Mondeo IV 2.0 TDCI - палене с въртене и притрисане

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Amadevs
потребител
потребител
Мнения: 20
Регистриран: 04 дек 2014, 19:47
Модел на автомобила: Mondeo
Status: Извън линия

Mondeo IV 2.0 TDCI - палене с въртене и притрисане

Мнение от Amadevs » 24 мар 2015, 20:18

Здравейте на всички!
Колата е Mondeo IV 2.0 TDCI с Ford бутон за палене. През зимата и студените сутрини колата палеше с продължително въртене, но все пак палеше. Понеже се кара предимно студена не съм забелязал как е било когато е топла. Колата е обслужена, проверени са подгревни свещи, дюзите са качвани на стенд - всичко е ОК. След като никой не намери проблем колата се караше така. Преди няколко дена, след като бях заблуден от майстора, но това е друга тема, беше сменен и горивният филтър. Колата за 2 дена беше супер - и студена и топла палеше прекрасно. Сега обаче отново се случи нещо - когато е студена върти здраво и стабилно, щом загрее в 8 от 10 случая има притрисане при паленето, сякаш не стига гориво или налягане. Времетраенето от натискане на бутона до запалването е около 1.16 секунди, което като такова е добре, но притрисането понякога е сериозно. Нямам вече идеи какво може да се случва, както и механиците около мен. Единствено един от тях, който уважавам, ме посъветва отново да сменя горивния филтър - този път с оригинален такъв. Сблъскал ли се е някой с подобно нещо?

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Mondeo IV 2.0 TDCI - палене с въртене и притрисане

Мнение от Nebhotep » 24 мар 2015, 20:36

Провери дроселовата клапа преди всмукателния колектор и вакуумното й управление. Има навика да заяжда. Почукай я преди да запалиш и виж как ще е! Eто я темата: http://clubford.org/forum/viewtopic.php?f=9&t=68264

Amadevs
потребител
потребител
Мнения: 20
Регистриран: 04 дек 2014, 19:47
Модел на автомобила: Mondeo
Status: Извън линия

Re: Mondeo IV 2.0 TDCI - палене с въртене и притрисане

Мнение от Amadevs » 24 мар 2015, 21:44

Колега, веднага изпробвах това, което предположи. Нямаше промяна след почукване , та и цяло "подрусване" на дросела. Интересното е , че "проблемът" с паленето не се проявява винаги. Няколко пъти пробвах - един път пали от четвърт оборот, друг път върти една секунда и купето притриса леко (колата вече беше позагряла)

Потребителски аватар
mitakinen
потребител
потребител
Мнения: 426
Регистриран: 04 фев 2005, 22:07
Модел на автомобила: S-Max 2.0 TDCI Titanium X
Местоположение: Карнобат
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Mondeo IV 2.0 TDCI - палене с въртене и притрисане

Мнение от mitakinen » 24 мар 2015, 21:58

Според мен смени горивния филтър, може и целия комплект http://www.ebay.co.uk/itm/ORIGINAL-INSP ... 27f7645e96
И друго може да има. Вземи смени бензиностанцията. Моята не харесва Лукойл. Зареждам основно скъпата нафта на ОМВ и в последно време на ГАЗПРОМ, че им я носят от Сърбия. Горивото също може да ти прави мизерии, но не прави компромиси с евтинджс филтри. Правил съм сравнение между оригинален и такъв на БОШ и Шампион - ами има разлика
Последна промяна от mitakinen на 24 мар 2015, 22:04, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Mondeo IV 2.0 TDCI - палене с въртене и притрисане

Мнение от Nebhotep » 24 мар 2015, 22:03

Като начало една хубава диагностика трябва да се направи!

Иначе ако искаш отговори, то те са условни за момента. Избирай си:

1) Въздух в системата;
2) Акумулатор;
3) Регулатора за налягането на горивото, номер X39-800-300-005Z;
4) ЕГР;
5) Стартер;
6) Горивната помпа за високо налягане;
7) Компресия

Поздрави!

Amadevs
потребител
потребител
Мнения: 20
Регистриран: 04 дек 2014, 19:47
Модел на автомобила: Mondeo
Status: Извън линия

Re: Mondeo IV 2.0 TDCI - палене с въртене и притрисане

Мнение от Amadevs » 25 мар 2015, 19:28

Оплаквам се при вас, защото съм в безизходица.
Диагностика е правена на няколко места, през няколко седмици - никакви записани грешки.
Разбира се смятах, че може да е от горивото - пробвах всички бензиностанции, включително тези, които е написал колегата, сипана е и добавка.
Въздух досега никой не е открил.
Акумулаторът е чисто нов
ЕГР e чистен.
Ще проверя останалите неща, явно нямам друг избор, макар въобще да не ми се иска да се търси игла в купа сено.

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Mondeo IV 2.0 TDCI - палене с въртене и притрисане

Мнение от Nebhotep » 25 мар 2015, 20:35

Започни от регулатора на налягането! Доста често това е причината за проблем като твоя.

Sent from my LT18i using Tapatalk

Amadevs
потребител
потребител
Мнения: 20
Регистриран: 04 дек 2014, 19:47
Модел на автомобила: Mondeo
Status: Извън линия

Re: Mondeo IV 2.0 TDCI - палене с въртене и притрисане

Мнение от Amadevs » 01 дек 2015, 20:24

По съветите на колегат пробвах и регулатора на налягането и дозатора.... ефект с други 2ра употреба или нови - никакъв.
Един ден ми дадоха ток и .... колата запали от четвърт.
Веднага взех друг акумулатор за тестване от една седмица - колата беше съвсем друга.
Доволен, че най-накрая съм открил проблема проверих моя акумулатор и се оказа заминал - рекламирах го, взех друг чисто нов.
Отново седмица без проблеми, до тези дни, в които колата отново почва да върти и притриса след първото палене(то пак е от 3-4 оборота, но бързи, след което следва силен старт на двигателя). За последните 10 дена се случи 2 пъти и колата да не запали от първия път - оставях я на контакт, с вкл
чени радио, фарове....и след 20-тина секунди колата отново палеше бързо и добре. Загрее ли до поне 70-тина градуса - паленето вече дори и след престой от няколко минути е ОК ..... В пълен шах съм, този път обаче може би е и шах и мат.

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Mondeo IV 2.0 TDCI - палене с въртене и притрисане

Мнение от Nebhotep » 02 дек 2015, 10:37

Ако автомобила е над 150 000 км, се насочи към ЕGR клапан! Това, че е чистен не пречи да има прекъсване на намотка в електродвигателчето на самия клапан. При температурното разширение тази лоша връзка може да се възстановява и затова да не може да се хване на диагностика, която най- вероятно е правена на топъл двигател!
Виж тази тема: http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... &hilit=EGR

P.S. Сега виждам, че в другия форум си писал:
Прави ми впечатление, че ако влезна и веднага задържа бутона колата пали, но вади надпис Immobileser active.
Това намирисва пак на слаб акумулатор. Възможно е да имаш утечка от някой модул и затова и новия акумулатор да е сдал багажа.

Amadevs
потребител
потребител
Мнения: 20
Регистриран: 04 дек 2014, 19:47
Модел на автомобила: Mondeo
Status: Извън линия

Re: Mondeo IV 2.0 TDCI - палене с въртене и притрисане

Мнение от Amadevs » 03 дек 2015, 19:00

Колата е гледана за утечки. Имаше монтирано външно GPS устройство, което дърпаше сериозно. Ампутирахме го, отново я проверихме - след 30 мин. колата заспива напълно. За всеки случай взех и трети акумулатор, в който съм напълно сигурен - днес сутринта отново не искаше да запали, изкара пак надписа Immobilser active .... постоя на контакт с включени консуматори за една минута и колата запали. Прави ми впечатление, че при всяко палене за секунда примигват ABS, EPS лампите, което до колкото виждам не е така при другите коли.

Рових се в нета и има поне 10 теми със същия проблем и нито един не е написал дали и как го е разрешил.

Потребителски аватар
Dimitar Mihov
потребител
потребител
Мнения: 156
Регистриран: 23 апр 2013, 14:24
Модел на автомобила: Ford Fusion 1.4 TDCi
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Mondeo IV 2.0 TDCI - палене с въртене и притрисане

Мнение от Dimitar Mihov » 03 дек 2015, 19:46

А замислял ли си се да провериш самия имобилайзер?

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Mondeo IV 2.0 TDCI - палене с въртене и притрисане

Мнение от Nebhotep » 03 дек 2015, 20:39

Отиваме май към проверка на работоспособността на GEM (главния управляващ блок), но преди това пробвай следните неща.

1. Ако имаш втори ключ пробвай с него, защото текущия може да не се разпознава от имобилайзера от време на време. Пробвай да смениш и батерията!;
2. Виж бушона на имобилайзера в таблото под жабката на какво дередже е. Мисля, че беше F18!;
3. Препрограмиране на блок FRA, който отговаря за запалване на двигателя и разпознаване на ключа. Има случаи на бъгване в програмното осигуряване!
4. Проверка на антената приемаща сигнала от ключа;
5. Провери блока за keyless start, намира се в багажника (може да има влага по него, прекъснати или оголени кабели). Изглежда така:

Изображение

6. Изтрийте набитите грешки в паметта от имобилайзера. Ако има такива колата не пали докато не се изтрият;
7. Проба със смяна на keyless блока (ако намериш временно за проба от някъде) с препрограмиране на ключовете;

Amadevs
потребител
потребител
Мнения: 20
Регистриран: 04 дек 2014, 19:47
Модел на автомобила: Mondeo
Status: Извън линия

Re: Mondeo IV 2.0 TDCI - палене с въртене и притрисане

Мнение от Amadevs » 14 дек 2015, 19:16

Привет!
Свалил съм си ръководство за употреба, разглеждах и схеми в нета - не мога да намеря такава за моето табло под жабката. Навсякъде са 3 реда с предпазители, но моите са 2! Нямам идея кой номер е моя предпазител.
Търсих тоя keyless модул, обърнах багажника - такъв не намерих... (колата е комби.)

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Mondeo IV 2.0 TDCI - палене с въртене и притрисане

Мнение от Nebhotep » 15 дек 2015, 10:56

Това е електрическата схама за запалването за твоя автомобил. Доста сложна е направена с няколко модула и според мен някъде там се крие разковничето на проблема. Някой модул не комуникира добре с останалите. Намираш си добър диагностик+ електричар и започвате едно по едно нещата с прозвъняване и тестване. Успех!

https://www.dropbox.com/s/fuawr7dw209dg ... 0.pdf?dl=0

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Mondeo IV 2.0 TDCI - палене с въртене и притрисане

Мнение от Nebhotep » 17 дек 2015, 08:54

Можеш да пробваш още нещо! Връщам те отново към дроселовата клапа, но този път към вакуумното и управление. Оказва се, че тя има три режима на работа, напълно затворена, напълно отворена и притворена. При палене при теб може да не се отваря напълно, а остава притворена и затова паленето е с претрисане и въртене. Пръсни тефлонова смазка в щуцера, в който влиза маркуча за вакуумното управление на клапата. Вътре в него има мембрана, която с времето може да е поизсъхнала и да не управлява добра клапата. Изваждаш внимателно маркучето и пръскаш където е показано на снимката:


Изображение

Amadevs
потребител
потребител
Мнения: 20
Регистриран: 04 дек 2014, 19:47
Модел на автомобила: Mondeo
Status: Извън линия

Re: Mondeo IV 2.0 TDCI - палене с въртене и притрисане

Мнение от Amadevs » 17 дек 2015, 22:31

Ще пробвам и това, а май ще накарам и някой майстор да следи дали отваря дросела.
Днес махнах капака да огледам, страх ме е да напъвам маркучлето, което влиза доста навътре и лесно не излиза.... но раздрусах здраво дросела и първите две паления бяха ОК. Колата престоя около час и резултатъ беше поне 6-7 завъртания и чак тогава запали. Прави ги доста бързо - под 2 секунди, но все пак .....

Amadevs
потребител
потребител
Мнения: 20
Регистриран: 04 дек 2014, 19:47
Модел на автомобила: Mondeo
Status: Извън линия

Re: Mondeo IV 2.0 TDCI - палене с въртене и притрисане

Мнение от Amadevs » 18 дек 2015, 10:05

Проблемът едва ли ще е дросела. Днес тук беше -4 , първото палене беше с 3 завъртания и бръм. След няколко километра спрях, палих няколко пъти - всичките бяха с по 7-8 завъртания и тресене. Излезнах, раздрусах дросела, ефект нямаше.

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Mondeo IV 2.0 TDCI - палене с въртене и притрисане

Мнение от Nebhotep » 19 дек 2015, 17:29

Колега, ако си в София обади се да я погледнем тази кола. Ще видим дали има грешки и ще го мислим на място! _friends_

Amadevs
потребител
потребител
Мнения: 20
Регистриран: 04 дек 2014, 19:47
Модел на автомобила: Mondeo
Status: Извън линия

Re: Mondeo IV 2.0 TDCI - палене с въртене и притрисане

Мнение от Amadevs » 04 яну 2016, 20:51

За много години! Желая ви много здраве и безаварийно!
Не съм от София, но при никаккво развитие може и да се наложи да оставя колата и там.
Все пак съм решил да дам шанс и на един известен като добър дизелджия човек, който е местен.

П.С. Вчера и днес колата отново запали сравнително лесно сутринта при -7, след 2-3 сек. изгасна. Днес обаче запалих, подадох газ за няколко секунди и не изгасна. В момента, в който обаче отпуснах педала - изгасна без тресене, тракане и т.н. Днес обаче се случи и друго - със Convers+ дисплей съм и днес за първи път излезна символа за подгревни свещи - това след като изгасна. След като я помъчих няколко пъти запали отново и този символ повече не се появи. Но определено го виждам за първи път. При тези дисплеи , с анимацията Press clutch to ... това е символ за проблем ли?

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Mondeo IV 2.0 TDCI - палене с въртене и притрисане

Мнение от Nebhotep » 04 яну 2016, 21:13

Така и не разбрахме километрите на колата? Май отиваш към помпа, която за щастие не е много скъпа или може да се рециклира успешно!

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], Google [Bot] и 74 госта