Бихте ли помогнали на побратим Японец?
Публикувано: 23 юли 2015, 22:57
Здравейте колеги! Ако можете, моля помогнете с мнение или съвет. Както е ясно от заглавието от друг форум съм, този на Мазда. Колата е 2000 куб.см., 140 к.с., 2008 г., дизел. Ще си позволя да опиша проблема си с малко предистория. Предварително се извинявам за досаждането с дългото обяснение, но от друг форум ме "пратиха" да потърся помощ и тук при Вас, а вече съм на път да се отчаям. Така, че ако можете помогнете.Става въпрос за следното: Купих колата февруари миналата година на реални 144 хил.км. проверени по ВИН в представителството на Мазда. Веднага я обслужих /масло и филтри-маслен, въздушен, горивен и купе/. След около 300-400 изминати км. колата се вкара в авариен режим-светна чек енджина. Отидох на диагностика и ми казаха, че имам проблем с ДПФ-а. Направихме принудителна регенерация. След нови 300-400 изминати км. отново се вкара в авариен режим. Реших да премахна софтуерно и хардуерно въпросния ДПФ. Извърших процеса в Русе-VR Parformance. Софтуерно бе изключен и ЕГР-а, който "затапих" по съвет на специалиста. Самото гърне с ДПФ-а и катализатора изрязах и на тяхно място монтирах резонаторно гърне. След това колата почна да прави следния "номер": Само при загрял двигател, когато спра на място /светофар или по друга причина/ и съм на свободна предавка започваше едно претрисане на двигателя. Оборотите леко "потрепваха". Като тръгна за известно време при рязко подаване на газ колата забиваше нос и не искаше да ускори. След известно време сякаш проблема изведнъж изчезваше и колата си ускоряваше както трябва. До следващото спиране и престой на свободна предавка. Свалях, чистих и пробвах с друг дебитомер, проблема си оставаше наличен. След няколко месечно лутане и ходене по майстори ме пратиха в един сервиз в с. Ясенково, Шуменско. Там шефа на сервиза след диагностика ми каза, че всичко с горивната ми с-ма е наред и изключи буксата на захранването на дроселовата клапа и каза че всичко е ОК. И наистина до преди 1200 км. всичко беше наред. Но отново ми се появи сходен проблем. Сега отново при загрял двигател когато реша да ускоря рязко например при екстренно изпреварване колата забива нос и не иска да се "изстреля". Ако обаче и подавам плавно газ си ускорява. След време проблема изчезва и си ускорява рязко без проблем. След неопределено време обаче пак се появява. Когато се появи проблема и спра и изгася двигателя, след "цигара време" като запаля всичко е ОК. При тръгване от място на отворен прозорец ясно чувам как въпросната дроселова клапа трака, както казват старите майстори - като аванса на стара Лада. Не знам какво да правя. Мислех си за зацапана геометрия на турбото. Ама проблема не е постоянен. Проявява се само когато двигателя е загрял и то когато "ТО" си реши, после изведнъж изчезва и пак изведнъж се появява. При положение, че буксата на дросела е изключена си мисля, че тя постоянно би трябвало да е отворена, но пък при гасене на двигателя не се усеща тресене като на стар дизел. Дали да не пробвам да сваля тялото на дроселовата клапа и да сваля самата клапа? Не знам какво да правя, моля Ви помогнете!