прекъсната жица и т.н.
Общо взето много малко неща му трябват за да запали - захранване, датчика за коляновия вал и двете бобини. Всяка от тези две бобини е свързана към две свещи - веригата се затваря през едната от свещите, през двигателя и към другата свещ. Така са избегнали нуждата от механичен дистрибутор, който да дава механични дефекти. Самият модул за запалването мисля, че е доста държелив и едва ли ти е изгорял - прегледай датчика и кабелите.
(и сипи малко бензин направо върху дросел-клапата - ако запали тогава, значи е не е от модула за запалването, защото не участва във формирането на гориво-въздушната смес - ами ще е или от липса на гориво, или може някой вакуум да се е измъкнал, или да се е спукала някоя вакуумна тръба, карбураторът да е запушен и т.н.)
Мисля, че при теб модулът се води ESC-P1 модул за запалването. (на много малко места в нет-а се среща под това име, може би по-често като DIS или ESC, но в книжката на Haynes със схемите е отбелязан като такъв ESCP1.)
Той сам си прави всички изчисления. Отделен компютър, който да го командва няма. Модулът ползва четири датчика.
- MAP - датчик за налягането (вакуум) във всмукателния колектор - вграден е в самия модул -> онова маркуче, което влиза в него.
- Температура на входящия въздух - намира се на филтърната кутия.
- Температура на антифриза - изглежда като този за въздуха, но е по-важен от него - намира се на всмукателния колектор, отзад под карбуратора.
- Датчик за коляновия вал.
Единственото и най-същественото, за да има някакво запалване е да идва сигнал от датчика за коляновия вал. Ако искаш за да избегнеш варианти с лоша смес от карбуратора, почерпи го една капачка бензин - сипи отгоре и завърти - ако запали, значи проблемът е в сместа или подаването на гориво (в карбуратора има и ел.клапан).
Но ако не запали изобщо, търси проблема около датчика за коляновия вал - отива на 1-во и 2-ро краче на куплунга към модула. Представлява една бобина, около която се върти колело с 36 зъба и дупка вместо един от зъбите - за да може модулът за запалването да си ги преброи и да знае къде е началото.
Този датчик при измерване трябва да дава връзка между 1-во и 2-ро и да няма късо към други - напр. към захранване +12V, маса и т.н.
На 8-мо ти влиза +12V от контакт, същото трябва да ходи и за захранване на бобината.
На 9-то е маса (измери дали има връзка към минуса на акумулатора).
11-то и 12-то са изходи за управление за 2-те бобини. Които бобини пък се захранват от плюса на 8-мо.
(11 и 12 към 8-мо трябва да имат връзка през бобините - може да ги премериш профилактично, не на контакт - при изваден куплунг дали има връзка между 11, 12 и 8. На контакт на 11 и 12 и 8 трябва да излизат 12V.)
Хвани някой приятел, ако съвсем нищо не разбираш, да ги измерите тези неща. (и дано да не съм объркал нещо, ама гледах да ги препиша правилно от схемите. Ако трябва ще ти изпратя книжката - Haynes.) Огледай и кабелите визуално, задърпай ги дали няма да изскочи някоя прекъсната жица и т.н.
Общо взето много малко неща му трябват за да запали - захранване, датчика за коляновия вал и двете бобини. Всяка от тези две бобини е свързана към две свещи - веригата се затваря през едната от свещите, през двигателя и към другата свещ. Така са избегнали нуждата от механичен дистрибутор, който да дава механични дефекти. Самият модул за запалването мисля, че е доста държелив и едва ли ти е изгорял - прегледай датчика и кабелите.
(и сипи малко бензин направо върху дросел-клапата - ако запали тогава, значи е не е от модула за запалването, защото не участва във формирането на гориво-въздушната смес - ами ще е или от липса на гориво, или може някой вакуум да се е измъкнал, или да се е спукала някоя вакуумна тръба, карбураторът да е запушен и т.н.)
-
- потребител
- Мнения: 5
- Регистриран: 10 мар 2014, 17:39
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.4 carburatoe
- Status: Извън линия
Re: Фиеста 1.4 Карбуратор
МНого благодаря за този изчерпателен отговор!!!!!!!
Но проблема на 90 % е в Комутатора.....
Обаче предния път като са го сменили са махнали лепенката и сега не мога да видя номера на часта!!!
някой ако може да помогне с това ще е Супер
1993 - 1.4 Карбуратор
И втори въпрос ако се окаже, че е от него каква е причината да заминава толкова често...
не изведнъж, постепенно спира да пали
Но проблема на 90 % е в Комутатора.....
Обаче предния път като са го сменили са махнали лепенката и сега не мога да видя номера на часта!!!
някой ако може да помогне с това ще е Супер
1993 - 1.4 Карбуратор
И втори въпрос ако се окаже, че е от него каква е причината да заминава толкова често...
не изведнъж, постепенно спира да пали
- madboy
- Администратор
- Мнения: 7256
- Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
- Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран." - Местоположение: West Park, Blood green
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Фиеста 1.4 Карбуратор
Май този трябва да е. Виж и линка от ebay, там надолу посочват за кои двигатели става.

http://www.ebay.co.uk/itm/FORD-FIESTA-M ... 27df322421
За да гори толкова бързо, или е дефектен комутатора, или не са му сложили термо паста при монтажа и е гръмнал пак.

http://www.ebay.co.uk/itm/FORD-FIESTA-M ... 27df322421
За да гори толкова бързо, или е дефектен комутатора, или не са му сложили термо паста при монтажа и е гръмнал пак.

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.
- essex
- потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Фиеста 1.4 Карбуратор
колеги сам се обедих че лесно не изгаря комутатора, погледни кабела който е масата, казах ти вече 

По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.
-
- потребител
- Мнения: 5
- Регистриран: 10 мар 2014, 17:39
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.4 carburatoe
- Status: Извън линия
Re: Фиеста 1.4 Карбуратор
Проверих масата !?!?! същата работа този комутатор не изглежда изобщо като моя като снимката която съм постнал
моля помогнете да намеря комутатор
моля помогнете да намеря комутатор
- essex
- потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Фиеста 1.4 Карбуратор
колега с делко ли ти е колата, направи една снимка на двигателния отсек, аз имам 2-3 делка 

По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.
-
- потребител
- Мнения: 601
- Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
- Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
- Status: Извън линия
Re: Фиеста 1.4 Карбуратор
Не е с делко, ами е DIS, но е желателно да се смени с комутатор от кола със същия двигател 1.4.
Все пак измери ли захранването, връзката с датчиците, почерпи ли го с бензин и т.н.?
Колегата essex е жив свидетел, че тези комутатори са много държеливи.
(Всъщност не си спомням дали имаха защита от прегряване. Защо не са му стегнали винтовете?).
Не каза дали прави искра - може проблемът с паленето да е съвсем друг - например някой от маркучите да се е разхлабил и да не държи вакуум. Може да не е настроен смукача и при по-ниски температури да прави проблем.
(Гледах веднъж на битака един вакуумен манометър за диагностика на ЛАДА, ама и за всички карбураторни ще свърши работа. Много полезен метод - с измерване на вакуума.)
Все пак измери ли захранването, връзката с датчиците, почерпи ли го с бензин и т.н.?
Колегата essex е жив свидетел, че тези комутатори са много държеливи.
(Всъщност не си спомням дали имаха защита от прегряване. Защо не са му стегнали винтовете?).
Не каза дали прави искра - може проблемът с паленето да е съвсем друг - например някой от маркучите да се е разхлабил и да не държи вакуум. Може да не е настроен смукача и при по-ниски температури да прави проблем.
(Гледах веднъж на битака един вакуумен манометър за диагностика на ЛАДА, ама и за всички карбураторни ще свърши работа. Много полезен метод - с измерване на вакуума.)
- essex
- потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Фиеста 1.4 Карбуратор
Значи при мен гредата на която беше закрепена беше крива и само в краищата лежеше , където са винтовете за захващане, паста нямаше и много печеше но не изгоря, накрая аз взех едно радиаторче и си направих добро охлаждане. Според мен не е нещо механично, а точно обратното електрически проблема.
Вече съм написал какво и как да провери просто докато не го направи ще си гадаеме
Вече съм написал какво и как да провери просто докато не го направи ще си гадаеме

По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 5 госта