Страница 1 от 1

Инцидентно виене?

Публикувано: 26 сеп 2014, 08:21
от robber
Колеги, на два пъти се случи някакво виене. И двата пъти при студен двитател и непалена кола. Първия път го имаше около минута-две и после изчезна. Втория път го имаше близо 10 минути и после пак нищо. В момента го няма и нямам представа от какво е. Вярно е че с лазказване няма как да разберете какво е, но поне някаква идея имате ли? Едно е сигурно. Не се влияе от съединитиля, има си го. И още нещо- има го и без да се подава газ на 800 оборота. Като се подава газ се засилва.

Re: Инцидентно виене?

Публикувано: 26 сеп 2014, 10:02
от urgan
Като завие отваряш капака и слушаш от къде идва инак няма да стане през форума. Като локализираш от къде е почваш да изключваш по ред нещата които могат да вият а именно ролки, алтернатори и други въртящи се неща. Щом се влияе от оборотите е някоя ролка може би.

Re: Инцидентно виене?

Публикувано: 26 сеп 2014, 10:46
от robber
Така и правя, ама пусто не разбирам :) Тази сутрин майстора дойде пред блока да види на място, тя взе че не показа нищо :) Днес на обяд ще я дебнем пак. Каза че не е турбината, тя сси биля идеална. Ще видим, ако имам резултат ще пиша, ама не е винаги и няма лесно хващане.

Re: Инцидентно виене?

Публикувано: 26 сеп 2014, 10:53
от HACKO
Като изфорсираш и вдигне налягане на маслото изчезва ли? Лампата за маслото веднага ли гасне или след няколко секунди?

Re: Инцидентно виене?

Публикувано: 26 сеп 2014, 13:36
от robber
Лампата си гасни нормално. Форсирането няма отношение. Карах я близо 10 минути и си го имаше. През това време сменявам скорости, форсирам ускорявам.

Re: Инцидентно виене?

Публикувано: 26 сеп 2014, 14:32
от paci
Водна помпа ми е виела така от време на време.
Влачих си го това виене към 3 години.
Закономерно тръгваше да вие като вкарам мотора в лютеницата.
После кога си спира не я знам, но колкото пъти се мъчех да закарам виенето до майстор и все не успявах.
За мой късмет на Събора в Плевен се разсвири на пистата без да мъчил колата.
Фордманяка беше на близо и го накарах да метне едно очо.
Повъртя се човека, разкачва, закачва, слуша ... кара ме да гася, да паля .....
И накрая заключи "водна помпа"
Като му закарах колата за големия ремонт се оказа, че водната помпа направо си клопаше.
А как е изкарала толкова ... никой не знае.
Поне при мен беше на над 60 000 км да не кажа и над 80 000 км, защото не я смених дори и при втората смяна на ангренаж.
С тази помпа купих колата. Колко е карала преди мен не знам.

А м/у другото за такива неща с диагностика през форума може да те насочим направо да си закараш колата на вторични. :D:
На живо моята не можаха да я хванат па камо ли всичките грамотни дето си ходя при тях да ги бях питал с писане през нета,

Re: Инцидентно виене?

Публикувано: 26 сеп 2014, 18:28
от Dimitar Mihov
Може да вие и от ролката на алтернатора :)

Re: Инцидентно виене?

Публикувано: 27 сеп 2014, 17:29
от robber
Такаа, крушката си има и опашка :) Вчера светна чека и при проверката се оказа, че грешката показва, че стойностите на турбото са извън норма. В понеделник ще е при майстора. Възможно ли е да е нещо около самото турбо (маркучи, лагери или друго) или пък турбото си е заминало? Досега два пъти беше на диагностика заради ЕГР клапана и стойностите на турбото бяха перфектни. Отделно колата си тегли и върви на пушка...

Re: Инцидентно виене?

Публикувано: 28 сеп 2014, 11:21
от mi6o
Здрaвей колегa. Мисля, че aко е мaркуч около турбинaтa би трябвaло дa съскa a не дa вие. Не знaм при теб кaк е, но aко мaхнеш мaркучa който идвa от кутиятa нa въздушния филтър и влизa в турбото, дaли нямa дa можеш дa стигнеш остa с перкaтa с пръсти и дa видиш кaкъв луфт имa. Пишa го товa понеже остa нa моето турбо имa и рaдиaлен и aксиaлен луфт (не мaлък), но зaпочвa дa вие (зa сегa е слaбо) чaк около и след 2000 об. a колaтa върви нормaлно зa сегa. Нa място не се чувa дa вие, явно си трябвa дa е под товaр моторa. Според мен не е турбото зaщото пишеш, че и нa 800 об. го имa и aко още от тия об. вие, би трябвaло дa счупи много бързо. Проверете дaли се движи и лостчето зa бaйпaсa нa турбото-не знaм дaли е с обикновен клaпaн (уейст гейт) или с променливa геометрия твоето турбо, но нямa кой знaе кaкво знaчение, въпросa е дaли рaботи.
Поздрaви

Re: Инцидентно виене?

Публикувано: 29 сеп 2014, 21:09
от robber
Оказа се, че клапана на турбото е дал фира :) Този дето управлява турбото, на него дето има вакуми и кабели. Утре пристига клапан да го сменим и ще кажа резултата после. Иначе турбото си било наред.

Re: Инцидентно виене?

Публикувано: 30 сеп 2014, 00:08
от mi6o
Зa кой клaпaн стaвa въпрос. Рaзтовaрвaщия ( гейтa ) или променливaтa геометрия...или клaпaн по ГНП-то. При стaрия 1.8 ТД, Ендурa ДЕ ( кaто при мен ) системaтa е с гейт нa турбото и турбо коректор нa ГНП-то. При теб е комън рейл системaтa ( предполaгaм ) и нaй-вероятно турбото е с променливa геометрия, a ролятa нa мехaничен ( пневмaтичен ) турбо коректор при теб я изпълнявa ел. зaдвижвaн клaпaн, който пък рaзбирa кaкво дa прaви след инфото подaдено към него от компютърa. Пишa ги тия нещa зaщото по някой път хорaтa бъркaт понятиятa-при моя мотор до колкото знaм положението е тaковa-чрез нaлягaне създaдено от турбото, рaзтовaрвaщия клaпaн ( уейст гейтa ) отвaря клaпaн в топлaтa чaст ( охлюв ) и изгорелите гaзове преминaвaт покрaй лопaтките, кaто по този нaчин се предпaзвa турбинaтa от критични обороти и повредa. В случaя, този клaпaн упрaвлявa турбото. Турбо коректорa пък получaвa информaция когa дa "пусне" повече нaфтa пaк от определено нaлягaне създaдено от турбинaтa, кaто и двете системи рaботят нa принципa повече нaлягaне, повече отвaряне/пускaне. Но турбо коректорa ( при теб може би с друго нaименовaние ) в случaя упрaвлявa грубо кaзaно ГНП-то, a не турбинaтa.

Re: Инцидентно виене?

Публикувано: 02 окт 2014, 22:02
от robber
Сменихме клапанчетата и сега работи прекрасно, но възникна друг проблем. При ускоряване на около 1800 оборота колата за част от секундата губи мощност, все едно отстъпвам газта. След секунда си ускорява нормално. Това го прави на всички скорости, но най- сериозно се усеща на първа и втора скорост. Това от какво може да е? Досега го нямаше и след смяната се появи. Нищо друго няма като проблем, но това е дразнещо при градско каране. Сменени са ЕГР клапана, този дето е вързан за турбото и този дето подава вакумите към втория. Не им знам имената, но дано разберете кои са...