Страница 1 от 2
тупане в ваздушния филтър
Публикувано: 20 юли 2014, 22:37
от jicata 1968
колеги помогнете.колата ми е форд галакси 2002 г 1,9тди 116коне .проблема е че тупа в филтъра така си я взех.смених маслото пак тупа,смених повдигачи пак тупа,свалих главата маисторите пасваха клапаните и смениха водачите пак тупа,свалих я втори пат сложиха нови клапани пак тупа,сложих друга глава и пак тупа.смених маслото предното беше 5в30 сипах 5в40един ден не тупа и на втория пак почна,сега сам с 10в 40 и е саштата работа ,смених и маслената помпа и пак тупа.помогнете
Re: тупане в ваздушния филтър
Публикувано: 21 юли 2014, 11:42
от diesel1.6
Изтупали са ти джоба без нужда.
Тупане гърмене ли означава, не разбиам напълно и няма как да се обсъди.
Re: тупане в ваздушния филтър
Публикувано: 21 юли 2014, 11:49
от specialista
Мисля че се допуска постоянно една и съща грешка.Това се дължи на пропускащ смукателен клапан.Възможните причина са повдигача и клапана.
Аз бих свалил смукателния колектор от главата и бих я запалил за да видя от кой цилиндър е пропуска!След това проверка да ли е свободен въпросния повдигач.Наскоро имах подобен проблем със повдигачи които не искаха да се свият докрай и оставаше отворен клапан.
Успех!
Re: тупане в ваздушния филтър
Публикувано: 21 юли 2014, 19:49
от OgiDogi
specialista написа:...Това се дължи на пропускащ смукателен клапан.Възможните причина са повдигача и клапана...
"Сложих друга глава" ми звучи като опит за изключване на подобна възможност или поне намаляване на вероятността за същия проблем в голяма степен.
Re: тупане в ваздушния филтър
Публикувано: 21 юли 2014, 21:02
от S_C
Аз не мога да разбера друго...кви са тия хора, дето си водите колите при тях...Ебаси, разкостил си половината мотор на земята...какъв е проблема да хване книжката и уреда и да си провери всичката железария на какво дередже е. Клапани, водачи, повдигачи, валове, напасване, проверка за плътност. Това са хора, дето не си ценят нито труда, нито времето, нито занаята Каква е идеята да събираш мотора, преди да си сигурен, че му е всичко в норма...
Re: тупане в ваздушния филтър
Публикувано: 21 юли 2014, 21:11
от ЯЛТА
OgiDogi написа:specialista написа:...Това се дължи на пропускащ смукателен клапан.Възможните причина са повдигача и клапана...
"Сложих друга глава" ми звучи като опит за изключване на подобна възможност или поне намаляване на вероятността за същия проблем в голяма степен.
Друга глава, а други повдигачи, а друг вал, кобилици............?
Re: тупане в ваздушния филтър
Публикувано: 21 юли 2014, 21:27
от jicata 1968
specialista написа:Мисля че се допуска постоянно една и съща грешка.Това се дължи на пропускащ смукателен клапан.Възможните причина са повдигача и клапана.
Аз бих свалил смукателния колектор от главата и бих я запалил за да видя от кой цилиндър е пропуска!След това проверка да ли е свободен въпросния повдигач.Наскоро имах подобен проблем със повдигачи които не искаха да се свият докрай и оставаше отворен клапан.
Успех!
колега и аз така си мислех затова свалях главата два пати и накрая сложих друга.проблема е че не може да напални повдигачите.в момента в които ги напални колата работи добре.забравих да спомена че двигатела има едно тресене което е повече от допустимото
Re: тупане в ваздушния филтър
Публикувано: 21 юли 2014, 21:29
от specialista
OgiDogi написа:specialista написа:...Това се дължи на пропускащ смукателен клапан.Възможните причина са повдигача и клапана...
"Сложих друга глава" ми звучи като опит за изключване на подобна възможност или поне намаляване на вероятността за същия проблем в голяма степен.
Имам съмнение,че другата глава е обурудвана със същите повдигачи,вал и т.н.
Смяна на повдигачи едвали значи че са сложили нови! Аз от три комплекта(стари) едвам успях да събера комплект дето нито един не "надигаше"!
В крайна сметка няма как да се получи това тупане във смукателния колектор.
Поздрави!
Re: тупане в ваздушния филтър
Публикувано: 21 юли 2014, 21:32
от jicata 1968
двапати взимам повдигачи втора рака и накрая купих нови.в втората глава само дюзите са мои
Re: тупане в ваздушния филтър
Публикувано: 21 юли 2014, 21:41
от HACKO
Хайде да уточним термина "тупа", мисля че ще е по лесно.
Re: тупане в ваздушния филтър
Публикувано: 21 юли 2014, 21:51
от specialista
И на мен ми събудихте интереса!
Re: тупане в ваздушния филтър
Публикувано: 21 юли 2014, 22:19
от OgiDogi
ЯЛТА написа:Друга глава, а други повдигачи, а друг вал, кобилици............?
Обикновено "друга глава" се взема оборудвана с клапани, повдигачи и разпределителен вал. Колегата май е отишъл и по-далеч със смяна на повдигачите с нови.
jicata 1968 написа:двапати взимам повдигачи втора рака и накрая купих нови.в втората глава само дюзите са мои
Ако не успява да пълни повдигачите, търси запушване на маслените пътища в блока и недостатъчен дебит на маслото към главата. Измери налягането на маслото за всеки случай, да не би помпата да дава фира.
HACKO написа:Хайде да уточним термина "тупа", мисля че ще е по лесно.
Заслушай се по някой Chrysler Voyager от по-старите и ще разбереш. Долен разпределителен вал и тижи, които се износват/огъват, при което клапаните отварят и затварят далеч извън предвидените моменти. Характерно "пум-пум-пум-пум..." отдалеч.
Re: тупане в ваздушния филтър
Публикувано: 21 юли 2014, 22:25
от koinov_bg
Колегата е сменил маслена помпа.
Re: тупане в ваздушния филтър
Публикувано: 21 юли 2014, 22:34
от specialista
Ако не успява да напълни повдигачите,ще има шум който не бих го нарекъл тупане във въздушния филтър.Ще чука заради голяма хлабина,но няма да връща в смукателя.
Re: тупане в ваздушния филтър
Публикувано: 22 юли 2014, 07:31
от HACKO
Аз го разшифровам, като качва, тъпче, трупа масло във филтъра, което ако е така, 90% от направените неща са излишни.
Re: тупане в ваздушния филтър
Публикувано: 22 юли 2014, 22:33
от jicata 1968
колеги мерил сам налягането на маслото,на тихи обороти 1,8 на 2000 обороти 3,5 на 4000 обороти 6 атмосфери налягане,мерил сам и налягането което излиза от блока без глава 1,5 на стартер.като сваля разпределителния вал всички повдигачи са празни само тези срещто маслената магистрала са пални,а доколко знам всички трябва да са пални,а тези на парви цилиндар са напално празни.
Re: тупане в ваздушния филтър
Публикувано: 22 юли 2014, 23:55
от ЯЛТА
Това е мотор на WV, не знам как му е маслената магистрала, но е възможно да има запушване.
Re: тупане в ваздушния филтър
Публикувано: 23 юли 2014, 00:26
от OgiDogi
jicata 1968 написа:...мерил сам и налягането което излиза от блока без глава 1,5 на стартер.като сваля разпределителния вал всички повдигачи са празни само тези срещто маслената магистрала са пални...
При стеснение в маслените пътища на изхода ще имаш налягане в манометъра, но както вече писах - няма да има дебит на маслото за пълнене на повдигачите и мазане на вала. Не знам с колко нерви и средства разполагаш за сваляне на главата, но като че ли единственото решение остава проверка на блока - да свалиш филтъра и с някакво жило да провериш до колко е проходима и/или да продухаш магистралата от към главата. Провери и гарнитурата, като я наложиш върху главата и прегледаш дали съвпадат точно всички отвори - да не бъркаш нещо модела и да се разминават малко отворите за маслото.
Re: тупане в ваздушния филтър
Публикувано: 23 юли 2014, 08:56
от specialista
Мисля че излизаме от темата.Нека първо се опише проблема(какво се има в предвид под тупане във филтъра).
Аз лично тази дума я свързвам със пропуск на компресия във смукателния колектор!
Затова и от начало така се изказах.Мисля че от тук трябва да се тръгне,да се изясни проблема.
Успех!
Re: тупане в ваздушния филтър
Публикувано: 26 юли 2014, 23:49
от jicata 1968
колеги трета глава ли да тЪъъъъърся или да сменям блока