Някакъв проблем с турбото?

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
robber
потребител
потребител
Мнения: 150
Регистриран: 31 авг 2014, 19:37
Модел на автомобила: Ford Focus C-Max 2004. 136 коня, дизел.
Status: Извън линия

Някакъв проблем с турбото?

Мнение от robber » 05 апр 2015, 19:53

Колеги, днес тръгнах да излизам от града до едно от близките села и стана беля. Карах на 6- та скорост с 1900-2000 оборота. На едно баирче каза "Пфъъъъъъ" все едно някаква тапа излезе и туброто изчезна. Няма мощност, ако се подава газ пуши черно. Без да я натискам, съмсем леко се върнах 1 километър до познати майстори и я оставих там. Утре ще я прегледат. Няма тракане или нещо друго, само като се подаде газ се чува въздух под капака и сажди отзад. Понеже я мисля цял следобяд да попитам- дали турбината си е заминала според вас и може ли да се е прецакал двигателя нещо? И не би ли трябвало ако гърми да е при по- високи обороти? Та аз бях на няма и 2000 да опустее и късмета :( Ако е заминала турбината нали може да се смени с друга, втора ръка?
Ако знам казвам, ако не знам питам! Лична мъдрост :D
Ford Focus C-Max 2004. 136 катъра!

Потребителски аватар
ford4o
потребител
потребител
Мнения: 47
Регистриран: 30 дек 2005, 14:31
Модел на автомобила: Skoda Fabia 3 1.2 TSi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Някакъв проблем с турбото?

Мнение от ford4o » 05 апр 2015, 20:20

Според мен си скъсал маркуч или се е откачил ;)
Защо все най лошото трябва да е?

Потребителски аватар
robber
потребител
потребител
Мнения: 150
Регистриран: 31 авг 2014, 19:37
Модел на автомобила: Ford Focus C-Max 2004. 136 коня, дизел.
Status: Извън линия

Re: Някакъв проблем с турбото?

Мнение от robber » 05 апр 2015, 20:26

А де, и все на мен :) Мен черния пушек ме притесни. Не е нещо невероятно. Дето се вика, виждал съм коли дето пушат повече и казват че нищо им няма, ама аз и за двигателя се притеснявам да не съм увредил.
Ако знам казвам, ако не знам питам! Лична мъдрост :D
Ford Focus C-Max 2004. 136 катъра!

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2043
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Някакъв проблем с турбото?

Мнение от OgiDogi » 05 апр 2015, 20:45

robber написа:А де, и все на мен :) Мен черния пушек ме притесни. Не е нещо невероятно. Дето се вика, виждал съм коли дето пушат повече и казват че нищо им няма, ама аз и за двигателя се притеснявам да не съм увредил.
Щом чуваш да духа покрай двигателя, нещата отиват на пукнат маркуч. В такъв случай, няма достатъчно въздух, горивото не изгаря напълно и ще пуши отзад.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Потребителски аватар
robber
потребител
потребител
Мнения: 150
Регистриран: 31 авг 2014, 19:37
Модел на автомобила: Ford Focus C-Max 2004. 136 коня, дизел.
Status: Извън линия

Re: Някакъв проблем с турбото?

Мнение от robber » 05 апр 2015, 21:15

А на гръмнала турбина какви са симптомите? И може да гръмна на 2000 оборота,?
Ако знам казвам, ако не знам питам! Лична мъдрост :D
Ford Focus C-Max 2004. 136 катъра!

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10858
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Някакъв проблем с турбото?

Мнение от ЯЛТА » 05 апр 2015, 21:31

Е моята турбина гръмна с 20 км/ч на първа предавка, така че това не е ориентир.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13104
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Някакъв проблем с турбото?

Мнение от HACKO » 05 апр 2015, 21:44

Да бе, те така ако гърмели турбини...... Стига се шашка, спукал ти се е маркуча след турбото, в най-лошия случай си спукал интеркулера.
П.П. Един съвет, никога не отивай при монтьор с предположение за най-лошото, че може да започнат да се "сбъдват" ;):
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
robber
потребител
потребител
Мнения: 150
Регистриран: 31 авг 2014, 19:37
Модел на автомобила: Ford Focus C-Max 2004. 136 коня, дизел.
Status: Извън линия

Re: Някакъв проблем с турбото?

Мнение от robber » 05 апр 2015, 22:17

Нямам идея дори какво е интеркулер :) Дано се окаже нещо дребно, утре ще ви пиша за резултата след прегледа. То и майстора предположи маркуч по телефона, но чак като я вкара утре в бокса ще каже.
Ако знам казвам, ако не знам питам! Лична мъдрост :D
Ford Focus C-Max 2004. 136 катъра!

Потребителски аватар
BIGFORDFAN
потребител
потребител
Мнения: 1368
Регистриран: 03 май 2007, 05:06
Модел на автомобила: Mondeo mk2 1.8 TD ''Сребърната стрела'' & 1996 Scorpio 2.9 12v automatic estate
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Някакъв проблем с турбото?

Мнение от BIGFORDFAN » 06 апр 2015, 00:17

И аз съм за маркуч, само че цената му не е никак приятна...

Потребителски аватар
mi6o
потребител
потребител
Мнения: 773
Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Някакъв проблем с турбото?

Мнение от mi6o » 06 апр 2015, 12:03

Здрaвей колегa. Моето мнение е, че или мaркучa след турбинaтa се скъсaл или някоя скобa е изпуснaлa и от нaлягaнето просто мaркучa се е извaдил. Пуши черно зaщото не достигa достaтъчно въздух нa моторa и гори почти сaмо нaфтa. Интеркулерa е рaдиaтор, през който минaвa сгъстения въздух от турбото зa дa се охлaди-тaкa в цилиндърa влизa въздух с по-голямa плътност и с повече кислород-по-добро изгaряне нa сместa, повече мощност, по-нискa темперaтурa нa горене в горивнaтa кaмерa. Дa не се прaвя нa много умен повече, нaдявaм се дa се окaжем прaви с колегите и дa минеш сaмо с мaркуч или още по-добре с еднa скобa :-)
Поздрaви

Потребителски аватар
robber
потребител
потребител
Мнения: 150
Регистриран: 31 авг 2014, 19:37
Модел на автомобила: Ford Focus C-Max 2004. 136 коня, дизел.
Status: Извън линия

Re: Някакъв проблем с турбото?

Мнение от robber » 06 апр 2015, 16:33

Оказа се скъсана или счупена скола на някакъв маркуч и той се е изнадил. Минах с 10 лева за нова скоба :) Обещах да пиша какво е и благодаря за помощта!
Ако знам казвам, ако не знам питам! Лична мъдрост :D
Ford Focus C-Max 2004. 136 катъра!

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13104
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Някакъв проблем с турбото?

Мнение от HACKO » 06 апр 2015, 19:43

Видя ли, че не страшно, само дето се притесняваше.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
robber
потребител
потребител
Мнения: 150
Регистриран: 31 авг 2014, 19:37
Модел на автомобила: Ford Focus C-Max 2004. 136 коня, дизел.
Status: Извън линия

Re: Някакъв проблем с турбото?

Мнение от robber » 06 апр 2015, 20:35

Да ама ако беше турбото викам отиде и двигателя :)
Ако знам казвам, ако не знам питам! Лична мъдрост :D
Ford Focus C-Max 2004. 136 катъра!

Потребителски аватар
MapTo_D
потребител
потребител
Мнения: 1210
Регистриран: 01 ное 2008, 11:51
Модел на автомобила: С колелото
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Някакъв проблем с турбото?

Мнение от MapTo_D » 06 апр 2015, 21:37

Ако замине турбото и не реагираш мигновено, наистина ще стане мазало. Не знам по колко начина може да се чупи турбина, но когато моята сдаде Богу дух преди...3 години може би, нямаше никакви признаци, нещо да вие, свири или издава странни звуци. И един ден както си карах, при ускорение на 3та предавка нещо в двигателния отсек изсвири, започна да стърже...и изведнъж зад мен стана един облак от бял дим - едната ми перка в последствие се оказа, че изобщо я няма, всичкото масло беше из колекторите. В този случай колата не може да се изгаси с ключа, т.е. ти го въртиш да изгасиш, но маслото из тръбите се запалва и колата започва да ускорява ей така както е без ключ на стартера. Добре, че бях из един друг форум за такива ситуации за да знам, че трябва да я изгася на скорост веднага за да не стане още по-голяма беля. Е, така и направих и се разминах 'само' с турбо... :shock:

Потребителски аватар
addition
потребител
потребител
Мнения: 398
Регистриран: 14 ное 2007, 17:35
Модел на автомобила: Focus C-Max 2.0 TDCI '04 Ghia
Местоположение: София, Монтана
Status: Извън линия

Re: Някакъв проблем с турбото?

Мнение от addition » 07 апр 2015, 14:50

А ти така и така си насред път, защо се паникьоса и не се сети да отвориш капака поне от любопитство да разгледаш :) Можеше и да си видял извадения маркуч и да се поуспокоиш. Аз като не разбирам, поне отварям капака и почвам да гледам (и да псувам наум), като по филмите.

Потребителски аватар
robber
потребител
потребител
Мнения: 150
Регистриран: 31 авг 2014, 19:37
Модел на автомобила: Ford Focus C-Max 2004. 136 коня, дизел.
Status: Извън линия

Re: Някакъв проблем с турбото?

Мнение от robber » 07 апр 2015, 16:58

Аз стигнах до вдигането на капака и псуването.. За другото ми трябваха знания, а ги нямам :)
Ако знам казвам, ако не знам питам! Лична мъдрост :D
Ford Focus C-Max 2004. 136 катъра!

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google Adsense [Bot] и 42 госта