Приключение със смяна на глава на ескорт 1.6 L

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
Georgiev
потребител
потребител
Мнения: 259
Регистриран: 22 апр 2006, 23:58
Модел на автомобила: Fiesta 1.1 моно, 93 г
Escort 1.6 L
Peugeot 307 2.0 HDI
Peugeot 106 1.1 i
Skoda Fabia 1.4 MPI
Местоположение: Разград
Контакти:
Status: Извън линия

Приключение със смяна на глава на ескорт 1.6 L

Мнение от Georgiev » 03 фев 2015, 16:44

Да споделя в какъв филм се вкарах. Поради проблем в главата на ескорта ми който е 1992 година бензин 1.6 карбуратор се наложи да търся друга втора употреба. При обстоен оглед установих че главата на моя двигател е от 81 година модел. Никъде неможах да намеря такава. Всички глави които са за двигател след 90 година са малко по различни от моята/става въпрос за самата горивна камера/При мен буталата са гърбави и имам малки съмнения че самите бутала ще се ударят в главата.Аз така или инъче купих главата и я дадох за шлайфане, припасване на клапани, смяна на гумички, абе ще стане като нова. Но почна да ме гложди това дали ще стане или ще трябва да сменям буталата. Ако някой има опит и вече е играл в такъв филм моля да сподели опит.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Приключение със смяна на глава на ескорт 1.6 L

Мнение от HACKO » 03 фев 2015, 18:09

Няма да стане.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1611
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Приключение със смяна на глава на ескорт 1.6 L

Мнение от fordmaniac » 03 фев 2015, 19:23

Изобщо не пробвай да я слагаш, дирекно блъска буталата. Търси друга.
Поздрави

Потребителски аватар
Georgiev
потребител
потребител
Мнения: 259
Регистриран: 22 апр 2006, 23:58
Модел на автомобила: Fiesta 1.1 моно, 93 г
Escort 1.6 L
Peugeot 307 2.0 HDI
Peugeot 106 1.1 i
Skoda Fabia 1.4 MPI
Местоположение: Разград
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Приключение със смяна на глава на ескорт 1.6 L

Мнение от Georgiev » 04 фев 2015, 08:16

Яснон но главата стана перфектна , като нова. Сега или трябва да търся други бутала или да я продавам. То стана една работа "на това копче търся балтон" *00101*

Потребителски аватар
Georgiev
потребител
потребител
Мнения: 259
Регистриран: 22 апр 2006, 23:58
Модел на автомобила: Fiesta 1.1 моно, 93 г
Escort 1.6 L
Peugeot 307 2.0 HDI
Peugeot 106 1.1 i
Skoda Fabia 1.4 MPI
Местоположение: Разград
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Приключение със смяна на глава на ескорт 1.6 L

Мнение от Georgiev » 05 фев 2015, 08:08

piston.jpg
(25.27 KБ) Свален 81 пъти
Мисля да сваля буталата и да ги мина на струг.

ufer
потребител
потребител
Мнения: 86
Регистриран: 15 юли 2010, 14:16
Модел на автомобила: Ford Taunus 20MTS
Местоположение: Burgas
Status: Извън линия

Re: Приключение със смяна на глава на ескорт 1.6 L

Мнение от ufer » 05 фев 2015, 10:06

Най-вероятно е да не стане. Не вярвам дъното на буталото да е дебело 10-15 мм! Или търси глава, или други бутала с биели евентуално. Друг начин няма. Пък заоблените бутала, ако са добри, винаги можеш да продадеш на някого. Такива експерименти си прави някой, който има много опит и много резервни варианти... :D

Потребителски аватар
Georgiev
потребител
потребител
Мнения: 259
Регистриран: 22 апр 2006, 23:58
Модел на автомобила: Fiesta 1.1 моно, 93 г
Escort 1.6 L
Peugeot 307 2.0 HDI
Peugeot 106 1.1 i
Skoda Fabia 1.4 MPI
Местоположение: Разград
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Приключение със смяна на глава на ескорт 1.6 L

Мнение от Georgiev » 05 фев 2015, 10:10

Ако не стане, заминава за скрап само главата ще продам че е направена като нова /ако има кой да я купи/ .А и като гледам аз немога да намеря по моргите двигател за тази глава. Незнам дали има друг с такъв. На всякъде се срещат 16 клапанови мотори.
Достатъчно ми е дето си купих тази глава и я ремонтирах. Няма да се набутвам повече с този Форд. взимам на жена ми електронната кухненска везна, отивам при стругар и почваме да отнемаме буталата. И каквото стане, я запали я не.

ufer
потребител
потребител
Мнения: 86
Регистриран: 15 юли 2010, 14:16
Модел на автомобила: Ford Taunus 20MTS
Местоположение: Burgas
Status: Извън линия

Re: Приключение със смяна на глава на ескорт 1.6 L

Мнение от ufer » 05 фев 2015, 10:21

Ако имаш търпение - може и да намериш всичко, което ти трябва. Ако нямаш - пътища много!!! :D

Любо
Администратор
Администратор
Мнения: 2511
Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г.
Местоположение: София - Надежда 1
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Приключение със смяна на глава на ескорт 1.6 L

Мнение от Любо » 05 фев 2015, 21:26

Я виж в наши форум каква обява има ford escort 1.6 карборатор

Потребителски аватар
Georgiev
потребител
потребител
Мнения: 259
Регистриран: 22 апр 2006, 23:58
Модел на автомобила: Fiesta 1.1 моно, 93 г
Escort 1.6 L
Peugeot 307 2.0 HDI
Peugeot 106 1.1 i
Skoda Fabia 1.4 MPI
Местоположение: Разград
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Приключение със смяна на глава на ескорт 1.6 L

Мнение от Georgiev » 13 фев 2015, 14:45

Днес сложих главата върху блока. Ами буталта в ГМТ не опират в главата. Дори сложих пластелин на челото на буталото.От това установих че има хлабина от 3 мм. Следователно челото на буталото няма да удари в главата. През почивните дни ако ми остане време ще и сложа хидравличните повдигачи ще сложа ангренажа и ще завъртя шайбата на коляновия вал да видя клапаните да не опират. Ъгъла на клапана и отстоянието от равнината на главата са едни и същи и на старата и на новата глава.

peigera
потребител
потребител
Мнения: 1384
Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Приключение със смяна на глава на ескорт 1.6 L

Мнение от peigera » 13 фев 2015, 18:15

Ако изобщо стане тази кола ще даде компресия към 20 ат. +
Горко им на железата.

ufer
потребител
потребител
Мнения: 86
Регистриран: 15 юли 2010, 14:16
Модел на автомобила: Ford Taunus 20MTS
Местоположение: Burgas
Status: Извън линия

Re: Приключение със смяна на глава на ескорт 1.6 L

Мнение от ufer » 16 фев 2015, 09:10

Колегата е прав. Ще ти се промени компресията, степента на сгъстяване и обемът. Дори и да не удрят буталата, или колата ще върви като луда, или няма да мръдне, за разход да не говорим. Намери си човек, който да може поне да ти пресметне някои параметри. Иначе всеки може да си експериментира, както си иска... :D

Потребителски аватар
Georgiev
потребител
потребител
Мнения: 259
Регистриран: 22 апр 2006, 23:58
Модел на автомобила: Fiesta 1.1 моно, 93 г
Escort 1.6 L
Peugeot 307 2.0 HDI
Peugeot 106 1.1 i
Skoda Fabia 1.4 MPI
Местоположение: Разград
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Приключение със смяна на глава на ескорт 1.6 L

Мнение от Georgiev » 16 фев 2015, 15:23

Тъй като сменям само глави. разликата в обема е близо 2 куб. см на цилиндър, което не е толкова много. Спринцовката с която мерих не е толкова прецизна :D Днес си купих и други кобилици защото са малко по различни моите и се оказа, че няма пълно затваряне на клапаните. Ако експеримента стане ще съм супер доволен. През почивните дни се надявам да монтирам главата върху блока и дано запали.

peigera
потребител
потребител
Мнения: 1384
Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Приключение със смяна на глава на ескорт 1.6 L

Мнение от peigera » 18 фев 2015, 18:17

Дано колега, пожелавам ти успех и се надявам, че ще кажеш какъв е резултата. Ако имаш компресомер, мерни я. _friends_

ufer
потребител
потребител
Мнения: 86
Регистриран: 15 юли 2010, 14:16
Модел на автомобила: Ford Taunus 20MTS
Местоположение: Burgas
Status: Извън линия

Re: Приключение със смяна на глава на ескорт 1.6 L

Мнение от ufer » 19 фев 2015, 15:22

Успех! Викай ни с колегата да бутаме... :D

Потребителски аватар
Georgiev
потребител
потребител
Мнения: 259
Регистриран: 22 апр 2006, 23:58
Модел на автомобила: Fiesta 1.1 моно, 93 г
Escort 1.6 L
Peugeot 307 2.0 HDI
Peugeot 106 1.1 i
Skoda Fabia 1.4 MPI
Местоположение: Разград
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Приключение със смяна на глава на ескорт 1.6 L

Мнение от Georgiev » 23 фев 2015, 16:47

Запали без проблем и то на газ и върви перфектно. 5000 оборота ги вдига само докато бутна газта.Върви като Луд. Компресията не можах да измеря

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Приключение със смяна на глава на ескорт 1.6 L

Мнение от HACKO » 23 фев 2015, 18:26

За газта ясно, тя е по-устойчива на детонации от Бензина. А пробва ли на Бензин, може би ще се наложи да я караш само с високооктанов?
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

ufer
потребител
потребител
Мнения: 86
Регистриран: 15 юли 2010, 14:16
Модел на автомобила: Ford Taunus 20MTS
Местоположение: Burgas
Status: Извън линия

Re: Приключение със смяна на глава на ескорт 1.6 L

Мнение от ufer » 24 фев 2015, 16:06

Едно от двете ми предположения е вярно - върви като луда... Трябва да засиля играта на тото... :D

Потребителски аватар
Georgiev
потребител
потребител
Мнения: 259
Регистриран: 22 апр 2006, 23:58
Модел на автомобила: Fiesta 1.1 моно, 93 г
Escort 1.6 L
Peugeot 307 2.0 HDI
Peugeot 106 1.1 i
Skoda Fabia 1.4 MPI
Местоположение: Разград
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Приключение със смяна на глава на ескорт 1.6 L

Мнение от Georgiev » 25 фев 2015, 09:17

И на бензин върви прекрасно 95 октана. Като я запалих държа високи обороти и на бензин и на газ. Изпробвахме я и с ремарке въобще няма нищо общо с преди. Все пак тази кола е работен автомобил и с нея носим материали за вилата. Има още доста живот в тази кола и доста работа върши, затова беше и основната идея да я възстановя.

ufer
потребител
потребител
Мнения: 86
Регистриран: 15 юли 2010, 14:16
Модел на автомобила: Ford Taunus 20MTS
Местоположение: Burgas
Status: Извън линия

Re: Приключение със смяна на глава на ескорт 1.6 L

Мнение от ufer » 25 фев 2015, 10:21

Направи ли някоя снимка около сглобяването на двигателя? Бих искал да видя как стърчат буталата...

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google Adsense [Bot] и 21 госта