Страница 1 от 1

Смяна на антифриз на Ендура-Д

Публикувано: 23 май 2015, 12:39
от banica78a
От къде и как се източва антифриза на Мондето 1.8 ендура Д. След което разбира се как се обезвъздушава системата и какъв трябва да бъде новия антифриз ?

Re: Смяна на антизриз на Ендура-Д

Публикувано: 23 май 2015, 15:17
от ЯЛТА
Или отпред в ляво и отгоре се бърка за да се откачи водното съединение- за източване, или долу в дясно на радиатора трябва да има пластмасова пробка- до която обаче достъпа е ограничен поради мястото и. Ако няма подкартерна кора може да се бръкне. Обезвъздушаването е стандартно, като позагрее и отвори термостата се долива антифриз, и да е оранжев.

Re: Смяна на антизриз на Ендура-Д

Публикувано: 23 май 2015, 15:26
от BIGFORDFAN
Аз съм със син антифриз и нямам ядове, надали оранжев/розов е задължителен за тоя мотор.

Re: Смяна на антизриз на Ендура-Д

Публикувано: 23 май 2015, 16:14
от ЯЛТА
BIGFORDFAN написа:Аз съм със син антифриз и нямам ядове, надали оранжев/розов е задължителен за тоя мотор.
От Кьолн пишат-оранжев, пък ти може и зелен да сипеш, и вода може.

Re: Смяна на антизриз на Ендура-Д

Публикувано: 23 май 2015, 16:33
от BIGFORDFAN
Ще го сменя значи при първа възможност.

Re: Смяна на антизриз на Ендура-Д

Публикувано: 25 юли 2015, 20:55
от banica78a
Намерих съединението-до стартера е. Източих стария "антифриз", беше буквално като боза :shock: :shock: :shock: надявам се да не е много фатално за двигателя :D :D

Re: Смяна на антизриз на Ендура-Д

Публикувано: 25 юли 2015, 22:14
от mclsdreal
Боза ? Уточни се....че малко плашещо звучи :D:

Re: Смяна на антизриз на Ендура-Д

Публикувано: 25 юли 2015, 22:25
от lubomirov89
Аз сменях антифриз на кола, която се кара със син с червен и рукнаха доста язви така, че ако нямате ядове не бутайте, че ще съжалявате.

Re: Смяна на антизриз на Ендура-Д

Публикувано: 25 юли 2015, 22:56
от OgiDogi
mclsdreal написа:Боза ? Уточни се....че малко плашещо звучи :D:
Вероятно има предвид "мътилка", каквато се получава при доливане с чешмяна вода. Калциевият карбонат (CaCO3), разтворен във водата (H2O) и известен като варовик, поради наличието на прекалено много кислородни атоми предизвиква окисляване на чугунените части на двигателя (Fe2O3) и при загряване/изстиване се получава утайка с кафеникав цвят, подобна на боза.
Антифризът трябва да се разрежда с дейонизирана/дестилирана вода и тогава няма никакво значение цветът му. Оцветяването е предимно индикатор за откриване на течове.

Re: Смяна на антизриз на Ендура-Д

Публикувано: 26 юли 2015, 00:14
от mi6o
Не твърдя, че съм прaв но-кaто сменях ролките и ремъците по aнгрнaжa + воднa помпa, източих кaквото имaше в моторa от пробкaтa, събрaх всичко и нaлях чист aнтифриз от Кaуфлaнд, син. Зaпaлих и долях до мaксимум ( глътнa мaлко рaзбирa се ), изчaкaх дa пусне перките, пуснaх нa нaй-топло пaрното нa средно положение нa връткaтa, зaдухa яко топло и спрях пaрното. Изчaкaх още веднъж дa пусне перките, зaгaсих и тaкa до сегa. Товa преди две години, минaлия месец долях 100-нa грaмa я имa, я не, и то зaщото ми светвaше бордa aко е мaлко нa криво колaтa и ме дрaзнеше. Отдaвaм го нa изпaрявaне нa aнтифризa зa товa време, никaкви други ядове. Чист aнтифриз нa -60 гр. без кaпкa водa, кaквaто и дa е. До сегa не могa дa си обясня зaщо трябвa дa се смесвa с водa aнтифризa. Ескортa нa времето пaк беше със същия мотор и пaк беше с чист aнтифриз от същия мaгaзин, пaк никaкви ядове.

Re: Смяна на антизриз на Ендура-Д

Публикувано: 26 юли 2015, 07:11
от OgiDogi
mi6o написа:... До сегa не могa дa си обясня зaщо трябвa дa се смесвa с водa aнтифризa...
Водата е флуидът с най-голям топлинен капацитет, т.е. единица обем има възможност да отнеме най-голямо количество топлина и да я пренесе към радиатора. Етилен-гликолът има топлинен капацитет наполовина, т.е. трябва да му осигуриш двойно по-голям дебит през системата, за да постигнеш същото охлаждане. Може да се получи така, че при определени условия (сравнително ниски обороти/дебит при голямо натоварване, като катерене на баири), охладителната система да не успее да се справи и после ще ти е тъжно. Започва да се акумулира топлина в блока и температурата около цилиндрите и в главата може локално да превиши допустимите стойности - спичат се сегменти и гумички на клапани, прегарят гарнитури... Последствията са известни.
Ето за това се разрежда антифризът с вода - за да се повиши топлинният капацитет на охладителната течност. Търси се максимално количество вода при възможно най-ниска точка на замръзване, за нашият климатичен регион - около -25°С (от порядъка на 2 l концентриран антифриз за -70° и 3 l вода).

Re: Смяна на антизриз на Ендура-Д

Публикувано: 26 юли 2015, 12:27
от Miri4
....="OgiDogi"]Водата е флуидът с най-голям топлинен капацитет[/quote]

Умното си е умно...............

Re: Смяна на антизриз на Ендура-Д

Публикувано: 26 юли 2015, 13:22
от mclsdreal
Както винаги Оги обясни всичко професионално *party0031*

Re: Смяна на антизриз на Ендура-Д

Публикувано: 26 юли 2015, 14:30
от Forester
Моля, някой модератор да поправи грешката в заглавието на темата, защото дразни.
Освен това, доколкото знам, неразреден антифриз замръзва при по-висока температура, отколкото разреден с дестилирана вода, като най-ниска е температурата на замръзване при съотношение около 70% етиленгликол/30% вода.