Страница 1 от 1
Форсиране на двигател,ескорт 1.8 zetek
Публикувано: 28 май 2014, 12:13
от tacho
Здравейте колеги дойде ред и аз да споделя мъките си.Значи проблема е следния сутрин паля колата държи 1300 оборота след около 20 сек. оборотите почват да падат, но не ги задържа на 1000;1100 ами си гасне. С това добре дебна я подам газ и проблема се решава, но голямото неудобство е като загрее. При по екстремно шофиране по кръстовищата се случва следното: при спиране,колата ръмжи с 2500/3000 оборота до окончателното спиране на автомобила,но не винаги падат оборотите като спра, няма да ви казвам как ме гледат пешеходците които пресичат. Споделете как да се справя с проблема. Този ефект се проявява при всяко затопляне и цяло лято,зимата се случва много рядко.Това което съм изчел е стъпково моторче но такова не откривам? Има нещо като потенциометър който според мен определя позицията на клапата.Споделете метод за отстраняване на проблема приемам всякакви предложения.Модела е:
http://www.auto-data.net/bg/?f=showCar&car_id=7419 И другото ми оплакване е че прекалено много гори,нищо общо с техническите характеристики.
Re: Форсиране на двигател,ескорт 1.8 zetek
Публикувано: 28 май 2014, 13:18
от vivco
мод: За малко да си замине целия пост. Заради цитата не видях, че си писал. Режете ги малко тези цитати.
Стъпков мотор и аз го имах същия проблем .
Re: Форсиране на двигател,ескорт 1.8 zetek
Публикувано: 31 май 2014, 16:30
от tacho
Значи да допълня информацията,проблема с форсирането на двигателя е от 2-3 год той не се проявява винаги.
По големия ми зор е сутрин паля нормално, обороти1200 след малко почват да падат и хоп угасва като позагрее около 25-30гр. всичко си е окей оборотите са в норма,и не гасне.
Re: Форсиране на двигател,ескорт 1.8 zetek
Публикувано: 01 юни 2014, 11:25
от essex
Щом като позагрее на 30 градуса и не гасне, може би е температурен датчик за антифриза към компа, намира се отгоре на самият корпус на термостата

Проверява се с мултицет, като се махне биксата и мериш на съпротивление без да си запалил колата сутрин. Ето ти стойностите при съответните градуса
http://www.clubford.org/forum/download/ ... &mode=view
Re: Форсиране на двигател,ескорт 1.8 zetek
Публикувано: 02 юни 2014, 17:15
от tacho
Значи стойностите на датчика са в норма,да опиша и другите симптоми.Когато се кара на бензин като достигне 4500 оборота двигателя се чуди какво става вдига максимум до 5000 , но прекъсва придърпва и не работи равномерно. На газ този проблем го няма форсира се до 6000 оборота без никакъв проблем и си работи коректно, колата е с ГИ. От всичко което изчетох по форума много хора го имат този проблем, никой не е обяснил как го е отстранил или си карат така. И другия симптом висок разход.Какво съм направил: почистил съм клапан за картерно налягане,проверил съм ТПС ,почистил съм МАФ замерих температурния ЕГР клапан работи клапана за празния ход е много наврян не съм стигнал до него,но колата си държи нормални обороти след 25гр. така че и той би трябвало да работи коректно.Почистил съм дроселова клапа. Горивен филтър сменен.Ламбдата с мултицет 0.8в средна стойност трябва да си извадя стария стрелкови да видя до колко е коректна че цифровите са инертни.
Re: Форсиране на двигател,ескорт 1.8 zetek
Публикувано: 02 юни 2014, 18:37
от Dimitar Mihov
Датчика на дроселовата клапа ти прави парчета. И аз имах същия дерт на стария Фокус. Не е лошо да провериш и дебитомера

Re: Форсиране на двигател,ескорт 1.8 zetek
Публикувано: 17 юли 2014, 21:25
от essex
Tacho до къде стигна с форда ?
Re: Форсиране на двигател,ескорт 1.8 zetek
Публикувано: 17 юли 2014, 22:34
от OgiDogi
tacho написа:...Когато се кара на бензин като достигне 4500 оборота двигателя се чуди какво става вдига максимум до 5000 , но прекъсва придърпва и не работи равномерно. На газ този проблем го няма форсира се до 6000 оборота без никакъв проблем и си работи коректно, колата е с ГИ.
...Ламбдата с мултицет 0.8в средна стойност трябва да си извадя стария стрелкови да видя до колко е коректна че цифровите са инертни.
Прилична работа само между 1500-4500 и богата смес според сондата, чак тук ми мирише на изветрял бензин - трудно пали и бавно гори. Един Opel Kadett с 2 годишен бензин успяваше да работи с мъка между 2000 и 4000 оборота.
Подобно гориво (което трудно може да се нарече бензин и има специфична лютива миризма) иска малко по-висока скорост на компресиране, за да запали и не може да изгори напълно при високи обороти - от там идва ограниченият диапазон на работа. Освен това, образува лепкав кафяв слой по дросела и около него и като нищо предизвиква засядане на клапана за регулиране на празния ход или на самия дросел.
Поради влошените си свойства заради изветрелите летливи и бързо горящи съставки, не изгаря напълно и от там идват високите стойности от сондата.
Re: Форсиране на двигател,ескорт 1.8 zetek
Публикувано: 24 юли 2014, 16:24
от momo76
Първо бензина не се пали от компресията, а от искра. Второ калпав бензин няма как да цапа дросела, защото не минава през него, а се впръсква директно в смукателя.
Re: Форсиране на двигател,ескорт 1.8 zetek
Публикувано: 24 юли 2014, 18:49
от OgiDogi
momo76 написа:Първо бензина не се пали от компресията, а от искра. Второ калпав бензин няма как да цапа дросела, защото не минава през него, а се впръсква директно в смукателя.
Къде пише, че компресирането пали бензина?
Компресирането предава кинетична енергия на горивната смес и повишава нейната температурата, като улеснява запалването. Ако това става бавно, част от генерираната топлина се отдава на главата, цилиндъра и буталото. Нямаш представа каква мазало се получава от това гориво, заради трудното запалване и бавното горене, в смисъл че доизгаря в изпускателния колектор (а трябва огънят да е изгаснал примерно до половината ход на буталото надолу), като успява да плюе и връща към всмукателния. Описвам реална ситуация: единият цилиндър пропуска запалване и изхвърля горивна смес в колектора, която си стои там заради сравнително малкият си обем спрямо обема на газовете след изгаряне и се подгрява почти до точка на възпламеняване. Следващият цилиндър пали нормално и поради бавното горене изхвърля огън при оставената на изчакване в колектора горивна смес, която се възпламенява и докато двата клапана са полу-отворени, продухва горивната камера към всмукателния колектор, който на всичкото отгоре работи в подналягане, т.е. засмуква подаденото. Продухването ще отнесе огън и сажди до дросела (че и нататък до към филтъра при определени условия, заради едни физични закони за налягането на флуидите в стеснени участъци, каквито са въздуховодите след кутията на филтъра).