Неясен проблем с мотора.

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
baro
потребител
потребител
Мнения: 597
Регистриран: 07 окт 2008, 22:31
Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3 2.0 16v DOHC 136 ps. 95г.
Status: Извън линия

Неясен проблем с мотора.

Мнение от baro » 12 юни 2014, 18:23

Здравейте колеги.
От един месец имам проблем с колата ,който се изразява с намалена мощност и пукане в гърнето на празен ход. Пукането беше осезаемо по-голямо на газ придружено с доста по ниски обороти спрямо на бензин.Падаха големи регулировки ,но без ефект.Вече от седмица си монтирах газов инжекцион до преди това бях с обикновена газова,сега е доста по-добре ,но останаха тези пукания в гърнето. Имам усещането ,че на колата не и се върви както преди,но от както я имам през лятото върви много тегаво. За сега са сменени свещи ,замерена компресия еднаква на всички цилиндри 14,проба с друга бобина ,изваден маркуч за картерна вентилация затапен към колектора. Кабели съм сменял преди 2-3 години с такива от МП ,проверка на зацепване ангренаж и не се сещам вече какво да проверявам. Ще се радвам на всякакви насоки по проблема.

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2043
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Неясен проблем с мотора.

Мнение от OgiDogi » 12 юни 2014, 19:46

baro написа:Здравейте колеги.
... За сега са сменени свещи ,замерена компресия еднаква на всички цилиндри 14,проба с друга бобина ,изваден маркуч за картерна вентилация затапен към колектора. Кабели съм сменял преди 2-3 години с такива от МП ,проверка на зацепване ангренаж и не се сещам вече какво да проверявам. Ще се радвам на всякакви насоки по проблема.
Датчик на разпределителен вал би създавал проблеми като от бобини, кабели и свещи заедно, например.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Потребителски аватар
baro
потребител
потребител
Мнения: 597
Регистриран: 07 окт 2008, 22:31
Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3 2.0 16v DOHC 136 ps. 95г.
Status: Извън линия

Re: Неясен проблем с мотора.

Мнение от baro » 12 юни 2014, 21:06

Има ли вариант да го проверя с мултицет?

Потребителски аватар
deathstorm
потребител
потребител
Мнения: 559
Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: Неясен проблем с мотора.

Мнение от deathstorm » 12 юни 2014, 21:17

В аутодата дават, че може да се мерне на съпротивление, но с осцилоскоп би било най-точно. Само дето този датчик има по-скоро синхронизираща функция и не е много сигурно, че проблемите ти са от него
Прикачени файлове
cps.JPG

Потребителски аватар
essex
потребител
потребител
Мнения: 2401
Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Неясен проблем с мотора.

Мнение от essex » 12 юни 2014, 23:14

Щом има пукане в гърнето значи има изгаряне на гориво извън горивната камера на двигателя.
Ламбда сонда, МАФ, ТПС, температурните датчици за въздуха и антифриза трябва да се проверят. Понякога не излиза на проверката с мултицета и се иска проба-грешка с други за сравнение как работи колата. Аз минах през тоя ад и ми е останало само едно нещо тъй като при натискане на педала на газта има леко пропадане и замисляне когато е на бензин (мисля че е от тпс). На газ го няма, но пак е малко висок разхода.Закам на МАФА :D:
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Неясен проблем с мотора.

Мнение от S_C » 12 юни 2014, 23:18

Това колата от профила ли е?
Ако да, как е правена преработката към 2.0. С части от какво?
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
baro
потребител
потребител
Мнения: 597
Регистриран: 07 окт 2008, 22:31
Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3 2.0 16v DOHC 136 ps. 95г.
Status: Извън линия

Re: Неясен проблем с мотора.

Мнение от baro » 13 юни 2014, 00:15

Да за колата от профила става въпрос.Ами частите които съм ползвал алуминиев смикател РС1800 ,дросел от Мондео,изпускател от Фиестата.Екуто е DEEP с дебитомер от Мондео 2.0.Дълго време я карах с Мегаскуирт и наскоро взех компютъра и дебитомера и сложих газовия инжекцион. Но проблемите не са от това ,че сложих стандартна електроника.Преди това ми беше направило впечатление ,че не иска да върви както преди а карането с обикновената газова беше доста кофти ,но го отдадох на това ,че изпарителя беше турски и караше 6 година.Ламбдата си работи ,имам уред за нея вътре,дебитомера е почистен и замерен показва около 0.8 волта на празен ход ,ТПС работи със сигурност проверен когато беше с Мегата както и показанията на температурните датчици.

peigera
потребител
потребител
Мнения: 1384
Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Неясен проблем с мотора.

Мнение от peigera » 13 юни 2014, 08:48

И с мултицет ще стана. Включваш на зумер и мериш, трябва да се получи едно накъсано пифкане когато се въртят валовете. Ако не се получи пифкане размени местата на щеките на уреда. Ако пак не се получи тогава потърси осцилоскоп за по сигурна и правилна диагностика или подмени датчика.

Потребителски аватар
baro
потребител
потребител
Мнения: 597
Регистриран: 07 окт 2008, 22:31
Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3 2.0 16v DOHC 136 ps. 95г.
Status: Извън линия

Re: Неясен проблем с мотора.

Мнение от baro » 24 авг 2014, 09:44

Здравейте ,отдавна не съм писал ,но няма и развитие по въпроса. Сега даже нещо почна да беднее във високите,налягането в рейката ми се струва малко ниско на обороти е към 1.9 а при подаване на газ се качва на 2.6 някъде. Съмнява ме дебитомера ,но на празен ход си показва 0.8 волта и при подаване на газ си качва стойността.Беднее при натисната пълна газ и на 1 и 2 предавка ако има значение.

peigera
потребител
потребител
Мнения: 1384
Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Неясен проблем с мотора.

Мнение от peigera » 24 авг 2014, 12:15

Колега пробвай когато се движиш по равно със скорост 40 км/ч. да включиш на пета скорост и да дадеш всичката газ. Ако започне да ти насича СПОРЕД МЕН проблема ще е в тоците. Свали свещите и виж по порцелана има ли тънки черни черти вертикално. Ако има сменяш кабела ЗАЕДНО със свещта.


Докато всичко и е било наред как се държа фиестата с този мотор?

Потребителски аватар
baro
потребител
потребител
Мнения: 597
Регистриран: 07 окт 2008, 22:31
Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3 2.0 16v DOHC 136 ps. 95г.
Status: Извън линия

Re: Неясен проблем с мотора.

Мнение от baro » 24 авг 2014, 13:06

Това с чертите го знам от опит,гърмеше ми на газ преди 2,3 години. Преди си вървеше добре,това е най евтиния тунинг за Фиеста.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 39 госта