Ford Focus 1.6 tdci mk2

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
muro85
потребител
потребител
Мнения: 130
Регистриран: 19 дек 2010, 19:34
Модел на автомобила: ford focus 1.8 16v
Status: Извън линия

Ford Focus 1.6 tdci mk2

Мнение от muro85 » 17 апр 2014, 19:35

Здравейте колеги! Първо искам да ви пожелая весели празници и да сме живи и здрави всички, това е най-важно!Въпросът ми е ако може да ми дадете мнение за този модел на фокус, защото съм се загледал по такъв, хечбек 1,6 тдци.Кой модел е по здрав 109 или 90 коня, мотора здрав ли е, какво трябва да гледам като избирам, турбините здрави ли са, харчат ли масло, пъргави ли са, кои са най срещаните болежки?Благодаря предварително!

muro85
потребител
потребител
Мнения: 130
Регистриран: 19 дек 2010, 19:34
Модел на автомобила: ford focus 1.8 16v
Status: Извън линия

Re: Ford Focus 1.6 tdci mk2

Мнение от muro85 » 17 апр 2014, 22:06

up

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: Ford Focus 1.6 tdci mk2

Мнение от specialista » 17 апр 2014, 22:23

Този мотор е на Пежо.Като недостатък е турбото или по скоро смазването и.
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

encho.
потребител
потребител
Мнения: 57
Регистриран: 04 авг 2008, 22:19
Модел на автомобила: Форд-фокус
Местоположение: Силистра
Status: Извън линия

Re: Ford Focus 1.6 tdci mk2

Мнение от encho. » 18 апр 2014, 17:03

muro85 написа:Здравейте колеги! Първо искам да ви пожелая весели празници и да сме живи и здрави всички, това е най-важно!Въпросът ми е ако може да ми дадете мнение за този модел на фокус, защото съм се загледал по такъв, хечбек 1,6 тдци.Кой модел е по здрав 109 или 90 коня, мотора здрав ли е, какво трябва да гледам като избирам, турбините здрави ли са, харчат ли масло, пъргави ли са, кои са най срещаните болежки?Благодаря предварително!
След май 2006г. проблема със смазването на турбото е решен.

Потребителски аватар
Dimitar Mihov
потребител
потребител
Мнения: 156
Регистриран: 23 апр 2013, 14:24
Модел на автомобила: Ford Fusion 1.4 TDCi
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Ford Focus 1.6 tdci mk2

Мнение от Dimitar Mihov » 19 апр 2014, 20:58

Този двигател е плод на съвместна разработка с PSA и се монтира в още доста марки автомобили, ако се поразровиш ще намериш всички данни, които те интересуват. Като характерна болежка има запушване на маслените тръбопроводи към турбото, след което турбината хвърля фира, поради недоброто смазване. Ремонтите не са безбожно скъпи, освен ако не инвестираш в оригинална нова турбина. Ремонт на такава повреда излиза около 500 лв. Както писа колегата проблемът е овладян след един определен момент, но като цяло препоръката на специализираните списания (Auto Bild, Auto Motor Und Sport и т.н.) е при покупка да се обърне внимание на това, в най-добрия случай ако турбото вече е било сменяно в оторизиран сервиз. Частите по окачването са евтини, а и колите са много здрави, освен ако не са били подлагани на душманско каране. Както с всички съвременни Common Rail турбодизели трябва да си внимателен какво масло и какво гориво сипваш, защото последиците от немарливо отношение в тая област после излизат скъпо. Иначе този мотор е изключително тих и икономичен, по-добър в това отношение от този който карам аз (1.8 TDCi - Фордовия дизел). Като цяло за вече почти 10 000 км с колата нямам никакви забележки, удобна и с много добро и стабилно пътно поведение. Успех в избора! _friends_

numak
потребител
потребител
Мнения: 39
Регистриран: 23 мар 2014, 01:41
Модел на автомобила: Ford Focus MK2 1.6 TDCi
Status: Извън линия

Re: Ford Focus 1.6 tdci mk2

Мнение от numak » 22 апр 2014, 13:08

Здравей,
От скоро карам такъв форд- 109 коня. Като цяло колата е много добра, както казаха и колегите над мен, но в момента си скубя косата с DPF-a (филтъра за твърди частици). Спука ми се маркуч от филтъра към датчика, чиято подмяна преди малко ми сервираха, че е 280лв (само маркуча). С това внимавай, че са само ядове с него. качва грешки, вчера като е гръмнал тоя маркуч като защитна реакция ми спря турбината и мощността ми падна зверски на магистралата. Всъщност няма какво да внимаваш, а или търсиш кола със свален или приготвяш около 500 лв за електронното му изключване и механичното му премахване(моя вариант).
Това мога да кажа аз все още като нов собственик на колата.

muro85
потребител
потребител
Мнения: 130
Регистриран: 19 дек 2010, 19:34
Модел на автомобила: ford focus 1.8 16v
Status: Извън линия

Re: Ford Focus 1.6 tdci mk2

Мнение от muro85 » 22 апр 2014, 23:46

Колеги благодаря за коментарите, то май моята ще си излезе прекрасен избор за сега, поне да чукна на дърво няма такива проблеми а и си върви доста като за преди 2000 г 115 коня!

Потребителски аватар
Dimitar Mihov
потребител
потребител
Мнения: 156
Регистриран: 23 апр 2013, 14:24
Модел на автомобила: Ford Fusion 1.4 TDCi
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Ford Focus 1.6 tdci mk2

Мнение от Dimitar Mihov » 23 апр 2014, 08:40

Аз бях преди с Mk1 1.8 16V - много бяга, що БМВ-та съм наказал по светофарите ;) За Мк.2 като цяло са здрави коли, по-скоро си мисля, че трябва да избягваш 1.6 TDCi. С нафтата направих вече почти 10 000 км без забележки. Ангренажния комплект е 92 лв., смених накладки в началото отпред и отзад за общо под 200 лв. и това е всичко. А на бензиностанцията разликата е драстична. От 9.5-10.5 градско за старата бензинка, сега съм на 6.5-7.0, а извънградско 4.5-5.0 ... както и да го смяташ, каквито и ремонти да правиш за макс 1г. се избиват при разликата в горивото (карам по около 20 000 км/г. ) *smilieicon_ford*

muro85
потребител
потребител
Мнения: 130
Регистриран: 19 дек 2010, 19:34
Модел на автомобила: ford focus 1.8 16v
Status: Извън линия

Re: Ford Focus 1.6 tdci mk2

Мнение от muro85 » 23 апр 2014, 10:20

Dimitar Mihov написа:Аз бях преди с Mk1 1.8 16V - много бяга, що БМВ-та съм наказал по светофарите ;) За Мк.2 като цяло са здрави коли, по-скоро си мисля, че трябва да избягваш 1.6 TDCi. С нафтата направих вече почти 10 000 км без забележки. Ангренажния комплект е 92 лв., смених накладки в началото отпред и отзад за общо под 200 лв. и това е всичко. А на бензиностанцията разликата е драстична. От 9.5-10.5 градско за старата бензинка, сега съм на 6.5-7.0, а извънградско 4.5-5.0 ... както и да го смяташ, каквито и ремонти да правиш за макс 1г. се избиват при разликата в горивото (карам по около 20 000 км/г. ) *smilieicon_ford*
Може и така да е колега ама в днешно време на коя автокъща да имам доверие след като работя с такива и мога да ти кажа, че км на таблото не са верни в 80% и повечето са след основен ремонт.Нямам против да дам 6000лв ама да знам, че не е пипана от българска ръка, а не да се разпадне в ръцете ми!Сигурен съм, че и моята не е на 150 к ама поне съм я карал 30хил и за сега е добре, не харчи масло като някой гроб и така, вярно, че с всяка година му пада цената, но пък поне съм доволен, а сега взема ли му гуми няма смисъл да го продавам :D

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 14 госта