Страница 1 от 3
					
				Cylinder misfie - придърпване и давене
				Публикувано: 23 фев 2015, 01:48
				от nixel
				Преди седмица си купих Focus Estate (kombi) 2 литра 2009г. 145кс
За съжаление двигателя взе да прави проблеми попътно хасково-добрич. Над 110км/ч се усещаше придърпване, тресене. Взе да свети лампата за двигателя, после да мига и т.н. Нямам спомен на какви обороти съм карал.
Прибрах се, заведох я в мото пфое. Направиха диагностика, излезе cylinder misfire за 2ри и 4ти цилиндър. Смениха свещите с оригинални моторкрафт и размениха бобините от 2ри и 4ти с 1ви и 3ти цилиндър. Идеята е при следваща грешка да се разбере дали бобините правят проблема или цилиндрите (клапани, гумички).
Автомобила в момента е много по добре - не усещам кога вдигам 140, но на ниски обороти придърпва и тресе - под 3000об.
Не знам какви пари ще ми кажат от МП за бобини, но из интернет гледах че са над 100 лева бройката. Намерих в един немски сайт ngk 4 бройки с доставката за 240 лева. Чудя се да поръчвам ли. Днеска и вчера имам чувството, че докато е студена няма никакви проблеми.
			 
			
					
				Re: Cylinder misfie - придърпване и давене
				Публикувано: 23 фев 2015, 08:16
				от synthez 3D
				Моят съвет е да провериш хлабините на клапаните преди да е станало късно и някой от тях да изгори. Това, че автомобилът е каран на газ неизвестно колко километри е много важна причина да го направиш. Хубаво е че си сменил свещите, поне да ги елиминираш, но преди да поръчваш бобини, мисля, че трябва да провериш хлабините. Самата проверка не е сложна, а в тази тема съм писал как се прави:
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 37#p489169 
Хлабините на смукателните трябва да са от 0,18 до 0,25, а на изпускателните от 0,22 до 0,35. 
Почти съм сигурен, че проблема е в това, но дори и да има нещо друго, тази проверка трябва да я направиш, ако искаш да си сигурен в техническото състояние и надеждността на двигателя.
 
			
					
				Re: Cylinder misfie - придърпване и давене
				Публикувано: 23 фев 2015, 10:49
				от tikva
				никой нормален човек няма да се отърве от  колата си заради едни свещи , бубини  или кабели.Проблемът е друг. Или не открит, или са го открили ,но е бил  страшно скъп  и сибственика е решил да се отърве от возилото.
			 
			
					
				Re: Cylinder misfie - придърпване и давене
				Публикувано: 23 фев 2015, 11:15
				от nixel
				Колата е нов внос, а проблема го нямаше като я вземах. Появи се след 50-100 км шофиране.
Има ли някой член на форума от Добрич, да ме посъветва къде да отида та да ми свършат работата като хората?
			 
			
					
				Re: Cylinder misfie - придърпване и давене
				Публикувано: 23 фев 2015, 17:16
				от nixel
				Преди малко прочетох грешките:
2110   Throttle actuator control system forced limited RPM
0301   Cylinder #1 Misfire
0607   Control Module Performance
1260   Ford - Theft Detected - Engine Disabled
2101   Throttle Actuator Ctrl Motor Circ Range/Perf
2107   Throttle Actuator Ctrl Mod Processor
Някакви идеи? Аз съм озадачен...
			 
			
					
				Re: Cylinder misfie - придърпване и давене
				Публикувано: 23 фев 2015, 17:37
				от KOss
				По мое мнение имаш заминала/и бобина/и. Правят интерференция и шашкат дросела, ако имаш възможност да тестваш със 100% работещи бобини мисля че ще изчезне проблема.
			 
			
					
				Re: Cylinder misfie - придърпване и давене
				Публикувано: 23 фев 2015, 17:45
				от nixel
				А по педала има ли някакви датчици?
Понеже тествах педала на газта - от положение 0 до положение 3 дава коректни резултати, след това се мени 4-5-4-5, предполагам ако има датчик, не отмерва правилно позиции 4 и 5.
Не ме питайте как съм го тествал, дълго е за обяснение. Имам специализиран софтуер и специализирани устройства за целта, но не разбирам какво означават всички тези неща.
			 
			
					
				Re: Cylinder misfie - придърпване и давене
				Публикувано: 23 фев 2015, 18:23
				от HACKO
				Самия педал е датчик (потенциометър), и е слабо място. Повреждат се както контактните пластини на буксата, така и графитното покритие се износва и както описваш сигнала отива към износване.
			 
			
					
				Re: Cylinder misfie - придърпване и давене
				Публикувано: 23 фев 2015, 18:31
				от synthez 3D
				Педала на газта не е с потенциометър, както бяха старите, а индуктивен, следователно няма как да се износи и да дава грешни показания. Не търси проблема в него. Освен грешката за пропуск в запалването (0301) и установен опит за кражба (1260-много странно), другите грешки са в дросела. Провери го дали е чист, но най-вероятно не е. След като го изчистиш и провериш дали около него всичко е наред, би трябвало тези грешки да не се появяват повече.
			 
			
					
				Re: Cylinder misfie - придърпване и давене
				Публикувано: 23 фев 2015, 20:26
				от nixel
				Е то 1260 май се появи докато улучим протокола за комуникация през обд-то.
Sent from Ativ S
			 
			
					
				Re: Cylinder misfie - придърпване и давене
				Публикувано: 23 фев 2015, 22:42
				от z42
				Колеги, тука виждам една доста по-притеснителна грешка от тази за дросела: 0607 Control Module Performance
Като прочете човек 
http://www.obd-codes.com/p0607 и му настръхва косата - може да е от лош контакт на клемите на акумулатора или лоша земя към ЕКУ-то, но може и неуспешно програмиране на ЕКУ-то или друг проблем в него самото (хардуер или софтуер).
За съжаление, мойта "врачка" ("тиквата") може и да излезе права. Когато си тествал колата в автокъщата, грешките са били надлежно изтрити и затова лампата не е светила. Повечето грешки не се записват веднагта отново, а след определен брой драйв-цикли, километри или време. По мои наблюдения също така след изтриване на грешка поне моята кола (Галакси) някак си живва и върви по-добре известно време, дори и да си има проблем. Предполагам това е свързано с режима на "самообучение". После се връща на старото, а като си запише пак грешката (мисля, че дори и още като е "чакаща", т.е. непотвърдена), почва да си прави номерата според болежката си.
Провери си първо жиците по трасето от акумулатора да ЕКУ-то, може пък да имаш късмет да минеш по тънкото. Ако е това, и дросела може да се оправи без да го пипаш. И както пише в линка, провери дали Форд нямат Technical Service Bulletin по случая.
ПП. И вземи мерки за 1260, ако трябва и в МП, защото и от тази може да идват част от проблемите - ЕКУ-то да спъва двигателя понеже има пред вид "кражба"
 
			
					
				Re: Cylinder misfie - придърпване и давене
				Публикувано: 24 фев 2015, 10:07
				от nixel
				От къде мога да видя за Technical Service Bulletin и какво всъщност е това?
			 
			
					
				Re: Cylinder misfie - придърпване и давене
				Публикувано: 24 фев 2015, 13:16
				от KOss
				Ако не е бобина е много вероятно да си за дросел. В Европа и САЩ точно от 2009 до сега един куп коли с електронен дросел дават същия проблем. В САЩ над 1 милион коли са recall-нати за отстраняване на проблема, вярно, не са двулитрови мотори, а 2.5 и 3.0 на фюжън, ескейп и разни меркюрита, но в Европа и САЩ същото важи и за двулитровия Фокус.
			 
			
					
				Re: Cylinder misfie - придърпване и давене
				Публикувано: 24 фев 2015, 15:14
				от nixel
				Колеги, има ли случайно някой от Добрич със същия или подобен фокус?
Готов съм срещу заплащане да ползвам на някой колега бобините за 20-30 минути, та да разбера дали от тях е проблема.
Ако има кой да се отзове, моля да ми пише.
Другия ми вариант е да поръчам от германия 4 бобини. Намерил съм за 240 лева NGK 4 броя. Пък после колкото останат да ги продавам за колкото съм ги взел.
При смяна на бобина, може ли само една? Проблем ли е ако са различни като марка?
			 
			
					
				Re: TSB
				Публикувано: 24 фев 2015, 22:19
				от z42
				https://www.google.bg/search?q=Ford+Foc ... &gws_rd=cr
Това са технически бюлетини на производителя. Публикуват се за открити конструктивни неизправности и предписват какво да се провери и как да се поправи.
Тук 
http://www.fordproblems.com/tsbs/Focus/ гледам за Фокус от 2009 година има само 16 бюлетина, докато за тия от 2000-2003 са "шампиони" с по 100-200...
За да си 100% сигурен какво да четеш, провери си по номера на рамата от коя година точно е модела на колата (а не какво са написали от КАТ в талона). Диагностиката ти ако не показва, в МП ще ти кажат, може и по телефона. Галаксито като го купувах - първи собственик 2000г, обаче по рама - произведена 1998.
 
			 
			
					
				Re: Cylinder misfie - придърпване и давене
				Публикувано: 25 фев 2015, 07:38
				от synthez 3D
				За този двигател не съществува подобен проблем с дросела, както на споменатите автомобили. Освен това няма и TSB относно проблеми от подобно естество. Колегата има проблем, който е конкретно при неговия автомобил, а не е масов. Все пак не чух дали клапаните са проверени и дроселът изчистен, а това според мен е основното, което трябва да се направи.
			 
			
					
				Re: Cylinder misfie - придърпване и давене
				Публикувано: 25 фев 2015, 08:42
				от nixel
				Майстора ми е зает с друг двигател в момента, разбрахме се за другата седмица да чисти дросел и да регулира клапани. 
Sent from Ativ S
			 
			
					
				Re: Cylinder misfie - придърпване и давене
				Публикувано: 25 фев 2015, 10:40
				от tikva
				такова животно от 2009 в техн данни нЕма .Има други с 2.0 и 145коня ,но от 2005 , така че последвай съвета на z42  и по номера на рамата разбери тази кола точно кой модел е и от кой година му е нач на производството.От 2009 има едно чудо от 305 коня   2.5 RS .
			 
			
					
				Re: Cylinder misfie - придърпване и давене
				Публикувано: 25 фев 2015, 13:15
				от nixel
				Абе хора, гледал съм я сто пъти. Колата е 2009-та, двигател 107kw LPG. Модела се води estate, като някъде съм го срещал като kombi или station wagon. Двигател код syda, производствена линия от 2008 до 2011 мисля. Проверете го в etis.ford по рама номер  WF0SXXGCDS9G48734
Ето копипейстната информация:
Focus 2008-, 2.0L Duratec-HE Bi-Fuel (145PS) MI4, Sea Grey (Metallic)
 
VIN Number: 	  WF0SXXGCDS9G48734
Registration Number: 	  EA979DR
First Registration Date: 	  
Registration Country: 	  IT
Type Approval Number (TAN): 	  E13*2001/116*0144, E13*2001/116*0157
Primary Features
Build Date: 	  27.08.2009
Vehicle Line: 	  Focus 2008-
Body Style: 	  4 Door Estate
Version: 	  Series 40
Engine: 	  2.0L Duratec-HE Bi-Fuel (145PS) MI4
Transmission: 	  5-Speed Manual Trans - MTX75
Drive: 	  LHD FWD
Emission: 	  Stage IV Emissions
Air Conditioning: 	  Dual Zone Auto Temp Control A/C
Territory: 	  (+)"I"
Paint: 	  Sea Grey (Metallic)
Interior Fabric: 	  Airfield / Ebony
Minor Features
     Less Underfloor Stowage No.2
     Saarlouis Plant Built
     Security Lock Group No.1
     Less Special Equipment Package
     Less Convenience Group
     Marketing Flex Prep Pack 1
     Less SVO Application/Label
     Marketing Level 1
     (-) SVP
     Kit - Enhanced Tyre Repair SVC
     With Auto Closing Windows
     Power Front Windows One Touch Up/Do
     Power Rear Window One Shot Up/Down
     Blue Tinted Plus Privacy Glass
     Less Windshield Heat Shielding
     With Heated Windscreen
     With Console Ashtray
     With Cooled Glove Box
     With Mini Overhead Console
     With Short Floor Console
     Int Env Colour - Medium Dark Flint
     Interior Feature Colour - Ebony
     With Velour Front Floor Mats
     With Velour Rear Floor Mats
     Less Sun Blinds
     With Illuminated Sunvisor - Drivers
     With Illuminated Sunvisor-Passenger
     With Load Floor Carpet
     With Cargo Area Mgmt System Level 1
     Roof Storage-Driver Sunglasses
     Roof Rack - Aluminium
     With Rear Spoiler
     With Electrochromic R/View Mirror
     Dual Power Htd Signal Mirrors
     Less Special Front Seat Covers
     Less Special Rear Seat Covers
     With Rear Center Head Restraint
     With Drivers Manual Lumbar Support
     Less Passenger Seat Lumbar Support
     Less Temp Control Driver Seat
     Less Temp Control Passengers Seat
     With Driver 4 Way Mnl.Seat Adjuster
     With Pass 2 Way Manual Seat Adjust
     Less Trailer Coupling
     Ignition Flip Key With Remote Unit
     Less Second Remote Ignition Key
     With Central Locking System
     With Door Entry Remote Control Unit
     With Automatic Windscreen Wiper
     With Heated Washer Jet
     Less Headlamp Washer/Wiper
     Less Sun Roof
     Air Curtain Restrnt LH
     Air Curtain Restrnt RH
     With Driver Air Bag
     With Passenger Air Bag
     With Side Air Bag - Drivers Side
     With Side Air Bag - Passenger Side
     Less Isofix Hard Point Attach
     Less Spare Wheel
     With Standard Rear Shock Absorbers
     7.0 X 16" 20 Spoke Aluminium Wheels
     205/55VR-16 BSW Tyre
     Non Locking Lug Nuts
     With Standard Suspension
     With Rear Disc Brakes
     With Brake Emergency Assist
     With IVD/Traction Control/ABS
     Less Skid Plates
     Sports Front Seat
     Petrol/LPG
     With Fixed Foot Pedals
     Steering Wheel - 3 Spoke Leather
     Less Speed Control
     Less Auxiliary Heater
     Conventional Instruments - Level 2
     With Instrument Cluster - Rheostat
     With Trip Computer
     Less Tyre Inflation Monitor
     Less Anti-Theft Alarm
     Less Rear Parking Aid
     Less Auxiliary Compact Disc Player
     BT/VC Phone Interface + USB Connect
     High Level With CD And AM/FM Radio
     With 8 High Series Radio Speakers
     Voice Activated Module - Italian
     With Column Stalk Radio Controls
     Less Power Point Plug
     Less Camera
     With Auto Headlamps
     Advanced Front Lighting System
     Less Daytime Running Lamps
     With Front Fog Lamps
     With Black Headlamp Bezels
     With Footwell Lights
     Header Mounted Courtesy/Maplights
     With Rear Overhead Courtesy Lamp
     Tail lamps - Level 2
     With Automatic Headlamp Control
			 
			
					
				Re: Cylinder misfie - придърпване и давене
				Публикувано: 25 фев 2015, 14:40
				от slavei2003
				Честита придобивка! Следя темата с интерес и мисля ,че  synthez 3D е най-близо до истината.Първо  регулирай клапани.Относно бобините ,няма проблем да смениш само една и марката не е проблем.И в БГ има NGK  по 57,94 за брой.Щом имаш с какво да правиш диагностика и да четеш грешки рано или късно ще го пребориш.Успех! 
