Страница 1 от 1

Високо подналягане в смукателя Ford Fusion 2004 1.6 бенз.

Публикувано: 30 юли 2015, 10:37
от zax
Здравейте колеги,

вече съм горд собственик на Форд фюжън 2004 1.6 бензин 100кс 16 клапана. Всичко си и е перфектно, само един проблем ме занимава от как съм я купил, опитва се да гасне когато е загряла, но не гасне при загряла а само държи 500 оборота и глъхне. Когато е в прехода от студена към загряла си гасне без проблем почти на всеки сфетофар и на газ и на бензин. Проблема е еднакъв на газ и на бензин, с газова уредба е от 1 месец.


При закачане на диагностичен апарат показва 450 милибара подналягане в смукателния колектор, според майстора 250 милибара имали механично здравите двигатели.
Автомобила е с МАП сензор за подналягане ,сензора не е повреден , защото сензора на газовата уредба която му сложих показва същото.

Тоест, според него духат всмукателните клапани и качват налягането в смукателя, МАП го отчита и започва да подава повече гориво и двидателя се задавя (така казва майстора).
Изключение прави когато се спускам по инерция без да натискам педала на газта, тогава не гасне и държи там колкото са нормални 900 оборота и според майстора клапаните са студени и не се е удължават и лягат на леглото. При загрял двигател на място като задържа 10 секунди на 4000 оборота и пусна педала на газта си гасне от веднъж, тоест клапаните се загряват, удължават се и започват да не лягат и да духат наобратно - теория.

Пробвана е със спрей за спукан смукателен колектор а аз запушвах по отделно тръбите за удушника на двигателя, да не би там да е проблема с всмукването.

Въпросът ми е , защо хидравличните повдигачи не компенсират, може ли с шлайфане само на опашките на клапаните да се скъсят клапаните и да започнат да лягат, защото работи много добре когато са ,, студени'' клапаните smileys-car-driving , поне това е теорията.
Във Форд Хасково ми казаха че нямат време, да дойда след известно време да я разглобят и т.н.

Ако знаете майстор да ми кажете, който със сигурност и професионално да ми каже какво да направя, да провери с камера, уреди и друга наблюдателна техника, или само разглабяне оправя нещата?

Благодаря.

Re: Високо подналягане в смукателя Ford Fusion 2004 1.6 бенз.

Публикувано: 30 юли 2015, 13:26
от opex
Не знам сервиз в Хасково, в който разбират, но при тоя за който писа никога повече крака ти да не стъпва.

Re: Високо подналягане в смукателя Ford Fusion 2004 1.6 бенз.

Публикувано: 30 юли 2015, 14:54
от ieiei
Преди да монтираш газовата имаше ли проблем?

Re: Високо подналягане в смукателя Ford Fusion 2004 1.6 бенз.

Публикувано: 30 юли 2015, 21:18
от deathstorm
Тоя майстор богата фантазия има, а не се сетил да провери да не е сцепен някой многото маркучи за вакум по колектора. Също така ако по някаква причина дросела не е напълно затворен (електронна газ) има да чака 250 мбар подналягане даже и на механично най-здравия двигател.

Re: Високо подналягане в смукателя Ford Fusion 2004 1.6 бенз.

Публикувано: 30 юли 2015, 21:55
от opex
Аз се чудя клапана за празен ход въобще вързан ли е и работи ли. Ако е по една или друга причина затворен симптомите няма да са далеч от описаните.

Re: Високо подналягане в смукателя Ford Fusion 2004 1.6 бенз.

Публикувано: 30 юли 2015, 22:48
от zax
Благодаря за отговорите.

На бензин я карах цял месец преди да сложа газовата, проблема си го имаше. Като я купих, там като си правех завойчета работеше перфектно и няколко дни след това се появи проблема.

Майстора каза че половин спрей е изхабил за спукан маркуч да не би да си взима въздух. Но аз мисля да си купя един. Мога да запуша всички маркучи които влизат във всмукателния колектор.

За позицията на клапата каза че грешка не може да има, или е правилно позиционирана, или ще даде грешка компютъра. Аз я пипах по клапата, опира си вътре в нея явно в ограничителя си, опира на твърдо. Не изключвам че може да не затваря до край, мога да я разглобя да видя.

Каза че клапа за празен ход няма, дали е така....

За майстор и до Пловдив съм съгласен да отида.

Re: Високо подналягане в смукателя Ford Fusion 2004 1.6 бенз.

Публикувано: 30 юли 2015, 23:24
от fordmaniac
Здравейте.
Първо този двигател няма хидравлични повдигачи, а е с регулируеми клапани!
zax написа:При загрял двигател на място като задържа 10 секунди на 4000 оборота и пусна педала на газта си гасне от веднъж, тоест клапаните се загряват, удължават се и започват да не лягат и да духат наобратно - теория.
Това което е казал за удължаването на клапаните е абсолютно вярно, само дето не харесвам варианта със скъсяване на клапаните за реглаж, не е това метода. Регулират се трудно с чашки-пулове.
deathstorm написа:Също така ако по някаква причина дросела не е напълно затворен (електронна газ) има да чака 250 мбар подналягане даже и на механично най-здравия двигател.

Няма значение с каква система за тихи обороти е колата за вакуума.
И накрая пример от вчера: Фокус 2.0 2007г. дойде с вакуум 650, след реглаж на клапани и прочие е с 260 , а е с електронна газ

Изображение
Поздрави

Re: Високо подналягане в смукателя Ford Fusion 2004 1.6 бенз.

Публикувано: 31 юли 2015, 21:40
от deathstorm
Няма спор, че това е възможна причина, но е последната която бих проверил в редицата. Дано колегата има късмет и проблема да му е по-елементарен.

Re: Високо подналягане в смукателя Ford Fusion 2004 1.6 бенз.

Публикувано: 01 авг 2015, 09:00
от fordmaniac
Няма как да е "последната причина", щото всякакви глупости от типа ": маркуч, вакуум ... отпадат при положение че има проблем с двигателя и то механичен. Няма никакво значение какъв инжекцион управлява работата на впръскването, ако няма изправен МЕХАНИЧЕСКИ двигател.
Дросел клапата няма как да затваря напълно при варианта "ел клапа", щото ще загасне мотора, а ако е неправилно позиционирана, ще има да чака нормални тихи обороти.
Радвам се, че мога да чуя за майстори, независимо от кой град са, които са запознати с теорията на работа на двигателя, а не да карат на лотария : "смени тва да видим шъ съ опрай ли? " .
Поздрави

Re: Високо подналягане в смукателя Ford Fusion 2004 1.6 бенз.

Публикувано: 01 авг 2015, 12:28
от zax
fordmaniac написа:Здравейте.

Здравейте,

колега позна от веднъж, не предполагах ни най малко че е с механични повдигачи, а и съм сигурен че и майстора не знаеше.
Ето какво пише в AutoData:

Valve Clearance - INLET - 0.20mm cold
Valve Clearance - EXHAUST - 0.34mm cold

Ако е хидравлични пише Hidraulic вместо 0,20мм.

Твоето местоположение пише София, иначе съм кацнал тези дни за проверка и реглаж ако сте сервиз разбира се.

Това обяснява вече много неща, мисля че края ще бъде щастлив.

Благодаря на всички за отговорите до тук, ще я проверим и ще пиша какво е станало.

Поздрави.

Re: Високо подналягане в смукателя Ford Fusion 2004 1.6 бенз.

Публикувано: 03 авг 2015, 09:09
от ivan_racing

Re: Високо подналягане в смукателя Ford Fusion 2004 1.6 бенз.

Публикувано: 12 авг 2015, 14:08
от zax
Здравейте отново,

свалих си капака на главата и премерих хлабините на клапъните, оказа се че компенсаторите са едни чашки на които даже няма пулове, на чашката от страната на клапъна има една издатина която е висока колкото е означено на самата чашка с надпис, тоест центровката се прави с подмяна на тези чашки или шлайфане ако стане.

Хлабините са както следва :

................................1................2..............3................4
изходящи клапъни - (0,23; 0,21) ; (0,11;0,10) ; (0,2; 0,25) ; (0,27; 0,21)
входящи клапъни - (0,25 ; 0,27) ; (0,41 ; 0,23) ; (0,32 ; 0,28) ; (0,28 ; 0,21)

Някой е разглобявал вече разпределителните валове, личи си.

Сега търся сервиз в Пловдив да ми погледнат леглата с ендоскоп да не се окаже че цялата глава е смяна, а това няма да е добре да го разбера слад като я свалим.
Добре е да се установи, подлежи ли на ремонт преди да я сваля за да зная нова ли направо да си търся (втора ръка) или тази може да бъде отремонтирана.

Това е за сега.

Поздрави.

Re: Високо подналягане в смукателя Ford Fusion 2004 1.6 бенз.

Публикувано: 12 авг 2015, 16:12
от HACKO
И със ендоскопа какво ще видят, нищо? Състоянието на клапаните се диагностицира със мерене на компресията. Това че херметичността на някой клапан е нарушена не значи, че трябва да се сменя главата, и клапаните и леглата подлежат на ремонт и препасване.