Проблем с турбото 1.8tddi

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
k0kicha91
потребител
потребител
Мнения: 167
Регистриран: 25 окт 2013, 20:29
Модел на автомобила: Ford Focus Mk1 1.8 TDDI
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Проблем с турбото 1.8tddi

Мнение от k0kicha91 » 24 сеп 2014, 18:43

От месец насам се появи някакъв проблем с турбото. Проблемът е там, че някой път турбото сработва и колата върви адски добре, но в другите случай работи без турбо. Турбото не сработва. Прави го доста често. Когато карам извънградско си позволявам в движение да изгася и запаля отново колата, когато турбото не работи и в повечето случай се оправя, но отново за малко. Последният път, когато карах извънградско забелязах, че ако сработи турбото и я държа над 2000 оборота - всичко е нормално, но изтърва ли я под 2000 (примерно да пусна по инерция, изкл. от скорост) след това отново не сработва и остава така. Когато работи и след това откаже - повече не се оправя през цялото каране, колкото и да я натискам или да опитвам. Единствено, ако изгася и запаля отново има вероятност да се оправи. Днес проверих за запушване маркуча от MAP датчика към колекторите, но е идеално чист и няма запушване. Току-що погледнах и маслото. Преди да се получи така нивото беше малко над средата, а сега е малко над минимума. Възможно ли е това да се случва от проблема с турбото? Някой имал ли е подобен проблем и какво се е оказало? Ще съм благодарен някой с подобен проблем да сподели. :?

P.S. Не отивам на сервиз, тъй като съм се разбрал за след седмица да посетя отново specialista. _friends_ Имам доверие единствено на него, че няма да ме "мята" и лъже относно това какво се случва. А във Варна не знам турбо сервиз, който да не "дере".
[img]http://prikachi.com/images/666/7539666R.jpg[/img]
[br][/br]
[b]Бог на небето - Форд на шосето![/b]

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: Проблем с турбото 1.8tddi

Мнение от specialista » 24 сеп 2014, 20:47

Без живи данни е трудно да се обвини нещо по колата.Възможно е да е нещо друго,от което мен ме страх повече.Имах случай подобен ,на клиент, беше ремонтирана помпата в София и след да речем два/три месеца се оплака че колата както върви така и губи част от силата.Гледах я в движение и се оказа че по непонятни за мен причини в момент под товар когато колата има нужда от гориво,в един момент се получава "орязване" максималната порция
И колата спира да върви като турбо,и остава в аварика.Трия грешка,колата тръгва и на трета след 2500 пак губи тяга.
Последва сваляне и пращане на помпата в София на човека който е беше правил,и сега всичко е наред.
Не че ако е турбо ще е по-ефтино за ремонт,но някак си не ме клони на там още повече че не съм се запознал със проблема в детайли.
Поздрави!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Проблем с турбото 1.8tddi

Мнение от diesel1.6 » 24 сеп 2014, 22:36

Не е турбо, то се чува като е недоволно. Другата седмица ще е. Филтър, горивопроводи трябва да се проверят за да не се окаже някоя глупост там.

Потребителски аватар
k0kicha91
потребител
потребител
Мнения: 167
Регистриран: 25 окт 2013, 20:29
Модел на автомобила: Ford Focus Mk1 1.8 TDDI
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Проблем с турбото 1.8tddi

Мнение от k0kicha91 » 29 сеп 2014, 22:26

Днес вече тотално отказа. Изгуби пъргавината и дори и да пробвам да изгася и пак да запаля двигателя - не се оправя (до сега се оправяше). Чува се звукът (леко свирене) от турбото при форсиране на място, но в движение го няма дърпането и пъргавината, която я имаше преди.
[img]http://prikachi.com/images/666/7539666R.jpg[/img]
[br][/br]
[b]Бог на небето - Форд на шосето![/b]

Потребителски аватар
MapTo_D
потребител
потребител
Мнения: 1210
Регистриран: 01 ное 2008, 11:51
Модел на автомобила: С колелото
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Проблем с турбото 1.8tddi

Мнение от MapTo_D » 30 сеп 2014, 08:29

http://clubford.org/forum/viewtopic.php?f=9&t=69566 Колега поразрови се и ти и погледни дали всички вакуми са си на място, да няма някъде прекъснат кабел или нещо такова, мен ми се е случвало същотото нещо, пълен мъртвец едва креташе, оказа се, че единия кабел на някъв датчик за турбото се е скъсал, след презапояването му всичко си дойде на място. Успех.

Потребителски аватар
k0kicha91
потребител
потребител
Мнения: 167
Регистриран: 25 окт 2013, 20:29
Модел на автомобила: Ford Focus Mk1 1.8 TDDI
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Проблем с турбото 1.8tddi

Мнение от k0kicha91 » 04 окт 2014, 12:58

Да, в интерес на истината ден преди да пиша поогледах и свалях MAP датчика и маркучето явно не съм сложил добре и е излязло. От това е било обаче цялото спиране, а сега се върнахме пак на предишното - един път върви и дърпа адски добре, другият път забива муцуната и не може да се наеме. Преди малко слязох да поогледам и кабели към датчици, маркучи и колекторни тръби. Това, което ми направи впечатление е, че тръбата и маркуча от колектора към кулера е омаслена, но не мога да предположа дали е нормално омаслена или повече от нормалното.
[img]http://prikachi.com/images/666/7539666R.jpg[/img]
[br][/br]
[b]Бог на небето - Форд на шосето![/b]

Потребителски аватар
k0kicha91
потребител
потребител
Мнения: 167
Регистриран: 25 окт 2013, 20:29
Модел на автомобила: Ford Focus Mk1 1.8 TDDI
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Проблем с турбото 1.8tddi

Мнение от k0kicha91 » 15 окт 2014, 18:49

Бях в събота и в понеделник при specialista. Направихме каквото трябваше, но решение на проблема все още не сме намерили, тъй като проблемът не се оказа в турбото, а в ГНП. Компютърът засича 2 грешки - едната е заявка за намаляване на подаваното към помпата гориво, а другата проблем в момента на впръскване на горивото. От живите данни разбрахме, че когато запаля и настъпвам колата (когато всичко е наред) впръскваното гориво достига до 38мг и колата върви перфектно. При намаляване на скоростта, падане на оборотите под 1800об./мин. без значение дали изключа от скорост или не, при повторно настъпване на газта и искане колата да дръпне и изпревари бързо - пъргавината я няма и впръскването на горивото не може да надвиши 25мг. В този момент записва и тези две грешки. Имал ли е някой подобен проблем?

Помпата ми преди време е пращана в Авел Пловдив, където са правили почистване с ултразвук, смяна на клапан, който е задирал, смяна на уплътнения, както и уж настройка и зацепване на помпата. Колата, обаче тогава пушеше бял дим ( Темата за това ). Тогава specialista с много играчка успя да хване, че главината на помпата не е зацепена правилно към вала. Благодарение на него и уменията му успя да оправи проблема и от пушенето помен няма. Получи се обаче този проблем. Имал ли е някой подобен проблем с помпата и какво е било решението му?

С това не обвинявам ни най-малко specialista (някой да не си помисли, че искам да го упрекна или обвиня, напротив). . Просто споделям, ако случайно има подобен решен проблем.
[img]http://prikachi.com/images/666/7539666R.jpg[/img]
[br][/br]
[b]Бог на небето - Форд на шосето![/b]

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 33 госта