Ръководство за смяна на подгревни свещи Ford S-max, Mondeo!
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Ръководство за смяна на подгревни свещи Ford S-max, Mondeo!
Ръководство за смяна на подгревни свещи Ford S-max, Mondeo, Galaxy 2,0 TDCI
За смяната не са нужни специални инструменти, но поради местоположението на свещите отзад на блока и сваляне на ЕГР клапна и неговия топлообменник, работата отнема около 2 часа в специализиран сервиз. Много трудно бихме се справили сами в домашни условия.
Нужни са ни Торкс 30, малка тресчотка с удължител, плоска отвертка, глава 10 и 8. Също така средна тресчотка с удължител на нея и глава за свещи №16. Също така ни е нужно огледало!
Ето снимка с местоположението на свещите и ЕГР клапана:
За да не се налага смяна на гарнитурата между охладителната тръба и клапана (ограден в червено на долната снимка) е най- добре да свалим ЕГР клапана заедно с топлообменника. Развиваме болтовете на ЕГР клапана (оградени в черно на горната снимка) и след това с торкс 30 отвиваме винтовете от капака на главата (оградени в синьо на горната снимка) и изваждаме цялата карантия.
Виждаме захранващите кабели, които отвиваме с глава №8.
Преди да отвием свещите се налага обработка с WD40 обилно и да се изчака да проникне поне 10 минути.
След това с главата за свещите отвиваме и изваждаме подгревните свещи.
При отвиването им трябва да се внимава изключително много, защото се чупят много лесно и след това работата става дебела!
Оптималният пробег на подгревните свещи според производителя е 80-100 000 км. Но практиката показва, че проблемите започват още около 60 000 км.
* По последна събрана информация от руски форуми, за да се сменят подгревните свещи е нужно да се свалят рамената на чистачките, пластмасовата кора под тях и охладителя на ЕГР. Свещите се развиват сравнително лесно даже и след 100 000 км. пробег. Процентът на счупените свещи при отвиването им е под 25 %. За процедурата по смяната са нужни около 4 часа в домашни условия!
За смяната не са нужни специални инструменти, но поради местоположението на свещите отзад на блока и сваляне на ЕГР клапна и неговия топлообменник, работата отнема около 2 часа в специализиран сервиз. Много трудно бихме се справили сами в домашни условия.
Нужни са ни Торкс 30, малка тресчотка с удължител, плоска отвертка, глава 10 и 8. Също така средна тресчотка с удължител на нея и глава за свещи №16. Също така ни е нужно огледало!
Ето снимка с местоположението на свещите и ЕГР клапана:
За да не се налага смяна на гарнитурата между охладителната тръба и клапана (ограден в червено на долната снимка) е най- добре да свалим ЕГР клапана заедно с топлообменника. Развиваме болтовете на ЕГР клапана (оградени в черно на горната снимка) и след това с торкс 30 отвиваме винтовете от капака на главата (оградени в синьо на горната снимка) и изваждаме цялата карантия.
Виждаме захранващите кабели, които отвиваме с глава №8.
Преди да отвием свещите се налага обработка с WD40 обилно и да се изчака да проникне поне 10 минути.
След това с главата за свещите отвиваме и изваждаме подгревните свещи.
При отвиването им трябва да се внимава изключително много, защото се чупят много лесно и след това работата става дебела!
Оптималният пробег на подгревните свещи според производителя е 80-100 000 км. Но практиката показва, че проблемите започват още около 60 000 км.
* По последна събрана информация от руски форуми, за да се сменят подгревните свещи е нужно да се свалят рамената на чистачките, пластмасовата кора под тях и охладителя на ЕГР. Свещите се развиват сравнително лесно даже и след 100 000 км. пробег. Процентът на счупените свещи при отвиването им е под 25 %. За процедурата по смяната са нужни около 4 часа в домашни условия!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 120 госта