Страница 1 от 1

Проблем с двигателя на мондеото

Публикувано: 17 фев 2015, 21:09
от didon80
Старата песен на нов глас: колкото е по-студено времето по-силно се проявяват симтомите сякаш мондеото се е простудило :lol:
На празен ход от аспусите на моменти се чува едно пукане сякаш прекъсва независимо дали на бензин или на газ. На бензин на студен мотор губи мощност при ниски обороти, а на газ освен това и придърпва да не кажа клати при ускорение от 2000 до 2500 оборота. Ако в момента на придърпването превключа от газ на бензин сякаш пускам турбо и излитам, т.е. на бензин на топъл мотор проблем не се усеща освен при работа на празен ход. Показанията на ламбда сондата бяха бедна смес и затова купих нова, но и с нея положението не е по-розово. Явно е че има проблем, който се засилва на газ, но не мога да разбера какво е. Когато е студено и прехвърля на газ понякога двигателя угасва сякаш газта е свършила...
Миналата година смених дебитомер, кабели и свещи.
След смяната на свещите имаше известно подобрение, но после се скапа дебитомера и зацапа свещите, които в последствие третирах с преобразувател на ръжда и започвам да се съмнявам дали не са се прецакали след тая интервенция!
Следа с мултицет напрежението на ламбда сондата и преди със старата имаше някакво движение само на бензин на празен ход, в обороти или на газ стоеше на бедна смес, т.е. 0 волта. Сега с новата сонда има променливи показания(0.1-0.9 волта) на бензин във всички режими, но на газ пак стои на 0 в 90% от времето, което е странно .......
Дайте мнения _friends_

Re: Проблем с двигателя на мондеото

Публикувано: 17 фев 2015, 21:39
от kt315
Филтрите за газта сменял ли си ги скоро? При мен след 25К километра без смяна се бяха затлачили със нещо като графит и нищо че бутилката почти пълна, превключваше на бензин.

Re: Проблем с двигателя на мондеото

Публикувано: 17 фев 2015, 21:42
от baro
За бедна смес от някъде дърпа въздух. А газовата обикновенна ли е или инжекцион? Същото пукане в ггърнето го имам и аз, но не се оправи от свещи. Не е постоянно а през известен интервал и само на празен ход.

Re: Проблем с двигателя на мондеото

Публикувано: 17 фев 2015, 21:46
от didon80
Миналата зима ги смениха и двата, но няма да се учудя ако са задръстени, но трябва газаджиите да си ги видят, а те казаха смени сондата и ако пак има проблем ела и така ще направя..........
АГУ-то е ГИ на Ловато.

Re: Проблем с двигателя на мондеото

Публикувано: 17 фев 2015, 21:56
от S_C
В началото на зимата два пъти борих подобен проблем, от две различни неща беше, но и лесно ги хванах.
В единия случай кабелчето за масата към изпарителя се беше разхлабило и окислило.
Във втория, вече самия ел. магнит започа да дава ядове, докато един ден съвсем отказа да работи на газ. Като отворих магнита (синия, на изпарителя), така добре беше потънал в гнус, че се чудех как изобщо е работил. А не е да не е отварян и чистен-преди 30-40 хиляди сменях мембрани.
Филтрите ги зарежи...моите не са отваряни още от предишния собственик, т.е. към днешна дата е карано над 150 хил км с тия филтри.

Re: Проблем с двигателя на мондеото

Публикувано: 17 фев 2015, 22:44
от by_cec
Предполагам колегата по-горе не е имал предвид Г.И.
За бедна смес на газ, причината би могла да бъде ниско налягане от редуктора, а за това причините не са малко.
Към автора, съветът ми е под аватара с изредените екстри да впише и една дигностична програма, с която да чете живи данни и да си прави съответните изводи.

Re: Проблем с двигателя на мондеото

Публикувано: 21 фев 2015, 22:00
от Иван Вълков
Колега, мерил ли си компресията на цилиндрите колко е. Като възможен проблем може и да се окаже нехерметичност на изпускателните клапани(пукането/детонацийте в гърнето). Надявам се че е нещо дребно.

Re: Проблем с двигателя на мондеото

Публикувано: 24 фев 2015, 20:03
от didon80
Не съм мерил компресия...

Re: Проблем с двигателя на мондеото

Публикувано: 28 фев 2015, 22:09
от didon80
След настройка на ГИ към новата ланда сонда мондеото направо възкръсна, дано вече да няма проблеми и в студа..........
Направих си експеримент за проверка на компресията на двигателя заради детонациите в ауспуха: на наклон се оставя на първа - държи, на задна - държи, от втора до пета - превърта все по-лесно и повече пъти и колата се спуска в качване на предавките, което според мен е нормално. Да кажат и по запознатите.

Re: Проблем с двигателя на мондеото

Публикувано: 01 мар 2015, 13:25
от Иван Вълков
Така направено измерването е субективно....трябва си манометър да е сигурна работата. Но щом вървежа се е оправил няма страшно. smileys-car

Re: Проблем с двигателя на мондеото

Публикувано: 01 мар 2015, 15:06
от essex
С твоя метод едва ли ще разбереш че на един цилиндър имаш примерно с две единици по малка компресия, така че това което си направил е нищо. Загряваш до 80-90 градуса мотора и мериш компресията :):