Страница 1 от 1
Основен ремонт Zetec 1.8 115 кс
Публикувано: 12 май 2015, 21:42
от ivesp
Здравейте колеги,
Надявам се с ваша помощ да направим основен ремонт на зетек 1.8 115 кс /zetec 1.8 16v 115hp/ Форд торнео кънект/ford tourneo connect/ защото от предишния ремонт колата е пак с проблеми. В началото пушеше малко бял пушелк, който в последствие започна да да става по повече и повече до постоянно. При натискане на спирачка оборотите се повишават до 2000.
Самия ремонт протече с шлайфане на главата, смяна на гумичките, смяна на сигменти на първи цилиндър. Сменен мотор за празен ход. После по обратния ред затваряне, зацепване и.... проблем след проблем.
Днес с един познат разглобихме колата отново ,само че при мен , и какво се оказа... счупено бутало на първи цилиндър... Второто нещо беше че белега на обтягащата ролка не беше на място. Бях там когато го зацепваше и си спомням куде трябваше да бъде. Първо може ли някой колега да постне всички луфтове по буталата, сигменти и допустими разлики в размерите. А аз утре ще сваля и буталата които ни останаха само те. И ще постна размерите при мен. Ще съм много благодарен ако темата се развие до степен на учебник, а от мен каквото зависи ще се случи.
Re: Основен ремонт Zetec 1.8 115 кс
Публикувано: 13 май 2015, 03:54
от opex
Има ли поражение по клапаните, следи от удари? Интересно какви са пораженията по стените на цилиндъра от останките от парчето, което се е откъртило. Ако има надиране (каквото ми се струва че виждам на снимката от горната страна на счупването) в зависимост от дълбочината може да се мине само с хонинг, престъргване и хонинг или хвърляне на блока. В следствие на втория случай може да се наложи операцията да е на всички цилиндри с 4 нови бутала и тн.
Re: Основен ремонт Zetec 1.8 115 кс
Публикувано: 13 май 2015, 21:11
от ivesp
Колега мерси за отговора, днес не можах да сваля буталата но утре ще го направя. Успях да пипна с ръка деругата и на пипане ми се стори много малка но се усеща. Може ли някой да каже как да се прецени дали деругите, които са направени от парчето са дебели или са ок т.е. как се мерят. Мерси предварително на отзовалите се колеги.
Има ли някой колега да обясни за хонинга дали може да се направи домашни условия с професионални инструменти и какви са те.
Re: Основен ремонт Zetec 1.8 115 кс
Публикувано: 13 май 2015, 21:41
от JoroM
Това не ми изглежда на отчупено, а на стопено. И това дето го мислите за деруга, би трябвало да е стопен алуминий, наслоен по цилиндъра. Ако съм прав, би трябвало да може да се изстърже с шабър или нож.
Re: Основен ремонт Zetec 1.8 115 кс
Публикувано: 14 май 2015, 09:40
от HACKO
Хонинг в домашни условия е невъзможен, ако някой ти предлага да го направи, бягай. Смяната само на едно бутало не е добра идея, комплекта бутала е подбран по маса. От тук нататък или слагаш комплект ремонтни бутала, или търсиш друг мотор.
Re: Основен ремонт Zetec 1.8 115 кс
Публикувано: 14 май 2015, 11:56
от KOss
Кода на мотора трябва да ти е един от тези EYPA, EYPC, EYPD. За съжаление за този мотор нови бутала не се произвеждат. Или търси втора ръка бутала или направо комплектен мотор, лошото е че на комплектнния мотор не знаеш какво му е състоянието. Така че или ребилд на този мотор, или ако вземеш друг, отваряте го и го обслужвате напълно.
Re: Основен ремонт Zetec 1.8 115 кс
Публикувано: 24 май 2015, 16:44
от ivesp
JoroM написа:Това не ми изглежда на отчупено, а на стопено. И това дето го мислите за деруга, би трябвало да е стопен алуминий, наслоен по цилиндъра. Ако съм прав, би трябвало да може да се изстърже с шабър или нож.
Ръчно да ли ще стане с шабър? Аз съм на това мнение също, че не е деруга, а е наслоен алуминий. Забавих с свалянето на буталата защото два болта които държат планка на кардана превъртяха и сега ще трябва малко време да ги оправим и продължаваме със свалянето.
HACKO написа:Хонинг в домашни условия е невъзможен, ако някой ти предлага да го направи, бягай. Смяната само на едно бутало не е добра идея, комплекта бутала е подбран по маса. От тук нататък или слагаш комплект ремонтни бутала, или търсиш друг мотор.
Наско, ще сваля всички бутала ще ги меря за тегло и с микрометъра и ще търся бутало втора ръка. Ако се купуват 4 нови бутала трябва ли да се набиват ризи или да престъргват по размер на буталата ако са ремонтен размер или се купуват нормален размер.
Как се процедира в такива случай?
Може ли да стане със смяна на сегментите само да уплътни раздутината на цилиндрите ако има такава?
Може ли някой колега да пусне допуските за основен ремонт на този двигател?
Re: Основен ремонт Zetec 1.8 115 кс
Публикувано: 24 май 2015, 18:18
от JoroM
Абе какви нови бутала бе човек, не се занимавай с глупости. Намери си втора употреба бутало, гледай да е с размерите на твоите, измери го и на електронна везна. Гледай да е до 5% разликата в масата между новото и другите бутала. Това бутало за да се стопи, е работило с БЕДНА смес. Сваляй рейката с инжекторите, както са с рейката и свързана рейката с бензина, въртиш да палиш...ако има разлика в пръскането на инжекторите - носиш ги на почистване с ултразвук, или ползваш силна добавка за инжектори. Ако колата има газ, проверяваш и газовите инжектори, смяна на гумичките на буталцата, и регулиране на стенд - това го правят газаджийте. Смяна на свещите, ако имаш съмнения че не са читави.
Първо обаче, вземи един нож, и изстържи наслоения алуминий от цилиндъра, мини го със ситна шкурка след това. В зависимост от това как подходиш, може да се разминеш с основния ремонт, и да смениш само стопеното бутало
Къде точно се намира кардана на фокуса, че моя няма такова чудо...

Re: Основен ремонт Zetec 1.8 115 кс
Публикувано: 24 май 2015, 19:29
от ivesp
JoroM написа:Абе какви нови бутала бе човек, не се занимавай с глупости. Намери си втора употреба бутало, гледай да е с размерите на твоите, измери го и на електронна везна. Гледай да е до 5% разликата в масата между новото и другите бутала. Това бутало за да се стопи, е работило с БЕДНА смес. Сваляй рейката с инжекторите, както са с рейката и свързана рейката с бензина, въртиш да палиш...ако има разлика в пръскането на инжекторите - носиш ги на почистване с ултразвук, или ползваш силна добавка за инжектори. Ако колата има газ, проверяваш и газовите инжектори, смяна на гумичките на буталцата, и регулиране на стенд - това го правят газаджийте. Смяна на свещите, ако имаш съмнения че не са читави.
Първо обаче, вземи един нож, и изстържи наслоения алуминий от цилиндъра, мини го със ситна шкурка след това. В зависимост от това как подходиш, може да се разминеш с основния ремонт, и да смениш само стопеното бутало
Къде точно се намира кардана на фокуса, че моя няма такова чудо...

Значи взимам един шабър, на ръка махам колко мога нагорелия алуминий и после с шкурка 150 минавам отгоре. След това търся бутало втора ръка мерия го до +- 5% отклонение, ако е ОК го слагаме. Направи ми впечатление че на всмукателните клапани има много нагар ама много, дали е от това че е била бедна сместа и защо от нея се стопяват буталата, ако мойе малко разяснение. Аз поразпитах малко един колега за предишния ремонт - и какво се оказа - сменяли за сегменти на първи цилиндър защото е нямало компресия и са преценили че е от тях. После е сложена добавка против пушек и така стига при мен колата. купувам я аз и така започва темата във форума:)
Относно кардана.. незнам дали така се казва оста/вал/ в дясно от скоростната кутия до полуоската отдясно - поне така му казват на английски - кардан.

ххаха
мерси за помоща колега ще се възползвам отново
