Смяна на съдинител в гаражни условия.Ford Focus MK2-бензин!
Публикувано: 26 авг 2014, 08:58
За операцията са ни необходими товарен крик, три подпори, набор инструменти, комплект съединител и леген.
1. Сваляме въздушния филтър:

2. Сваляме акумулатора и поставката му като отвием четирите гайки с ключ 15:



3. Отвиваме болта за закрепване на кабелите от скоростната кутия с ключ 8:

4. Отвиваме трите монтажни болта на скоростната кутия към двигателя:
5. Измъкваме захранващата тръба на хидравличния съединител:

6. Повдигаме автомобила:

7. Сваляме жилата за превключване на предавките и изливаме маслото от скоростната кутия през тензух (за да оберем металните стружки) в чист съд :



8. Сваляме долния тампон на двигателя:

9. С ключ 21 отвиваме гайките на шарнирите:

10. Изваждаме полуоските. Ако имаме прокъсани маншони използваме случая да ги сменим:


11. Подпираме двигателя и скоростната кутия:

12. Развиваме болтовете в кръг съединяващи двигателя и скоростната кутия :

13. Сваляме внимателно скоростната кутия:



14. Отвиваме корпуса на съединителя:

15. Сменяме притискателя и лагер помпата, а новия диск на съединителя центрираме на око.
16. Сглобяваме в обратна последователност.
17. Доливаме спирачна течност и обезвъздушаваме съединителя.
Необходимо време за извършване на смяната, около 8 часа, за човек със средни технически познания за автомобилите!
1. Сваляме въздушния филтър:

2. Сваляме акумулатора и поставката му като отвием четирите гайки с ключ 15:



3. Отвиваме болта за закрепване на кабелите от скоростната кутия с ключ 8:

4. Отвиваме трите монтажни болта на скоростната кутия към двигателя:
5. Измъкваме захранващата тръба на хидравличния съединител:

6. Повдигаме автомобила:

7. Сваляме жилата за превключване на предавките и изливаме маслото от скоростната кутия през тензух (за да оберем металните стружки) в чист съд :



8. Сваляме долния тампон на двигателя:

9. С ключ 21 отвиваме гайките на шарнирите:

10. Изваждаме полуоските. Ако имаме прокъсани маншони използваме случая да ги сменим:


11. Подпираме двигателя и скоростната кутия:

12. Развиваме болтовете в кръг съединяващи двигателя и скоростната кутия :

13. Сваляме внимателно скоростната кутия:



14. Отвиваме корпуса на съединителя:

15. Сменяме притискателя и лагер помпата, а новия диск на съединителя центрираме на око.
16. Сглобяваме в обратна последователност.
17. Доливаме спирачна течност и обезвъздушаваме съединителя.
Необходимо време за извършване на смяната, около 8 часа, за човек със средни технически познания за автомобилите!