Страница 1 от 1
Ремонт на двигател похапващ доста масло
Публикувано: 31 юли 2014, 11:58
от aspasia
Здравейте колеги понеже Фокусника почна доста да похапва масло и реших да му направя основен ремонт смяна сегменти и гумички. Взех сегменти на Mahle-136 лв болтове за главата на Payen-29лв и Victor-Reinz комплект гарнитури ги поръчах от Англия за 62 паунда. Дали съм направи добър избор с тези части като майстора ми е приятел и ще ми вземе 200лв. за ремонта?
Re: Ремонт на двигател похапващ доста масло
Публикувано: 31 юли 2014, 14:08
от HACKO
Основния ремонт включва престъргване на цилиндрите и смяна на буталата с по-голям диаметър. Това, което искаш да правиш е частичен ремонт, като не винаги смяната на сегментите дава резултат. Понякога в зависимост от износването на цилиндрите, смяната на сегменти дава обратен ефект, започва да гори още повече масло, отколкото със старите.
Re: Ремонт на двигател похапващ доста масло
Публикувано: 31 юли 2014, 14:55
от aspasia
HACKO написа:Основния ремонт включва престъргване на цилиндрите и смяна на буталата с по-голям диаметър. Това, което искаш да правиш е частичен ремонт, като не винаги смяната на сегментите дава резултат. Понякога в зависимост от износването на цилиндрите, смяната на сегменти дава обратен ефект, започва да гори още повече масло, отколкото със старите.
До колкото знам този модел фокус има проблемни сегменти и по точно с най долният които бързо се износват това ще е първият ремонт смяна на сегменти. Знам че има сегменти за втори ремонт +0,25 и за трети ремонт +0,50. Иначе като цяло двигателя работи добре няма виене тракане или тропане.
Re: Ремонт на двигател похапващ доста масло
Публикувано: 06 сеп 2014, 18:17
от aspasia
Ремонта е извършен минах около 1000 километра с масло 5w40 на Total нивото на маслото си е същото единствено ми сваляха наново катера че подлизваше от там леко масло сложиха малко повече силикон. Като цяло колата върви добре и не пуши вече!
Re: Ремонт на двигател похапващ доста масло
Публикувано: 06 сеп 2014, 18:21
от S_C
Какво са направили, ще си проличи след най-малко 20 хиляди, при това интензивно каране.
Re: Ремонт на двигател похапващ доста масло
Публикувано: 06 сеп 2014, 21:38
от aspasia
S_C написа:Какво са направили, ще си проличи след най-малко 20 хиляди, при това интензивно каране.
Преди на 1000 километра доливах около литър а като станеше по топло почваше да да харчи масло надявам се поне следващите 100 хиляди да не се занимавам с такива ремонти. Смених и клапаните щото ми изпаднаха евтино.
Re: Ремонт на двигател похапващ доста масло
Публикувано: 07 сеп 2014, 11:54
от Lancer
Радвам се, че се е получило, не знам защо се шири мнение, че тия двигатели не се ремонтирали?
Re: Ремонт на двигател похапващ доста масло
Публикувано: 07 сеп 2014, 13:27
от ЯЛТА
Lancer написа:
Радвам се, че се е получило, не знам защо се шири мнение, че тия двигатели не се ремонтирали?
Това не е основен ремонт, това е частичен ремонт. Няма още похвалил се някой да е направил пълен основен ремонт на този мотор, просто така е конструиран. А да смениш сегменти, без да шлайфаш цилиндър, е афиф работа от ден до пладне, тоест- временно отстраняване на проблема.
Re: Ремонт на двигател похапващ доста масло
Публикувано: 07 сеп 2014, 13:28
от aspasia
Ремонтира се всичко по него може да се смени като свалиха главата понеже бях там имаше як нагар от маслото по буталата и клапаните просто маслените сегменти бяха си заминали също и гумичките някои от тях бяха станали на кокалчета но главният виновник за харча на маслото бяха сегментите. Главата я закарах да се шлайфа взеха ми 20 лева след час беше готова и измита.
Re: Ремонт на двигател похапващ доста масло
Публикувано: 07 сеп 2014, 17:03
от koinov_bg
Васе не е така частичен ремонт при фокуса си влиза по книжка от произяодителя

.Тва дет викаш ти е за лада и жигула.
Re: Ремонт на двигател похапващ доста масло
Публикувано: 07 сеп 2014, 20:04
от Lancer
aspasia написа:Ремонтира се всичко по него може да се смени като свалиха главата понеже бях там имаше як нагар от маслото по буталата и клапаните просто маслените сегменти бяха си заминали също и гумичките някои от тях бяха станали на кокалчета но главният виновник за харча на маслото бяха сегментите. Главата я закарах да се шлайфа взеха ми 20 лева след час беше готова и измита.
Хвърли ли и едно око да видиш как го бива хонинга по цилиндрите.
ЯЛТА написа:Това не е основен ремонт, това е частичен ремонт. Няма още похвалил се някой да е направил пълен основен ремонт на този мотор, просто така е конструиран. А да смениш сегменти, без да шлайфаш цилиндър, е афиф работа от ден до пладне, тоест- временно отстраняване на проблема.
Да уточним понятията, значи при този двигател не може /може/ да се прави:
- Шлайф на цилиндри
- Подмяна бутала с ремонтни
- Подмяна на цилиндрови втулки
- Шлайф колянов вал с подмяна лагери, бутални и биелни ?