Страница 1 от 1

Оборотите на колата.

Публикувано: 31 авг 2014, 20:07
от robber
Здравейте и от мен колеги :) Нов съм във форума, това ми е първа тема, скоро ще се похваля с колата си в темата със снимките :)
Та на въпроса. Сутрин като запаля колата имам едно леко играене на оборотите. Съвсем леко и почти незабележимо се движи стрелката. Имаше и тресене на място, но сменихме три подгревни свещи, изчистихме ЕГР клапана и сменихме един тампон на двигателя след което тресенето изчезна. Въпроса е нормално ли е оборотите да играят леко или трябва да "заспи"? И колко е нормално да бъдат оборотите при палене? Гледам, че моите са 800 и като загрее са пак толкова. Така ли трябва да бъде?
Колата е Форд Фокус С-макс 2.0, 136 коня.

Re: Оборотите на колата.

Публикувано: 01 сеп 2014, 10:22
от madboy
При палене, не може оборотите да са както при топъл двигател. В зависимост от външната температура, трябва да са ти поне 1000-1200 при палене и да се задържат известно време.
Оборотите не е нормалма да играят. Поне видимо, гледайки оборотомера, при загрят двигател.
Аз бих почистил добре MAF сензора и клапана за празен ход.

Re: Оборотите на колата.

Публикувано: 01 сеп 2014, 11:32
от robber
При загрял двитател обаротите са добре. Видемо леко се движат на студено.
По-важното е че при запалване сутринта, при около 15 градуса оборотите пак бяха 800, както и след това като загря двигателя. Ето това ме учудва търся причината. Може да е този MAF така ли?
Току що говорих по телефона с момчета зобри майстори и ми казаха, че още е топло и затова е нормално оборотите да са 800. Като застудее според тях ще има разлика. Дано е така и всичко да е наред.

Re: Оборотите на колата.

Публикувано: 01 сеп 2014, 12:52
от martin1977
Независимо че е топло, при запалване Е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО оборотите да са по-високи от нормалните при загрял мотор. При самото запалване и в рамките на няколко секунди те трябва да са 1200-1500, не по-малко, след което с времето те падат постепенно, но докато стигнат до нормалните 800 трябва да е поне след минута /в топлото време сега/. Колегата от по-предния пост правилно ти е казал къде може да ти е проблема .... въпреки че не е сериозен. Опасенията са когато стане студено, може да усещаш тресене и евентуално гаснене, щом не може да вдигне оборотите.

Re: Оборотите на колата.

Публикувано: 01 сеп 2014, 14:08
от robber
Имате ли представа, кой може да почисти тия неща? Аз съм от Монтана. Ако има вякой влизащ във форума от моя град или Враца кажете да помогне ако може. Че имаме МотоПфое, ама там не знам чистат ли и най- вече за колко...
И само да допълня нещо- при диагностика отчене че има проблем с байпасния клапан на охладителната течнаст на двигателя. Намира се близо до предния ляв фар на колата. Възможно ли е той да прави тия мизерии, а сензора да е наред?

Re: Оборотите на колата.

Публикувано: 02 сеп 2014, 20:28
от robber
Колеги, искам да ви кажя, че няма проблем с колата. При диагностиката се оказа, че софтуерно зададените обороти са 800. И колата съвсем чинно си ги държи и не мърза. Като застудее тогава пак ще видим как е, но засега всичко е точно. Поне това го изяснихме. И оборотите не могат да се коригират от лаптопа само да кажа. Варираха от 798 до 801.

Re: Оборотите на колата.

Публикувано: 02 сеп 2014, 21:01
от madboy
На мене това ми е много странно, но пък не съм и майстор.

Re: Оборотите на колата.

Публикувано: 02 сеп 2014, 21:07
от dreadx
А датчика за температура да не би да дава грешни показания и оттам да няма разлика между студен/топъл двигател?

Re: Оборотите на колата.

Публикувано: 02 сеп 2014, 21:22
от paci
dreadx написа:няма разлика между студен/топъл двигател?
Карах един служебен кошник Сеат Инка 8 клапанов, пълна инжекция с ГИ.
И при него бяха така оборотите.
-20, +40, студен, топъл все тази - 800 об/м на празен ход

Re: Оборотите на колата.

Публикувано: 02 сеп 2014, 21:49
от robber
Хора видях с очите си цифрите. Зададено е 800 оборота. И колата си ги държи. Човека искаше да види дали може да ги вдигне леко, кдали могат да се коригират. Да ама не. Зададено е и не се пипа. Отделдно може да се види какви обороти поддържа двигателя. Да ви кажа двигателя си работи перфектно и няма някакви сртранични симптоми или проблеми.

Re: Оборотите на колата.

Публикувано: 02 сеп 2014, 22:34
от le6o
И при мен не мърда от 800 оборота, зиме лете все толкова си е...

Re: Оборотите на колата.

Публикувано: 04 сеп 2014, 10:50
от Dimitar Mihov
И при мене зима, лете са все едни и същи оборотите. Само в най-студените дни при минусови температури ги увеличаваше малко. Иначе все около 900 държи. Но пък аз съм на дизел. Стария Фокус МК1 бензин на студено държеше наистина по-високи обороти - около 1100-1200 зимата в първите минути и после ги сваляше. Явно си зависи от двигателите.

Re: Оборотите на колата.

Публикувано: 04 сеп 2014, 11:27
от urgan
Дизела е друго. При сегашното време пак леко трябва да ги качи и почти веднага да ги смъкне. Вс тудено време 1200 както са казали и по нагореи докато нестопли не ги смъква. Така би трябвало да е на всички.

Re: Оборотите на колата.

Публикувано: 04 сеп 2014, 13:12
от robber
Айде тогава кажи защо са зададени 800 оборота и не позволява корекции? Такъв си е софтуера, видях го Ако има друго обяснение казвай го. Тъкмо да изясним въпроса.

Re: Оборотите на колата.

Публикувано: 04 сеп 2014, 13:31
от Eastbourne
Колега аз съм с бензин 1.8. Като запаля колата оборотите са ми малко по-високи, но като загрее си държи на 795 и не мърда. Мисля, че е нормално.
Както си написал - зададени са софтуерно.

Re: Оборотите на колата.

Публикувано: 04 сеп 2014, 14:06
от deathstorm
Те на всяка кола имаща някаква форма на бензинов контролер са зададени софтуерно бе колеги. Зададени са колко да бъдат и в преходните режими. Явно мотора на колегата е толкова прекрасно изработен, че от Форд са решили че няма нужда от повишаване на оборотите на студен мотор. Чудно ми е ако при -20 включиш всички възможни подгрявания, фаровете и почнеш да въртиш волана дали пак ще стои на 800.

Re: Оборотите на колата.

Публикувано: 04 сеп 2014, 14:30
от urgan
robber написа:Айде тогава кажи защо са зададени 800 оборота и не позволява корекции? Такъв си е софтуера, видях го Ако има друго обяснение казвай го. Тъкмо да изясним въпроса.
Те са зададени, но при студен старт трябва да са по високи, което нещо го прави клапана за празния ход посредством разните температурни датчици и ЕКУ-то. Сега ти като си убеден че е нормално това, защо правиш тема, за да ни информираш колко оборота държи колата ти?

Re: Оборотите на колата.

Публикувано: 04 сеп 2014, 14:32
от robber
Не знам това за прекрасно изработения мотор що за сарказъм е. Просто казах, че цифрите ги видях с очите си. Не знам зимата как ще е, аз самия затова и създадох темата, защото исках да изясня защо е така. Софтуера не съм го писал аз. Но като гледам темата на доста хора също не е ясно, а така се надявах наестина знаещ човек да каже и да приключим.
urgan написа:
robber написа:Айде тогава кажи защо са зададени 800 оборота и не позволява корекции? Такъв си е софтуера, видях го Ако има друго обяснение казвай го. Тъкмо да изясним въпроса.
Те са зададени, но при студен старт трябва да са по високи, което нещо го прави клапана за празния ход посредством разните температурни датчици и ЕКУ-то. Сега ти като си убеден че е нормално това, защо правиш тема, за да ни информираш колко оборота държи колата ти?
Първо не знаех и питах. Второ след това казах резултата от диагностиката, защото така смятам че е редно. Темата я смятам за приключена, аз поне няма да ви занимявам повече. Ако някой пише в нея нека се развива.

Re: Оборотите на колата.

Публикувано: 04 сеп 2014, 14:41
от paci
Не е сарказъм, а просто не са виждали подобно нещо.
Ако се включат консуматори и натоварят мотора то оборотите ще тръгнат да падат.
Софтуера ще ги коригира до тези 800 и ще ги поддържа.

Някога някой е следял поведението на мотора и щом е преценил, че така е добре да работи начи е :)

Re: Оборотите на колата.

Публикувано: 04 сеп 2014, 15:07
от HACKO
robber написа:Айде тогава кажи защо са зададени 800 оборота и не позволява корекции? .....
Това е зададено при работна температура. При студен мотор сместа трябва да е по-богата и това се постига с по-голяма доза гориво, може това да е съпроводено и със завишени обороти на ПХ, но това става по друг алгоритъм, който едва ли се вижда от диагностичната апаратура с която сте го гледали. Това че на студено ти държи 800 оборота не значи, че има проблем, стига двигателя да работи стабилно и да осигурява мощност.