Скъсан ангренаж - поражения

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
biser77
потребител
потребител
Мнения: 246
Регистриран: 29 сеп 2008, 17:08
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 D 1988 -> Ford Escort 1.8 TD 90к.с Ghia 1998 -> Opel Signum 2.2 DTI 2004
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Скъсан ангренаж - поражения

Мнение от biser77 » 12 ное 2014, 19:17

Здравейте колеги, форделата онзи ден се спомина, но не безславно, защото карах със 140, когато се скъсаха ангренажите! Малко предистория, преди 2 седмици смених ангренажен ремък на вала че беше текло върху него от хидравличния маркуч (пробег 53-55 000км от смяната на ролки, ремъци и водна помпа) Поради ниската цена на колата и все пак не многото км. на останалите неща смених само ремъка, заради теклото масло. Сложих същия ремък, който и свалих по номера и марка Dayko.Ролките си бяха в цветущо здраве - никакви луфтове радиални и аксиални, В.П. може и да не съм обърнал внимание но сега виждам че има доста луфт. Не знам причината за скъсването каква е (или пренатягане, или помпата си е имала луфта преди смяната) Също така зъбното колело на разпределителния вал е търкало в предпазната ламарина откъм главата, може и ремъка оттам да е тръгнал, няма значение вече ;;): Пиша цялата история за да се не започне, защо не си сменил това и онова, ЗНАЯ какво се сменя, но...... $$$.
Побликувам малко снимков матриал от разглобената глава и имам въпросче за който е компетентен. Изпадна едно отчупено парче от главата, което се явява цилиндъра на хидравличния повдигач:
Изображение
Може ли така да се монтира повдигача, или нова глава да търся на старо? Иначе клапаните от 8 - 7 са видимо криви, ще се купуват всичките. Взех 2-та ремъка и гарнитурата, остава утре да реша 1.дали да правя тази глава, или 2.търся 2-ра употреба? и в 2-та случая ще се купуват гумички на клапаните и водна помпа. В случай 1. клапани за около 70-80 лв, в случай 2. глава за около 100. Благодаря ви за компететните отговори, отдолу малко снимки за тези които не знаят какво става като се скъсат ангренажни ремъци :) :D
Изображение

Изображение

Изображение
Това е ангренажния на разпределителния вал :)

Двигателя си е като нов :)
Изображение
Последна промяна от biser77 на 12 ное 2014, 23:28, променено общо 1 път.
Изображение

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: Скъсан ангренаж - поражения

Мнение от specialista » 12 ное 2014, 21:52

Колата ти не е със хидравлични повдигачи! Но това не пречи да се счупи "чашата".
Нямам логично обяснение защо късат ремък на разпределителния вал.Ако това ще те успокои на мой познат втори път му се къса ремъка на 40 хл.км.
От цялата работа единственото добро нещо е че не ме държи мен отговорен защото и двата пъти ремъците и последващите ремонти ги е правил друг.
Това обаче е меко казано черен хумор за сметка на човека,за което се извинявам.
Поздрави!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

Потребителски аватар
biser77
потребител
потребител
Мнения: 246
Регистриран: 29 сеп 2008, 17:08
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 D 1988 -> Ford Escort 1.8 TD 90к.с Ghia 1998 -> Opel Signum 2.2 DTI 2004
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Скъсан ангренаж - поражения

Мнение от biser77 » 12 ное 2014, 22:00

Много се надявах Спеца да ми отговори :)
Най-важното не си ми отговорил: Може ли с това отчупено парче(снимка 1) да се монтира главата? След като не са хидравлични, а с пулове с определена дебелина, ако водача(буталцето) се движи свободно няма да има проблем? Благодаря .
Изображение

Потребителски аватар
lubomirov89
потребител
потребител
Мнения: 774
Регистриран: 01 сеп 2010, 13:49
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v FYDA
Местоположение: Левски
Status: Извън линия

Re: Скъсан ангренаж - поражения

Мнение от lubomirov89 » 12 ное 2014, 22:54

Според мен си си отговорил на въпроса още в първия пост. Клапани за 80 или глава за 100 ? Смятам, че няма второ мнение, при все, че и има счупване на главата, отделен въпрос е дали водачите на клапаните са оцелели. Праскай една глава втора употреба и гони, но така като гледам ремъка нещо е блокирало, за да изглежда така.

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10842
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Скъсан ангренаж - поражения

Мнение от ЯЛТА » 12 ное 2014, 23:06

Много ме съмнява тази глава да е читава след такъв удар. Просто няма смисъл да наливаш пари в нея за ремонт. По добре потърси втора употреба, една ревизия и монтаж.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
biser77
потребител
потребител
Мнения: 246
Регистриран: 29 сеп 2008, 17:08
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 D 1988 -> Ford Escort 1.8 TD 90к.с Ghia 1998 -> Opel Signum 2.2 DTI 2004
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Скъсан ангренаж - поражения

Мнение от biser77 » 12 ное 2014, 23:44

Да ви кажа нямам късмет с тази кола, това е 3-то отваряне на двигателя за 7 години! 1-то беше воден удар поради обърнат надолу въздуховод(2 криви биели и един куп други неща - т.е. основен ремонт) 2-то издуха гарнитура, поради некачествена поставена такава (не е моя вината, майстора ми я таксува като хубава) и 3-то сега, не знам още причината, но ако се окаже В.П. то същия майстор при водния удар ми я сложи тая помпа, която е на по малко км. от ролките(около 40 к) При всичките интервенции са сменяни гумички на клапаните и гарнитура, припасвани са клапаните. Главата е много корава :lol: ако не беше счупеното парче сигура днес щеше да е сложена вече с нови припаснати клапани, гумички и гарнитура. За друга глава имам резерви, заради регулировката на клапаните(на тази са напаснати пуловете с определената дебелина). Благодаря за мненията, до утре сутрин ще съм решил какво що, вече имам и няколко глави в процес на редуциране на цената.... :D
Изображение

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Скъсан ангренаж - поражения

Мнение от HACKO » 13 ное 2014, 00:35

Ремъка като гледам е видял бая зор не е просто скъсан. Почвам да си мисля кое е било първо скъсания ремък или счупеното парче от главата.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
biser77
потребител
потребител
Мнения: 246
Регистриран: 29 сеп 2008, 17:08
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 D 1988 -> Ford Escort 1.8 TD 90к.с Ghia 1998 -> Opel Signum 2.2 DTI 2004
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Скъсан ангренаж - поражения

Мнение от biser77 » 13 ное 2014, 00:50

Насе, от ремъка започна всичко, видях една черна прах от гума 2 дни преди да стане това, но нямах време и ми трябваше колата, затова не съм видял къде стърже :D
Изображение

Потребителски аватар
biser77
потребител
потребител
Мнения: 246
Регистриран: 29 сеп 2008, 17:08
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 D 1988 -> Ford Escort 1.8 TD 90к.с Ghia 1998 -> Opel Signum 2.2 DTI 2004
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Скъсан ангренаж - поражения

Мнение от biser77 » 13 ное 2014, 19:12

Взех решение как ще я оправя: http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 86&t=70141 Много си я гледах, но дойде време за раздяла.
Изображение

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: Скъсан ангренаж - поражения

Мнение от specialista » 13 ное 2014, 20:58

Да добава и аз нещо,след като има толкава криви клапани ,кривината трябва да се поеме някъде,а тези модели "няма" водачи на клапаните. За да се ремонтира трябва да се премерят със вътромер оригиналните отвори които играят тази роля и да се прецени във какво състояние са.Има начин за ремонт но е толкова скъп да се направи само главата че....
Успех!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

Потребителски аватар
biser77
потребител
потребител
Мнения: 246
Регистриран: 29 сеп 2008, 17:08
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 D 1988 -> Ford Escort 1.8 TD 90к.с Ghia 1998 -> Opel Signum 2.2 DTI 2004
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Скъсан ангренаж - поражения

Мнение от biser77 » 13 ное 2014, 21:22

Няма смисъл, Спец. Продавам я няколко дни цяла, ако някой има готова глава, ако не я разпарчетосвам *surrender*
Изображение

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google Adsense [Bot] и 48 госта