Проблем FOCUS 1.6 TDCi ???

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
numak
потребител
потребител
Мнения: 39
Регистриран: 23 мар 2014, 01:41
Модел на автомобила: Ford Focus MK2 1.6 TDCi
Status: Извън линия

Проблем FOCUS 1.6 TDCi ???

Мнение от numak » 21 авг 2014, 15:48

Извинявам се за неточното заглавие, но не мога да определя къде точно е проблема за да го опиша по-правилно.
Става дума за колата ми (от подписа), която направи следния проблем: На 1-ва предавка, на наклон при спрян мотор колата поддава на тласъци :oops: Именно заради тласъците помислих че проблема е в мотора, а не в съединителя примерно (ако е износен). От друга страна след като за първи път забелязах проблема направих над 800 км в тежък планински преход + магистрала и не забелязвам нито разход на масло нито загуба на мощност, даже мотора си работи доста добре. Днес дори на връщане на 2 пъти вдигнах над 180 и всичко беше наред. Друго което ми прави впечатление от както я имам (около 5 месеца) и може би има връзка е, че при гасене на мотора той прави може би 1-2 оборота повече от нормалното според мен. Днес приказвах със собственик на доверен сервиз, но в идните дни графика на човека е пълен, но ми каза, че може ви е проблем в системата на клапаните и някой от тях не затваря добре цилиндър или цилиндри.

Моля споделете какво мислите по въпроса, защото съм доста притеснен. :( Благодаря ви предварително за мненията!!!

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10856
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Проблем FOCUS 1.6 TDCi ???

Мнение от ЯЛТА » 21 авг 2014, 19:54

Възможно е да е от клапан, но то неправилната му работа ще се отрази на мощност, разход......... Измерва се компресията на цилиндрите, и веднага ще си покаже. После при наклон в посоката на движение, колата се оставя на задна скорост, с опъната ръчна спирачка, и волан завъртян към бордюра. Това че превърта при наклон не трябва да те шокира, то зависи от наклона, и ако е голям е неизбежно.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

encho.
потребител
потребител
Мнения: 57
Регистриран: 04 авг 2008, 22:19
Модел на автомобила: Форд-фокус
Местоположение: Силистра
Status: Извън линия

Re: Проблем FOCUS 1.6 TDCi ???

Мнение от encho. » 21 авг 2014, 20:23

Здравей, по принцип се получава от местоположението на клапаните, по някого застават в някакво междинно положение и няма компресия в цилиндрите и колата се движи на някакви тласъци до като си направят компресия.

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: Проблем FOCUS 1.6 TDCi ???

Мнение от specialista » 21 авг 2014, 22:44

Я опитай да опишеш наклона!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

numak
потребител
потребител
Мнения: 39
Регистриран: 23 мар 2014, 01:41
Модел на автомобила: Ford Focus MK2 1.6 TDCi
Status: Извън линия

Re: Проблем FOCUS 1.6 TDCi ???

Мнение от numak » 21 авг 2014, 23:39

specialista написа:Я опитай да опишеш наклона!
Ами първия път го направи пред гаража където наклона съвсем не е нещо драматично, но днес на същото място по същия начин нямаше проблеми, но пък на отидох на вече доста по сериозен наклон и там поддаде... Все пак не мисля че е нормално, но пък още по озадъчаващо е че не намирам никакъв друг проблем при работата: мощността е ок, разход на масло няма, разхода на гориво нормален... Ще я закарам понеделник на един сервиз да ми замерят компресията на цилиндрите пък да видим какво ще излезе :(

EDIT: Днес си поиграх на един много сериозен наклон да видя какво се получава. Като отпусна спирачката и колата остане само на двигател започва да се чува нещо като скърцане на метал постепенно засилва и след около 7-8 секунди прави такт. Следва няколко секунди затишие след което пак скърцането и пак такт, но без да ускорява и да почва по-често, а на равни интервали. Двигателя си оказва голяма съпротива и наклона е голям, но знам че дизелите правят в пъти повече компресия от бензиновите и не мисля че е нормално. :?

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 14 госта