Оборотите на колата.

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
robber
потребител
потребител
Мнения: 150
Регистриран: 31 авг 2014, 19:37
Модел на автомобила: Ford Focus C-Max 2004. 136 коня, дизел.
Status: Извън линия

Оборотите на колата.

Мнение от robber » 31 авг 2014, 20:07

Здравейте и от мен колеги :) Нов съм във форума, това ми е първа тема, скоро ще се похваля с колата си в темата със снимките :)
Та на въпроса. Сутрин като запаля колата имам едно леко играене на оборотите. Съвсем леко и почти незабележимо се движи стрелката. Имаше и тресене на място, но сменихме три подгревни свещи, изчистихме ЕГР клапана и сменихме един тампон на двигателя след което тресенето изчезна. Въпроса е нормално ли е оборотите да играят леко или трябва да "заспи"? И колко е нормално да бъдат оборотите при палене? Гледам, че моите са 800 и като загрее са пак толкова. Така ли трябва да бъде?
Колата е Форд Фокус С-макс 2.0, 136 коня.
Ако знам казвам, ако не знам питам! Лична мъдрост :D
Ford Focus C-Max 2004. 136 катъра!

Потребителски аватар
madboy
Администратор
Администратор
Мнения: 7254
Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран."
Местоположение: West Park, Blood green
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Оборотите на колата.

Мнение от madboy » 01 сеп 2014, 10:22

При палене, не може оборотите да са както при топъл двигател. В зависимост от външната температура, трябва да са ти поне 1000-1200 при палене и да се задържат известно време.
Оборотите не е нормалма да играят. Поне видимо, гледайки оборотомера, при загрят двигател.
Аз бих почистил добре MAF сензора и клапана за празен ход.
Изображение Фен на служителите на OMV "Белозем"
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.

Потребителски аватар
robber
потребител
потребител
Мнения: 150
Регистриран: 31 авг 2014, 19:37
Модел на автомобила: Ford Focus C-Max 2004. 136 коня, дизел.
Status: Извън линия

Re: Оборотите на колата.

Мнение от robber » 01 сеп 2014, 11:32

При загрял двитател обаротите са добре. Видемо леко се движат на студено.
По-важното е че при запалване сутринта, при около 15 градуса оборотите пак бяха 800, както и след това като загря двигателя. Ето това ме учудва търся причината. Може да е този MAF така ли?
Току що говорих по телефона с момчета зобри майстори и ми казаха, че още е топло и затова е нормално оборотите да са 800. Като застудее според тях ще има разлика. Дано е така и всичко да е наред.
Ако знам казвам, ако не знам питам! Лична мъдрост :D
Ford Focus C-Max 2004. 136 катъра!

Потребителски аватар
martin1977
потребител
потребител
Мнения: 848
Регистриран: 17 май 2010, 16:42
Модел на автомобила: Ford
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Оборотите на колата.

Мнение от martin1977 » 01 сеп 2014, 12:52

Независимо че е топло, при запалване Е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО оборотите да са по-високи от нормалните при загрял мотор. При самото запалване и в рамките на няколко секунди те трябва да са 1200-1500, не по-малко, след което с времето те падат постепенно, но докато стигнат до нормалните 800 трябва да е поне след минута /в топлото време сега/. Колегата от по-предния пост правилно ти е казал къде може да ти е проблема .... въпреки че не е сериозен. Опасенията са когато стане студено, може да усещаш тресене и евентуално гаснене, щом не може да вдигне оборотите.

Потребителски аватар
robber
потребител
потребител
Мнения: 150
Регистриран: 31 авг 2014, 19:37
Модел на автомобила: Ford Focus C-Max 2004. 136 коня, дизел.
Status: Извън линия

Re: Оборотите на колата.

Мнение от robber » 01 сеп 2014, 14:08

Имате ли представа, кой може да почисти тия неща? Аз съм от Монтана. Ако има вякой влизащ във форума от моя град или Враца кажете да помогне ако може. Че имаме МотоПфое, ама там не знам чистат ли и най- вече за колко...
И само да допълня нещо- при диагностика отчене че има проблем с байпасния клапан на охладителната течнаст на двигателя. Намира се близо до предния ляв фар на колата. Възможно ли е той да прави тия мизерии, а сензора да е наред?
Ако знам казвам, ако не знам питам! Лична мъдрост :D
Ford Focus C-Max 2004. 136 катъра!

Потребителски аватар
robber
потребител
потребител
Мнения: 150
Регистриран: 31 авг 2014, 19:37
Модел на автомобила: Ford Focus C-Max 2004. 136 коня, дизел.
Status: Извън линия

Re: Оборотите на колата.

Мнение от robber » 02 сеп 2014, 20:28

Колеги, искам да ви кажя, че няма проблем с колата. При диагностиката се оказа, че софтуерно зададените обороти са 800. И колата съвсем чинно си ги държи и не мърза. Като застудее тогава пак ще видим как е, но засега всичко е точно. Поне това го изяснихме. И оборотите не могат да се коригират от лаптопа само да кажа. Варираха от 798 до 801.
Ако знам казвам, ако не знам питам! Лична мъдрост :D
Ford Focus C-Max 2004. 136 катъра!

Потребителски аватар
madboy
Администратор
Администратор
Мнения: 7254
Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран."
Местоположение: West Park, Blood green
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Оборотите на колата.

Мнение от madboy » 02 сеп 2014, 21:01

На мене това ми е много странно, но пък не съм и майстор.
Изображение Фен на служителите на OMV "Белозем"
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.

dreadx
потребител
потребител
Мнения: 601
Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
Status: Извън линия

Re: Оборотите на колата.

Мнение от dreadx » 02 сеп 2014, 21:07

А датчика за температура да не би да дава грешни показания и оттам да няма разлика между студен/топъл двигател?

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Оборотите на колата.

Мнение от paci » 02 сеп 2014, 21:22

dreadx написа:няма разлика между студен/топъл двигател?
Карах един служебен кошник Сеат Инка 8 клапанов, пълна инжекция с ГИ.
И при него бяха така оборотите.
-20, +40, студен, топъл все тази - 800 об/м на празен ход

Потребителски аватар
robber
потребител
потребител
Мнения: 150
Регистриран: 31 авг 2014, 19:37
Модел на автомобила: Ford Focus C-Max 2004. 136 коня, дизел.
Status: Извън линия

Re: Оборотите на колата.

Мнение от robber » 02 сеп 2014, 21:49

Хора видях с очите си цифрите. Зададено е 800 оборота. И колата си ги държи. Човека искаше да види дали може да ги вдигне леко, кдали могат да се коригират. Да ама не. Зададено е и не се пипа. Отделдно може да се види какви обороти поддържа двигателя. Да ви кажа двигателя си работи перфектно и няма някакви сртранични симптоми или проблеми.
Ако знам казвам, ако не знам питам! Лична мъдрост :D
Ford Focus C-Max 2004. 136 катъра!

Потребителски аватар
le6o
потребител
потребител
Мнения: 167
Регистриран: 26 ное 2013, 11:00
Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 tddi
Status: Извън линия

Re: Оборотите на колата.

Мнение от le6o » 02 сеп 2014, 22:34

И при мен не мърда от 800 оборота, зиме лете все толкова си е...

Потребителски аватар
Dimitar Mihov
потребител
потребител
Мнения: 156
Регистриран: 23 апр 2013, 14:24
Модел на автомобила: Ford Fusion 1.4 TDCi
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Оборотите на колата.

Мнение от Dimitar Mihov » 04 сеп 2014, 10:50

И при мене зима, лете са все едни и същи оборотите. Само в най-студените дни при минусови температури ги увеличаваше малко. Иначе все около 900 държи. Но пък аз съм на дизел. Стария Фокус МК1 бензин на студено държеше наистина по-високи обороти - около 1100-1200 зимата в първите минути и после ги сваляше. Явно си зависи от двигателите.

Потребителски аватар
urgan
Потребител
Потребител
Мнения: 1834
Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA
Status: Извън линия

Re: Оборотите на колата.

Мнение от urgan » 04 сеп 2014, 11:27

Дизела е друго. При сегашното време пак леко трябва да ги качи и почти веднага да ги смъкне. Вс тудено време 1200 както са казали и по нагореи докато нестопли не ги смъква. Така би трябвало да е на всички.
Изображение

Потребителски аватар
robber
потребител
потребител
Мнения: 150
Регистриран: 31 авг 2014, 19:37
Модел на автомобила: Ford Focus C-Max 2004. 136 коня, дизел.
Status: Извън линия

Re: Оборотите на колата.

Мнение от robber » 04 сеп 2014, 13:12

Айде тогава кажи защо са зададени 800 оборота и не позволява корекции? Такъв си е софтуера, видях го Ако има друго обяснение казвай го. Тъкмо да изясним въпроса.
Ако знам казвам, ако не знам питам! Лична мъдрост :D
Ford Focus C-Max 2004. 136 катъра!

Eastbourne
потребител
потребител
Мнения: 901
Регистриран: 18 юни 2014, 10:14
Модел на автомобила: Focus c-max 1.8
Status: Извън линия

Re: Оборотите на колата.

Мнение от Eastbourne » 04 сеп 2014, 13:31

Колега аз съм с бензин 1.8. Като запаля колата оборотите са ми малко по-високи, но като загрее си държи на 795 и не мърда. Мисля, че е нормално.
Както си написал - зададени са софтуерно.

Потребителски аватар
deathstorm
потребител
потребител
Мнения: 559
Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: Оборотите на колата.

Мнение от deathstorm » 04 сеп 2014, 14:06

Те на всяка кола имаща някаква форма на бензинов контролер са зададени софтуерно бе колеги. Зададени са колко да бъдат и в преходните режими. Явно мотора на колегата е толкова прекрасно изработен, че от Форд са решили че няма нужда от повишаване на оборотите на студен мотор. Чудно ми е ако при -20 включиш всички възможни подгрявания, фаровете и почнеш да въртиш волана дали пак ще стои на 800.

Потребителски аватар
urgan
Потребител
Потребител
Мнения: 1834
Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA
Status: Извън линия

Re: Оборотите на колата.

Мнение от urgan » 04 сеп 2014, 14:30

robber написа:Айде тогава кажи защо са зададени 800 оборота и не позволява корекции? Такъв си е софтуера, видях го Ако има друго обяснение казвай го. Тъкмо да изясним въпроса.
Те са зададени, но при студен старт трябва да са по високи, което нещо го прави клапана за празния ход посредством разните температурни датчици и ЕКУ-то. Сега ти като си убеден че е нормално това, защо правиш тема, за да ни информираш колко оборота държи колата ти?
Изображение

Потребителски аватар
robber
потребител
потребител
Мнения: 150
Регистриран: 31 авг 2014, 19:37
Модел на автомобила: Ford Focus C-Max 2004. 136 коня, дизел.
Status: Извън линия

Re: Оборотите на колата.

Мнение от robber » 04 сеп 2014, 14:32

Не знам това за прекрасно изработения мотор що за сарказъм е. Просто казах, че цифрите ги видях с очите си. Не знам зимата как ще е, аз самия затова и създадох темата, защото исках да изясня защо е така. Софтуера не съм го писал аз. Но като гледам темата на доста хора също не е ясно, а така се надявах наестина знаещ човек да каже и да приключим.
urgan написа:
robber написа:Айде тогава кажи защо са зададени 800 оборота и не позволява корекции? Такъв си е софтуера, видях го Ако има друго обяснение казвай го. Тъкмо да изясним въпроса.
Те са зададени, но при студен старт трябва да са по високи, което нещо го прави клапана за празния ход посредством разните температурни датчици и ЕКУ-то. Сега ти като си убеден че е нормално това, защо правиш тема, за да ни информираш колко оборота държи колата ти?
Първо не знаех и питах. Второ след това казах резултата от диагностиката, защото така смятам че е редно. Темата я смятам за приключена, аз поне няма да ви занимявам повече. Ако някой пише в нея нека се развива.
Ако знам казвам, ако не знам питам! Лична мъдрост :D
Ford Focus C-Max 2004. 136 катъра!

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Оборотите на колата.

Мнение от paci » 04 сеп 2014, 14:41

Не е сарказъм, а просто не са виждали подобно нещо.
Ако се включат консуматори и натоварят мотора то оборотите ще тръгнат да падат.
Софтуера ще ги коригира до тези 800 и ще ги поддържа.

Някога някой е следял поведението на мотора и щом е преценил, че така е добре да работи начи е :)

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Оборотите на колата.

Мнение от HACKO » 04 сеп 2014, 15:07

robber написа:Айде тогава кажи защо са зададени 800 оборота и не позволява корекции? .....
Това е зададено при работна температура. При студен мотор сместа трябва да е по-богата и това се постига с по-голяма доза гориво, може това да е съпроводено и със завишени обороти на ПХ, но това става по друг алгоритъм, който едва ли се вижда от диагностичната апаратура с която сте го гледали. Това че на студено ти държи 800 оборота не значи, че има проблем, стига двигателя да работи стабилно и да осигурява мощност.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 42 госта