Транзит 2.4 тдци не пали не подкачва нафта

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
gattuzo
потребител
потребител
Мнения: 12
Регистриран: 21 апр 2014, 16:25
Модел на автомобила: фиеста
Status: Извън линия

Транзит 2.4 тдци не пали не подкачва нафта

Мнение от gattuzo » 13 авг 2014, 20:12

здравейте на всички.работя в дания в автосервиз.докараха един транзит 2008 2.4тдци.колата не пали.когато искам да запаля стартера който е нов върти 2-3 секунди и спира и така винаги.когато развия някоя дюза или изкарам буксата на датчика за налягането на рейла върти нормално.проблема е че не подкачва нафта до дюзите.резервоара и филтъра са проверени.при диагностика със аутоком нямам друга апаратура изкарва грешки само по егр-а.знам че тези дюзи са скапани но могат лите да спрат помпата за високо налягане да работи.ще сменя помпата но несъм сигурен дали ще запали.ако някой сее борил с такив проблем моля да пише че не знам кое първо да сменям.помпата датчика или дюзите.дори и дюзите да скапани нали помпата пак трябва да рабити и да подава горивото.нее като в българия да ги изкарам и даги пратя за проверка.а това дето спира стартера за първи път чувам и виждам.по логика компа трябва да спира стартера при високо налягане а при мен дори нямам гориво а при развита тръбичка на дюзата върти нормално без да спира.благодаря предварително

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Транзит 2.4 тдци не пали не подкачва нафта

Мнение от HACKO » 13 авг 2014, 20:16

А да му е свършвала Нафтата или да сте сменяли горивния филтър?
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10865
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Транзит 2.4 тдци не пали не подкачва нафта

Мнение от ЯЛТА » 13 авг 2014, 21:29

Нещо не е наред, и компютъра го "хваща", спирайки работата на стартера.
Пиши и попитай този човек:

http://www.clubford.org/forum/memberlis ... le&u=10879
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: Транзит 2.4 тдци не пали не подкачва нафта

Мнение от specialista » 14 авг 2014, 08:38

Няма значение че си само с ауто ком.
Аз почвам така: търся живите данни по точно налягането в реила,трябва след завъртане на стартер налягането от 0 да се покачи до над 250 бара.
Гледам и двата сигнала на датчиците на колянов вал и на разпределителен вал,ако няма синхронизация няма да запали даже и да има налягане.
За налягането ако е ниско търся защо и от къде е причината.Ако е в състояние за запали макар и със спрей правя тест на обратното количество на дюзите,ако неще пак се опитвам да хвана дюза като и свалям излишното.Ако има някоя дюза която е заминала изкарва всичко през излишното и.
Другия начин е да не си играя така ами дирктно монтирам манометър веднъж на рейката и ако налягането е ниско свалям тръбата между помпа и рейка и дирктно на помпата меря налягането.Ако и там е ниско последен тест проба със друг регулатор.Ако вдигне помпата ще запали ако ли не помпата се е предала.
Задължително условие в помпата за високо налягане да влиза и излиза нафта!
Успех!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

gattuzo
потребител
потребител
Мнения: 12
Регистриран: 21 апр 2014, 16:25
Модел на автомобила: фиеста
Status: Извън линия

Re: Транзит 2.4 тдци не пали не подкачва нафта

Мнение от gattuzo » 14 авг 2014, 10:49

здравейте и благодаря за отговорите.значи резервоара задасъм сигурен го свалях сам има изключих горивния филтър маркучите на помпата ги вкарах в кофа пълна с нафта.тази кола няма помпа за ниско налягане.при диагностика казва че имасигнал от кол.вал а при въртене със стартер за проверка на синхронизация играе между да и не.но дори и някой от датчиците деа отишъл не вярвам заради това компа да спира стартера.когато почвам да въртя и гледам живи дани налягането веднага почва дасе качва и към 400 бара компа изключва стартера.отвивам някоя тръбичка и изтичататната едвам наколко капки нафта.и тук е най големия сеир.вадя маркучите за нафта и помпата остава на сухо.въртя на стартер и резултата е пак същият след 2секунди стартера спира :shock: как при положение че няма захранване със нафта компа отчита високо налягане и блокира стартера направо ме боли главата от мислене.пробвах със спрей пали само колкото изгори сместа от спрея и товае.има ли смисъл да правя мерене на обратната нафта като колата не пали.дори и при развит датчик за налягане на рейла със закачена букса стартера върти нормално тогава но от рейла не капва дори и капка навън.направо незнам от кое да почна.това блокиране на стаартера дори и при извадени маркучи на помпата напълно ме обърква.не мога даси позволя да сменя 4дюзи без дасъм сигурен вие си правете сметката 1дюза струва около 2000 :shock: лв помпата също е толкова за да сменям такива части трябва да съм сигурен че ще запали.колата е загаснала докато си кара нормално по пътя и от 1година стояла в паркинга.признателен съм към всякакви идеи.със здраве

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: Транзит 2.4 тдци не пали не подкачва нафта

Мнение от specialista » 14 авг 2014, 11:09

Така:има помпа за ниско налягане(доставна) ,но тя е вградена във помпата за високо налягане; казваш че на диагностика виждаш налягането във рейката да се покачва моментално.Това е добре,но трябва да докажеш дали цифрите са истински защото виждаш сам какво прави компютъра за него има условия за стартиране и ако не запали значи има друг проблем и почва да те защитава като спре стартера. Аз лично бих свалил една тръбичка и на нейно място ще си монтирам манометъра.ако толкова те притеснява че стартера изкючва изключи датчика на рейката.Аз лично бих сравнил показанията м/у датчика и манометъра!Само по този начин ще съм сигурен че има налягане в рейката и ще тръгнада търся проблема другаде.Намери си един манометър със голям обхват (моя е до 1600 бара).Направи си подходяща тръба да можеш да се присъединяваш на различни места(на рейката,на помпата директно)Така ще разбереш дали не те лъже датчикка за налягането.Другото го коментирахме вече.Ако трябва захрани помпата за високо налягане от шише на самотек или каквото измислиш но задължително трябва в нея да влиза и излиза само нафта.
Няма как да казваш че помпата е суха а отчита налягане 400 бара!?!
Успех!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

gattuzo
потребител
потребител
Мнения: 12
Регистриран: 21 апр 2014, 16:25
Модел на автомобила: фиеста
Status: Извън линия

Re: Транзит 2.4 тдци не пали не подкачва нафта

Мнение от gattuzo » 14 авг 2014, 11:12

забравих да кажа че не разполагам със манометър за мерене налягането в рейла за съжаление

gattuzo
потребител
потребител
Мнения: 12
Регистриран: 21 апр 2014, 16:25
Модел на автомобила: фиеста
Status: Извън линия

Re: Транзит 2.4 тдци не пали не подкачва нафта

Мнение от gattuzo » 14 авг 2014, 14:29

за съжаление намам барометър тук намерих един и той е до 250 бара.захранването е направено както и тиси писал директно от една туба пълна с нафта.чудното е че и при вкарани и изкарани маркучи от тубата диагностиката показва че налягането стига 250-300 компа на колата спира стартера.измерването на аутокома е в килопаскали и ми показва 25000 30000 това трябва да е около 300 бара.свалих смукателния колектор развих задната тръбичка на помпата и при въртене плюе само веднъж съвсем леко и товае.дойде 1приятел на шефа със 2.2тдци който имал подобен проблем колата му нее палила и сее оправила със смяна на егр-а.свалих неговия егр нее еднакъв със този на 2.4 обаче буксата е еднаква.след закачането само на буксата към колата която правя грешките се изчистиха и стартера продължи да върти нормално което ме зарадва но след 5-6 опита пак същото компа спира стартера след2 секунди и не записва грешки.щом като помпата не качва нафта сигурно е тя но несъм сигурен и не мога да измеря старата :(

Потребителски аватар
Didibao
потребител
потребител
Мнения: 1769
Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
Модел на автомобила: Focus ST170
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: Транзит 2.4 тдци не пали не подкачва нафта

Мнение от Didibao » 14 авг 2014, 18:42

Според мен проблема ти е в датчика за налягене на рейла, имах подобен случай скоро с едно пежо вдига 300 бара на живи данни а колата не пали и съответно няма гориво, друг датчик и си запали нормално.
Лично аз имам и обяснение за стартера има вариант да е убит от въртене като не е запалила, като стартера спре има ли някакви звуци от шалтера му или?
Изображение

gattuzo
потребител
потребител
Мнения: 12
Регистриран: 21 апр 2014, 16:25
Модел на автомобила: фиеста
Status: Извън линия

Re: Транзит 2.4 тдци не пали не подкачва нафта

Мнение от gattuzo » 14 авг 2014, 20:04

стартера аз го сменях чисто нов е.наистина може и датчика дае на живи дани ми дава около300 бара намерих тук един стар барометър вързах го към рейла и при въртене на стартер стрелката не отлепва от нулата.незнам дали работи за 1 път го пробвам тук.когато е закачен барометъра стартера върти без да спира.когато сие с оригиналния датчик върти само 2секунди.май ще започна от него.лошото е че няма морги а датчика го продават с целия рейл

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: Транзит 2.4 тдци не пали не подкачва нафта

Мнение от specialista » 14 авг 2014, 21:27

Виж какво,я му кажи на собственика да не ти диша във врата и да те остави на спокойствие да си работиш.
Тя колата седяла една година а сега трябва да стане за вчера.Като бързат да я карат в тамошното МП.
Ще има да свалят ризи от гърба и т.н
Намери начин да измериш с нещо друго налягането във рейла.
Една идея: свали датчика от рейла направи така че да можеш да го надуеш със помпа или компресор и гледай живи данни какво ще отчете компа на колата.
Ако пак ти регистрира високо налягане направо го хвърли без да гледаш къде пада.То от това няма да ти стане по-добре щото ще си от нулата и ще имаш пак непалеща кола.
Успех!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

gattuzo
потребител
потребител
Мнения: 12
Регистриран: 21 апр 2014, 16:25
Модел на автомобила: фиеста
Status: Извън линия

Re: Транзит 2.4 тдци не пали не подкачва нафта

Мнение от gattuzo » 14 авг 2014, 22:31

момчетта благодаря ви за отговорите и съветите.ако някой знае със сигурност били могъл дами каже дали развалена дюза или дюзи могат да спрат чрез компа, помпата за високо налягане дане работи.в момента съм почти сигурен че няма гориво в системата.ако съм сигурен че не са дюзите ще сменя помпата с датчика,ако трябва и датчика на рейла.обаче ако трябва да барам дюзите там сметките не излизат.по евтино излиза да намерят цял двигател.също не мога даси обясня защо компа спира стартера за защита при положение че няма гориво в системата а при изкарана букса от датчика на рейла върти нормално.за съжаление намам хубави прибори за мерене а и не съм чак толкова напред с материала с тези системи :( .ако не са дюзите другото ще го сменя. и за информация да спомена,казах на шефа да поразпита за цял мотор по нета и на 2-3 места веднага го попитали дали проблема е помпата защото за тези мотори се питало най вече това.лека на всичка ще гледам някой филм и лягам да позабравя малко този проблем.при повече информация пак ще пиша.ако някой може да помогне за въпросите които питам благодаря отсега със здраве

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: Транзит 2.4 тдци не пали не подкачва нафта

Мнение от specialista » 14 авг 2014, 22:42

Аз не виждам какво се чудиш толкова.Дюзите не управляват помпата!Помпата е чисто механична и при въртене помпата за ниско налягане доставя гориво на помпата за високо налягане.Тя от своя страна почва да нагнетява и само регулатора е в състояние да промени изходното налягане.Той се управлява от компютъра на колата и променя налягането в зависимост от нуждите(най вече товара) като налягането може да се променя от 300 до 1600 бара.
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

gattuzo
потребител
потребител
Мнения: 12
Регистриран: 21 апр 2014, 16:25
Модел на автомобила: фиеста
Status: Извън линия

Re: Транзит 2.4 тдци не пали не подкачва нафта

Мнение от gattuzo » 15 авг 2014, 10:02

точно от това се боя.на живи дани показва че вдига до 300 бара.страх ме е ако някоя прецакана дюза каже на компа да не пуска чрез този клапан налягане по голямо от това.както и дае щеговоря с клиента и айко се разберем сменям помпата с регулатора.нее като в бг.да сваля дюзите и да ги дам за проверка и евентуално ремонтиране :) чао засега

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: Транзит 2.4 тдци не пали не подкачва нафта

Мнение от specialista » 15 авг 2014, 11:21

Пич ти не разбра ли че дюзите нямат нищо общо със този проблем?Дюзата не вижда налягане!!! До нея то стига,друг го мери и казва на компа какво е,той от своя срана променя врето и момента за впръскване.Направи това което ти казах да надуеш датчика и гледай живиданни.Неможе да го надуеш на 6 бара с компресора а той да ти покаже 300 бара нали!!!!
И в каква страна се намираш да не може да се ремонтира пома илик дюзи ако има нужда ами ще сменяш мотора? Че ти мотор втора употреба си имаш!
Другия що е свален? Щото е чисто нов ли? Да взема да стягам куфарите лли?
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

gattuzo
потребител
потребител
Мнения: 12
Регистриран: 21 апр 2014, 16:25
Модел на автомобила: фиеста
Status: Извън линия

Re: Транзит 2.4 тдци не пали не подкачва нафта

Мнение от gattuzo » 15 авг 2014, 13:46

speciaista братле това с пробата на сензора на рейла го направих с компресора и наистина ми даде налягане до 6 бара,нямаш си на представа каква е системата тук :) никой не иска да си мъчи главата да ремонтира побългарява и т.н.1 дюза е точно 1850лева .точно затова питам вас защото признавам не съм толкова добре със тези електроники,дали дюза може да ми блокира компа,който да спира стартера след 2 секунди.след тази проба мисля че датчика на рейла е наред.така или иначе трябва да питаме клиента и след това сменям помпата ако е съгласен.брато тук се работи с програми и ако тя даде смяна на помпа 10 часа примерно 1 час труд е около150 лв смятай.ако знаеш английски и имаш кураж наистина стягай куфара :D .за пример-наскоро сменях съединител на 1 новичък нисан .аз го смених за 6-7 часа,но по програма пише 16 часа :shock: смятай колко му е излязло на клиента това удоволствие а проблема беше само лагер-помпата.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Транзит 2.4 тдци не пали не подкачва нафта

Мнение от HACKO » 15 авг 2014, 14:41

А според мене, просто не подкачва Нафта. На служебния бус на два пъти при смяна на горивен филтър, момчето прави грешка да сложи празен филтър и пада около час въртене на стартер докато подкачи Нафта и запали. Същото съм го виждал и на Ауди, след ремонт, там падна още повече въртене. Тъпото е че подкачващата помпа е зъбна и няма начин да се напълни системата принудително, чрез засмукване на гориво през тръбопровода, става само с въртене.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: Транзит 2.4 тдци не пали не подкачва нафта

Мнение от specialista » 15 авг 2014, 19:24

Искаш да кажеш че сензора на рейла е отчел съсщото налягане каквото е на компресора?
До тук добре,въпреки че няма как да ми докажеш същото и във високите стойности.
Аз си имам направена ръчна помпа тип круша .Свързвам я където ми е удобно и със нея захранвам помпата за високо налягане.Маркучите са прозрачни и виждам ясно какво минава през тях.Така че снабди се със една помпа ръчна или електрическа като на старите опели или на ивеко ,те са със нормални щуцери
на които може да поставиш маркуч(добре е да е прозрачен) Захрания тази помпа и опитай да запалиш.Желателно е първо да се изгони въздуха от рейла,като се оставят разхлабени тръбите да потече нафта от тях.Ако в рейката се покачи налягането до 300 бара и не запали колата,трябва да разбереш със ауто кома какво става.

Де да знаех тоя език нямаше да се чудя изобщо.Само че вече съм на години и не знам дали ще успея да се справя със него,другото него мисля.
Поздрави дръж ме в течение и остави тези дюзи за сега!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

gattuzo
потребител
потребител
Мнения: 12
Регистриран: 21 апр 2014, 16:25
Модел на автомобила: фиеста
Status: Извън линия

Re: Транзит 2.4 тдци не пали не подкачва нафта

Мнение от gattuzo » 15 авг 2014, 20:44

здравейте днес имах много работа и не съм поглеждал форда.да датчика на рейла показа точното налягане при продухване със нормален компресор но както казваш и това нее гаранция.сега 2 дена почивам понеделник вече ако няма много работа ще опитам да го захраня с накаква помпичка но както казах тук просто няма условия да правиш побългарявания незнам дали ще мога да намеря нещо за захранване.направо ще питам собственика за смяна на помпата ако е съгласен я сменям.ще ви държа в течение а ако някой нещо се сети да казва поздрави

gattuzo
потребител
потребител
Мнения: 12
Регистриран: 21 апр 2014, 16:25
Модел на автомобила: фиеста
Status: Извън линия

Re: Транзит 2.4 тдци не пали не подкачва нафта

Мнение от gattuzo » 21 авг 2014, 21:01

здравейте на всички.малко ново инфо по моя проблем.днес смених помпата за висококо налягане която се продава комплект с датчиците.колата пак не запали,има малко подобрение,като че тъкмо иска да запали и компа спира стартера,вече подкачва повече нафта до дюзите и изкарва мало пушек през тръбата на егр който го свалих тъй като е прецакан.утре ако намеря време ще опитам с дърпане и ако пак не запали викам едно мондео което обаче е 2.2 и ще свалям от него датчика на разпр.вал и датчика на рейла дано даса еднакви.така ако някой може да помогне с съвет да казва че ще откача

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 24 госта