Смяна на биелни лагери и сигменти

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Гриша Григоров
потребител
потребител
Мнения: 4
Регистриран: 11 мар 2014, 21:01
Модел на автомобила: Форд Фиеста 1.3 1992
Status: Извън линия

Смяна на биелни лагери и сигменти

Мнение от Гриша Григоров » 11 мар 2014, 21:22

Здравеите! Имам една фиестичка 1.3 гореше ми малко масло и доста гориво реших да сменя гумичките на клапаните и сигментите.В последствие останових че биелите са поизносени. Първо бих искал да попитам. Преди смяна на биелните лагери трябва ли да шлаифам коляновия вал или не ? Второ на какви килограми се затягат болтовете на главата и буталата? И третото ми запитване е на какви мм да си реголирам клапаните? Наченаещ маѝстор сам :D: ако може някои да помогне пишете.
Благодаря ви предварително.

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2048
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ -> Focus 1.6 TDCI '07
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Смяна на биелни лагери и сигменти

Мнение от OgiDogi » 12 мар 2014, 07:39

Гриша Григоров написа:Здравеите! Имам една фиестичка 1.3 гореше ми малко масло и доста гориво реших да сменя гумичките на клапаните и сигментите.В последствие останових че биелите са поизносени. Първо бих искал да попитам. Преди смяна на биелните лагери трябва ли да шлаифам коляновия вал или не ? Второ на какви килограми се затягат болтовете на главата и буталата? И третото ми запитване е на какви мм да си реголирам клапаните? Наченаещ маѝстор сам :D: ако може някои да помогне пишете.
Благодаря ви предварително.
Ако няма задирания, по принцип не ти трябва шлайф. Лагерите са стоманена основа с електролитно помедняване и лагерна част от специален композитен материал, който е по-мек от коляновия вал. Ако само е изтрит до медта и си е гладък и ако шийките нямат видими следи, сменяй черупките и не пипай вала.
Силите на стягане и самата процедура, са различни за различните двигатели. Някои са до определени Nm, други са с първоначално леко притягане и после на градуси, зависи от материала на главата и на болтовете.
Например, вчера събирах едно дърто Renault 19 обикновен дизел 1.9 и стягането на главата беше в ей такава последователност:
фаза 1 - 25 Nm
фаза 2 - 80 градуса
фаза 3 - почивка 3 минути
фаза 4 - разхлабване
фаза 5 - 25 Nm + 210 градуса
Материал на главата - алуминий и клингеритена гарнитура. По усилието на първия болт към 210 градуса приблизително определих към 140 Nm и натегнах до там динамометричния ключ. Някои от следващите болтове тракнаха, обаче други - не.
За клапаните - търсиш данни за мотора (например в AutoData) и регулираш според тях, ако подлежат на регулировка.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Гриша Григоров
потребител
потребител
Мнения: 4
Регистриран: 11 мар 2014, 21:01
Модел на автомобила: Форд Фиеста 1.3 1992
Status: Извън линия

Re: Смяна на биелни лагери и сигменти

Мнение от Гриша Григоров » 14 мар 2014, 18:47

А болтовете на черупките на биелните лагери колко се затягат?

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2048
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ -> Focus 1.6 TDCI '07
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Смяна на биелни лагери и сигменти

Мнение от OgiDogi » 14 мар 2014, 19:10

Гриша Григоров написа:А болтовете на черупките на биелните лагери колко се затягат?
Там, където си намерил за болтовете на главата, трябва да има и за биелните лагери. Пак си е според колата - има на Nm, има и на Nm+градуси.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Гриша Григоров
потребител
потребител
Мнения: 4
Регистриран: 11 мар 2014, 21:01
Модел на автомобила: Форд Фиеста 1.3 1992
Status: Извън линия

Re: Смяна на биелни лагери и сигменти

Мнение от Гриша Григоров » 14 мар 2014, 19:32

Там е работата че в Auto data не намирам нищо, може би аз не знам каде да търся. но ми казаха че на гарнитурата на главата си пишело всичко.

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2048
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ -> Focus 1.6 TDCI '07
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Смяна на биелни лагери и сигменти

Мнение от OgiDogi » 14 мар 2014, 20:32

Гриша Григоров написа:Там е работата че в Auto data не намирам нищо, може би аз не знам каде да търся. но ми казаха че на гарнитурата на главата си пишело всичко.
Tightening torques
Стягане на главата - Cylinder head - има схема и усилия/градуси, указана е смяната на болтовете (new bolts Yes/No) и допустими размери за разтягащите се, в зависимост от препоръките на производителя
Стягане на биелни лагери - Big end bearings - усилие/градуси и смяна на болтовете при нужда.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Гриша Григоров
потребител
потребител
Мнения: 4
Регистриран: 11 мар 2014, 21:01
Модел на автомобила: Форд Фиеста 1.3 1992
Status: Извън линия

Re: Смяна на биелни лагери и сигменти

Мнение от Гриша Григоров » 21 мар 2014, 19:11

Ако някой друг го интересува...
болтове глава 30нм и 2 пъти по 90 градуса
болтове биели 30нм или мах 3,5кг

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 9 госта