Страница 1 от 1

смяна на съединител на Форд Мондео 97-ма 1.8 115hp

Публикувано: 21 мар 2015, 15:20
от NeedForDrift
Колеги я кажете най-бързия начин за смяна на съединител на Форд Мондео 97-ма 1.8 115hp??

Re: моля помагайте!!!

Публикувано: 21 мар 2015, 16:59
от opex
1. Отиваш на правилното място, където знаят точният алгоритъм на разглобяване/сглобяване.
2. Прибавят се още 4-5 човека да работят по колата.

Re: моля помагайте!!!

Публикувано: 21 мар 2015, 17:52
от NeedForDrift
И ще платя колко около 300-400 лв за работа демонтажа и монтажа аз ще си ги правя и ме интересува дали има някакъв лесен начин

Re: моля помагайте!!!

Публикувано: 21 мар 2015, 17:57
от peigera
Няма лесен начин за това упражнение. Сваля се скоростната кутия, иначе няма начин.

Re: моля помагайте!!!

Публикувано: 21 мар 2015, 19:28
от paci
Поне му опишете стъпките.
Знам, че и двамата можете :)

Пратих момчето от фейса да пита тук.
А тук малко са олабени нещата :)
Стегнете се _friends_

Re: моля помагайте!!!

Публикувано: 21 мар 2015, 19:57
от HACKO
paci написа:Поне му опишете стъпките.
Знам, че и двамата можете :)

Пратих момчето от фейса да пита тук.
А тук малко са олабени нещата :)
Стегнете се _friends_
Ето, като свалиш скоростната кутия, нататък е елементарно.

Re: смяна на съединител на Форд Мондео 97-ма 1.8 115hp

Публикувано: 21 мар 2015, 20:40
от opex
Паци или са олабени нещата (вар.1) или въпроса е глупав и незавършен (вар.2). Ти как мислиш, кое е? Поста му го видях във фейса, но се сдържах, ама и тук сега... :lol:
Насе, на Мондеото е 'мааалко' по-различно от Ескорт. Най-малкото не се сваля магарето. А както е написал и един колега - целия двигател пада с всичко под него, за по-лесно. Което е в разрез обаче и с 'най-бързо'. Не е за сам човек това, особено ако фактора е бързина и особено ако нямаш условия.

Re: смяна на съединител на Форд Мондео 97-ма 1.8 115hp

Публикувано: 21 мар 2015, 21:24
от Didibao
Глупости сваля се магарето, на радиатора от горе има место за контри фиксира се, откача се стойката на дехидратора на климатика връзва се, откачат се 2 болта на рейката връзва се, слага се града от горе на мотора и магарето е на 4 болта, това е правулния метод и лесен.

Така стават нещата.
Изображение

Изпратено от моят LG-D802

Re: смяна на съединител на Форд Мондео 97-ма 1.8 115hp

Публикувано: 21 мар 2015, 21:37
от peigera
Е успех. Дано се справиш.

Re: смяна на съединител на Форд Мондео 97-ма 1.8 115hp

Публикувано: 21 мар 2015, 21:44
от OgiDogi
NeedForDrift написа:Колеги я кажете най-бързия начин за смяна на съединител на Форд Мондео 97-ма 1.8 115hp??
Ако мислиш, че за 2-3 часа ще се справиш, забрави.
Моят го сменях цял ден. Времето включваше и сваляне на картер за смяна на О-пръстена на смукателя, като междувременно смених и семеринга на коляновия вал.

В общи линии:
моторът се окачва с "магаре" върху калниците и се откачва тампона на кутията, като за целта се сваля акумулатора и кутията на въздушния филтър
връзват се радиаторите към горната напречна греда
колата се повдига и започва сваляне на рамката - преден и заден тампон, носачите, кормилната рейка (голямо приключение с нея, наложи се да разкачвам карето от кормилния прът, за да слезе достатъчно за пъхане на ключ от горната страна), при мен още около 2 часа борба с десния заден болт на рамката заради превъртяла гайка в гредата (накрая изсякох прозорец, за да хвана контра с ключ)
следва откачване на полуоските, сваляне на кутията и смяна на съединителя - около 30 минути работа
после - по обратният ред

Преди стягане на рамката е добре да се измерят диагоналите между задния мост и предните шарнири и да се намести рамката при нужда. Иначе ще има "Сменях съединител, а колата ми взе да дърпа наляво/надясно".

Колата от снимката на Didibao не е Форд, но нещата са същите.

Re: смяна на съединител на Форд Мондео 97-ма 1.8 115hp

Публикувано: 22 мар 2015, 11:59
от Didibao
Колата на снимката е точно моето мондео колега.

Изпратено от моят LG-D802

Re: смяна на съединител на Форд Мондео 97-ма 1.8 115hp

Публикувано: 22 мар 2015, 15:19
от OgiDogi
Didibao написа:Колата на снимката е точно моето мондео колега.

Изпратено от моят LG-D802
Хм, картерът ми се видя много странен и праговете са някаква бутафория за събиране на кал...

Re: смяна на съединител на Форд Мондео 97-ма 1.8 115hp

Публикувано: 22 мар 2015, 21:22
от Didibao
Картера ти е странен може би защото е бензинов мотора.

Re: смяна на съединител на Форд Мондео 97-ма 1.8 115hp

Публикувано: 23 мар 2015, 12:45
от NeedForDrift
Извиням се колеги аз не съм се уточнил.. цялата работа се случва буквално на пътя без никакви условия и мисълта ми е как да сваля камбаната на скоростите за да се смени съединителя защото аз си мисля че ако сваля отпред гредата ще мога да я отворя достатъчно за да направя смяната..

Re: смяна на съединител на Форд Мондео 97-ма 1.8 115hp

Публикувано: 23 мар 2015, 16:20
от HACKO
Не може само камбаната, сваля се цялата кутия, но при Мондео "магарето" пречи и трябва да се свали. Без условия е трудно, но не е невъзможно. Не знам дали няма да може само с изместване на скоростната кутия на Ляво към калника, като се махне Лявата полуоска. Ама без условия ще е цяло приключение, аз също съм без условия и предпочитам да махна кутията да не пречи.

Re: смяна на съединител на Форд Мондео 97-ма 1.8 115hp

Публикувано: 23 мар 2015, 23:03
от Didibao
Наско не става да се изнесе само кутията няма къде да мине между гредата и магарето.

Re: смяна на съединител на Форд Мондео 97-ма 1.8 115hp

Публикувано: 23 мар 2015, 23:16
от opex
opex написа:Паци или са олабени нещата (вар.1) или въпроса е глупав и незавършен (вар.2). Ти как мислиш, кое е? Поста му го видях във фейса, но се сдържах, ама и тук сега... :lol:
Насе, на Мондеото е 'мааалко' по-различно от Ескорт. Най-малкото не се сваля магарето. А както е написал и един колега - целия двигател пада с всичко под него, за по-лесно. Което е в разрез обаче и с 'най-бързо'. Не е за сам човек това, особено ако фактора е бързина и особено ако нямаш условия.
Имах предвид, че при Ескорта не се сваля магарето.

Re: смяна на съединител на Форд Мондео 97-ма 1.8 115hp

Публикувано: 24 мар 2015, 01:16
от NeedForDrift
Колеги забравих да снимам но всъщност не било толкова сложно.. на бързо да обясня аз как го направих.. вдигнах колата на два крика откачих биалетката след това носача само от главината,жилата за скоростите,всички тампони по кутията подпрях я с още един крик нея и от страната на кутията откачих магарето а от другата страна развих само по около 2 см при полужение че всички болтове които държат кутията към самия двигател бяха развити и така с леко придърпване я отворих достатъчно че да сваля стария съединител и да сложа новия общото взето за около 5-6 бях готов.. Благодаря за помоща на всички!!