Страница 1 от 2

Форсиране на двигателя

Публикувано: 21 апр 2014, 10:23
от stoycho_74
Здравейте.Имам следния проблем с Форд Ескотрт ТДИ-1993 година модел.Проблема е следния.Рядко(вече трети път ми се случва за около 500 килиметра пробег),Форда се изфорсирва яко като на пръсване на двигателя сам.Обикновенно го прави в градско каране като ускоря на първа и натисна съединителя за втора или когато изключа от скорост на свободна.Следва яко изфорсиране и двигателя после като запаля или като го оставя на обороти ако не съм го изгасил преди това,започва да работи на ниски обороти с видимо треперене.След вдигане на оборотите(малко газ) работата се оправя но това изфорсиране едва ли ще мине от самосебе си.Въпроса ми е каква е причината за това.

Re: Форсиране на двигателя

Публикувано: 22 апр 2014, 19:36
от teoto
Провери маркучите от турбото до всмукателния колектор дали не са омаслени повече от обичайното. Самоволно изфорсиране може да се получи от вкарване на масло от турбото във смукателния колектор.

Re: Форсиране на двигателя

Публикувано: 22 апр 2014, 19:40
от HACKO
teoto написа:....Самоволно изфорсиране може да се получи от вкарване на масло от турбото във смукателния колектор.
Или от спукана мембрана на турбокоректора на ГНПто, което е по-често срещаната причина. Между турбината и ГНП има тръбичка, откачи я и виж дали от нея капе Нафта. Ако капе запуши щуцерите към турбината и към помпата и започвай да търсиш майстор, който да ти оправи помпата ( препоръчвам ти този ). Така със затапени щуцери, може да караш дълго, колата няма да има същата мощност. Обаче ако оставиш маркуча на мястото му, всяко самоволно форсиране на двигателя може да му е последно.

Re: Форсиране на двигателя

Публикувано: 23 апр 2014, 18:08
от specialista
Обикновенно това е от пробита мембрана на турбо коректора.Ако е така възможно най-скоро отстрани проблема че иначе може да събереш работниците в картера.Наско е описал какво се прави.
Успех!

Re: Форсиране на двигателя

Публикувано: 23 апр 2014, 20:01
от Tsurinski
Колега, Наско го е описал много точно! Потърси помощта на специалист в най скоро време. Опасността двигателя да изпадне в резонанс в този случай е реална! Ако това се случи, трябва по най-бързия начин да загасиш двигателя на скорост (защото може да не иска по друг начин). Успех!

Re: Форсиране на двигателя

Публикувано: 23 апр 2014, 20:13
от ЯЛТА
Tsurinski написа:трябва по най-бързия начин да загасиш двигателя на скорост (защото може да не иска по друг начин). Успех!
По някога и това не се получава, и най сигурният начин е РЯЗАНЕ на маркуча за подаваното гориво !
До отстраняване на повредата дръж остър нож под ръка.

Re: Форсиране на двигателя

Публикувано: 29 апр 2014, 20:22
от stoycho_74
Както се казваше в една реклама-Ееее разбирате ги тези работи.Благодаря на всички взели отношение по темата и специално на Наско който е описал и как да се побългари със затапените щуцери.
Нямах време да го направя по рано и днес реших да откача описаното маркучле от щуцера който влиза малко под интерколера.Вкарах го в едно шишенце за минерална вода 500 мл. и запалих двигателя за малко повече от една цигара време вече бях събрал два пръста нафта от дъното на шишето(а аз се чудих защо колата си повиши разхода ,тя вкарвала нафта доволно и от друго място).Това стана на тихи обороти без да подавам газ.Реших леко да форсирам и в момента който докоснах леко газта двигателя пак влезе както го наричате в резонанс.Но този път за много кратко време,а маркучлето беше свалено от щуцера и си беше в шишенцето не знам защо се получи,ама отзад излезе яко пушек и сега под аспуха на земята има добър черен печат като от бомбичка от миниум и бронз.При няколко после последвали форсирания от моя страна резонанс вече не се получи.
Работата отива на на затапване на щуцерите ама имам и един друг въпрос.Тъй като е доста труден достъпа на щуцера на помпата,може ли да се прегъне гуменото маркучле което излиза от нея и така да стане затапването.То е около 10 сантиметра и после влиза в метална тръбичка по пътя си към турбото.Дали там ще стане налягане което да пукне прегънатия маркуч или налягането е ниско и ще стане без проблем.

Re: Форсиране на двигателя

Публикувано: 30 апр 2014, 10:24
от mi6o
Здрaвей колегa. До колкото знaм от четене тук (до сегa не ми се е нaлaгaло дa прaвя тaя оперaция) този клaпaн се упрaвлявa от нaлягaне създaдено от турбото. Мисля,че не е вaкуум зaщото щуцерa е сложен нa изходa към кулерa,но може и дa бъркaм. Aко съм рaзбрaл прaвилно,нaлягaнето създaдено от турбото нaтискa мембрaнaтa в клaпaнa и той пускa повече нaфтa зa дa може дa се компенсирa повечето въздух,постъпвaщ в двигaтеля и от тaм реaкциятa нa моторa дa стaне "пъргaв". Мисля,че ще може дa стaне с прегъвaне нa мaркучетaтa и че нaлягaнето не е толковa силно,че дa ги спукa но пaк кaзвaм,че не съм я прaвил тaя рaботa и товa сa сaмо мои предположения. Може и дa не съм рaзбрaл кaкто трябвa и всичко,което съм нaписaл дa е грешно. Некa по-знaещите колеги дa кaжaт.
Поздрaви

Re: Форсиране на двигателя

Публикувано: 30 апр 2014, 23:01
от specialista
Горе долу си на прав път и за да не се луташ ще внеса малко обяснения.Налягането във смукателния колектор в максималните си стойности не превишава 1 бар.Ниското налягането обаче във помпата е доста над това и поради тази причина като се пукнат мембраните нафтата тръгва към турбото а не въздуха към помпата. След запушване на маркуча ще караш куцо магаре :D но пък финансово ще си още на коня :lol: :lol:
Поздрави!!!

Re: Форсиране на двигателя

Публикувано: 01 май 2014, 00:10
от mi6o
Зa което ти свaлям шaпкa човече :-)

Re: Форсиране на двигателя

Публикувано: 01 май 2014, 00:29
от stoycho_74
То отдавна го имам този проблем със спъването(магаре си е но расово :D ).Преди няколко години колата скъса ремък и направи мазало в двигателя.След ремонта вече не е това което беше.Преди на ускорение беше по друга иначе максималната скорост пак си я прави,но това вече не е от значение.Карам я от близо 3-4 години на изживяване сега се оглеждам за някой Фокус бензинка този път.Но трябва да изкара още малко,и точно форума и отзивчивоста на участниците на които още един път ще БЛАГОДАРЯ,спаси още един двигател от гръмване.Иначе излезе доста кораво двигателче.От подобно самофорсиране на двигател на Ланчия (бензинка)от пъвия път влезе в бокса и имаше сериозен ремонт на двигател.Биелите изтърваха.Моя форд три пъти се самофорсира,без да смятам последния път който съм описал по подробно.Няма такъв рев на двигател,и преди съм си правил опити с форсиране на максимални обороти но не е същото.При самофорсирането което се получаваше, просто всичко вътре в двигателя пращеше.Иначе много хора приказват всевъзможни глупости за марката Форд. Истината е че двигателите са доста корави,то и за 10 години нищо по ходовата част не съм сменял и нищо не хлопа и за там съм слушал всевъзможни глупости че форда има слаба ходова част и тем подобни.Ами така е,здраве на всички и благодаря.

Re: Форсиране на двигателя

Публикувано: 01 май 2014, 09:51
от HACKO
Това форсиране, което правиш с педала на газта, няма нищо общо със спонтанното форсиране поради попадане на Нафта в турбото. Ти може да си натиснал педала до долу, но в помпата има регулатор, който спира подаването на Нафта при достигане на определени безопасни за двигателя обороти, докато при спонтанното няма кой да ограничи оборотите.

Re: Форсиране на двигателя

Публикувано: 01 май 2014, 10:04
от kaio04
При затапване на маркучето към турбо коректора, мощността на двигателя пада драстично и разхода на гориво леко се увеличава. Има и друго компромисно решение, написано преди време във форума. Купуваш си метален възвратен клапан за гориво със щуцери 6мм. и дебелостенно силиконово маркуче (продават го за излишното гориво на дюзите). Това маркуче е доста еластично и без проблем се нанизва на щуцерите на клапана и на турбо коректора, както и на тръбичката от турбото. Възвратният клапан се монтира така, че въздуха от турбото да върви към помпата. Разходите са 10-15 лева за материали и максимум 1 час труд. Аз карам така 10 месеца. Турбото го усещам межу 2000 и 2200 оборота и разхода на гориво е в нормите. Вероятно част от въздуха влиза в тръбичките за излишно гориво, но това едва ли е проблем. Не е лошо след тази процедура да промиеш интеркулера.

Re: Форсиране на двигателя

Публикувано: 01 май 2014, 10:15
от HACKO
Ефекта от поставянето на клапана и запушването на тръбичката е еднакъв. Както колегата обясни, налягането на въздуха във всмукателния колектор е по-ниско от това на Нафтата и следователно клапана, който си сложил стои винаги затворен.

Re: Форсиране на двигателя

Публикувано: 01 май 2014, 16:51
от kaio04
Турбо коректора е свързан с магистралата за излишно гориво. Когато буталцето на коректора се задейства от налягането на турбината, нафтата излизаща от помпата се влива в пътя на излишното гориво. Така, че налягането в турбо коректора е равно на налягането на излишната нафта, а не на налягането в помпата. При закъсана малка мембрана и правилно монтиран възвратен клапан, налягането от турбината успява да внесе турбо корекция. Едва ли турбо коректора работи с ефективност 100%, но при мен се доближава. Карал съм колата със здрав турбо коректор, карал съм я със затапен, а сега я карам с монтиран възвратен клапан по едни и същи маршрути и ефекта е положителен.

Re: Форсиране на двигателя

Публикувано: 01 май 2014, 23:12
от specialista
Пич ,евала ти за заигравката,само че недей да всяваш някакви надежди у хората,както и свои такива угаси.Трябва да ти кажа че много добре ми е ясно кое къде е ,за какаво служи,и съм си правил толкова много експирименри и то не върху колата на някой си,а със помпа на стенда, и да ти кажа преди да ме напсуваш,освен че мога да променя цикловата порция до друго заключение не съм стигнал.Т.с. инжинерната мисъл е повече от перфекна,ако не беше настъпила ерата на комънреала не се знае колко десетилетия ще ше да се кара по този начин..Това че караш някак си не значи нищо,(това е частен случай)
и не би трябвало даже да се ''рекламира'.
И за да не съм голословен,искаш ли да ти пипна помпата,обаче после да кажеш където тряба какво се е случило!
Поздрави!

Re: Форсиране на двигателя

Публикувано: 03 май 2014, 19:50
от kaio04
Писах какво съм направил с моята кола и какъв е резултата. Все още го водя за временно решение. А от кога търся турбо коректор, може да каже колегата mi6o (писал е няколко мнения по-нагоре).
Исках да изясним, от къде иде нафтата която форсира мотора. Излиза, че нафтата от магистралата за излишно гориво минава през спуканата малка мембрана на турбо коректора и влиза в турбо пътя.
Следващата неяснота за мен е, ако двигателят се "налапа" с нафта или масло от турбо пътя, кой маркуч подлежи на РЯЗАНЕ за да спре пагубното форсиране.
Офф, след такива дебати все нещо по колата ми се чупи. Дано е нещо дребно и евтино, че и с тези ръжди току виж съм я разкомплектовал.

Re: Форсиране на двигателя

Публикувано: 03 май 2014, 20:36
от ЯЛТА
Маркуча който от горивния филтър влиза в ГНП.

Re: Форсиране на двигателя

Публикувано: 04 май 2014, 12:04
от diesel1.6
kaio04 написа: Исках да изясним, от къде иде нафтата която форсира мотора. Излиза, че нафтата от магистралата за излишно гориво минава през спуканата малка мембрана на турбо коректора и влиза в турбо пътя.
Нафтата може да идва от място, което е между пластинчатата помпа и ротора с буталцата на високото налягане. Налягането е до няколко атмосфери. В маркуча за обратно гориво налягането е леко под атмосферното за разлика от онова в тръбичката към турбото. Обикновено нещата текат от по-високо към по-ниско.

Re: Форсиране на двигателя

Публикувано: 04 май 2014, 15:12
от specialista
Обема на ГНП е пълен със нафта,при развъртане на помпата вътре в нея се създава налягане(което е необходимо за запълване на помпената секция както и на промяна на центровката) защото достъвната помпа подава гориво а разходваното е по-малко.В същото време на изхода на помпата има клапан който не позволява на горивото да изтича свободно навън,ето ти създадено налягане.Именно това налягане премества и едно малко бутало във турбо коректора,когато има разрешаващ сигнал(налягане от турбото).Това същото налягане на нафтата, когато се пукне мембрана на коректора принуждава, нафтата да тръгне в посока на срещуположно идващото налягане на въздух създадено от турбото.Само че налягането на нафтата е в пъти по-голямо от това на въздуха и за това побеждава.Придвижвайки се напред ,нафтата достига до турбо компресора и от там тръгва към мотора.Отначало е просто емулсия която може и да се "утай" или "кондензира" някъде из колера но идва момент в който количеството става повече и тогава постъпва директно в мотора без да има някакви ограничения.Тогава да му мисли мотора.Опасно е за мотора и за това трябва да се ремонтира коректора.Има ремонтни комплекти за него които включват двете мембрани,и друг който включва уплътнителите 6 на брой на коректора.Има настройка за реакция на коректора,но и това може да се направи както се казва по телефона :D . На интусиастите пожелавам успешна работа.На тези със Мондео ще им е в пъти полесно отколкото на тези със Ескорт.
Успех!