Страница 1 от 1

Високи обороти на празен ход мондео мк2 1.8ТД

Публикувано: 23 окт 2014, 14:33
от sierras
Здравейте, тази пролет моторчето беше блокирало и когато запаля колата оборотите бяха около 500. Свалих го и го раздвижих, след това го премерих на 1 и 3 краче и дава 6 ома, колкото го дават и в аутодатата. Монтирах го обратно на колата. Като дам на контакт си прави теста като издърпа и върни обратно жилото. Като запаля двигателя си издърпва жилото за обогатяване и работи нормално, докато не подам газ, след което издърпва жилото и държи около 1200 оборота, независимо дали двигателя е студен или топъл.


Sent from my ALCATEL ONE TOUCH 991 using Tapatalk 2

Re: Високи обороти на празен ход мондео мк2 1.8ТД

Публикувано: 23 окт 2014, 23:13
от mi6o
Не знaм кое точно упрaвлявa моторчето, но предполaгaм, че е компютърa кaто получaвa дaнни от някой дaтчик/дaтчици. Нaпрaви еднa диaгностикa, колегaтa Специaлистa кaзa, че тия нaшите модели ( мк2 ) имaт и не лошa диaгностикa с живи дaнни. Може би пък ще си признaе кaкво и е.

Re: Високи обороти на празен ход мондео мк2 1.8ТД

Публикувано: 24 окт 2014, 00:10
от diesel1.6
Компютърът казва дали да се повишат оборотите или да се намалят, а в мехнизма с моторчето има няколко контакта - за крайните положения и за опъване ан жилото, не знам точно. Тези контакти трябва да са в ред също.
Не съм се борил с такова нещо още.

Re: Високи обороти на празен ход мондео мк2 1.8ТД

Публикувано: 24 окт 2014, 01:18
от mi6o
Aз кaто взех Мондеото, моторчето не рaботеше. Взех друго от един колегa от форумa aмa и то не рaботеше. Свaлих и aз моето кaто колегaтa, отворих го, рaздвижих го и тръгнa. Сегa си рaботи нормaлно, нямa колебaния в оборотите. Колегaтa пише, че след кaто подaде гaз, оборотите остaвaт нa 1200, инaче моторa рaботи нормaлно. Не знaм дaли от темперaтурния дaтчик или от някой друг, компa решaвa когa дa дaде корекция в оборотите нa прaзен ход. Фaкт е обaче, че и нa Ескортa преди, и сегa нa Мондеото кaто е студено времето и кaто зaпaля, моторa рaботи нa мaлко зaвишени обороти по-дълго, от колкото когaто е топло. Също тaкa след кaто си прецени когa, компa ( нaй-вероятно ) подaвa еднокрaтно съвсем мaлко гaз ( с моторчето, педaлa нa гaзтa не го пипaм ), оборотите пaдaт мaлко и тогaвa тръгвaм. Нa Ескортa се виждaше достa отчетливо, че след кaто сaмa си подaде мaлко гaз тaблото светвaше еднa идея по-ярко. Нa Мондеото сегa не е тaкa или aз не могa дa видя рaзликa. Некa колегaтa дa нaпрaви еднa диaгностикa все пaк, не е скъпо, но пък може дa си кaже кaкво я боли колицaтa.

Re: Високи обороти на празен ход мондео мк2 1.8ТД

Публикувано: 24 окт 2014, 06:43
от paco-67
Колега, от жилото можеш да намалиш оборотите.Има врътка за това.Пробвай

Re: Високи обороти на празен ход мондео мк2 1.8ТД

Публикувано: 24 окт 2014, 11:12
от BIGFORDFAN
Не че ще помогна с нещо в случая, но и при мен го прави същото сутрин докато е студена.

Sent from my GT-S5360 using Tapatalk 2

Re: Високи обороти на празен ход мондео мк2 1.8ТД

Публикувано: 24 окт 2014, 12:24
от mi6o
Според мен, aко се нaмaлят оборотите от жилото, нa прaзен ход ще сa много ниски. Моторчето нa колегaтa рaботи, но след подaвaне гaз не връщa жилото и ги държи зaвишени. Мисля, че проблемa е в упрaвлението нa моторчето.

Re: Високи обороти на празен ход мондео мк2 1.8ТД

Публикувано: 24 окт 2014, 12:32
от diesel1.6
Тази работа има една особеност - моторчето поддържа еднакви обороти независимо от точната дължина на жилото. Малко увеличение или намаление няма как да се направят докато не се скъси чак до края на хода на редуктора или направо се откачи от лоста на помпата.
И моето не работи и преди години като питах в сервизи не ми дадоха адекватен отговор как ще го оправят.

Re: Високи обороти на празен ход мондео мк2 1.8ТД

Публикувано: 24 окт 2014, 23:09
от sierras
Другата седмица сигурно ще го закача на диагностика и дано си покаже какво му е. В неделята ще проверя ТПС датчика.

Re: Високи обороти на празен ход мондео мк2 1.8ТД

Публикувано: 26 окт 2014, 07:40
от biser77
Същият проблем е и при мен. Преди 2 години сменявах моторчето че излизаха странни звуци от него и спря да работи, всичко се оправи след смяната. Сега проблема мисля е в управлението му, защото не се чуват звуци и то си работи 1-начално, после при подаване на газ не иска да върне и държи 1100 об/м. Досега си карах с откачено жило, но застудя и при палене трябва да държа на газта за да не изгасне, закачам жилото, обаче пък с тези високи обороти вдига разхода.... :twisted:
ПС: Пробвах с откачане на клемата на акумулатора да се рестартира ЕКУ-то - ефект =0

Re: Високи обороти на празен ход мондео мк2 1.8ТД

Публикувано: 01 ное 2014, 21:43
от sierras
Не успях да я закача на диагностика, защото го нямаше човека, при който щях да я правя, но премерих TPS-а. На второ и трето краче при отпусната до край газ показваше 1.84к ома, а при натисната до долу показа 7.89.

Re: Високи обороти на празен ход мондео мк2 1.8ТД

Публикувано: 02 ное 2014, 13:34
от BIGFORDFAN
При мен проблема изчезна от една седмица, след като с колегата mi6o сложихме прозрачни маркучи на горивопроводите с нови скоби, сменихме и помпичката на горивния филтър. Така почти елиминирахме въздуха в системата (пак има малко, но не влияе на работата и на паленето засега). Сега пали, държи обороти и не се самофорсира до 1200 като е студена сутрин.

Re: Високи обороти на празен ход мондео мк2 1.8ТД

Публикувано: 27 окт 2015, 20:12
от sierras
1 година по-късно проблема все още си го има. ТПС беше заминал и го смених с работещ, смених и моторчето с друго, да не би в него да е проблема, но промяна никаква. Горивният филтър също е сменен, също така сложих прозрачен маркуч от филтъра до помпата, за да видя дали има въздух, но няма. Третата дюза показва 110ома колкото я дават, авансаторният клапан цъка при подаване на контакт. Трябва ли да се чува цъкане и при запален двигател от авансаторният клапан?

Sent from my Sirius_QS using Tapatalk

Re: Високи обороти на празен ход мондео мк2 1.8ТД

Публикувано: 28 окт 2015, 12:26
от mi6o
sierras написа: Трябва ли да се чува цъкане и при запален двигател от авансаторният клапан?

Sent from my Sirius_QS using Tapatalk
Здравей колега. Мисля, че трябва да се чува цъкане/жужене постоянно от авансаторния клапан при работещ мотор. Поне при мен е така и оборотите стоят заковани на 750-800. При подаване на контакт прави теста с цъкане около секунда да кажем, после като запаля мотора цъка постоянно. Ако смогна днес, ще направя едно клипче как е положението при моята кола.
Поздрави