Страница 1 от 1
DPF off в АдлерАуто?
Публикувано: 22 апр 2014, 12:47
от numak
Здравейте!!!
По форумите се пишат само суперлативи за адлерауто, но предвид сериозната цена реших да попитам първо тук, дали някой с форд е свалял DPF-a при тях и какви са резултатите след това??? Реших да го махам след като спукан маркуч от DPF-a към датчика и обратно ще ми струва 280лв.

Моля ако някой има впечатления да ги сподели.
Благодаря предварително!
Re: DPF off в АдлерАуто?
Публикувано: 22 апр 2014, 22:51
от S_C
В София има поне 10 сервиза, които предлагат тази услуга. Махай я тая екология колкото може по-скоро. На единия от служебните бусове блокира двигателя от тая простотия. При натрупване на грешки и неуспешна регенерация на тоя филтър нафтата отива в маслото. Последиците са...много грозни.
Re: DPF off в АдлерАуто?
Публикувано: 23 апр 2014, 18:02
от specialista
S_C написа:В София има поне 10 сервиза, които предлагат тази услуга. Махай я тая екология колкото може по-скоро. На единия от служебните бусове блокира двигателя от тая простотия. При натрупване на грешки и неуспешна регенерация на тоя филтър нафтата отива в маслото. Последиците са...много грозни.
Колега многа държа да ми обясниш как нафтата влиза в маслото и от къде точно.Извинявам се нищо лично,но ми е любопитно.
Поздрави!
Re: DPF off в АдлерАуто?
Публикувано: 24 апр 2014, 14:05
от momo76
specialista написа:
Колега многа държа да ми обясниш как нафтата влиза в маслото и от къде точно.
Уж нафтови коли правим, а за смесване на масло и нафта при коли с ДПФ не знаем. При регенерация на филтъра повечето коли пускат нафта когато са отворени изпускателните клапани - така горивото стига до филтъра, където изгаря и повишава температурата. Ако по време на регенерация угасим мотора, тогава попада малко количество нафта в картера. Днес малко, утре малко и то се събрало 1л нафта в 4л масло. Поради тази причина при по новите коли след смяна на маслото се калибрира показанието за ниво на маслото - да си знае колата до къде е сипано и да следи да не дойде повече.
Re: DPF off в АдлерАуто?
Публикувано: 24 апр 2014, 23:03
от specialista
momo76 написа:specialista написа:
Колега многа държа да ми обясниш как нафтата влиза в маслото и от къде точно.
Уж нафтови коли правим, а за смесване на масло и нафта при коли с ДПФ не знаем. При регенерация на филтъра повечето коли пускат нафта когато са отворени изпускателните клапани - така горивото стига до филтъра, където изгаря и повишава температурата. Ако по време на регенерация угасим мотора, тогава попада малко количество нафта в картера. Днес малко, утре малко и то се събрало 1л нафта в 4л масло. Поради тази причина при по новите коли след смяна на маслото се калибрира показанието за ниво на маслото - да си знае колата до къде е сипано и да следи да не дойде повече.
Така си и мислех че някой ще отговори! Как се извършва регенерацията ми е известно пич, но това което твърдиш за начина на попадане на гориво в маслото е меко казано абсурд.И за да не съм голословен ще ти обърна внимание че тези автомобили са със електроно управление на дюзите и няма как да се случи да има впръскване след отнет контакт!
Поздрави!
Re: DPF off в АдлерАуто?
Публикувано: 25 апр 2014, 00:34
от S_C
Де да беше абсурд. В случая е факт, макар и поучил се в резултат на неправилна работа на системата. Изходът е да се следи редовно нивото на маслото, особено при каране на къси дистанции и студен двигател. Това е режимът, който най-много " пълнел" въпросния филтър,от там се налага често ползване на режима за самопочистване.
Re: DPF off в АдлерАуто?
Публикувано: 25 апр 2014, 08:21
от HACKO
Факт, ама обяснението е абсурдно. Бих се съгласил на теорията, за неизправна дюза, през която да се изпразва рейла при угасен д-л, както при Бензиновите, обаче заради това, че е запушен кюнеца да се събере чак толкова много Нафта, та да напълни картера....!?!
Re: DPF off в АдлерАуто?
Публикувано: 25 апр 2014, 23:58
от S_C
Ами Наско....Волво стигнаха до там, че препоръчват да се налива с 0,5 литра по-малко масло, явно с идеята да има къде да се пълни...Те са с фордови мотори.
Ама то не е само Форд на тоя клон. Опел като взе да предлага Инсигния в Русия, беше първият Опел, предлаган там с дизелов мотор. Със същия филтър е. Масови оплаквания от повишаващо се ниво на маслото, на коли дето нямат още 50 хиляди км.
Е как да налееш половин литър по-малко масло на гаранционна кола...Не знам кой болен мозък го е мислил това, ама има нещо жестоко недомислено в тия мотори. В края на краищата Опел си смениха спецификацията за маслото с някакво, дето уж носи на разреждане. Форд...не знам какво са правили, който има сървис бюлетините- да чете.
Re: DPF off в АдлерАуто?
Публикувано: 26 апр 2014, 10:31
от specialista
Приятел,пишеш че един от служебните ви бусове вече се е окотил.Били сподели марката и модела.
А иначе до сега никой никъде не е дал обяснение как е възможно това да се случи.Гориво както и когато да се впръсне то ще изгори,и идеята е то да се запали и догори във филтъра за да запали събралите се там частици.Налагало ми се е да реанимирам кола която беше удавена със нафта от неграмотноста на някой си.Наложи се да сваля дюзите и да вдигам буталата на горе за да попия от горивните камери нафтата.Следваше въртене без дюзи да се продуха добре мотора.След като запалих от аспуха в продължение на два часа работа на място колата бълваше димна завеса.Това беше нашта която е изсхвърлена от мотора във филтъра и трябваше доста време зада я изспари и т.н.При всичко това твърдя че колата не беше със повишено ниво на маслото.
И тъй като се занимавам бих казал професионално със дизелите,самия факт че някой е споделил за подобен проблем ми е насочил вниманието много внимателно да проуча за себе си каква е марката при която се наблюдава проблема и да чуя обесненията на капацитетите в областа.За съжаление на нищо смислено или пък логично не съм попаднал,иначе бих споделил,както навремето на един мерцедес открих от къде му влиза нафта във картера.
Поздрави и ако някой има някаква информация нека я сподели,ще анализираме ще поспорим и така!!!
Успех!
Re: DPF off в АдлерАуто?
Публикувано: 26 апр 2014, 13:28
от S_C
Connect 1.8 ни беше машината, с TDCI мотор. Не помня обаче коя година производство. Ще питам ако е важно. Те май и старите TDDI мотори са пак със същия филтър, но за това вече не съм сигурен.
Проблемът явно е свързан с дефект в системата за самопочистване. На пръв поглед логика наистина няма. Но и в тая кола, освен през буталата, нафта в картера няма от къде другаде да влезе. И проблемът засяга коли от различни марки, всякакви мотори, между които друго общо, освен тази екология, няма. На Ауди А4 с TDi мотор казаха тогава майсторите, че се е случвало, на Сеат със същия мотор, Ситроени някакви имало с такъв филтър...Всичко с DPF е предразположено в един даден момент да напълни картера с нафта.
Re: DPF off в АдлерАуто?
Публикувано: 26 апр 2014, 13:44
от Major_Koenig
Като се има впредвид, че съм пълен лайк на тема дизели само да попотам/поясна нещо, без да се мешам в спора.
ДПФ нямат ли само моторите с Евро 5? При това положение първите ТДЦИ мотори нямат такова животно, а за ТДДИ да не говорим.
Re: DPF off в АдлерАуто?
Публикувано: 26 апр 2014, 13:50
от numak
И ЕВРО 4 са с DPF, което ми е най-сериозния проблем от както си взех колата

Re: DPF off в АдлерАуто?
Публикувано: 26 апр 2014, 19:03
от S_C
До Евро 5 е шарена работата. Някои имат серийно, някои нямат, за трети е било опция. Зависи вече според модел на колата/ кубатура/ държава.
Така е възможно да има два модела, една и съща година, с един и същ мотор, от които единият няма този филтър.
Re: DPF off в АдлерАуто?
Публикувано: 26 апр 2014, 21:07
от Major_Koenig
За евро 5 съм сигурен, че всички имат независмо от модел държава и незнам си какво. При Евро 4 попринцип е малко по шарена работата. Буса на баща ми е евро 4 1.8 или 2 тдци няма дпф. Джибката на шефа му е също евро четири, но няма защото е под 163 к.с. За евро пет е поголовно без значение.
Re: DPF off в АдлерАуто?
Публикувано: 26 апр 2014, 23:39
от specialista
Модела който цитираш има условия за това,защото помпата се движи от верига,и ако (торетично) предвидения отвор за отвеждане на нафтата на вън от помпата,(ако пропусне семеринга) се запуши ,то тогава се създават условия нафтата да влезе право във картера на мотора. Т.с. трябва да са на лице няколко неща (които теоретично са възможни да се случат) и тогава съм склонен да кажа че този модел от това място е възможно да се случи,но не и от друго място.
Поздрави!
Re: DPF off в АдлерАуто?
Публикувано: 28 апр 2014, 17:53
от numak
Здравейте!
Днес проверих как стоят нещата в сервиз в София (Овча Купел), където ми предложиха несравнимо по-ниска цена за услугата. Механичната част– свалят разпробиват... ясно. Но за електрониката ми предложиха емулатор. Някой има ли впечатления от подобна процедура? Само това ли е начина (да се лъже електрониката че дпф-а е наред) или има и метод, който я пренастройва изобщо да не търси дпф?
Благодаря предварително!!!
Re: DPF off в АдлерАуто?
Публикувано: 28 апр 2014, 18:46
от HACKO
Освен емулатора има и механичен начин. Сваля се сондата (след DPF), изрязва се резбата на която е завита, на нейно място се заварява тръба с подходящ диаметър и дължина 2-3см и накрая се заварява резбата за сондата и се завива сондата. Целта е сондата да дава различни показатели от основната, което е и целта на емулатора, по този начин се лъже системата, че DPF работи.