Страница 1 от 1

Неясен проблем с мотора.

Публикувано: 12 юни 2014, 18:23
от baro
Здравейте колеги.
От един месец имам проблем с колата ,който се изразява с намалена мощност и пукане в гърнето на празен ход. Пукането беше осезаемо по-голямо на газ придружено с доста по ниски обороти спрямо на бензин.Падаха големи регулировки ,но без ефект.Вече от седмица си монтирах газов инжекцион до преди това бях с обикновена газова,сега е доста по-добре ,но останаха тези пукания в гърнето. Имам усещането ,че на колата не и се върви както преди,но от както я имам през лятото върви много тегаво. За сега са сменени свещи ,замерена компресия еднаква на всички цилиндри 14,проба с друга бобина ,изваден маркуч за картерна вентилация затапен към колектора. Кабели съм сменял преди 2-3 години с такива от МП ,проверка на зацепване ангренаж и не се сещам вече какво да проверявам. Ще се радвам на всякакви насоки по проблема.

Re: Неясен проблем с мотора.

Публикувано: 12 юни 2014, 19:46
от OgiDogi
baro написа:Здравейте колеги.
... За сега са сменени свещи ,замерена компресия еднаква на всички цилиндри 14,проба с друга бобина ,изваден маркуч за картерна вентилация затапен към колектора. Кабели съм сменял преди 2-3 години с такива от МП ,проверка на зацепване ангренаж и не се сещам вече какво да проверявам. Ще се радвам на всякакви насоки по проблема.
Датчик на разпределителен вал би създавал проблеми като от бобини, кабели и свещи заедно, например.

Re: Неясен проблем с мотора.

Публикувано: 12 юни 2014, 21:06
от baro
Има ли вариант да го проверя с мултицет?

Re: Неясен проблем с мотора.

Публикувано: 12 юни 2014, 21:17
от deathstorm
В аутодата дават, че може да се мерне на съпротивление, но с осцилоскоп би било най-точно. Само дето този датчик има по-скоро синхронизираща функция и не е много сигурно, че проблемите ти са от него

Re: Неясен проблем с мотора.

Публикувано: 12 юни 2014, 23:14
от essex
Щом има пукане в гърнето значи има изгаряне на гориво извън горивната камера на двигателя.
Ламбда сонда, МАФ, ТПС, температурните датчици за въздуха и антифриза трябва да се проверят. Понякога не излиза на проверката с мултицета и се иска проба-грешка с други за сравнение как работи колата. Аз минах през тоя ад и ми е останало само едно нещо тъй като при натискане на педала на газта има леко пропадане и замисляне когато е на бензин (мисля че е от тпс). На газ го няма, но пак е малко висок разхода.Закам на МАФА :D:

Re: Неясен проблем с мотора.

Публикувано: 12 юни 2014, 23:18
от S_C
Това колата от профила ли е?
Ако да, как е правена преработката към 2.0. С части от какво?

Re: Неясен проблем с мотора.

Публикувано: 13 юни 2014, 00:15
от baro
Да за колата от профила става въпрос.Ами частите които съм ползвал алуминиев смикател РС1800 ,дросел от Мондео,изпускател от Фиестата.Екуто е DEEP с дебитомер от Мондео 2.0.Дълго време я карах с Мегаскуирт и наскоро взех компютъра и дебитомера и сложих газовия инжекцион. Но проблемите не са от това ,че сложих стандартна електроника.Преди това ми беше направило впечатление ,че не иска да върви както преди а карането с обикновената газова беше доста кофти ,но го отдадох на това ,че изпарителя беше турски и караше 6 година.Ламбдата си работи ,имам уред за нея вътре,дебитомера е почистен и замерен показва около 0.8 волта на празен ход ,ТПС работи със сигурност проверен когато беше с Мегата както и показанията на температурните датчици.

Re: Неясен проблем с мотора.

Публикувано: 13 юни 2014, 08:48
от peigera
И с мултицет ще стана. Включваш на зумер и мериш, трябва да се получи едно накъсано пифкане когато се въртят валовете. Ако не се получи пифкане размени местата на щеките на уреда. Ако пак не се получи тогава потърси осцилоскоп за по сигурна и правилна диагностика или подмени датчика.

Re: Неясен проблем с мотора.

Публикувано: 24 авг 2014, 09:44
от baro
Здравейте ,отдавна не съм писал ,но няма и развитие по въпроса. Сега даже нещо почна да беднее във високите,налягането в рейката ми се струва малко ниско на обороти е към 1.9 а при подаване на газ се качва на 2.6 някъде. Съмнява ме дебитомера ,но на празен ход си показва 0.8 волта и при подаване на газ си качва стойността.Беднее при натисната пълна газ и на 1 и 2 предавка ако има значение.

Re: Неясен проблем с мотора.

Публикувано: 24 авг 2014, 12:15
от peigera
Колега пробвай когато се движиш по равно със скорост 40 км/ч. да включиш на пета скорост и да дадеш всичката газ. Ако започне да ти насича СПОРЕД МЕН проблема ще е в тоците. Свали свещите и виж по порцелана има ли тънки черни черти вертикално. Ако има сменяш кабела ЗАЕДНО със свещта.


Докато всичко и е било наред как се държа фиестата с този мотор?

Re: Неясен проблем с мотора.

Публикувано: 24 авг 2014, 13:06
от baro
Това с чертите го знам от опит,гърмеше ми на газ преди 2,3 години. Преди си вървеше добре,това е най евтиния тунинг за Фиеста.