Страница 1 от 1

Задна прехърква

Публикувано: 13 юли 2014, 10:21
от botev73
Здравейте.Имам Фокус МК 2,5 100 КС.За сега съм много доволен от него,с изключение на един проблем-като включвам на задна,прехърква.Не винаги,но 50% е така.Ходих до МФ Варна.Там казаха че било нормално,защото задната и първа скорост били на един вал,или нещо такова.Било нещо като фабричен дефект,едва ли не.Според мен нещо ме смотаха.Та въпросът ми е-нормално ли е да прехърква задната(не винаги).

Re: Задна прехърква

Публикувано: 13 юли 2014, 11:20
от peigera
А когато е студена колата при включване на първа скорост усеща ли се малко по трудно от нормално да влиза първа?
За мен това с оста са ПЪЛНИ ГЛУПОСТИ.

Re: Задна прехърква

Публикувано: 13 юли 2014, 11:59
от botev73
Не,влиза си съвсем нормално.

Re: Задна прехърква

Публикувано: 13 юли 2014, 13:28
от synthez 3D
Оста няма нищо общо. Особеното при скоростната кутия IB5 е, че задната скорост не е синхронизирана. За това трябва малко да се изчаква (около 2 секунди) с натиснат съединител преди да се включи и няма да хърка. Това е конструктивна особеност и е съвсем нормално. Среща се при всички автомобили оборудвани с тази кутия, като започнеш от Фиеста и Ескорт и стигнеш до Фокус.

Re: Задна прехърква

Публикувано: 13 юли 2014, 14:30
от botev73
synthez 3D написа:Оста няма нищо общо. Особеното при скоростната кутия IB5 е, че задната скорост не е синхронизирана. За това трябва малко да се изчаква (около 2 секунди) с натиснат съединител преди да се включи и няма да хърка. Това е конструктивна особеност и е съвсем нормално. Среща се при всички автомобили оборудвани с тази кутия, като започнеш от Фиеста и Ескорт и стигнеш до Фокус.
Благодаря ти много,успокоих се.Значи няма нищто страшно.

Re: Задна прехърква

Публикувано: 18 юли 2014, 11:21
от Brainless
И при мен прехърква (като бързам), така че споко.

Re: Задна прехърква

Публикувано: 18 юли 2014, 12:27
от diesel1.6
botev73 написа: Благодаря ти много,успокоих се.Значи няма нищто страшно.
Да няма страшно - не е така. Баш си е страшно. Просто включвай на задна правилно. Никога в движение, и е желателно първо да включиш на друга скорост за да се спрат валовете вътре в кутията.
Предполагам че си трошите кутиите предимно при менвриране напред - назад, след използване на първа или втора скорост. Изключвате преди колата да е спряла, и се опитвате скоро след това да включите на задна.

Най-бързо и напълно безвредно се превключва ако спрете напълно - което така или иначе ще се случи, и тогава превключите от някоя от предните на задна.
При първоначално тръгване назад трябва да се включи на трета, четвърта или пета според удобството и разположението на отделните позиции на лоста, и после на задна - всичко това на място, с едно натискане на съединителя.