DPF off в АдлерАуто?

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
numak
потребител
потребител
Мнения: 39
Регистриран: 23 мар 2014, 01:41
Модел на автомобила: Ford Focus MK2 1.6 TDCi
Status: Извън линия

DPF off в АдлерАуто?

Мнение от numak » 22 апр 2014, 12:47

Здравейте!!!
По форумите се пишат само суперлативи за адлерауто, но предвид сериозната цена реших да попитам първо тук, дали някой с форд е свалял DPF-a при тях и какви са резултатите след това??? Реших да го махам след като спукан маркуч от DPF-a към датчика и обратно ще ми струва 280лв. :oops: Моля ако някой има впечатления да ги сподели.
Благодаря предварително!

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4605
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: DPF off в АдлерАуто?

Мнение от S_C » 22 апр 2014, 22:51

В София има поне 10 сервиза, които предлагат тази услуга. Махай я тая екология колкото може по-скоро. На единия от служебните бусове блокира двигателя от тая простотия. При натрупване на грешки и неуспешна регенерация на тоя филтър нафтата отива в маслото. Последиците са...много грозни.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: DPF off в АдлерАуто?

Мнение от specialista » 23 апр 2014, 18:02

S_C написа:В София има поне 10 сервиза, които предлагат тази услуга. Махай я тая екология колкото може по-скоро. На единия от служебните бусове блокира двигателя от тая простотия. При натрупване на грешки и неуспешна регенерация на тоя филтър нафтата отива в маслото. Последиците са...много грозни.

Колега многа държа да ми обясниш как нафтата влиза в маслото и от къде точно.Извинявам се нищо лично,но ми е любопитно.
Поздрави!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

Потребителски аватар
momo76
потребител
потребител
Мнения: 533
Регистриран: 21 окт 2006, 16:11
Модел на автомобила: Фиеста 1.25 2001г.
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: DPF off в АдлерАуто?

Мнение от momo76 » 24 апр 2014, 14:05

specialista написа: Колега многа държа да ми обясниш как нафтата влиза в маслото и от къде точно.
Уж нафтови коли правим, а за смесване на масло и нафта при коли с ДПФ не знаем. При регенерация на филтъра повечето коли пускат нафта когато са отворени изпускателните клапани - така горивото стига до филтъра, където изгаря и повишава температурата. Ако по време на регенерация угасим мотора, тогава попада малко количество нафта в картера. Днес малко, утре малко и то се събрало 1л нафта в 4л масло. Поради тази причина при по новите коли след смяна на маслото се калибрира показанието за ниво на маслото - да си знае колата до къде е сипано и да следи да не дойде повече.

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: DPF off в АдлерАуто?

Мнение от specialista » 24 апр 2014, 23:03

momo76 написа:
specialista написа: Колега многа държа да ми обясниш как нафтата влиза в маслото и от къде точно.
Уж нафтови коли правим, а за смесване на масло и нафта при коли с ДПФ не знаем. При регенерация на филтъра повечето коли пускат нафта когато са отворени изпускателните клапани - така горивото стига до филтъра, където изгаря и повишава температурата. Ако по време на регенерация угасим мотора, тогава попада малко количество нафта в картера. Днес малко, утре малко и то се събрало 1л нафта в 4л масло. Поради тази причина при по новите коли след смяна на маслото се калибрира показанието за ниво на маслото - да си знае колата до къде е сипано и да следи да не дойде повече.


Така си и мислех че някой ще отговори! Как се извършва регенерацията ми е известно пич, но това което твърдиш за начина на попадане на гориво в маслото е меко казано абсурд.И за да не съм голословен ще ти обърна внимание че тези автомобили са със електроно управление на дюзите и няма как да се случи да има впръскване след отнет контакт!
Поздрави!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4605
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: DPF off в АдлерАуто?

Мнение от S_C » 25 апр 2014, 00:34

Де да беше абсурд. В случая е факт, макар и поучил се в резултат на неправилна работа на системата. Изходът е да се следи редовно нивото на маслото, особено при каране на къси дистанции и студен двигател. Това е режимът, който най-много " пълнел" въпросния филтър,от там се налага често ползване на режима за самопочистване.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: DPF off в АдлерАуто?

Мнение от HACKO » 25 апр 2014, 08:21

Факт, ама обяснението е абсурдно. Бих се съгласил на теорията, за неизправна дюза, през която да се изпразва рейла при угасен д-л, както при Бензиновите, обаче заради това, че е запушен кюнеца да се събере чак толкова много Нафта, та да напълни картера....!?!
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4605
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: DPF off в АдлерАуто?

Мнение от S_C » 25 апр 2014, 23:58

Ами Наско....Волво стигнаха до там, че препоръчват да се налива с 0,5 литра по-малко масло, явно с идеята да има къде да се пълни...Те са с фордови мотори.
Ама то не е само Форд на тоя клон. Опел като взе да предлага Инсигния в Русия, беше първият Опел, предлаган там с дизелов мотор. Със същия филтър е. Масови оплаквания от повишаващо се ниво на маслото, на коли дето нямат още 50 хиляди км.
Е как да налееш половин литър по-малко масло на гаранционна кола...Не знам кой болен мозък го е мислил това, ама има нещо жестоко недомислено в тия мотори. В края на краищата Опел си смениха спецификацията за маслото с някакво, дето уж носи на разреждане. Форд...не знам какво са правили, който има сървис бюлетините- да чете.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: DPF off в АдлерАуто?

Мнение от specialista » 26 апр 2014, 10:31

Приятел,пишеш че един от служебните ви бусове вече се е окотил.Били сподели марката и модела.
А иначе до сега никой никъде не е дал обяснение как е възможно това да се случи.Гориво както и когато да се впръсне то ще изгори,и идеята е то да се запали и догори във филтъра за да запали събралите се там частици.Налагало ми се е да реанимирам кола която беше удавена със нафта от неграмотноста на някой си.Наложи се да сваля дюзите и да вдигам буталата на горе за да попия от горивните камери нафтата.Следваше въртене без дюзи да се продуха добре мотора.След като запалих от аспуха в продължение на два часа работа на място колата бълваше димна завеса.Това беше нашта която е изсхвърлена от мотора във филтъра и трябваше доста време зада я изспари и т.н.При всичко това твърдя че колата не беше със повишено ниво на маслото.
И тъй като се занимавам бих казал професионално със дизелите,самия факт че някой е споделил за подобен проблем ми е насочил вниманието много внимателно да проуча за себе си каква е марката при която се наблюдава проблема и да чуя обесненията на капацитетите в областа.За съжаление на нищо смислено или пък логично не съм попаднал,иначе бих споделил,както навремето на един мерцедес открих от къде му влиза нафта във картера.
Поздрави и ако някой има някаква информация нека я сподели,ще анализираме ще поспорим и така!!!
Успех!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4605
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: DPF off в АдлерАуто?

Мнение от S_C » 26 апр 2014, 13:28

Connect 1.8 ни беше машината, с TDCI мотор. Не помня обаче коя година производство. Ще питам ако е важно. Те май и старите TDDI мотори са пак със същия филтър, но за това вече не съм сигурен.
Проблемът явно е свързан с дефект в системата за самопочистване. На пръв поглед логика наистина няма. Но и в тая кола, освен през буталата, нафта в картера няма от къде другаде да влезе. И проблемът засяга коли от различни марки, всякакви мотори, между които друго общо, освен тази екология, няма. На Ауди А4 с TDi мотор казаха тогава майсторите, че се е случвало, на Сеат със същия мотор, Ситроени някакви имало с такъв филтър...Всичко с DPF е предразположено в един даден момент да напълни картера с нафта.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
Major_Koenig
Администратор
Администратор
Мнения: 964
Регистриран: 20 дек 2008, 23:52
Модел на автомобила: Focus 1.6L Zetec-S/Duratec EFI (100PS); Ghia; Facelift; 2002
Mondeo Duratec HE 2.0 PFI (145PS);Titanium pre Facelift; Tango (Metallic)
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: DPF off в АдлерАуто?

Мнение от Major_Koenig » 26 апр 2014, 13:44

Като се има впредвид, че съм пълен лайк на тема дизели само да попотам/поясна нещо, без да се мешам в спора.
ДПФ нямат ли само моторите с Евро 5? При това положение първите ТДЦИ мотори нямат такова животно, а за ТДДИ да не говорим.
Изображение

numak
потребител
потребител
Мнения: 39
Регистриран: 23 мар 2014, 01:41
Модел на автомобила: Ford Focus MK2 1.6 TDCi
Status: Извън линия

Re: DPF off в АдлерАуто?

Мнение от numak » 26 апр 2014, 13:50

И ЕВРО 4 са с DPF, което ми е най-сериозния проблем от както си взех колата :)

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4605
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: DPF off в АдлерАуто?

Мнение от S_C » 26 апр 2014, 19:03

До Евро 5 е шарена работата. Някои имат серийно, някои нямат, за трети е било опция. Зависи вече според модел на колата/ кубатура/ държава.
Така е възможно да има два модела, една и съща година, с един и същ мотор, от които единият няма този филтър.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
Major_Koenig
Администратор
Администратор
Мнения: 964
Регистриран: 20 дек 2008, 23:52
Модел на автомобила: Focus 1.6L Zetec-S/Duratec EFI (100PS); Ghia; Facelift; 2002
Mondeo Duratec HE 2.0 PFI (145PS);Titanium pre Facelift; Tango (Metallic)
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: DPF off в АдлерАуто?

Мнение от Major_Koenig » 26 апр 2014, 21:07

За евро 5 съм сигурен, че всички имат независмо от модел държава и незнам си какво. При Евро 4 попринцип е малко по шарена работата. Буса на баща ми е евро 4 1.8 или 2 тдци няма дпф. Джибката на шефа му е също евро четири, но няма защото е под 163 к.с. За евро пет е поголовно без значение.
Изображение

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: DPF off в АдлерАуто?

Мнение от specialista » 26 апр 2014, 23:39

Модела който цитираш има условия за това,защото помпата се движи от верига,и ако (торетично) предвидения отвор за отвеждане на нафтата на вън от помпата,(ако пропусне семеринга) се запуши ,то тогава се създават условия нафтата да влезе право във картера на мотора. Т.с. трябва да са на лице няколко неща (които теоретично са възможни да се случат) и тогава съм склонен да кажа че този модел от това място е възможно да се случи,но не и от друго място.
Поздрави!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

numak
потребител
потребител
Мнения: 39
Регистриран: 23 мар 2014, 01:41
Модел на автомобила: Ford Focus MK2 1.6 TDCi
Status: Извън линия

Re: DPF off в АдлерАуто?

Мнение от numak » 28 апр 2014, 17:53

Здравейте!
Днес проверих как стоят нещата в сервиз в София (Овча Купел), където ми предложиха несравнимо по-ниска цена за услугата. Механичната част– свалят разпробиват... ясно. Но за електрониката ми предложиха емулатор. Някой има ли впечатления от подобна процедура? Само това ли е начина (да се лъже електрониката че дпф-а е наред) или има и метод, който я пренастройва изобщо да не търси дпф?

Благодаря предварително!!!

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: DPF off в АдлерАуто?

Мнение от HACKO » 28 апр 2014, 18:46

Освен емулатора има и механичен начин. Сваля се сондата (след DPF), изрязва се резбата на която е завита, на нейно място се заварява тръба с подходящ диаметър и дължина 2-3см и накрая се заварява резбата за сондата и се завива сондата. Целта е сондата да дава различни показатели от основната, което е и целта на емулатора, по този начин се лъже системата, че DPF работи.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 11 госта