Махане на катализатора ми?

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
robber
потребител
потребител
Мнения: 150
Регистриран: 31 авг 2014, 19:37
Модел на автомобила: Ford Focus C-Max 2004. 136 коня, дизел.
Status: Извън линия

Махане на катализатора ми?

Мнение от robber » 19 дек 2014, 17:12

Колеги, има ли вариант да махна катализатора на колата от подписа ми? Знам, че има автомобили при които не става и да не съм един от тях. При мен е замърсен, мирише и смятам да го премахна ако може и това не пречи. И ако има такава възможност, колко ще струва горе-долу, както и как ще се отрази на работата на колата и разхода на гориво? Изобщо плюсове и минуси, както и това дали изобщо може... Ще съм благодарен да ми помогнете, ако знаете!
Ако знам казвам, ако не знам питам! Лична мъдрост :D
Ford Focus C-Max 2004. 136 катъра!

Потребителски аватар
Doin
потребител
потребител
Мнения: 1817
Регистриран: 13 мар 2009, 23:18
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDdi Ghia '00
Местоположение: Слатина, София
Status: Извън линия

Re: Махане на катализатора ми?

Мнение от Doin » 19 дек 2014, 19:21

Доколкото знам само бензинките имат 2 ламбда сонди преди и след катализатора, при теб мисля е безопасно.
Има обяви, включително и тук за изкупуване на катализатори, свалят ти катализатора, слагат тръба или резонаторно гърне с минимално доплащане от твоя страна. На съседа му сложиха тръба и му дадоха 25 лв, но това е въпрос на договорка.

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Махане на катализатора ми?

Мнение от opex » 19 дек 2014, 19:29

Зависи от катализатора и дали има нещо в него. Има набити номера на тях, проверяват и по тях казват цена. След това в зависимост от състоянието му също се казва цена. От това зависи дали на края ще ти свършат работа и ще ти дадат пари или ще дадеш пари. Само гледай да сложат тръба със същия диаметър като останалата част от генерацията, че някои кретени слагат по-тънка.
Ако е с две ламбда сонди има варианти да се излъже втората сонда, но това е вече до читав сервиз, не просто гараж за ауспуси.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1610
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Махане на катализатора ми?

Мнение от fordmaniac » 19 дек 2014, 20:36

Става въпрос за дизел, така че сонди и други приказки не вършат работа.
Дизела ти е с DPF дилтър с датчици закачени по него, по които при диагностика излиза дали е ефективен.
Съответно махането му не става като при бензиновия двигател "режи и фърли".
Задължително се прави промяна в софтуера и изключване или заместване на датчиците.
Поздрави

Потребителски аватар
robber
потребител
потребител
Мнения: 150
Регистриран: 31 авг 2014, 19:37
Модел на автомобила: Ford Focus C-Max 2004. 136 коня, дизел.
Status: Извън линия

Re: Махане на катализатора ми?

Мнение от robber » 19 дек 2014, 21:25

Ясно, значи проблемно махане свързано със софтуерно лъжене... Един ще прави махането, друг промените и като ги знам нашите какви са талнтливи резултата ми е много неясен.
Ако знам казвам, ако не знам питам! Лична мъдрост :D
Ford Focus C-Max 2004. 136 катъра!

Потребителски аватар
martin1977
потребител
потребител
Мнения: 848
Регистриран: 17 май 2010, 16:42
Модел на автомобила: Ford
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Махане на катализатора ми?

Мнение от martin1977 » 19 дек 2014, 23:56

Да не отварям нова тема - ако се махне катализатора заедно с частта на която е навита ламбата, какво се прави? За щото при мен няма друг вариант. Като се махне, може ли да се изработи "нещо" с резба на което да се навие?

Потребителски аватар
deathstorm
потребител
потребител
Мнения: 559
Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: Махане на катализатора ми?

Мнение от deathstorm » 20 дек 2014, 01:57

Гайка как ти се струва за "нещо". Може да се направи дупка и да се скапе по-яка гайка с резба на ламбдата. Не съм го правил така, просто идея сигурно има и по-професионален начин.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Махане на катализатора ми?

Мнение от HACKO » 20 дек 2014, 12:34

martin1977 написа:.... Като се махне, може ли да се изработи "нещо" с резба на което да се навие?
Че това е механичния начин за лъжене на системата, реже се резбата и между нея и основата се заваря 2-3см тръба с подходящ диаметър на края на която се завива сондата. Това води до по-ниски показания на втората сонда, а системата следи точно това, да има разлика между двете сонди. В твоя случай отиваш някой стругар да ти изработи втулка със съответна резба, на която да завиеш сондата и я заваряваш на тръбата.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 42 госта